MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
Ik ben vandaag nog geweest. Ze gaan naar Magna Plaza, wat ik persoonlijk wat uit de route vind maar een kniesoor die daar op let. Het gaat om het voortzetten van een bedrijf met een prima collectie cd's. Dus inderdaad

Het ligt iets uit de route, maar niet zo dat het winkelende publiek het misloopt.

Het leuke is ook dat je meteen daarna binnen onder het genot van een bakkie je aankopen kan doornemen. Het beste nieuws van de laatste maanden wat mij betreft!

kaztor schreef:
Ik ben er wat laat mee, maar voor de geplande wederopstanding van Fame gaan hier zeker de pompommetjes uit...

Toch wel leuk nieuws, alhoewel de Fame in de nieuwe locatie natuurlijk wel een stuk kleiner gaat worden en dus ook qua aanbod zal krimpen.
Desalniettemin altijd beter dan die verschrikkelijke Free Record Shops van dezelfde eigenaar

"een Stuk" wel 150m2 op 750m2...

Dat is dus ongeveer de game mania er af... die zou soweiso weg gaan.

Stalin schreef:
(quote)

Toch wel leuk nieuws, alhoewel de Fame in de nieuwe locatie natuurlijk wel een stuk kleiner gaat worden en dus ook qua aanbod zal krimpen.

Ligt 'm eraan.

Misschien dat ze met een kaartjes-systeem gaan werken, d.w.z. de cd-hoesjes afgedrukt op kartonnetjes in de schappen. Ik zie het ook in CoCo Records en dat is een goede manier om ruimte te winnen.

Op facebook is het nu dan toch bekend gemaakt! 31 December is de laatste dag dat Da Capo nog open is, daarna sluit deze prachtige winkel voorgoed!

Stijn_Slayer
Vanwege het overlijden van de (eerdere) eigenaar?

Inderdaad! Ik had verwacht dat de winkel al eerder dicht zou gaan, maar hij bleef toch nog open. Helaas alleen tot eind deze maand.

Heel triest nieuws

Er zijn al heel wat platenzaken gesloten de laatste jaren, maar dit was wel een van de fijnste

Was gisteren in Delft: Sounds bezocht en Plexus. Waar de eerste me nog verraste met een mooi aanbod van nieuw vinyl (oa de laatste Kate Bush), deed Plexus me echt versteld staan van de prijzen die daar werden gevraagd voor 2ehands vinyl: tweede album van Rational Youth, echt een matige plaat, voor 12,50; Drums & Wires - XTC voor 20. Er lag een aardig album (met poëzie) van Richard Jobson (o.a. Skids), maar opnieuw 18 euro vond ik een te hoge prijs.Heb daar dan ook niets gekocht en dat mag echt wel bijzonder heten.

Plexus is ook een verschrikkelijke zaak.
Ook nieuwe CDs probeert hij je aan te smeren voor 30 euro(en dat is geen grap) voor wat bij Sounds voor 5 euro ligt..

Dat die man nog niet over de kop is gegaan.. vind het ook niet zo'n leuk figuur.

Ducoz schreef:
Plexus is ook een verschrikkelijke zaak.
Ook nieuwe CDs probeert hij je aan te smeren voor 30 euro(en dat is geen grap) voor wat bij Sounds voor 5 euro ligt..

Dat die man nog niet over de kop is gegaan.. vind het ook niet zo'n leuk figuur.

Neem aan dat je het over 'Sneeuwhoofdje' hebt - schijnt ooit een rol te hebben gehad bij een van de grotere indie labels en hij kent aardig wat mensen zoals Craig Leon (producer van veel wave-bands) persoonlijk, maar idd beetje arro-vibe. Neem me ook voor om er niet meer te komen.

Ik krijg het toch voor elkaar om er iedere keer weer te komen, omdat ik mijzelf voor hou dat hij misschien wat moois heeft staan voor een normale prijs.

Van de Grateful Dead had hij wel wat moois, maar voor 25 euro.. dat bij Velvet, een blok verder op, voor 7,99 weg ging.
Voor de rest heeft hij wel veel bootlegs, maar ook absurd geprijsd.

Stijn_Slayer
Zo'n gast kan toch nooit winst maken?

Ducoz schreef:
Ik krijg het toch voor elkaar om er iedere keer weer te komen, omdat ik mijzelf voor hou dat hij misschien wat moois heeft staan voor een normale prijs.

Dit is een teken van besmetting door het H3-virus (Het heilige hebben). Hij kent de prijzen gewoon zo goed dat er van een pure vondst geen sprake kan zijn; hij zit nl ook op Discogs en hanteert bij elke album veelal de hoogste prijs - ok staat van zijn lp's is veelal wel erg goed, maar toch.

Terwijl 'een pure vondst' juist zo aardig kan zijn bij een bezoek aan een platenzaak in een stad die je niet kent. Ik was gisteren beroepshalve in Kampen en had de keuze om tegen vijven aan te sluiten in de file op de A28 of nog een klein uurtje door de stad te gaan dwalen. Ik koos voor het laatste en kwam een cd-winkel tegen die Blue Music heette.

Sympathiek zaakje, leuk ingericht, met een heel aardige selectie aan CD's in verschillende genres die mij toevallig boeien (pop/rock, symfo, hard rock, maar ook R&B en soul). Tweedehands LP-aanbod was niet echt de moeite waard - veel gangbaar spul, maar wel voor prijzen tussen de 1 en 3 euro.

Had niet veel geld op zak, dus heb me beperkt in mijn keuze. Maar de CD Demons down van House of Lords kon ik - als tweedehandsje in uitstekende staat voor € 3,99 - niet laten staan. Die zocht ik al een tijdje, dus ik moest me inhouden om niet te gaan gillen. Da's toch een CD waar je elders meestal de hoofdprijs voor betaalt (op eBay al gauw 25 tot 30 euro). Dat maakt zo'n uitstapje leuk. Ga er een volgende keer zeker opnieuw langs.

Ik zit morgen in Rotterdam en moet me een kleine 3 uur zien te vermaken......en dan ben ik bij Ahoy. Iemand hier die mij een of meer cd-zaken kan aanbevelen om die tijd door te komen?

Onlangs nog aan bod gekomen hier. Kijk eens op de vorige pagina, op 21 december.

Maar ome Graf, hij zit bij Ahoy.
Dan ben je niet 1,2,3 in het Centrum.. als je maar 35/40 minuten hebt.

Ik weet geen muziekwinkels op zuid.. alleen de Saturn, maar die is vrij duur.. en een erg onpersoonlijk aanbod.

Ik zou lekker gaan eten - daar zit een heel goede Marokkaan; en om eenieder maar weer eens voor te zijn: daar kan je lekker Marokkanen.

Nogmaals: www.platenzaken.com - overzicht NL en B

Ducoz schreef:
Maar ome Graf, hij zit bij Ahoy.
Dan ben je niet 1,2,3 in het Centrum.. als je maar 35/40 minuten hebt.

Hij heeft drie uur de tijd... en van Ahoy naar het centrum is een minuut of 10 met de tram.

Oh ik las verkeerd, dacht net 3 kwartier te lezen..

Nee, dan ben je zo in het centrum. zat tips op een paar paginas terug!

Vooral Plato, Plaatboef en Songs for Sale waren de moeite waard!

GrafGantz schreef:
Onlangs nog aan bod gekomen hier. Kijk eens op de vorige pagina, op 21 december.

Dat kon ik me inderdaad herinneren.....maar zat er dus compleet overheen te lezen.
In ieder geval bedankt allemaal, ik spring wel in een metro richting centrum.

Arno schreef:
Vooral Plato, Plaatboef en Songs for Sale waren de moeite waard!

Bij songs for Sale moet je echt wel veel geluk hebben.
Het meeste wat ze daar op CD hebben hebben ze bij de Plaatobef ook, alleen dan goedkoper.

Songs for Sale is alleen interessant als je voor LP's komt, want daar hebben ze wel en paar mooie van staan.

Er stond anders ook wel wat moois tussen het cd-aanbod van SfS. Onder andere Lights van Archive Maar inderdaad, ik had vast geluk die dag.

Hmmm, gaat hem toch niet worden...zit ook bij het circus nu. Ik was in eerste instantie niet vrij, dus ging vriendin met de kids naar het circus. Maar toch vrij geregeld voor mezelf op het laatste moment, restte alleen nog de vraag of we alsnog bij elkaar konden zitten bij het circus. Indien ik ergens alleen moest gaan zitten dan was ik liever even Rotterdam in gegaan voor de cd'tjes. Circus it is.....misschien daarna nog even winkels, maar met vrouw en kids schiet dat nooit zo op, die zijn binnen 5 minuten klaar in een cd zaak...ik niet .

Dat wordt dan op naar de Plaatboef, kan je vriendin en kinderen "dumpen" bij de naastgelegen Koekela

Ik ben heel even bij Plato geweest.....maar zoals ik al zei, moet echt alleen zijn om rustig te kunnen snuffelen. We zijn nog maar een hapje gaan eten en nu in de trein weer naar huis. Dagje voor de kids dus....dag voor pa komt wel weer....eind deze maand bv in de Rai.

Wisten jullie dat vorige week Da Capo in Utrecht is gesloten? Ontzettend zonde dat het zo abrupt na 25 jaar een eind moest komen aan het werk van de overleden Michel Terstegen

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.