Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
Parabola
geplaatst: 6 januari 2007, 11:06 uur
pjh1967 schreef:
Ben zo'n 6 jaar geleden in Antwerpen geweest, en kon mij daar prima vermaken in de platen/cd-shops die ik tegen kwam. De leukste is als je met je gezicht ri. stadhuis staat en dan rechts achter je een straatje in gaat. De naam van de winkel ben ik kwijt, iets met kat/cat. Veel nwe cd's en vinyl.
En er moet een straatje zijn met 3 winkels. Een met alleen soundtracks, een met dance/hip-hop en een met 2e hands vinyl.
Warenhuis FNAC heeft ook een goede sortering.
Kan je dus aanraden om de straatjes net buiten de hoofdwinkelstraat te nemen.
Veel plezier !!!
(quote)
Ben zo'n 6 jaar geleden in Antwerpen geweest, en kon mij daar prima vermaken in de platen/cd-shops die ik tegen kwam. De leukste is als je met je gezicht ri. stadhuis staat en dan rechts achter je een straatje in gaat. De naam van de winkel ben ik kwijt, iets met kat/cat. Veel nwe cd's en vinyl.
En er moet een straatje zijn met 3 winkels. Een met alleen soundtracks, een met dance/hip-hop en een met 2e hands vinyl.
Warenhuis FNAC heeft ook een goede sortering.
Kan je dus aanraden om de straatjes net buiten de hoofdwinkelstraat te nemen.
Veel plezier !!!
De Fat Kat in Antwerpen
Hij zit ook in het straatje (naam kwijt) met die 3 winkels die pjh1967 opnoemt. Volgens mij zijn daar vlak in de buurt wel meer cd zaken te vinden, maar ik weet niet meer precies welke.Ik vind het een fijne zaak (cd's en vinyl) met o.a. punk/hardcore, metal (ook een aardig sortiment stoner), electronic, singer/songwriter en jazz voor redelijke prijzen. Ook is er een bak met tweedehands cd's en op de grond staan van die bakken met 1 euro spul.
0
geplaatst: 6 januari 2007, 12:28 uur
herman schreef:

Hier hoop ik dit jaar ook nog te komen.

Hier hoop ik dit jaar ook nog te komen.
Nou, vergeet de openingstijden niet die op de foto staan

Schijnt de enige winkel te zijn die nog Basic Channel 12 inches verkoopt, ze worden blijkbaar niet meer geëxporteerd naar andere landen.
Tja, deze mensen kun je over het algemeen best het verwijt maken elitair bezig te zijn

0
geplaatst: 6 januari 2007, 18:41 uur
In Rush Hour zijn ze in ieder geval wel te koop. Vandaag achter gekomen dat een bepaald nummer genaamd Inversion achterstevoren (van de spil uit) wel afspeelt, hehe.
Zeker leuk dat je die winkel hebt opgespoort Theo
Het naambord vd winkel laat ook zien van wie het is door de gelijkenis met artwork op hun releases.
Zeker leuk dat je die winkel hebt opgespoort Theo

Het naambord vd winkel laat ook zien van wie het is door de gelijkenis met artwork op hun releases.
0
geplaatst: 6 januari 2007, 19:12 uur
Moet je eens een toffe link hebben
http://platial.com/dsudorion/map/7041
dat is de recordstore globetrotter. Je kan inzoomen op een stad en zien waar alle cd winkels liggen. Ik heb me daarmee al geamuseerd
Slecht nieuws uit België
Doctor vinyl heeft vorig jaar al de pijp aan Maarten gegeven,
begin dit jaar heeft een icoon uit brussel de deuren gesloten, nl de Music Mania. Vroeger was dat toch één van de referenties.
Reden van stopzetting : één keer raden, theeft met een m een p en een 3 te maken
http://platial.com/dsudorion/map/7041
dat is de recordstore globetrotter. Je kan inzoomen op een stad en zien waar alle cd winkels liggen. Ik heb me daarmee al geamuseerd
Slecht nieuws uit België
Doctor vinyl heeft vorig jaar al de pijp aan Maarten gegeven,
begin dit jaar heeft een icoon uit brussel de deuren gesloten, nl de Music Mania. Vroeger was dat toch één van de referenties.
Reden van stopzetting : één keer raden, theeft met een m een p en een 3 te maken

0
geplaatst: 7 januari 2007, 16:30 uur
Coldie schreef:
Ik haal mijn cd's meestal bij de Nootzaak in Amersfoort. Daar hebben ze vooral alternatieve muziek. Eigenlijk alles wat binnen mijn muzieksmaak valt hebben ze daar wel. Datgene wat ik van plan ben te kopen hebben ze eigenlijk altijd wel in de winkel liggen. Bijkomend voordeel is dat het behoorlijk goedkoop is daar.
Ik haal mijn cd's meestal bij de Nootzaak in Amersfoort. Daar hebben ze vooral alternatieve muziek. Eigenlijk alles wat binnen mijn muzieksmaak valt hebben ze daar wel. Datgene wat ik van plan ben te kopen hebben ze eigenlijk altijd wel in de winkel liggen. Bijkomend voordeel is dat het behoorlijk goedkoop is daar.
En vriendelijk personeel. Hele prettige zaak, leuke combinatie tussen uitverkoopbakken, een goed assortiment, en hier en daar wat meer obscure dingen.
Soms wat aan de dure kant (met name de 'gewone' cd's), maar die wand met 7-euro cd's heeft áltijd wel wat tofs er tussen zitten.

0
geplaatst: 4 februari 2007, 18:11 uur
Weer iets over House of Sounds in Den Bosch: In november was ik er voor het laatst geweest en had ik er een paar fijne cd's gehaald. Slechts een paar dagen erna stond hier in dit topic het bericht dat de winkel tijdelijk gesloten was. Volgens de poster in dit topic stond er op de ramen toen nog 'gesloten wegens omstandigheden' te lezen.
Maar die winkel is nog stééds dicht, zo bleek verleden week, toen ik voor het eerst sinds november weer eens in Den Bosch ging winkelen. Geen enkel bericht meer op de ramen, en alles is met kranten dichtgeplakt.
Als het echt definitief afgelopen is met die winkel (duurt wel lang zo...), dan is dat voor mij dus leuke cd-zaak nummer twee die binnen korte tijd over de kop gaat.
Eerder stopte Boembox al.
Ondanks dat eigenaar Hans niet echt mijn type was (ik heb hem nooit zien lachen), je bij de minste beweging een megagrote stapel cd's omstootte en je overal op/in moest klimmen om bij 'jouw' dingen te kunnen (bij veel van de cd's die ik er kocht had ik een zéér hoge en wankele kruk nodig), oefende de zaak een vreemd soort aantrekkingskracht op me uit.
Maar die winkel is nog stééds dicht, zo bleek verleden week, toen ik voor het eerst sinds november weer eens in Den Bosch ging winkelen. Geen enkel bericht meer op de ramen, en alles is met kranten dichtgeplakt.
Als het echt definitief afgelopen is met die winkel (duurt wel lang zo...), dan is dat voor mij dus leuke cd-zaak nummer twee die binnen korte tijd over de kop gaat.
Eerder stopte Boembox al. Ondanks dat eigenaar Hans niet echt mijn type was (ik heb hem nooit zien lachen), je bij de minste beweging een megagrote stapel cd's omstootte en je overal op/in moest klimmen om bij 'jouw' dingen te kunnen (bij veel van de cd's die ik er kocht had ik een zéér hoge en wankele kruk nodig), oefende de zaak een vreemd soort aantrekkingskracht op me uit.
0
geplaatst: 4 februari 2007, 19:54 uur
Dat gevoel had ik dus ook; de eigenaar is best oke als je wat diepgaand over muziek praat. Hij heeft best wel verstand van muziek.
Ik liep er zaterdag langs, en mijn indruk was toch ook wel dat deze zaak definitief zijn deuren had gesloten.
Ik liep er zaterdag langs, en mijn indruk was toch ook wel dat deze zaak definitief zijn deuren had gesloten.
0
geplaatst: 4 februari 2007, 20:23 uur
deric raven schreef:
Dat gevoel had ik dus ook; de eigenaar is best oke als je wat diepgaand over muziek praat. Hij heeft best wel verstand van muziek.
Dat vermoed ik ook wel, muziekfreak puur sang. En met sommige mensen heb ik hem inderdaad boeiende gesprekken horen voeren in de winkel. Over de meest vage vinyl-schijven. Ikzelf echter zit op een nogal andere muzikale golflengte dan Hans (ben geen enorme rock-freak of concerten-bezoekster, ben meer van de beats en koop verder alleen cd's...) dus heeft het me ook nooit zinvol geleken om een muzikaal gesprek aan te gaan.
Over gesprekken gesproken: Hij vertelde echt álles in de winkel, waar iedereen bij stond. Die laatste keer dat ik er cd's kocht stond 'ie er zaken te doen met een of ander financieel figuur. Niet in een kantoor, maar op de winkelvloer. Iedereen kon meeluisteren. Zeker omdat het er voor de rest doodstil was. Het klonk allemaal tamelijk depri, en toen vermoedde ik al dat het weleens mijn laatste bezoekje zou kunnen zijn.
0
geplaatst: 4 februari 2007, 23:07 uur
Het ziet er inderdaad vrij dicht uit allemaal. Het laatste jaar vond ik het trouwens maar een matige zaak voor een hiphopfan. Hij had echt niets nieuws meer en vrij veel slechte platen.
Toch wel jammer, want verder is er nu geen alternatieve platenzaak meer in DB zover ik weet. Een gat in de markt?
Toch wel jammer, want verder is er nu geen alternatieve platenzaak meer in DB zover ik weet. Een gat in de markt?
0
geplaatst: 5 februari 2007, 00:22 uur
Ik vond het wel wat hebben, met al die dozen en die zeer lage kelder. Hij heeft mij altijd goed advies gegeven.
0
geplaatst: 5 februari 2007, 03:26 uur
In Nijmegen zit platenzaak (alleen cd's en dvd's) Kroese. Zeer vriendelijke prijzen!
0
geplaatst: 5 februari 2007, 15:55 uur
In Drachten (Fryslân) zit een erg goede platenzaak, Ministra genaamd. Allerlei klassiekers kosten slechts 10 euro.
0
geplaatst: 5 februari 2007, 18:33 uur
Sgt. Revolver schreef:
In Drachten (Fryslân) zit een erg goede platenzaak, Ministra genaamd. Allerlei klassiekers kosten slechts 10 euro.
Lopen ze daar in Friesland écht zo achter dan dat ze enkel ouwe meuk verkopen? Of hebben ze stiekem ook de nieuwste Twarres?

0
geplaatst: 5 februari 2007, 20:18 uur
thyson schreef:
Mediamarkt roeleert folks!
Mediamarkt roeleert folks!
Daar hebben ze bij ons al een half jaar geen cd's meer, hahaha
0
geplaatst: 6 februari 2007, 07:39 uur
In Zaandam hebben we Coco Records, die is vrij compleet qua aanbod en ook veel alternatief. De eigenaar is altijd in voor een leuk praatje en bestellen is ook geen probleem daar. De enige reden dat ik er niet zo heel vaak kom, zijn zijn prijzen. Vind hem met bepaalde albums echt te duur, terwijl ik ze elders veel goedkoper kan krijgen.
0
geplaatst: 9 februari 2007, 20:54 uur
Vreemd dat ik hier nergens iets lees over Brutus!
Dat is een klein cd-zaakje in Amsterdam, net naast de Magna Plaza (jeweetwel, dat winkelcentrum op 't Nieuwezijds) in de Bolsteeg. Elke keer als ik een bepaalde cd zoek die ik in Boudisque, Fame of Concerto niet kan vinden, dan heeft Brutus 'm! Ik kan niet zeggen dat het aanbod groot is (integendeel; het is vrij klein), maar dat wat er is, is vaak geen commerciële bende, maar veelal alternatieve muziek.
En het is er ook goed toeven en het personeel dat er werkt is vriendelijk en in voor een praatje.
In Volendam, waar ik woon, is het zeer bedroeft gesteld kwa muzikaal aanbod. Je komt in de muziekzaken om in de Jantje Smitten, BZN's en Cats, alles is bijna dubbel zo duur als bv. in Concerto, het personeel is erg onwetend wat betreft artiesten die wat minder voor de hand liggen en er is helemaal niets te vinden wat betreft alternative en metal! Alleen Sombroek/Bruna wil nog wel 'ns verrassen.
Concerto heeft voor mij laatst weer eens bewezen hoe te gek die zaak is. Ik zag eerder de eerste 2 geremasterde Stooges-albums (beiden met bonus-cd) in Boudisque liggen voor €22,- elk. Ik kom wat later in Concerto en wat denk je? Liggen ze daar voor €8,99!!!
Ik las hier ook iets over Get Records... Als je vanaf het Rembrandts richting Concerto loopt, waar ligt het dan precies?
Dat is een klein cd-zaakje in Amsterdam, net naast de Magna Plaza (jeweetwel, dat winkelcentrum op 't Nieuwezijds) in de Bolsteeg. Elke keer als ik een bepaalde cd zoek die ik in Boudisque, Fame of Concerto niet kan vinden, dan heeft Brutus 'm! Ik kan niet zeggen dat het aanbod groot is (integendeel; het is vrij klein), maar dat wat er is, is vaak geen commerciële bende, maar veelal alternatieve muziek.
En het is er ook goed toeven en het personeel dat er werkt is vriendelijk en in voor een praatje.
In Volendam, waar ik woon, is het zeer bedroeft gesteld kwa muzikaal aanbod. Je komt in de muziekzaken om in de Jantje Smitten, BZN's en Cats, alles is bijna dubbel zo duur als bv. in Concerto, het personeel is erg onwetend wat betreft artiesten die wat minder voor de hand liggen en er is helemaal niets te vinden wat betreft alternative en metal! Alleen Sombroek/Bruna wil nog wel 'ns verrassen.
Concerto heeft voor mij laatst weer eens bewezen hoe te gek die zaak is. Ik zag eerder de eerste 2 geremasterde Stooges-albums (beiden met bonus-cd) in Boudisque liggen voor €22,- elk. Ik kom wat later in Concerto en wat denk je? Liggen ze daar voor €8,99!!!
Ik las hier ook iets over Get Records... Als je vanaf het Rembrandts richting Concerto loopt, waar ligt het dan precies?
0
SelmaDuim
geplaatst: 9 februari 2007, 21:57 uur
kaztor schreef:
Een eindje voorbij Concerto aan de linkerkant.

0
geplaatst: 9 februari 2007, 22:18 uur
SelmaDuim schreef:
(quote)

Okee, bij deze bedankt. Dan zal ik die eens volgende keer checken!

0
geplaatst: 10 februari 2007, 11:57 uur
Nosh schreef:
En vriendelijk personeel. Hele prettige zaak, leuke combinatie tussen uitverkoopbakken, een goed assortiment, en hier en daar wat meer obscure dingen.
Soms wat aan de dure kant (met name de 'gewone' cd's), maar die wand met 7-euro cd's heeft áltijd wel wat tofs er tussen zitten.
In de Nootzaak kom ik ook regelmatig! In Baarn hebben we helemaal geen platenzaak meer. Ja, oké, alleen een klassiekgeoriënteerde winkel die ook nog eens te duur is.(quote)

Dus ik wijk regelmatig uit naar Amersfoort of Utrecht (waar ik studeer). In Amersfoort bezoek ik de Nootzaak dus vaak. Fijn personeel, brede en vrij diepe keus en hebben ze 't niet: dan even bestellen.
In Utrecht vooral de Plaatboef, Boudisque en 2 winkels waar ik de naam niet van weet
Ze zitten in ieder geval een de andere kant van de Oude Gracht, in de buurt van Rembrandttheater.
0
geplaatst: 10 februari 2007, 15:07 uur
^
^
In mijn lange post hierboven schreef ik Bolsteeg, maar da's Molsteeg!
^
In mijn lange post hierboven schreef ik Bolsteeg, maar da's Molsteeg!

0
fastpulseboy
geplaatst: 23 februari 2007, 13:00 uur
MichelDumoulin schreef:
In Nijmegen zit platenzaak (alleen cd's en dvd's) Kroese. Zeer vriendelijke prijzen!
vriendelijke prijzen, maar ongeinteresseerd personeel en geen vinyl dus...
waaghals is leuker....maar ook iets duurder idd
0
fastpulseboy
geplaatst: 23 februari 2007, 13:00 uur
ik ga morgen even naar Keulen of Dusseldorf. Iemand daar ervaringen met leuke platenzaken?
0
geplaatst: 23 februari 2007, 13:01 uur
Anna.R schreef:
(quote)
lijkt mij sterk want elke MM heeft een cd afdeling.
0
geplaatst: 23 februari 2007, 13:17 uur
fastpulseboy schreef:
Iets?! Véél duurder. Bovendien een veel beperkter aanbod, maar wel wat obscuurdere dingen.
0
handsome_devil
geplaatst: 23 februari 2007, 13:31 uur
Meh, ik zie regelmatig bij de Waaghals dingen staan die veel goedkoper zijn dan bij Kroese, maar dat is dan vast iets Arnhems.
0
fastpulseboy
geplaatst: 23 februari 2007, 13:42 uur
mja ik moet zeggen dat wat dat betreft Arnhem het net iets beter doet...
0
geplaatst: 23 februari 2007, 14:34 uur
fastpulseboy schreef:
ik ga morgen even naar Keulen of Dusseldorf. Iemand daar ervaringen met leuke platenzaken?
Er zijn in Cologne een aantal leuke platenzaken waarvan ik de naam niet heb onthouden, maar als je naar Kölle gaat moet je zeker naar de Saturn gaan!
0
geplaatst: 23 februari 2007, 14:35 uur
Saturn? Dat is een soort mediamarkt toch? Ik denk niet dat Fastpulseboy daar vinden zal wat hij zoekt of ze moeten in Duitsland een compleet ander assortiment hebben dan hier.
0
geplaatst: 23 februari 2007, 15:19 uur
fastpulseboy schreef:
Dusseldorf is ten opzichte van de grootte van de stad k** qua platenzaken. Je hebt er twee keer Saturn, en dat is - inderdaad - een Mediamarkt-kloon. Op zich niet verkeerd, maar in Mediamarkt Eindhoven vind ik grotendeels hetzelfde. Of je moet van Duitse verzamelcd's houden.
Ik vind de vestiging aan de rand van het centrum, ingebed in een groot warenhuis, wel het overzichtelijkst. Maar de andere zit weer wat meer in het midden van het centrum, bovenin het overdekte winkelcentrum 'Sevens' aan de Konigsallee.
In 'Altstad', een aparte wijk van het centrum, zit er nog eentje die punk e.d. verkoopt. Alleen ben ik daarvan de naam kwijt. Zit ergens in een wat obscuur, smal straatje, precies in het midden van de wijk. Als je goed Duits kunt, kan je het misschien vragen aan voorbijgangers.
En dan zit er ook nog eentje in de Schadow Arcade, weer een overdekt winkelcentrum (en net als Sevens nogal centraal gelegen). Dat is een vrij commerciële maar verder geen verkeerde zaak, waarvan ik opnieuw de naam kwijt ben.
Dat was alles wat ik in het centrum van Dusseldorf heb kunnen vinden (en ik heb het helemaal gezien). Iets verder lopen leverde niets meer op. Het is niet dat ze er van die muziek-concentraties hebben als de Rotterdamse Nieuwe Binnenweg, Antwerpen rondom Markt/Koepoortstraat of het Eindhovense gebied rond de Kleine Berg.
* denotes required fields.