MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Wij hadden hem ook (foutloze ronde). 50 cent raden duurde wel even. Ik vond het al vreemd dat ik geen Queen nummers kon bedenken met disco of club..

Haha, ja, wij zaten bij 50 Cent dan weer aan Nickelback te denken. Op 50 Cent zijn we uiteindelijk niet gekomen, en op De Jeugd van Tegenwoordig ook niet. Wij zaten bij het artiestplaatje meer in de richting van speelplaats te denken.

En nu heb ik zin in de popquizestafette in Leiden, komende zondag. Wie doen daar allemaal mee van MuMe? Ik heb dit keer een eigen team samengesteld, genaamd Joanna Awesomes, met van MuMe Masimo, rock-rick en Dwejkk_ erin, en nog een vriend van me die niet op MuMe komt. Dat wordt dus sowieso erg gezellig!

Arrie schreef:

En nu heb ik zin in de popquizestafette in Leiden, komende zondag.

Weet je al welke rondes je gaat spelen?

Nee, en ik vermoed dat er wel verdeeldheid zal zijn in het team, dus dat moeten we nog eens goed gaan overleggen.

silverlake
Hoi iedereen,

Aanstaande zondag 11 november is er een NK popquiz (officieus) in Metropool in Hengelo.

Metropool Agenda

..

Een team mag uit maximaal 5 leden bestaan en per team kost het 50 euro.

Wij ,Joyce(39 en alternatief) en Jeroen ( 52 en oude lullen muziek expert) ) en Fred (48 en allrounder,tevens Jurist) proberen nog 2 leden aan ons toch al zeer kundig en intelligent team toe te voegen.

Echter DE wandelende popencyclopedieeen die deze omgeving bevolken en die hier toch al schaars zijn , (Johan van pop-ai!!) en narcist-en-tevens geniale dj Frank aka Primi Buzi ,..en Herman -van-de-cd-uitleen--die zijn al bezet of die willen niet,of die kunnen/willen niet binnen zn korte tijd beslissen.

En t IS ook kort dag. !!

Bij 5 leden vóór donderdag -eind-middag en een pakkende teamnaam,schrijf ik ons in. Anders gaat t helaas-deze keer- niet door.

Wij zoeken dus de geheime factor "Mister-Y"of "Lady-XXL",en verder laten we ons verrassen door wat jij te melden hebt.

Wie durft?

Groetjes,Joyce

í

50 euro Is dat inclusief consumpties ofzo?

silverlake
ik denk t niet.

Iedereen vindt 50 euro per team veel.
Is dat eigenlijk gangbaar `n hoog "entreebedrag"?

Maar zo staat t wel op de site aangegeven.Omdat ik niet mag kopieren en plakken..kijk zelf even op de website..

Ik zag het staan inderdaad. 50 euro is wel erg veel. Bij de Nationale Popquiz in Amstelveen was het geloof ik 17,50. Tussen de 10 en 20 euro voor een serieuze popquiz is wel gangbaar, hoger heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Maar goed, wellicht is er een fantastisch prijzenpakket.

Zelf speel ik die dag al mee in Leiden, maar Hengelo zou voor mij sowieso te ver weg zijn geweest.

Mocht er nog iemand plek hebben in het team, dan hou ik me wel aanbevolen. Ben dit weekend in Leiden en een new wave- en britpopronde spreekt me wel aan .

We kunnen nog iemand gebruiken.

Ik vind 50 euro ook absurd veel, zou dat nooit voor een popquiz betalen. Verschil is misschien dat dit een commerciele organisatie is, en dat ze dus geld willen overhouden?

Heb net zelf prijzen voor aanstaande zondag geregeld. Voor de top3 Velvetbonnen (resp 120, 80 en 50 euro) en muziekquiz bordspellen. Nummers 4 en 5 mogen per teamlid een cd/boek/etc uitzoeken. Nummers 6 t/m10 krijgen ook twee prijzen per team.

silverlake
Hoi iedereen,

Even een update over mijn zoektocht naar Mister-Y of LadyXXL. als geheime factor voor ons popquizzenteam.

Voor déze popquiz zoeken we niemand meer,want we hebben nu allemaal afgehaakt.

De reden is die 50 euro inschrijfgeld per team.

Ik heb de organisatie een email gestuurd met een aantal prangende vragen waarvan de antwoorden nergens op de website van metropool terug te vinden zijn.

Ik vroeg wat het prijzengeld is. Er is helemaal geen prijzengeld. Wel kan je concertkaartjes winnen,of tegoedbonnen voor etentjes.

Ik vroeg ook waar die 50 euro vandaan kwam.Omdat er een zaal in metropool wordt gehuurd...brengt dat "behoorlijk wat kosten met zich mee'. 10 euro per persoon...zou niet dekkend zijn,en er zou zelfs geld op toegelegd moeten worden.

Ik denk dat een andere popquiz afwachten een goede optie is.En uiteraard zijn we dan nog steeds op zoek naar het Mister-Y ,..of naareen charmante LadyXXL.

fijne dag nog iedereen!

silverlake schreef:

Wel jammer Het lijkt me toch dat als ze bv 20 euro per team vragen er meer teams op afkomen? Dan heb je toch automatisch meer omzet?

silverlake
Ja,..Zo redeneer ik óók. En dan de grote zaal in Metropool,daar kunnen toch ook wel méér dan 25 teams (125 mensen dus)..in?

Hoe meer teams,en een iets lagere entreeprijs...

Maar 50 euro om concertkaartjes te winnen of een tegoedbon voor een etentje is wel érg mager.

Met 20 deelnemende teams zou je al 1000 euro verdiend hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Metropool zoveel zaalhuur (inclusief afdracht Buma Stemra en eventueel wat garderobe- en barpersoneel, etc.) vraagt.

DjFrankie (moderator)
silverlake schreef:
Hoi iedereen,

Even een update over mijn zoektocht naar Mister-Y of LadyXXL. als geheime factor voor ons popquizzenteam.

Ik heb de organisatie een email gestuurd met een aantal prangende vragen waarvan de antwoorden nergens op de website van metropool terug te vinden zijn.

Ik vroeg wat het prijzengeld is. Er is helemaal geen prijzengeld. Wel kan je concertkaartjes winnen,of tegoedbonnen voor etentjes.

Ik vroeg ook waar die 50 euro vandaan kwam.Omdat er een zaal in metropool wordt gehuurd...brengt dat "behoorlijk wat kosten met zich mee'. 10 euro per persoon...zou niet dekkend zijn,en er zou zelfs geld op toegelegd moeten worden.

Ik denk dat een andere popquiz afwachten een goede optie is.En uiteraard zijn we dan nog steeds op zoek naar het Mister-Y ,..of naareen charmante LadyXXL.

fijne dag nog iedereen!

14 April volgend jaar in Venray, wordt alweer de 22e editie en beloofd nu al een klapper te worden, we zijn nu al bezig. 15 euro inschrijving, al het geld - prijzengeld, alle teams hebben prijs (sponsor prijzen). En zo moet een popkwis ook gemaakt worden.

Dan ben ik weer aanwezig; eens kijken of we de eerste plaats kunnen handhaven.

herman schreef:
We kunnen nog iemand gebruiken.

Dan sluit ik wel aan, leuk

Als jullie nog iemand kunnen gebruiken hou ik me ook aanbevolen. Ik heb dit weekend nog niks te doen en Leiden is een fijne stad. Kan ik weer een keer naar Velvet. Eventueel kan ik ook fungeren als drankjeshaler.

Helaas, mijn team zit vol. Anders zou je welkom zijn geweest. Eventueel kunnen we rock-rick er wel uitgooien natuurlijk.

Die Rob reist ook het hele land af. Maar helaas, wij zitten ook alweer vol..

herman schreef:
Met 20 deelnemende teams zou je al 1000 euro verdiend hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Metropool zoveel zaalhuur (inclusief afdracht Buma Stemra en eventueel wat garderobe- en barpersoneel, etc.) vraagt.

Ik doe hier elk jaar aan mee, en ken de persoon die het maakt ook wel, die heeft een bedrijf waarmee hij pubquizzen maakt en verkoopt en hij moet er dus ook zijn geld mee verdienen. Kost natuurlijk best wat tijd om zo'n quiz te maken. Verder ben ik niet heel bekend met de financiele afhandeling van zo'n quiz, maar mijn ervaring met het organiseren van vergelijkbare dingen zegt me wel dat je erg snel door 1000 euro heen bent.

Verder is het in de Metropool niet echt te doen om meer dan 25 teams kwijt te raken. Het is inderdaad aan de prijzige kant, maar dat heb ik er elk jar toch wel voor over, is altijd leuk.

(Zijn muziekquizzen zijn ook eens in de 2 weken op zondag te doen in cafe/barzaal/dancing The Rocks in in Enschede, zonder inschrijfgeld, ook een aanrader!)

Arrie schreef:
Helaas, mijn team zit vol. Anders zou je welkom zijn geweest. Eventueel kunnen we rock-rick er wel uitgooien natuurlijk.
Reservebank, en dan doorwisselen.

Laat maar een keer weten als er een plekje vrij is, dan schuif ik wel eens aan. Het liefst wel met Lukas in het team, want wij zijn een stelletje. Twee voor de prijs van één.

silverlake
The Scientist schreef:
(quote)

Ik doe hier elk jaar aan mee, en ken de persoon die het maakt ook wel, die heeft een bedrijf waarmee hij pubquizzen maakt en verkoopt en hij moet er dus ook zijn geld mee verdienen. Kost natuurlijk best wat tijd om zo'n quiz te maken. Verder ben ik niet heel bekend met de financiele afhandeling van zo'n quiz, maar mijn ervaring met het organiseren van vergelijkbare dingen zegt me wel dat je erg snel door 1000 euro heen bent.

Verder is het in de Metropool niet echt te doen om meer dan 25 teams kwijt te raken. Het is inderdaad aan de prijzige kant, maar dat heb ik er elk jar toch wel voor over, is altijd leuk.

(Zijn muziekquizzen zijn ook eens in de 2 weken op zondag te doen in cafe/barzaal/dancing The Rocks in in Enschede, zonder inschrijfgeld, ook een aanrader!)

Over welke "barzaal/dancing héb je het? Zijn er dan 2 Rocks in Enschede?Want nét die éne om de hoek voorbij de condoomshop, dát is beslist geen dancing of barzaal.

Verder is de quiz in de grote zaal van metropool georganiseerd. En daar kan aan bezoekers echt wel meer in dan 125 mensen.In t kleine Metropool kon je al 200 kwijt...

Wat de persoon die deze quiz maakt doet is "NK"ervoor zetten. klinkt gewichtig,maar een Nederlands Kampioen een tegoedbon voor een etentje geven is wel erg mager.
Geen landelijke bekendheid,en géén tv ploeg,en óók niet internationaal een niveau hogerop kunnen komen...

Ik wens éénieder veel plezier daar,en ik kom wel even kijken en sfeer happen.

silverlake schreef:
Over welke "barzaal/dancing héb je het? Zijn er dan 2 Rocks in Enschede?Want nét die éne om de hoek voorbij de condoomshop, dát is beslist geen dancing of barzaal.

Haha, dat weet ik, maar zo wordt het tijdens muziekquizzen altijd genoemd ..

Verder neem ik het NK-gedoe ook vooral niet te serieus, we eindigen toch wel laag..

En 200 mensen lukt wel, maar dan ook tafels/spelen, en vorig jaar was er dan ook nog een live-band bij.

Arrie schreef:

Niet! Ik ben een te waardevolle toevoeging. Wat gezelligheid betreft dan.

Dus niet zo gemeen doen. Anders wordt het een stuk minder gezellig.

Ik ben een waardeloze toevoeging.

Ik ook. Maar ik kan wel melk uit mijn neus toveren.

Ik autodrop uit mijn tas.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:59 uur

geplaatst: vandaag om 10:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.