MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
Running On Empty schreef:
Gaat de FAME nog verder inkrimpen ??

UPDATE:vrijdag 28 september opruimingskoopavond - +/- 10.000 SALE titels - EXTRA BOXENLIJST

Per 1 oktober verlaat FAME de grote hoekruimte waar over het algemeen al ons SALE product te vinden was (de ronde ruimte links in de hoek) om ruimte te maken voor een lunchroom!
Hier kun je tussen het shoppen bij FAME Plaza door genieten van een kopje koffie of zelfs van een lunch met alles er op en eraan.

Die ruimte heeft dan al met al maar vrij kort bestaan, een paar maanden ofzo. Geen groot gemis, al heb ik nou ook niet echt de behoefte aan een lunchroom...

Fame in de Bijenkorf in Den Haag is trouwens kleiner (en kariger) geworden.

Ponty Mython schreef:
of moet ik me maar op schoenen en kleding richten?

Yep dat zou ik maar doen en een lekkere bak koffie bij Douwe Egberts. Ik vind het muziek aanbod in Utrecht echt heel karig.

(quote)

Yep dat zou ik maar doen en een lekkere bak koffie bij Douwe Egberts. Ik vind het muziek aanbod in Utrecht echt heel karig.

Het grootste verlies is en blijft toch wel Da Capo. Ik denk wel eens als een paar mensen hier de koppen bij elkaar hadden gestoken, dan...

Dan word ik weer wakker uit mijn mijmeringen en denk ik: je moet van je hobby nooit je beroep maken - maar goed dat zal Reptile71 niet met me eens zijn.

Een bezoek aan Plato een/tweemaal per kwartaal volstaat; verder: webwise of in den vreemde: Bonn, Bielefeld of binnenkort: UK

Maak er dan Brandmeesters van, zit ook op de Korte Jansstraat maar de koffie is er veel lekkerder Of als je hippig wil doen en nog wat muziek mee wil pikken: The Village op de Voorstraat, schuin tegenover Plato...

Bertus schreef:
(quote)
Maak er dan Brandmeesters van, zit ook op de Korte Jansstraat maar de koffie is er veel lekkerder Of als je hippig wil doen en nog wat muziek mee wil pikken: The Village op de Voorstraat, schuin tegenover Plato...

En hoe is de appeltaart daar ???

Ponty Mython
Ik heb zaterdag toch nog wel wat leuke albums weten te scoren bij Plato. Het verbaast me dat die winkel steeds beter lijkt te worden. Toen ze waren verhuisd van de Steenweg naar de Voorstraat gaf ik ze nog geen jaar, maar ze doen het goed en de rijen vinyl die ze hebben staan is ook erg fijn om te zien. Wie weet wordt Plato ooit nog wel weer een heuse vinylshop.

Ik ben bang dat ik de Boudisque bij mijn volgende uitstapje oversla. Klassieke muziek interesseert me weinig en de popmuziek boven op de eerste verdieping is heel karig vertegenwoordigd en vaak duurder dan bij Plato. Een leuke dvd kopen was er ook niet bij, aangezien het dezer dagen toch vooral een winkel lijkt te zijn waar je terecht kunt als je een liefhebber bent van obscure horror en cultfilms, beiden genres waar ik en mijn vriendin niet warm voor lopen. Verder was het assortiment nauwelijks uitgebreid en vernieuwd. Jammer om te zien dat ook deze winkel steeds verder naar beneden glijdt.

We zijn helaas geen hippe koffiebar binnengegaan, maar we hebben wel bier gedronken bij rockcafe Stairway to Heaven en Japans gegeten bij Konnichiwa op de Mariaplaats. Volgende keer gaan we naar Amsterdam! Voor een echt breed assortiment kon je altijd het beste terecht bij Fame of Concerto.

Hou het op 'kon', Fame is ook drastisch ingekrompen en heeft lang niet zoveel meer als toen ze op de Kalverstraat zaten.

Ponty Mython
Ik ben er één keer geweest na de verhuizing en dat was inderdaad geen pretje, maar toen waren ze nog aan het inrichten en uitpakken. Kennelijk is het dus niet verbeterd. Is Concerto nog wel de moeite van het bezoeken waard? Ik ga uiteindelijk toch voor de muziek naar Amsterdam (hoewel de American Book Center ook altijd wel leuk is om even rond te struinen).

Concerto is wel goed nog hoor, maar niet erg goedkoop.
Aan de Amstel zit nog een leuke platenzaak(2e hands) waar je eens moet kijken

Hier staat hij op

2E HANDS / TWEEDEHANDS LP'S Vinyl AMSTERDAM Pop Klassiek INKOOP Second Life Music, Wax Well Records, RecordFriend, Amstel Antiques, SoundFountain, Langspeelplaten Schoonmaken.

Ponty Mython
Bedankt. Bestaan al die platenzaken op die site nog?

Amstel Antiques, waar ik geregeld kom wel.. de rest hoop ik ook en ga ik wel van uit!
Eerder genoemde heeft best veel 60's en 70's spul op CD voor weinig, allemaal goede kwaliteit.

Dennisami
In De Site > Algemeen > Cd winkels:

Beste musicmetersers

Nou vindt ik het zelf nog wel eens leuk om naar de winkel te gaan en een cdtje te kopen. Alleen ken ik er niet zoveel en winkels zoals free record shop heeft wat mij betreft nou ook niet heel veel variatie.

Zelf woon ik in de buurt van Amersfoort en in centrum van Amersfoort zat eerst een leuk winkeltje alleen die is al een dicht Ook kom ik vaak in rotterdam en ik weet er daar wel twee te zitten maar opgegeven moment wil je toch eens wat nieuws. ik ga met me vader ook wel eens hier en daar een winkeltje in alleen vaak is dat alleen maar Rock muziek,
nou luister ik eigelijk alleen maar Hiphop dus dat is een beetje lastig meestal help ik hem dan mee met struinen naar bepaalde cd's wat opzich ook wel eens leuk kan zijn

Alvast bedankt !

Al eens in de Plaatboef geweest in Rotterdam?
Dé muziek winkel van Rotterdam, heeft een erg ruime sortering.
Van alle genre's wat. Aardig wat 2ehands en nieuw HipHop op CD en LP.

Blijken alleen hele gemene mensen te werken..

Dennisami
Ducoz schreef:
Al eens in de Plaatboef geweest in Rotterdam?
Dé muziek winkel van Rotterdam, heeft een erg ruime sortering.
Van alle genre's wat. Aardig wat 2ehands en nieuw HipHop op CD en LP.

Ja bij die heb ik inderdaad ook aardig wat CD's gekocht voor een goedkope prijs wel een enkele met slechtekwaliteit wat ik wel jammer vond. Eerst toen ik nog hardcore luisterde ging ik daar ook altijd naar Mid-town alleen die is ook al een tijd gesloten.

Plaatboef hebben ze op het moment ook veel dance/hardcore verzamelaars voor 1 euro in de bak staan.. dat je het weet

Dennisami
Ducoz schreef:
Plaatboef hebben ze op het moment ook veel dance/hardcore verzamelaars voor 1 euro in de bak staan.. dat je het weet

Bedankt voor de tip als ik er een keer langs kom dan wordt dat een leuk cadeau voor mijn broer!

Dennisami
Zit er in Hilversum ook 1? ik mpet daar namelijk zo heen en moet deze week best wel veel rijden in de auto een nieuwe cd is dan wel leuk.

Iemand eigenlijk ooit wel eens bij Rotown music geweest?
Zo ja, wat verkopen ze zoal en is het wat(prijs en sortering)

Zag gisteren dat men bij http://www.klankbeeld-hifi.nl/ in Wageningen een afdeling voor vinyl aan het inrichten waren. Snel even gecheckt, nieuw en gebruikt in allerlei genres, veel met prijsstickers van Velvet, toch nog behoorlijk aan de prijs (maar dat kan misschien nog veranderen, men was nog aan het uitpakken). Lijkt mij toch een aanwinst, verder is er alleen een FRS.

Ik was deze week in Groningen, daar heb ik:

- Elpee
- Plato
- Headline
- Hemmes
- Magic Buzz

bezocht.

Daarbij kwam, voor mij, Plato toch als de meest degelijke uit.

Elpee heeft een klein aanbod aan CDs en hanteerd erg vreemde prijzen van 6,90 en 8,90 en hoger. De koopjes zijn daar 6,90. De sortering is niet erg ruim, en zal wel op vinyl zijn gefocused. Daar heb ik niet naar gekeken. Pop/Rock voert de boventoon. Klein rekje Jazz.

Plato, ruim assortiment aan pop/rock CDs. Veel in de aanbieding, waaronder de ABKCO platen van de Stones (2 voor 15). En ze hebben een aarige 2e hands afdeling met een aantal leuke titels voor weinig. Prijs ligt +/- rond de 8,50 voor (oudere) nieuwe CDs. 2e Hands ligt ongeveer om de 4€/5€.

Hemmes, focused eigenlijk alleen op vinyl, aantal kleine rekjes met CDs. Op alfabet, niet op band.

Magic Buzz, leuk klein zaakje.
Zowel LPs als CDs. Deze zaak focused zich vrijwel alleen op 60's muziek, zowel op CD als LP.
De prijzen liggen hier echter wel heel erg hoog, en zal je de wat gewonere titels ergens anders vele malen goedkoper kunnen weg trekken. Ze hebben, echter, ook speciale items en wat import dingen die dus nergens anders te krijgen zijn, zoals boxen met verzamelaars van pyschedelica e.d. Aanrader als er veel flappen in de portomonee zitten.

Ik moet concluderen dat Groningen er best goed voorstaat op het gebied van CDs, vele malen beter dan Den Haag e.d.

Ook heb ik nog een Free Record Shop bezocht, omdat er zogenaamd 50% korting was, maar niets gevonden,... voorspelbaar.

DjFrankie (moderator)
Ik ga binnenkort naar londen voor een weekendje, iemand die daar nog leuke tips heeft voor een snuffelplatenzaak, of andere aanbevelingen die ik kan bezoeken, de vrouwen gaan op kleding en kerstjacht, en ik bezoek dan liever iets anders. Alle tips welkom.

DjFrankie schreef:
Ik ga binnenkort naar londen voor een weekendje, iemand die daar nog leuke tips heeft voor een snuffelplatenzaak, of andere aanbevelingen die ik kan bezoeken, de vrouwen gaan op kleding en kerstjacht, en ik bezoek dan liever iets anders. Alle tips welkom.

Blader maar ff terug - er zijn er verschillende genoemd hierboven: Rough Trade (Brick Lane), Soul Jazz Records (Soho - Broadwick Street). De beste tip die ik je kan geven is om naar Camden/Kentish Town te gaan - daar zitten meerdere goede platenzaken, een aardige snuffelmarkt (ook kleding in de Camden Locks), waar je ook kunt lunchen - in die omgeving kunnen de dames ook aardig winkelen (wat alternatiever) op Chalk Farm Road en Camden High Street (Resurrection records)- op die straat zit ook de fameuze Electric Ballroom, en vlak daarbij Mornington Crescent (Belle & Sebastian).

Op Google maps vind je ze makkelijk!

Mjuman schreef:
Rough Trade (Brick Lane)
Rough Trade is idd een fijne winkel, al was het maar vanwege de synthesizers, drumcomputers e.d. waar je binnen mee mag spelen Brick Lane is sowieso de moeite waard, niet alleen voor de muziek, en in diezelfde wijk zitten nog wel wat kleine tweedehands zaakjes.

DjFrankie schreef:

Sietse is nog maar net terug van een soortgelijke trip naar Londen, wellicht kan je hem een PM sturen

En sowieso naar de HMV in Oxford Street gaan, het aanbod aan CD's is daar enorm.

Rizz
Zaak op Texel promoot het assortiment:

(afbeelding)

Misterfool
Kudo's

Overigens zijn dat juist de plekken waar je de leukste vondsten kunt doen - op beurzen zit ik ook meer tijd te wroeten in de 1 en 2 euro bakken - dan in alles wat keurig gelabeld en geprijst is.

Zo staat er op de beurs ook altijd een Engelsman met alleen singles - de allerleukste; alles geprijsd met kleurcodes, tja ... 'k heb er ook nooit wat gekocht.

Free Record Shop aan de Oudegracht in Utrecht gaat in Januari sluiten.

Who cares ??

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.