MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
Trouwens, heb een tip voor jullie:Ga eens naar het Vinyl Outlet in Leiden. VEEEEEEEEEL lp's en boven op zolder enorm veel singles!

Zie de website: ?33/45? vinyl records - velvetvinyloutlet.nl

FunkStar schreef:
Trouwens, heb een tip voor jullie:Ga eens naar het Vinyl Outlet in Leiden. VEEEEEEEEEL lp's en boven op zolder enorm veel singles!

Zie de website: ?33/45? vinyl records - velvetvinyloutlet.nl

Lees je wel eens terug? www.platenzaken.com is iig door mij hier al 4* genoemd. Niets voor niets heeft Jordy zo bloedig zitten werken aan de zoekfunctie

Ik ben volgend weekend in Almere bij familie. Daar zit ook 1 platenzaak, 't Oor. Is het de moeite waard om daar heen te gaan?

Nou ja, als er toch maar 1 zit kan je die net zo goed maar even checken

Nee, Almere is niet de moeite waard om heen te gaan. En 't Oor ook niet

Stijn_Slayer
Ik ga er toch altijd even heen als ik bij m'n oom ben in 'Kalmère'. Ze zijn soms een tikkeltje aan de dure kant, maar ik haal er meestal toch wel iets.

GrafGantz schreef:
Dat wordt dan op naar de Plaatboef, kan je vriendin en kinderen "dumpen" bij de naastgelegen Koekela

Velvet Music in Amsterdam heeft ook zo'n fijne locatie. Zit praktisch naast de Kitsch & Kitchen (ofzo, zo'n kitschwinkel in ieder geval).

In Muziek > Koop en Ruil > tweedehandswinkel(s) CDs gezocht in Amsterdam:

hi, ik woon in België en ga voor een paar dagen naar Amsterdam vanaf donderdag.

Ik ben verzamelaar van CD singles en maxi-CDsingles en zo ...

Weet iemand een (paar) leuke adresje(s)? (in het centrum liefst)

Kijk hier maar eens:

Platenzaken in Nederland

Concerto is wel een aanrader.

Ja bij Concerto hebben ze inderdaad hele ritsen singles voor 1 euro

CHIEP (crew)
CD-winkels in Aalst: allicht zijn het er niet veel, maar toch: wie zijn ze en waar bevinden ze zich?
Alvast bedankt .

MAS
Ducoz schreef:
Ja bij Concerto hebben ze inderdaad hele ritsen singles voor 1 euro

Ik kom daar met enige regelmaat maar dat was me nog nooit opgevallen. Ik ga binnenkort zeker even kijken.

FAME Amsterdam Uitverkoop!!! Vorige maand speciaal naar Amsterdam gekomen voor de FAME Uitverkoop. Wat een waardeloze troep dat daar in de Uitverkoop stond. Niet te filmen, wel een paar cd's gezien die ik helaas al had, maar de afprijzing vond ik wel bedenkelijk. Dan maar gekeken naar de sterk gereduceerde selectie aan gewone cd's en wat was de conclusie: FAME heeft het afgelopen jaar wel de prijzen enigzins naar boven opgetrokken en alles lekker naar 8 euros afgerond, terwijl we vroeger (ca. 1 jaar geleden) nog wel eens een mooie cd kon scoren voor de mooie prijs van 5 tot 6 euro, moet je nu goed zoeken om een cd in deze prijsklasse uberhaupt iets te kunnen vinden.

Verder door Amsterdam gelopen en gezien dat ze de Van Leest ook al aan het opheffen zijn, nadat deze keten een aantal jaren geleden door de Free Recordshop was opgekocht onder het motto van : Elimineer je concurrenten en koop ze op. Maar ik snap het business plan van Hans van Breukhoven nu wel:
1. Maak van alle Free Record Shops Game Mania's: Dit is een goede beslissing want ik heb de afgelopen 15 jaar niks meer gekocht bij de Free Record Shop omdat er geeneen cd krasvrij de winkel uit ging.
2. Koop alle Van Leest filialen op en maak er Free Record Shops van. Van Leest Breda was voor mij nostalgie. Ik heb er in de jaren 80 redelijk wat LP's gekocht en vond dit een fijne winkel. Bij Van Leest Den Haag kwam de afgelopen 10 jaar ook geen cd meer krasvrij de winkel uit dus heb ik deze toen ook maar geschrapt van mijn lijstje.
3. Zorg ervoor dat de Bijenkorf geen cd's meer onder eigen naam verkoopt, maar neem deze tak over en ga in de winkels van de Bijenkort cd's verkopen onder de naam van Van Leest. Goede zet, de cd's waren gesealed en was naast de Media Markt de enige cd winkel in Den Haag waar cd's ongeschonden de winkel verlieten. Prijs was daarnaast ook zeer redelijk voor de midprice cd's maar niet voor nieuwe cd's en dvd's. Hiervoor betaalde je de hoofdprijs.
4. Maak van FAME de cd winkel van Nederland. Tot voor kort was FAME een redelijk exclusieve platenzaak met een ruime collectie en redelijke prijs en dit was dit de enige reden om nog naar Amsterdam te komen, maar wat blijkt nu, bij de Bijenkorf in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag liggen alle cd's van FAME met dezelfde prijzen en dezelfde stikkers en gaan nu ook al onder de naam FAME cd's verkopen. Weg is dus de exclusiviteit van FAME Amsterdam en wordt deze naam te grabbel gegooid en wordt het een nieuw soort Free Record Shop of Van Leest.

Tip 1 aan de verkopende partij: verkoop de cd's gesealed in plastic cellofaan en raak ze nooit niet aan. Niemand wil een nieuwe bekraste auto en ik wil geen nieuwe bekraste cd.

Ik heb besloten om eind februari weer naar Amsterdam te komen om te kijken of het wat geworden is in het Magna Plaze. Ik verwacht een grote collectie cd's en titels die moeilijk te krijgen zijn en niet die mainstream cd's die je overal kan krijgen (hiervoor heb ik de MediaMarkt al als goedkopere toeleverancier). Ik verwacht acceptabele prijzen en een ruim assortiment aan cd's in de prijsklasse van 5 - 6 euro, net als "vroeger". Dan verwacht ik weer een aantal cd boxen beschikbaar voor een mooie acceptabele prijs. Is het weer niks en is het weer een desillusie net als de laatste keer, dan vrees ik dat nooit meer in Amsterdam kom en lekker gratis ga downloaden of zoiets.

Tip 2: Saturn in Antwerpen heeft nog wel eens mooie cd's liggen voor een redelijke prijs.

Thuurke schreef:
Wat een waardeloze troep dat daar in de Uitverkoop stond. Niet te filmen, wel een paar cd's gezien die ik helaas al had, maar de afprijzing vond ik wel bedenkelijk.

Ik ben nog wel tegen zes of zeven leuke cd's voor een goede prijs aangelopen. Maar goed, het was dan ook geen opheffingsuitverkoop, maar uitverkoop van de overtollige collectie.

Thuurke schreef:
Bij Van Leest Den Haag kwam de afgelopen 10 jaar ook geen cd meer krasvrij de winkel uit [...]

Hier geloof ik niks van, kun je dit hard maken? Je bewering kan ik in elk geval niet staven met eigen ervaringen met deze winkel.

Thuurke schreef:
Ik heb besloten om eind februari weer naar Amsterdam te komen om te kijken of het wat geworden is in het Magna Plaze. Ik verwacht een grote collectie cd's en titels die moeilijk te krijgen zijn en niet die mainstream cd's die je overal kan krijgen (hiervoor heb ik de MediaMarkt al als goedkopere toeleverancier). Ik verwacht acceptabele prijzen en een ruim assortiment aan cd's in de prijsklasse van 5 - 6 euro, net als "vroeger". Dan verwacht ik weer een aantal cd boxen beschikbaar voor een mooie acceptabele prijs. Is het weer niks en is het weer een desillusie net als de laatste keer, dan vrees ik dat nooit meer in Amsterdam kom en lekker gratis ga downloaden of zoiets.

Als dit eisenpakket je insteek is voor een geslaagd bezoek aan FAME in Magna Plaza, zou ik me de reis naar Amsterdam en een nieuwe desillusie alvast besparen. Het is een mooie wensdroom, maar het lijkt mij uitgesloten dat FAME kiest voor het verdienmodel dat jij schetst. Een walhalla voor de serieuze popliefhebber, maar funest voor de uitbater.

Ponty Mython
Thuurke schreef:
Ik heb besloten om eind februari weer naar Amsterdam te komen om te kijken of het wat geworden is in het Magna Plaze.

U weet niet waar Concerto zich in Amsterdam bevindt? Daar zul je in ieder geval wat betreft cd's en platen beter slagen dan bij Fame. U kunt dus beter gelijk doorlopen naar de Utrechtsestraat.

Ponty Mython schreef:
(quote)

U weet niet waar Concerto zich in Amsterdam bevindt? Daar zul je in ieder geval wat betreft cd's en platen beter slagen dan bij Fame. U kunt dus beter gelijk doorlopen naar de Utrechtsestraat.

Dat ligt er natuurlijk maar net aan waar je naar zoekt. Ik ben in ieder geval de afgelopen jaren bij FAME altijd beter geslaagd dan bij Concerto.

Stijn_Slayer
Ponty Mython schreef:
(quote)

Concerto is wel een stuk duurder dan Fame. Fame is ook veel overzichtelijker.

Zowel de Free Record Shop als de Music Store zijn in mijn woonplaats opgeheven. Dan kan je hier nog mischien een CD van Frans Bauer kopen bij de Blokker maar dan wijk ik toch liever uit naar een andere plaats voor wat andere muziek. (King Kong in Leeuwarden.)

Stijn_Slayer schreef:
Concerto is wel een stuk duurder dan Fame. Fame is ook veel overzichtelijker.

Inderdaad Concerto is voor mij gewoon gelijk aan Plato en is een stuk duurder dan FAME. Wel een ruime collectie en als je geluk hebt dan vindt je nog wel iets moois voor een redelijke prijs zoals een paar maanden terug de London Calling Live in Hyde park DVD's van Springsteen voor 10 euros. Ik heb Plato in Den Haag meegemaakt en deze kon nooit overleven met de prijzen die ze vroegen voor nieuwe cd's en dvd's , terwijl 100 meter verderop bij de MediaMarkt deze voor de halve prijs te koop lagen. Ik heb in Amsterdam helaas nog geen Velvet en Sounds kunnen ontdekken. Weet iemand of deze ook in Amsterdam zijn?? Maar helaas geldt hiervoor hetzelfde als voor Plato/Concerto

Er zit een Velvet op de Rozengracht (of heet het daar Raadhuisstraat?). Niet zo ver bij Magna Plaza vandaan.

Nooit geweten, bedankt.

Ik heb in Den Haag 3x geprobeerd om maar weer een cd te kopen bij Van Leest en iedere keer kreeg ik een bekraste cd. Dan houdt het voor mij op. Ik kan ze laten zien want ik heb ze nog. Ik heb vanaf toen maar besloten om alleen nog maar gesealde cd's te kopen. Als ik een bekraste cd wil, dan zet ik er zelf de krassen wel op. Dat hoeft de verkoper niet voor mij te doen.

Brunniepoo schreef:
Er zit een Velvet op de Rozengracht (of heet het daar Raadhuisstraat?). Niet zo ver bij Magna Plaza vandaan.

Rozengracht inderdaad. Is nog wel tien minuutjes lopen denk ik... Maar zeker een aanrader!

Stijn_Slayer
Lang niet alle medewerkers uit platenzaken gaan even netjes om met cd's, dat is waar. Ik krijg ook wel eens cd's met kleine krasjes. Laatst bij Fame een gesealde met vrij dikke krassen, maar gelukkig deed 'ie het nog. Is denk ik opnieuw geseald zonder 'm te controleren, eigenlijk schandalig.

Alleen ik snap wel dat ze de cd's moeilijk in de doosjes kunnen laten. Ik weet niet hoe ze aangeleverd worden. Als ze alles handmatig moeten sealen blijft er minder tijd voor andere dingen over (en tijd is geld).

Voordeel van de Concerto is dan wel weer de tweedehandsafdeling waar heel veel leuke dingen voor een mooie prijs zijn te vinden. Heb daar regelmatig pas verschenen cd's uitgehaald voor 5 euro.

Vrijwel alles is bij Concerto 2ehands 5 euro, tenzij het om iets speciaals gaat, dan schiet de prijs wat omhoog.

Ponty Mython
herman schreef:
Voordeel van de Concerto is dan wel weer de tweedehandsafdeling waar heel veel leuke dingen voor een mooie prijs zijn te vinden. Heb daar regelmatig pas verschenen cd's uitgehaald voor 5 euro.

Zo heb ik ooit eens een cd bij Fame gekocht voor de volle mep (hij was net uit), om hem even later bij Concerto voor 8 euro tegen te komen in de 2e hands bakken. Dan baal je wel even!

MAS
De CD's in de 2de hands bakken van de Concerto zijn vrijwel altijd in zeer goede staat. Er liggen ook vrijwel altijd leuke dingen tussen.

De Fame was ik de laatste jaren toch niet meer over te spreken. Veel bekende klassiekers waren wel voor een redelijke prijs (6-10 euro) te krijgen maar voor iets speciaals of minder bekends was je al snel 20 euro krijgt. Als excuus voor de extreem hoge prijs stond er dan een "import" sticker op.

Ik heb het nu wel over het hiphop gedeelte want ik koop vrijwel alleen maar hiphop.

MAS schreef:
De CD's in de 2de hands bakken van de Concerto zijn vrijwel altijd in zeer goede staat. Er liggen ook vrijwel altijd leuke dingen tussen.

De Fame was ik de laatste jaren toch niet meer over te spreken. Veel bekende klassiekers waren wel voor een redelijke prijs (6-10 euro) te krijgen maar voor iets speciaals of minder bekends was je al snel 20 euro krijgt. Als excuus voor de extreem hoge prijs stond er dan een "import" sticker op.

Ik heb het nu wel over het hiphop gedeelte want ik koop vrijwel alleen maar hiphop.

Vroegah was het nog echt import en kocht je het bij Attalos op de Overtoom bijvoorbeeld......ik heb nog wel lp's gekocht toen voor 40 gulden in de import.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe FAME is geworden, is hij al open in Magna Plaza, is het groter en is het een verbetering met de Kalverstraat; m.a.w. is het de moeite om nog naar Amsterdam te komen. Voor de Wallen hoef je het ook niet meer te doen, al die broodmagere Oosteuropese minimeisjes die geen geld hebben om kleren te kopen.

Thuurke schreef:
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe FAME is geworden, is hij al open in Magna Plaza, is het groter en is het een verbetering met de Kalverstraat; m.a.w. is het de moeite om nog naar Amsterdam te komen. Voor de Wallen hoef je het ook niet meer te doen, al die broodmagere Oosteuropese minimeisjes die geen geld hebben om kleren te kopen.

En bezoekje aan Amsterdam valt of staat natuurlijk niet met alleen het aanbod van FAME. Er zijn nog zat andere platenzaken te bezoeken.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:23 uur

geplaatst: vandaag om 23:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.