Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 27 mei 2013, 17:04 uur
Nou ja, moeten is overdreven; ik kan ook webshoppen elders, maar eigenlijk ben ik financieel toe aan een 'stop'/break.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:04 uur
Ben 6jr geleden ook een keer bij Amoeba in San Francisco geweest. We moesten daar voor het werk zijn ( San Francisco)
Heb toen 116 cd's kunnen scoren.
Heb daar terplekke ook een mooi koffertje gekocht waar ze allemaal inpasten.
Ik had het geluk dat we met een prive jet op Schiphol oost lande.
Helemaal geen douane daar gezien. Dit terzijde.
Ik vind het nog steeds de mooiste winkel waar ik ook geweest ben.
Heel veel keus, en dan voor onze ogen belachelijk lage prijzen.
Misschien dat als we het lief vragen ze ook een filiaal in Almere zetten of zo.
Heb toen 116 cd's kunnen scoren.
Heb daar terplekke ook een mooi koffertje gekocht waar ze allemaal inpasten.
Ik had het geluk dat we met een prive jet op Schiphol oost lande.
Helemaal geen douane daar gezien. Dit terzijde.
Ik vind het nog steeds de mooiste winkel waar ik ook geweest ben.
Heel veel keus, en dan voor onze ogen belachelijk lage prijzen.
Misschien dat als we het lief vragen ze ook een filiaal in Almere zetten of zo.

0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:16 uur
kareltjemusic schreef:
Heel veel keus, en dan voor onze ogen belachelijk lage prijzen
Heel veel keus, en dan voor onze ogen belachelijk lage prijzen
Die prijzen zijn niet echt belachelijk laag meer moet ik eerlijk zeggen maar het is een genot om er rond te struinen. In de Hollywood vestiging kun je met gemak een middag vullen.
Bij grote aantallen (meer dan 50) liet ik de (veelal bekraste en beschadigde) jewel cases achter in de USA en verving deze gewoon door nieuwe doosjes. Met een klein op maat gemaakt kartonnen doosje was het vervoer van de stapel CD's vervolgens heel simpel.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:25 uur
kwam op 12 dollar per cd als ik me het nog kan heugen.
Was toen omgerekend iets van 10 euri per cd.
En dat voor dingen die je hier bijna nooit ziet.
Ok het was toen wel een grote uitgave, maar de kans dat ik er ooit weer zou komen was klein dus ja.
Was toen omgerekend iets van 10 euri per cd.
En dat voor dingen die je hier bijna nooit ziet.
Ok het was toen wel een grote uitgave, maar de kans dat ik er ooit weer zou komen was klein dus ja.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:31 uur
Enigszins nostalgie naar begin jaren '80 toen FRS zijn eerste vestigingen opende in Schiedam/Rotterdam. Ik meen me te herinneren dat je daar nog bootlegs kon kopen maar daar moet je me niet aan ophangen.
Al snel werd het een klootjes winkel waarbij de commerciële bedoelingen overheerste over de kwaliteit van het aanbod.
Met Hans Breukhoven en Vanessa hoeven we denk ik geen medelijden te hebben, maar inderdaad wel sneu voor het personeel.
Al snel werd het een klootjes winkel waarbij de commerciële bedoelingen overheerste over de kwaliteit van het aanbod.
Met Hans Breukhoven en Vanessa hoeven we denk ik geen medelijden te hebben, maar inderdaad wel sneu voor het personeel.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 21:07 uur
Ducoz schreef:
En Plato helaas alleen nog maar in Zwolle, Leiden, Utrecht, Deventer en Groningen.
En Plato helaas alleen nog maar in Zwolle, Leiden, Utrecht, Deventer en Groningen.
Toen ik nog in Leiden woonde, heb ik heel wat geld overgemaakt aan Plato en later ook erg veel aan Concerto in Amsterdam.
Ik ben erg blij dat beide zaken het nog steeds weten te redden.

0
Cured
geplaatst: 27 mei 2013, 21:16 uur
In Muziek > Nieuws > R.I.P.:

musician schreef:
Toen ik nog in Leiden woonde, heb ik heel wat geld overgemaakt aan Plato en later ook erg veel aan Concerto in Amsterdam.
Heb je daar zoveel geld uitgegeven? (quote)

0
geplaatst: 27 mei 2013, 22:43 uur
judgepaddy schreef:
Enigszins nostalgie naar begin jaren '80 toen FRS zijn eerste vestigingen opende in Schiedam/Rotterdam. .
Enigszins nostalgie naar begin jaren '80 toen FRS zijn eerste vestigingen opende in Schiedam/Rotterdam. .
De eerste vestigingen in die steden/regio gingen al tien jaar eerder open hoor

0
geplaatst: 27 mei 2013, 23:27 uur
vigil schreef:
(quote)
Hier in Utrecht zat Allwave, electronica-winkel (net als in R'dam - over welke winkel mijn vader enthousiast was); en daarin kwam een platenafdeling, Free Record Shop, idd. Geen idee wanneer dat precies was, het heeft er alleen toe geleid dat 50 meter verderop Elpee, waar ik in 1980 nog Durutti Column met schuurpapierhoes (Fact14) kocht, verdween. Neem dus aan dat het of eind jaren 70 of begin jaren 80 was.
Elpee was ook een leuke winkel: mix van nieuw en tweedehands. Er is trouwens een aardige site over platenzaken die in Utrecht allemaal verdwenen zijn - en dat zijn er aardig wat.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 01:04 uur
vigil schreef:
(quote)
I stand corrected

Maar het waren in die tijd wel nog vrij kleine winkeltjes
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 28 mei 2013, 09:02 uur
Stalin schreef:
De laatste Boudisque, in Utrecht, sluit helaas per 1 juni zijn deuren.
Maar gelukkig blijft de webwinkel van Boudisque wel bestaan...
De laatste Boudisque, in Utrecht, sluit helaas per 1 juni zijn deuren.
Maar gelukkig blijft de webwinkel van Boudisque wel bestaan...
Als Utrechter was ik hier niet eens van op de hoogte!Als fysieke muziekkoper moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet echt heb bijgedragen aan een verhoging van hun omzet, omdat ik eigenlijk altijd naar Plato ga. Daarnaast was Boudisque in essentie toch meer een winkel voor klassieke muziek, getuige hun keuze dat je voor pop/rock naar boven werd gestuurd, wat niet het genre is waar ik over het algemeen mijn geld aan besteed.
Maar toch jammer

0
geplaatst: 28 mei 2013, 13:11 uur
Wat inmiddels niet meer relevante berichten over het RIP-topic verwijderd.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 13:19 uur
Mjuman schreef:
Elpee was ook een leuke winkel: mix van nieuw en tweedehands. Er is trouwens een aardige site over platenzaken die in Utrecht allemaal verdwenen zijn - en dat zijn er aardig wat.
Naast Plato zat er in Leiden ook nog een vestiging van Elpee, ook een geweldige, sympathieke zaak. Niet in omvang, het zal niet groter zijn geweest dan 4 x 4 meter. En dan helemaal afgeladen met LP's. Maximaal konden er 5 mensen naar binnen, dan was het vol.
Maar scherp in prijzen, volgens mij waren ze altijd net even goedkoper dan Plato. Ja, Those were the days....

0
geplaatst: 28 mei 2013, 14:37 uur
Voor de wat oudere Rotterdammers onder ons.
Mijn eerste "echte" platenzaak. Ik wou dat ik even die foto binnen kon stappen

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 mei 2013, 15:49 uur
Wat mij dan vooral opvalt, is dat het personeel verplicht wordt om door te werken, terwijl ze hier voorlopig geen salaris voor krijgen. Hoe zit dat precies? Kan het niet zo zijn dat er straks helemaal geen uitbetaling plaatsvind (zoals ze nu beloven), omdat alles al naar schuldeisers gaat?
Als ik daar een werknemer was, zou ik er echt niet blij mee zijn. Kun je beter de arboarts voor de gek houden.
Als ik daar een werknemer was, zou ik er echt niet blij mee zijn. Kun je beter de arboarts voor de gek houden.

0
geplaatst: 28 mei 2013, 15:58 uur
Het UWV betaalt vrijwel altijd het salaris uit. In geval van faillissementen ben je de laatste periode formeel in dienst van de curator. Die is volgens mij op dit moment nog niet toegewezen omdat er nog gezocht wordt naar doorstartmogelijkhdeden en/of omdat het faillissement nog niet is uitgesproken.
Leuk is het uiteraard niet, maar het licht van het zoeken naar een nieuwe baan danwel het aanvragen van een uitkering, is het verstandiger om gewoon even de tanden op elkaar te doen. Verplicht tot iets ben je nooit, maar het kan onwenselijke consequenties hebben.
Leuk is het uiteraard niet, maar het licht van het zoeken naar een nieuwe baan danwel het aanvragen van een uitkering, is het verstandiger om gewoon even de tanden op elkaar te doen. Verplicht tot iets ben je nooit, maar het kan onwenselijke consequenties hebben.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 20:56 uur
Ben d'r inderdaad een half jaar niet meer geweest. Erg eigenlijk. Balen dat alle goede platenzaken langzaamaan verdwijnen (al hoort FRS daar niet bij...)
0
geplaatst: 28 mei 2013, 20:58 uur
Nicolage Rico schreef:
Ben d'r inderdaad een half jaar niet meer geweest. Erg eigenlijk. Balen dat alle goede platenzaken langzaamaan verdwijnen (al hoort FRS daar niet bij...)
(quote)
Op de Nwe Binnenweg zitten anders nog een paar leuke

0
geplaatst: 28 mei 2013, 22:47 uur
judgepaddy schreef:
(afbeelding)

(afbeelding)
Daar ben ik vroeger vaak geweest, toen ik nog in Rotterdam woonde. Dit is een leuke herinnering van iemand aan Haddock.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 22:57 uur
Haddock
goed gekenschetst ook.
Alleen Perfect Sound Forever was nog leuker
goed gekenschetst ook. Alleen Perfect Sound Forever was nog leuker
0
geplaatst: 28 mei 2013, 23:33 uur
Tja, vandaag toch ook maar wat aan lijkenpikken gedaan en de plaatselijke frs bezocht....die al bijna leeg was. Een waarschijnlijk laatste bezoek dus, paar cd'tjes, paar games en nog iets meer (teken)films.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 17:55 uur
Bombong schreef:
Daar ben ik vroeger vaak geweest, toen ik nog in Rotterdam woonde. Dit is een leuke herinnering van iemand aan Haddock.
(quote)
Is inderdaad een leuke anekdote.
Zo werd ik op twaalfjarige leeftijd meegenomen door mijn zes jaar oudere broer. Zo'n twaalfjarig blok aan zijn been kon hij niet meenemen naar de kroeg, dus dan maar naar Haddock.
Ik ging daar even luisteren naar mijn toekomstige nieuwe LP waar ik een maand voor gespaard had en stond daar naast een man die mij (twaalf!) een sigaret vroeg voor het jointje wat hij aan het bouwen was.
Waar zat die ook alweer? Is dat die platenzaak met die ronde houten bank in die zitkuil waar je kon luisteren?
0
geplaatst: 29 mei 2013, 18:09 uur
Op zich niet verkeerd dat FRS ermee kapt en dat ik langs ben gegaan. O.a. de "nieuwe" van Roosbeef voor EUR 2,50 gekocht. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 29 mei 2013, 19:06 uur
Ik ga morgen toch ook maar eens langs. Ligt er veel voor €2,50?
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 29 mei 2013, 19:09 uur
Overmorgen krijg je voor €2,50 het winkelpand erbij.
0
Fedde
geplaatst: 29 mei 2013, 19:35 uur
ClassicProgRock1 schreef:
Kun je dat meteen aan de fiscus geven.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 19:47 uur
judgepaddy schreef:
Zo werd ik op twaalfjarige leeftijd meegenomen door mijn zes jaar oudere broer. Zo'n twaalfjarig blok aan zijn been kon hij niet meenemen naar de kroeg, dus dan maar naar Haddock.
Ik ging daar even luisteren naar mijn toekomstige nieuwe LP waar ik een maand voor gespaard had en stond daar naast een man die mij (twaalf!) een sigaret vroeg voor het jointje wat hij aan het bouwen was.
Waar zat die ook alweer? Is dat die platenzaak met die ronde houten bank in die zitkuil waar je kon luisteren?
(quote)
(quote)
Ook een mooi verhaal judgepaddy! Overigens kan ik me de 'stuurse nicht' nog precies voor de geest halen. Er stond ook nog vaak een andere man in de zaak. Die is later in Den Haag een eigen zaak begonnen, genaamd Plastic Fantastic, genoemd naar een nummer van Jefferson Airplane. Ik kocht daar de cd 'Four Sail' van Love. Hij zei toen dat hij overwogen had zijn zaak zo te noemen, omdat er ook al zaken met de naam 'Da Capo' (in Utrecht) en 'Forever Changes' (in Amsterdam) waren, allemaal titels van platen van Love. Overigens ging ik in de tweede helft van de jaren '80 in Rotterdam geregeld alle tweedehands platen zaken af, tot in alle uithoeken. Alles is natuurlijk al lang weg. Misschien met uitzondering van de Plaatboef op de Nieuwe Binnenweg. Is die er nog?
Die ken ik niet en ik dacht dat ik alles kende. Wanneer zat die er en waar? En wat voor aanbod had die?
* denotes required fields.