Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2012, 00:20 uur
StopMakingSenseo schreef:
Vinyl Young, Leiden calling, Blue Moon, Menage a Quatre en De Wezen uit het Oosten zijn ook (al jaren) bekend van de Nationale. Alleen waren ze er dit jaar niet allemaal bij.
(quote)
Vinyl Young, Leiden calling, Blue Moon, Menage a Quatre en De Wezen uit het Oosten zijn ook (al jaren) bekend van de Nationale. Alleen waren ze er dit jaar niet allemaal bij.
Dit is niet de Vinyl Young van de Nationale Popquiz. Of ik moet stilzwijgend uit het team zijn gezet.
0
geplaatst: 14 december 2012, 01:15 uur
Ja, het was me ook al eerder opgevallen. Dit is de zuidelijke variant, waarschijnlijk. Tot nu toe zijn we elkaar nog niet tegengekomen. Je vraagt je wel af of dit parallelle of seriële inspiratie is geweest.
0
geplaatst: 14 december 2012, 17:48 uur
Volgens mij was Vinyl Young in Den Bosch een jongen met lang zwart haar die ook wel eens met de Wezen uit het Oosten meedoet en dan 3 dames erbij. Maar ik kan er naast zitten.
0
geplaatst: 28 december 2012, 18:00 uur
Toevallig iemand die ook zo meteen meedoet aan de Humo Popquiz in de Arenbergschouwburg in Antwerpen?
De voorronde in Gent is al geweest en dat belooft niet veel goeds voor ons team: veel Belpop en (mainstream)rock.
De voorronde in Gent is al geweest en dat belooft niet veel goeds voor ons team: veel Belpop en (mainstream)rock.

0
geplaatst: 28 december 2012, 18:01 uur
Nee, maar wel zondag aan de popquiz in het Patronaat in Haarlem. 

0
geplaatst: 28 december 2012, 18:27 uur
Ploppesteksel schreef:
Toevallig iemand die ook zo meteen meedoet aan de Humo Popquiz in de Arenbergschouwburg in Antwerpen?
en ook hier en daar wat theorieToevallig iemand die ook zo meteen meedoet aan de Humo Popquiz in de Arenbergschouwburg in Antwerpen?
31ste geëindigd in Gent
Nog een geluk dat we de laatste ronde tamelijk goed konden, zo nog een plaats of 3 omhoog gegaan.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 december 2012, 18:58 uur
Deed Martha Wainwright ain't Wrong ook mee ??
0
geplaatst: 30 december 2012, 14:23 uur
Rob van Team Outsiders doet daar ook mee, maar die moet zich vervolgens wel haasten om vanavond met ons mee te spelen in Lux te Nijmegen.
0
geplaatst: 31 december 2012, 13:16 uur
En Rob heeft niet voor niets meegedaan, want hij heeft met overmacht gewonnen. Zelf zijn we (The Scientist, rock-rick, m'n vriendin en ik) derde geworden (van de 25), ook mooi.
Ben er zelf erg tevreden mee, zeker gezien wat Rob terecht tegen me zei: "jullie missen wat leeftijd in het team". Maar dat maakt me verder niet zoveel uit, want het gaat om de gezelligheid.
Ben er zelf erg tevreden mee, zeker gezien wat Rob terecht tegen me zei: "jullie missen wat leeftijd in het team". Maar dat maakt me verder niet zoveel uit, want het gaat om de gezelligheid.

0
geplaatst: 31 december 2012, 13:19 uur
In Nijmegen was alleen de Top 4 bekend, en daar stonden wij niet tussen.
Vorig jaar daar nog gewonnen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 december 2012, 13:33 uur
deric raven schreef:
Maar was ook een kwis volop telefoon gebruik, geen jury, geen toezicht. Slechte organisatie in ieder geval, wij stonden ook niet in de finale, dat waren allemaal mensen uit 1 groot team.
Die kregen ook boe-geroep te horen toen ze naar boven liepen.

0
geplaatst: 31 december 2012, 13:49 uur
Klinkt lekker dan, die quiz in Nijmegen. Zelf maak ik eigenlijk zelden mee dat teams hun telefoons gebruiken. Alleen een keer in de Burcht in Leiden gezien, maar dat was een heel groot team dat er zelfs op die manier nog niets van bakte.
0
geplaatst: 31 december 2012, 13:51 uur
Arrie schreef:
En Rob heeft niet voor niets meegedaan, want hij heeft met overmacht gewonnen. Zelf zijn we (The Scientist, rock-rick, m'n vriendin en ik) derde geworden (van de 25), ook mooi.
Ooit zal je oud, en onverslaanbaar zijn. En Rob heeft niet voor niets meegedaan, want hij heeft met overmacht gewonnen. Zelf zijn we (The Scientist, rock-rick, m'n vriendin en ik) derde geworden (van de 25), ook mooi.

0
geplaatst: 1 januari 2013, 20:53 uur
Wat ook jammer is van de kwis in Nijmegen dat je niets meer hoort over de scores. Is er goed geteld? Hoeveel kwamen we te kort?
Nee voor die 9 euro p.p. is het erg mager ook in de zaal is er te weinig ruimte om te schrijven e.d
Nee voor die 9 euro p.p. is het erg mager ook in de zaal is er te weinig ruimte om te schrijven e.d
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 januari 2013, 23:31 uur
outsider schreef:
Wat ook jammer is van de kwis in Nijmegen dat je niets meer hoort over de scores. Is er goed geteld? Hoeveel kwamen we te kort?
Ik heb je een mail gestuurd met de uitslagen
0
geplaatst: 4 januari 2013, 11:46 uur
DjFrankie schreef:
Dank! Het roept wel meer vraagtekens op inderdaad...
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 januari 2013, 17:40 uur
Wie gaan er nog allemaal naar den Bosch zondag , Herman weet ik. Paalhaas ook?
Marco dB ook.
Marco dB ook.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 januari 2013, 10:24 uur
De laatste jaren is de kwis te volgen via live stream vanuit de W2, voor de liefhebbers.
Volgens mij heeft Chevy dit vorig jaar gevolgt.
Volgens mij heeft Chevy dit vorig jaar gevolgt.
0
geplaatst: 6 januari 2013, 20:58 uur
Zo, weer terug van het eerste echte hoogtepunt van het jaar: De Enige Echte Bossche Popquiz. Met onze achtste plaats blijven we mooi in de top 10.
Was wel teringjantje moeilijk vaak; van Cambia als genre had ik nog nooit gehoord en ook de gitaarsolo's waren niet te doen.
Bovenal weer een geweldige middag gehad met leuke vragen door Ronald Giphart en De Kik. Volgend jaar weer op tijd voor de digitale deur liggen.
Was wel teringjantje moeilijk vaak; van Cambia als genre had ik nog nooit gehoord en ook de gitaarsolo's waren niet te doen.
Bovenal weer een geweldige middag gehad met leuke vragen door Ronald Giphart en De Kik. Volgend jaar weer op tijd voor de digitale deur liggen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 januari 2013, 21:45 uur
Marco dB schreef:
Zo, weer terug van het eerste echte hoogtepunt van het jaar: De Enige Echte Bossche Popquiz. Met onze achtste plaats blijven we mooi in de top 10.
Was inderdaad weer leuk en humoristisch. Wederom een derde plaats achter het Team van Senseo en De Wezen uit het Oosten. We zijn nu al voor de 3de keer 3de geworden, toch een voor ons gevoel prima prestatie.
0
geplaatst: 6 januari 2013, 23:33 uur
Cambia? Zal dat Cumbia geweest zijn? Maar daar weet toch niemand iets van?
Ik was vanmiddag trouwens nog in Den Bosch. Moest er overstappen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 januari 2013, 00:05 uur
remcodulac schreef:
Idd sailor was de eerste Samin met heater de 2de.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 12:33 uur
DjFrankie schreef:
(quote)
Samim. Maar wat heeft hij met cumbia te maken? Dat is eerder een soort van minimal dance.
Edit: ah hij heeft cumbia gesampled: YouTube - cumbia cienaguera - alberto pacheco - cumbias clasicas colombianas
0
geplaatst: 7 januari 2013, 12:52 uur
Het was een lastige editie gisteren. De nummers 1 en 2 lagen dicht bij elkaar met zo'n 75% score, de nummer 3 lag daar alweer zo'n 30 punten achter.
Er waren best wel wat teams die verbaasd waren dat ze met hun score nog zo hoog stonden.
Wij eigenlijk ook wel
Er waren best wel wat teams die verbaasd waren dat ze met hun score nog zo hoog stonden.
Wij eigenlijk ook wel

0
geplaatst: 7 januari 2013, 13:07 uur
Heb nog een even de stream gekeken maar dit was echt niet te volgen, viel steeds weg en op een gegeven moment zijn ze er ook maar mee gestopt 
Mijn indruk was dat het erg moeilijk was inderdaad!

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 januari 2013, 13:15 uur
StopMakingSenseo schreef:
Het was een lastige editie gisteren. De nummers 1 en 2 lagen dicht bij elkaar met zo'n 75% score, de nummer 3 lag daar alweer zo'n 30 punten achter.
Wij eigenlijk ook wel
Wij eigenlijk ook wel
wie was jij nou van Er staat een paard in de gangnam?
Wij hebben voornamelijk punten laten liggen in de 2de ronde. Maar boven de belgen van Martha eindigen is goed. Zondag weer een nieuwe kans.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 januari 2013, 13:17 uur
outsider schreef:
Heb nog een even de stream gekeken maar dit was echt niet te volgen, viel steeds weg en op een gegeven moment zijn ze er ook maar mee gestopt

Veel alternatief en veel albumtracks, bv - Elvis presley and america van U2, Spizzenergie here's Capt Kirk (Die had ik eerst wel toch verbeterd
).* denotes required fields.