MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Trouwens Herman was 5de met zijn team, Dasmiek 7e

Dj St Paul (van Three Imaginary Boys) was 6e weliswaar met een ander team.

Deed mee met de spek en boners. Hoor nog de snerpende gitaarsolo's tuuuuuten. Er deed overigens nog een 3 Imaginary boy mee bij het winnende team (volgens een Utrechtse vriend van me die weer met de Upbeatles meespeelde).

DjFrankie schreef:
(quote)

Idd sailor was de eerste Samin met heater de 2de.

En Daddy Yankee zat er ook nog in met La Gasolina. Ik geloof dat twintig fragmenten later dan eindelijk de titel in mijn hoofd schoot. Gelukkig nog net op tijd.

StopMakingSenseo schreef:
Het was een lastige editie gisteren. De nummers 1 en 2 lagen dicht bij elkaar met zo'n 75% score, de nummer 3 lag daar alweer zo'n 30 punten achter.
Er waren best wel wat teams die verbaasd waren dat ze met hun score nog zo hoog stonden.
Wij eigenlijk ook wel

Klopt! Wij dachten echt dat het niet zo goed ging, maar blijkbaar vond de rest het ook moeilijk Toch nog 7e geworden dus. Wat anderen ook zeggen: veel alternatief en albumtracks en 50 keer rolling stones. Was bij de Cumbia ronde dus wel blij met Samim en Gasolina van Daddy Yankee, eindelijk wat minder verantwoorde "nieuwe" muziek.

DjFrankie schreef:
(quote)

wie was jij nou van Er staat een paard in de gangnam?

degene die bij de uitreiking de beker had

Bewijslast schreef:
Er deed overigens nog een 3 Imaginary boy mee bij het winnende team (volgens een Utrechtse vriend van me die weer met de Upbeatles meespeelde).

Klopt

Dimitri heeft mij gevraagd om een beetje reclame te maken op dit forum:

"Op woensdag 9 januari de eerste winterse editie van de Batavia popquiz met een thema dat je hopelijk muzikaal zal verwarmen! Dit keer kunnen de hoogst eindigende teams kiezen uit singles, cd's of dvd's, en verder zijn er natuurlijk weer leuke extra prijzen waar iedereen kans op maakt. Een kleine verandering: teams mogen dit keer uit maximaal vijf personen bestaan (daar leek behoefte aan te zijn). Ben je met minder (of alleen) dan is er vast ter plekke nog wat te regelen. Hopelijk tot ziens en probeer op tijd te zijn!"

(4e Batavia Popquiz)

Gaan er nog Ni Saying Knights heen, eigenlijk?

Oh ik wil daar best heen in ieder geval! Ik wist er niks van, dus bedankt.

remcodulac schreef:

Deze ridder niet, helaas niet eigenlijk want het zijn altijd erg leuke quizzen van Dimitri....maar ik heb al een nog iets leuker alternatief geboekt staan voor die avond...het optreden van Saybia in Paradiso

(Dimitri weet z'n data altijd wel te kiezen...vorige keer viel het gelijk met een champions league thuiswedstrijd van Ajax, dat koste denk ik toch ook wel een paar deelnemers)

remcodulac schreef:

Mocht je toevallig nog een plaats in je team over hebben, dan ben ik wel geïnteresseerd. Anders kijk ik wel wat ik doe, of ik nog snel wat mensen kan vragen.

El Ninjo schreef:
(quote)

Deze ridder niet, helaas niet eigenlijk want het zijn altijd erg leuke quizzen van Dimitri....maar ik heb al een nog iets leuker alternatief geboekt staan voor die avond...het optreden van Saybia in Paradiso

(Dimitri weet z'n data altijd wel te kiezen...vorige keer viel het gelijk met een champions league thuiswedstrijd van Ajax, dat koste denk ik toch ook wel een paar deelnemers)

Ja, ik hoorde het net van Dimitri. En ik had het al ergens gelezen, bedenk ik me nu.

Dimitri zoekt meestal een woensdag in de schoolvakanties uit. De volgende zal wel eind februari zijn.

Arrie schreef:
(quote)

Mocht je toevallig nog een plaats in je team over hebben, dan ben ik wel geïnteresseerd. Anders kijk ik wel wat ik doe, of ik nog snel wat mensen kan vragen.

Tsja, ik heb bij Batavia niet echt een team. Mijn vaste team van De Prael en De Nationale is natuurlijk met Dimitri. Chris en ik zaten de afgelopen keren verdeeld en hij wilde geloof ik weer eens bij elkaar zitten. Maar ik zou ook kunnen aanschuiven bij Sonic Death Monkey (v/h Elvis' Killer Sandwich) uit het Rozentheater. Of bij een groepje van UtrechtSchaakForum. Of bij een MusicMeter team (mochten er meer losse belangstellenden zijn).

Eigenlijk ga ik er altijd op eigen houtje heen en dan zie ik wel waar ik terecht kom. Dat is nooit een probleem, dus dat zou voor jou ook een optie zijn als je geen team kunt formeren.

UtrechtSchaakForum, daar zou ik ook zo bijpassen. Ik ben ook een echte schaker namelijk, al kom ik niet uit Utrecht.

Maargoed, dan zie ik het wel.

Zelf ook maar even een accountje gemaakt

USF/Utrechtschaak was oorspronkelijk voor Utrechtse schakers bedoeld, maar inmiddels het belangrijkste schaakforum in Nederland. Naast schaakgebabbel worden er ook wel eens muziekspelletjes gespeeld (vooral crypto's). Mijn quiz kondig ik ook op dat forum aan en er komen altijd wel wat USF'ers.

De schakers die komen net zoals Remco op eigen houtje en maken ter plekke teams (hoewel toevallig vorige keer een schaker zijn team (Vieze Honden) meename om te oefenen voor de nationale en meteen won). Dat zou je dus ook kunnen doen Arrie. Naast Remco zou je trouwens ook Chris kunnen kennen, van NHSB jeugdtoernooien (iig van gezicht).

Maar als je zelf wat mensen weet te charteren is dat natuurlijk ook leuk!

De reden dat ik bij voorkeur in de schoolvakanties organiseer (dit keer kwam dat niet uit) is dat een vaste gast dan haar twee dochters (13 en 15 jaar) kan meenemen (helemaal uit Heerhugowaard). Ik had vorige keer speciaal voor de 13-jarige Blue sky mine van Midnight Oil erin gedaan (omdat ik wist dat ze van die band houdt) en ze pakte ook enthousiast het formulier toen het fragment kwam

Zij heeft over de twee quizzen die ze meedeed ook leuke verslagen geschreven:
Schaakverslagen van Maaike: Het volgende toernooi - maaike-schaken.blogspot.nl
Schaakverslagen van Maaike: Het Eijgenbroodtoernooi - maaike-schaken.blogspot.nl

(ik voel me nu wel een beetje als iemand die speciaal een account maakt om reclame te maken, niet geheel zonder reden waarschijnlijk)

Wat let je om je verder op de site te ontplooien, poekie?

Misschien, maar als ik enthousiast word gaat me dat vast uren per dag kosten! Al zou ik een paar draadjes kunnen uitkiezen en me daartoe beperken.

Poek schreef:

De schakers die komen net zoals Remco op eigen houtje en maken ter plekke teams (hoewel toevallig vorige keer een schaker zijn team (Vieze Honden) meename om te oefenen voor de nationale en meteen won).

Dat moet Ton geweest zijn.

Dat was Ton! Clubgenoot van Maaike.

Sorry mensen, ik heb besloten toch maar niet te komen. Het was even twijfelen, maar ik gebruik vanavond toch maar voor wat studiedingen.

Moet ook gebeuren. Je hebt wel een Frans thema quiz gemist. Was gevarieerder dan het zo lijkt.
En toch ook weer een CD gescoord. Altijd leuk.

rodneyVL
Mocht er nog een keer iemand in Noord-Holland een teamlid missen, het lijkt mij leuk om eens mee te spelen buiten mijn standaard popquiz groep die niet altijd (volledig) kan, of waarvan 1 of enkele teamleden wel eens "hoofdpijn" heeft. Meld je gewoon via MM. Kennis, gezelligheid en Belgische bieren gevraagd en geboden!

Voor de liefhebbers heb ik nog een verslagje geschreven:

De vierde quiz heette 'Vive La France' maar de deelnemers hoefden niet bang te zijn voor een overvloed aan chansons. In Frankrijk blijkt ook behoorlijk wat Engelstalige muziek gemaakt te worden, zo bleek uit de eerste ronden, terwijl in de tweede ronde de muziek wel Frans was, maar de artiesten uit 13 verschillende landen kwamen. In ronde drie werd de topografie getest werd met o.a. Nancy Sinatra, Ryan Paris, Gers Pardoel, T'Pau en het nummer 'That's nice' van Neil Christian, de ronde daarna was alleen de artiestennaam of titel Frans. Tot slot een ronde waarin de uitvoering in het Frans was, maar geraden moest worden wat het Engelstalige origineel was, en was het een cover of de originele artiest die het nummer opnieuw in het Frans had opgenomen?

De opkomst was helaas wat teleurstellend met 22 deelnemers, maar alle teams deden het goed. Debutanten De Ratgonzen haalden toch nog 202 van de 291 punten, Debbie Does Ronnie was de overtuigende winnaar met 262 punten. Iedereen bedankt voor het komen en hopelijk tot de volgende keer! Die is waarschijnlijk op woensdag 20 februari.

En er zijn zelfs foto's: http://tinyurl.com/bfqos65

rodneyVL schreef:
Mocht er nog een keer iemand in Noord-Holland een teamlid missen, het lijkt mij leuk om eens mee te spelen buiten mijn standaard popquiz groep die niet altijd (volledig) kan, of waarvan 1 of enkele teamleden wel eens "hoofdpijn" heeft. Meld je gewoon via MM. Kennis, gezelligheid en Belgische bieren gevraagd en geboden!

Ik zie dat je echt vlakbij woont. Ik zal de volgende keer aan je denken!

Maandag weer in het Compagnietheater (v/h Rozentheater).

En vandaag was er de grote quiz in de Melkweg. Ik kon helaas niet, maar las wel dat Gigantic en het team van Berry het goed deden.

Welke grote quiz in de Melkweg?! Als jij niet gaat, weet ik ook van niets, hè?

Maar goed, Life of Pi was ook een mooie ervaring.

leuke quiz in de melkweg , berry was special guest in ons team . we werden 3e. Op gepaste afstand van Pink Freud en Gigantic , die waren toch wel iets beter. Wel heel veel oudere/rock/alternatief georienteerde muziek. Toch per persoon een platenbon van 25 euro bij de Fame , kan ik mooi weer eens een vinyltje halen...

rodneyVL
Arrie schreef:
(quote)

Ik zie dat je echt vlakbij woont. Ik zal de volgende keer aan je denken!

Hoi Arrie,

Ik houd me aanbevolen, stuur mij even van te voren een mail en dan kijk ik gewoon even of het te doen is. [email protected]. Wellicht tot spreeks.

Vanavond met Arrie en Ranboy in het Compagnie theater in Amsterdam gespeeld en 3e geworden vd 24 deelnemende teams (Team Gigantic waren de winnaars)

El Ninjo schreef:
Vanavond met Arrie en Ranboy in het Compagnie theater in Amsterdam gespeeld en 3e geworden vd 24 deelnemende teams (Team Gigantic waren de winnaars)

Beviel het een beetje op de nieuwe locatie?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:27 uur

geplaatst: vandaag om 02:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.