MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Die waren lekker .

Vooral de chevy's.

Vandaag was dus de popquizestafette in Leiden. Erg leuke middag gehad, samen met mijn teamgenoten, Rick (rock-rick), Tomas (Masimo), Luuk (Dwejkk_) en Piet! Ook nog een erg mooi resultaat neergezet, we waren namelijk zesde van de 51 teams geworden!

Ook een ander gedeeltelijk MuMe-team, met Herman, Lukas en divart erin heeft super gescoord met een vierde plek!

Vooral bij Piet was het fantastisch. Echt een ervaring om daar over de vloer te komen. Wat een jongen is het toch.

silverlake schreef:
Hoi iedereen,

Even een update over mijn zoektocht naar Mister-Y of LadyXXL. als geheime factor voor ons popquizzenteam.

Voor déze popquiz zoeken we niemand meer,want we hebben nu allemaal afgehaakt.

De reden is die 50 euro inschrijfgeld per team.

Ik heb de organisatie een email gestuurd met een aantal prangende vragen waarvan de antwoorden nergens op de website van metropool terug te vinden zijn.

Ik vroeg wat het prijzengeld is. Er is helemaal geen prijzengeld. Wel kan je concertkaartjes winnen,of tegoedbonnen voor etentjes.

Ik vroeg ook waar die 50 euro vandaan kwam.Omdat er een zaal in metropool wordt gehuurd...brengt dat "behoorlijk wat kosten met zich mee'. 10 euro per persoon...zou niet dekkend zijn,en er zou zelfs geld op toegelegd moeten worden.

Ik denk dat een andere popquiz afwachten een goede optie is.En uiteraard zijn we dan nog steeds op zoek naar het Mister-Y ,..of naareen charmante LadyXXL.

fijne dag nog iedereen!

En wie is de nieuwe officieuze Nederlands Kampioen?

rock-rick schreef:
Vooral bij Piet was het fantastisch. Echt een ervaring om daar over de vloer te komen. Wat een jongen is het toch.
Inderdaad een ervaring. Iedereen aan te raden.

Beetje laat dag maar vanavond is er om 20.00u (en het begint daar meestal stipt) een popquiz in het Rozentheater in Amsterdam, zie hier en aangezien Paap_Floyd is afgehaakt zoeken we nog een 4e teammember om ons team bestaande uit Arrie, Ranboy en ondergetekende aan te vullen.

Het zal deze keer puur een 70's popquiz zijn, normaal gesproken doen er ongeveer 20 teams mee....dus als er nog iemand tijd en zin heeft om bij ons aan te haken, laat het dan hoor ik het graag....wie het eerst komt...

Masimo schreef:
(quote)
Inderdaad een ervaring. Iedereen aan te raden.

Fenomenale limonade ook.

El Ninjo schreef:
Beetje laat dag maar vanavond is er om 20.00u (en het begint daar meestal stipt) een popquiz in het Rozentheater in Amsterdam, zie hier en aangezien Paap_Floyd is afgehaakt zoeken we nog een 4e teammember om ons team bestaande uit Arrie, Ranboy en ondergetekende aan te vullen.

Het zal deze keer puur een 70's popquiz zijn, normaal gesproken doen er ongeveer 20 teams mee....dus als er nog iemand tijd en zin heeft om bij ons aan te haken, laat het dan hoor ik het graag....wie het eerst komt...

Nou jongens, kom op! Het is hartstikke gezellig!

maar veel te ver

Kom kom, het is Amstelveen niet.

Als ik het eerder had geweten had ik meegedaan.

Twee quizzen achter elkaar is me wat teveel van het goede, en daarbij is de 70s het decennium waar ik het minste vanaf weet (tenzij er veel new wave in zit) en eigenlijk ook het minst leuk vind. Houd me wel aanbevolen voor een volgende keer.

Gisteren de popquizestafette gedaan in Leiden en die was erg leuk en gezellig! Wel een paar stomme fouten gemaakt en een paar voor de hand liggende connecties ("alle zangeres uit de band heten Mark") over het hoofd gezien, maar het mocht de pret niet drukken.

Die connectie lijkt me anders helemaal niet zo voor de hand te liggen. Ik ken zelfs geen een zangeres die Mark heet.

silverlake
remcodulac schreef:
Die connectie lijkt me anders helemaal niet zo voor de hand te liggen. Ik ken zelfs geen een zangeres die Mark heet.

Hoort dat niet eerder onder het kopje "just a joke"?

.
Wie de offiecieuze Kampioen is,weet ik niet,dat kan je beter aan Jelle vragen..die was erbij.

remcodulac schreef:

Het waren zangers, iets minder obscuur

The Knights Who Say Ni zijn compleet, Lukas is de 4e ridder

rock-rick schreef:
(quote)

Fenomenale limonade ook.
Erg mooi pand woont 'ie ook in.

Piet heeft ook mooie muziek in dat prachtige pand staan.

Mooie posters ook! Zeker de moeite waard 'ns te bezichtigen.

Als je er nog niet bent geweest, heb je nog niet echt geleefd.

70's Popquiz in het Rozentheater is net afgelopen en we zijn als 4e vd 29 teams geëindigd,(met dank aan m.n. Ranboy), wel op gepaste afstand vd top 3 moet ik erbij zeggen.
Mooie legpuzzels gewonnen van George Baker, Pussycat etc ...waar vooral Ranboy mee aan de slag gaat

En we zijn weer thuis. Zonder de beloning voor de gedeelde eerste plaats, want Dimitri heeft serie 1 van Life on Mars meegenomen. En dat alleen maar omdat Chris geen DVD's hoefde, want dat was toch wel (enigszins verwacht) ons 70s kanon.

Zag de stapel puzzels nog staan. Ze waren fraai. Had even gemist dat jullie die gewonnen hadden Erminio. Gefeliciteerd!

Ja, zo'n legpuzzle van de George Baker Selection, daar doe je het allemaal voor .

Bedankt quizgenoten voor een erg gezellige avond!

Ah Remco, was jij er ook? Heb je helemaal niet gezien!

Enfin, was weer erg leuk, ondanks dat ik geen groot 70s-liefhebber ben. Nu hoop ik dat er ook eens een 00s-quiz komt.

Arrie schreef:
Ah Remco, was jij er ook? Heb je helemaal niet gezien!

Story of my life. Hoe vaak me al niet een feestje beschreven is waarna ik kon opmerken dat ik daar immers ook bij was... Maar goed, ik heb dan ook de neiging binnen te sluipen en ook weer geruisloos te vertrekken.

Je zat met je rug naar ons team toe en als je je omdraaide was dat om over onze hoofden heen naar het scherm met platenhoezen te kijken. Dus ergens is het wel logisch dat je me niet gezien hebt. Maar dat je onze fifteen seconds of fame ook nog hebt gemist...

ranboy schreef:
Ja, zo'n legpuzzle van de George Baker Selection, daar doe je het allemaal voor .

Bedankt quizgenoten voor een erg gezellige avond!

En, al bijna uitgepuzzeld?

Als iemand van jullie een leuke PUBquiz wil spelen in de trand van de PopQuiz in Beugen, we organiseren in de buurt ook een aantal keer een PubQuiz met allerlei soorten vragen. Wees welkom!!

DjFrankie (moderator)
Gisteren de 1ste plaats gehaald in de popquiz marathon in Tlburg.
Nog meer users die mee hebben gedaan in Tilburg, Den Haag of Groningen?

Kansloos uit de boot gevallen voor de Enige echte Bossche Popquiz. Schijnt al binnen 2 minuten uitverkocht te zijn. Hier nog Lucky bastards die wel mogen?? Niet gedacht dat het zo snel zou gaan.

Ik ben er bij. De Bosschenaar in ons team heeft ons stipt om 10 uur ingeschreven en dat was nodig, want het was inderdaad in 2 minuten uitverkocht. Dat krijg je ervan als je jarenlang een hele leuke quiz maakt en de winnaar van afgelopen editie (St. Paul, bekend van radio, festivals en een beetje tv) een mooi stukje schrijft:

st.Paul » Bossche Bollebozen. Een Column Over De Beste Popquiz. - stpaul.nl

Ben benieuwd of we de titel van 2 jaar terug weer kunnen heroveren.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:30 uur

geplaatst: vandaag om 10:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.