Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2013, 22:20 uur
Ik lees net dat de Belgische afdeling een geval apart is en dat die gewoon blijft voortbestaan dus ik kan mijn € 2 nog opdoen! Free Record Shop is still alive! 

0
geplaatst: 27 mei 2013, 09:35 uur
Medewerkers Free Record Shop niet uitbetaald - AD.nl
Mooi kut, werk je al bij een verschrikkelijke zaak.. dan ook dit nog
Mooi kut, werk je al bij een verschrikkelijke zaak.. dan ook dit nog

0
geplaatst: 27 mei 2013, 09:37 uur
U gaat niet betaald worden, maar zou u alstublieft nog wel door willen werken?
0
geplaatst: 27 mei 2013, 09:49 uur
Lekker weg blijven inderdaad... Zou me niets verbazen als die winkels niet meer open gaan.
0
Ponty Mython
geplaatst: 27 mei 2013, 10:04 uur
Het lef om zoiets te verlangen van je medewerkers, waarvan sommigen wellicht nu in financiele problemen komen door deze actie. Geeft i.i.g. de mentaliteit mooi weer van deze toko. 

0
geplaatst: 27 mei 2013, 10:23 uur
Ik vond het al zo gek. In het NRC stond dat de winkels gewoon openbleven. Voorlopig. Dat is best gek als je moeite hebt met achterstallige betalingen te voldoen. Maar ja, als een grote kostenpost zoals het wegvallen van die altijd zo vervelende loonkosten, wordt het iets eenvoudiger
0
geplaatst: 27 mei 2013, 11:17 uur
De bedrijfsvereniging - lees UWV - staat altijd garant voor de salarisbetaling (zij het wellicht met enige achterstand) en is daarom ook altijd een primaire crediteur.
Overigens zouden verkopers van FRS die lid zijn van een vakbond het beste eraan doen advies in te winnen bij de juridische afdeling van hun vakbond. Zo maar wegblijven - "er wordt toch niet betaald" - is een nono-advies (van het soort 'de beste stuurlui'). Een van de basisregels voor toekenning van een uitkering is immers ook dat er "geen sprake mag zijn van verwijtbaar gedrag". Tekenend is het gebrek aan (of inzicht in) feitelijk materiekennis en dan toch maar hier door blijven zwatelen
Overigens zouden verkopers van FRS die lid zijn van een vakbond het beste eraan doen advies in te winnen bij de juridische afdeling van hun vakbond. Zo maar wegblijven - "er wordt toch niet betaald" - is een nono-advies (van het soort 'de beste stuurlui'). Een van de basisregels voor toekenning van een uitkering is immers ook dat er "geen sprake mag zijn van verwijtbaar gedrag". Tekenend is het gebrek aan (of inzicht in) feitelijk materiekennis en dan toch maar hier door blijven zwatelen

0
geplaatst: 27 mei 2013, 11:41 uur
Dat is ook weer waar. Zelf eens in zo'n situatie gezeten hebbend, kan ik zeggen dat vakbonden vrij weinig kunnen betekenen voor voor het individu maar een maand salaris heb ik nog gekregen. Via de curator.
Ik heb op de allerlaatste dag nog spullen in vrachtwagens van opkopers zitten laden. Ondertussen rondvragend of men toevallig nog iemand ergens nodig had.
Toch vind ik het apart dat de operatie nog even gewoon door kan gaan. Dat zal toch alleen als doel hebben om de boedel te verkopen. Ondertussen hopend op een doorstart. En bij zo'n doorstart zal lang niet iedereen aan het werk kunnen blijven.
Ik heb op de allerlaatste dag nog spullen in vrachtwagens van opkopers zitten laden. Ondertussen rondvragend of men toevallig nog iemand ergens nodig had.
Toch vind ik het apart dat de operatie nog even gewoon door kan gaan. Dat zal toch alleen als doel hebben om de boedel te verkopen. Ondertussen hopend op een doorstart. En bij zo'n doorstart zal lang niet iedereen aan het werk kunnen blijven.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 12:21 uur
Begrijp ik nu goed dat Breukhoven nog steeds enig aandeelhouder is en een geschat vermogen heeft van 72 miljoen?
Hoezo, geen vakantiegeld?
72 miljoen gedeeld door, pak hem beet, 720 medewerkers, is 100.000 euro per man/vrouw.
Dat lijkt mij voldoende, voor het kunnen uitkeren van vakantiegeld. Per slot van rekening hebben die 720 medewerkers gedurende 40 jaar ook die 72 miljoen bij elkaar moet schrapen, voor die Breukhoven.
Al die discussies, waarom die FRS per album euro's duurder moest zijn dan anderen is hiermee ook gelijk verklaard. En dus: afrekenen, ober!
Hoezo, geen vakantiegeld?
72 miljoen gedeeld door, pak hem beet, 720 medewerkers, is 100.000 euro per man/vrouw.
Dat lijkt mij voldoende, voor het kunnen uitkeren van vakantiegeld. Per slot van rekening hebben die 720 medewerkers gedurende 40 jaar ook die 72 miljoen bij elkaar moet schrapen, voor die Breukhoven.
Al die discussies, waarom die FRS per album euro's duurder moest zijn dan anderen is hiermee ook gelijk verklaard. En dus: afrekenen, ober!
0
geplaatst: 27 mei 2013, 12:34 uur
Die 72 miljoen komt natuurlijk niet alleen uit de FRS. Bovendien ben je als aandeelhouder van een BV niet op je privévermogen aan te spreken. Ervan uitgaande dat die 72 miljoen (een Quote schatting, schat ik) alles omvat wat die Breukhoeven heeft. En die heeft meer bedrijven dan alleen FRS.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 12:35 uur
Voor de mensen met onderbuikgevoelens:
Besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid - Wikipedia - nl.wikipedia.org
/edit: Edwynn was me net voor zie ik.
Besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid - Wikipedia - nl.wikipedia.org
/edit: Edwynn was me net voor zie ik.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 12:42 uur
Wettelijk gezien is er ook nog zoiets als aansprakelijkheid van het management (daarvan kan alleen sprake zijn bij slecht bestuur) en ketenaansprakelijkheid (een bv laten 'ploffen' en een andere gerelateerde droog willen houden)
Bovendien kan een vermogen ook zijn vastgelegd in onroerende zaken en zie die maar eens liquide te maken in deze markt
Bovendien kan een vermogen ook zijn vastgelegd in onroerende zaken en zie die maar eens liquide te maken in deze markt

0
geplaatst: 27 mei 2013, 13:15 uur
Hij zal de dans wel weer ontspringen, wat vaak gebeurd bij types als Breukhoven.
Toch: anno 2013 alleen cd's, dvd's en games verkopen tegen de hoogste prijzen (ook online) mag van mij worden gekwalificeerd als mismanagement/ slecht bestuur.
Breukhoven is nota bene rijk geworden als prijsvechter op de platenmarkt, dus ooit is hij als idealist begonnen en wist hij hoe het moest.
Toch: anno 2013 alleen cd's, dvd's en games verkopen tegen de hoogste prijzen (ook online) mag van mij worden gekwalificeerd als mismanagement/ slecht bestuur.
Breukhoven is nota bene rijk geworden als prijsvechter op de platenmarkt, dus ooit is hij als idealist begonnen en wist hij hoe het moest.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 13:17 uur
De schappen bij de FRS zijn al aardig leeg. Gisteren nog even langsgeweest en toch nog wat leuke dingetjes gevonden omdat vrijwel alles in de aanbieding is.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 13:23 uur
Hoezo dans ontspringen? Hij is geen meervoudig oorlogsmisdadiger ofzo. De tent is gewoon failliet. Dus die is hij gewoon kwijt als er niet doorgestart wordt. Kun je dus rustig aftrekken van het vermogen. Dat hij dan nog voldoende overhoudt om een broodje beenham te kopen, doet verder niet terzake.
0
Cured
geplaatst: 27 mei 2013, 13:49 uur
Ik had nog een tientje op een card staan, maar ik kon maar één album vinden en die heb ik maar contant betaald:BOB van Bob
. De schappen waren in Somewhere trouwens ook al aardig leeg en ik had zaterdag moeten gaan....
. De schappen waren in Somewhere trouwens ook al aardig leeg en ik had zaterdag moeten gaan....
0
tuktak
geplaatst: 27 mei 2013, 14:09 uur
Sowieso hopen op een doorstart met een maand overheidskosten ipv helemaal geen doorstart, want dan heb je een grote groep medewerkers in de ww wat nog veel meer kosten met zich meebrengt.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 14:58 uur
Running On Empty schreef:
Nee nee, niet waar maar je moet het niet de naam sfeerloze tent geven. Tower (vooral op Sunset Blvd) en Wherehouse (diverse zaken) heb ik ook heel veel weggehaald. Helaas beide niet meer te bezoeken. Tower Records op Sunset was tot middernacht open, echt te gek was dat.
(quote)
Nee nee, niet waar maar je moet het niet de naam sfeerloze tent geven. Tower (vooral op Sunset Blvd) en Wherehouse (diverse zaken) heb ik ook heel veel weggehaald. Helaas beide niet meer te bezoeken. Tower Records op Sunset was tot middernacht open, echt te gek was dat.
Amoeba (alsook Rasputin) in Berkeley zijn fantastisch, beste muziek winkels waar ik ooit geweest ben
Totaal geen 'mall' cultuur zoals de Mediamarkt of de Saturn - eerder een Plato sfeer, maar dan met een ~10 keer groter winkeloppervlak. Ben op exchange in Berkeley geweest en woonde toen op 3 minuten lopen van Telegraph Avenue, waar beide zaken liggen. Heb er aardig wat uurtjes en dollars gespendeerd. Gemiddelde prijs van een nieuwe cd? Zo'n ~$9. Was nog geen 6 euro tegen de EUR/USD wisselkoers van zomer 2011. Service was ook top, en genoeg rarities te vinden. Vestiging in de hippie wijk van San Francisco is ook top; wel een aardige hike vanuit het centrum

0
geplaatst: 27 mei 2013, 15:28 uur
Het centrum van Berkeley is sowieso wel gaaf, en dat die twee zaken dan (zo goed als naast elkaar) er zitten maakt het alleen maar beter. Je hebt er alleen wel erg veel zwervers...
Ik vind Rasputin in Berkeley minder dan die op Powellstreet in Frisco, die hebben meer. Amoeba is ook een pak kleiner daar, maar dat was wel de eerste. Ook een gave zaak. Die in Hollywood is gigantisch. Soort van AH XL maar dan met muziek.
Ik vind Rasputin in Berkeley minder dan die op Powellstreet in Frisco, die hebben meer. Amoeba is ook een pak kleiner daar, maar dat was wel de eerste. Ook een gave zaak. Die in Hollywood is gigantisch. Soort van AH XL maar dan met muziek.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 16:02 uur
Voor diegenen die er nog nooit zijn geweest, je kunt nu van elk filiaal even een videotour doen, zie|
Amoeba Music - Store Locations, Hours and General Information
Die in Berkeley was overigens de eerste, niet San Francisco
0
geplaatst: 27 mei 2013, 16:04 uur
Running On Empty schreef:
Voor diegenen die er nog nooit zijn geweest, je kunt nu van elk filiaal even een videotour doen, zie|
Dat zeg ik ook
Het ziet er alleen wat verwarrend uit.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 16:43 uur
Nicolage Rico schreef:
R.I.P Free Record Shop.
R.I.P Free Record Shop.
Natuurlijk sneu voor al het personeel wat nu zonder werk zit, maar voor de rest zal ik hier geen seconde bij stil staan.
Al jaren waardeloze winkels, met uitzondering van de Fame, met onkundig en muzikaal onderontwikkeld personeel en belabberd aanbod.
Hopelijk gaat het volk nu eens winkelen bij echte winkels, met echt kundig personeel en een uitmuntend aanbod, zoals bijvoorbeeld Boudisque, Plato en Concerto.
0
Cured
geplaatst: 27 mei 2013, 16:53 uur
Stalin schreef:
Waar mogen wij die dan vinden?(quote)
Hopelijk gaat het volk nu eens winkelen bij echte winkels, met echt kundig personeel en een uitmuntend aanbod, zoals bijvoorbeeld Boudisque, Plato en Concerto. edit: hebben die ook een webwinkel

0
geplaatst: 27 mei 2013, 16:56 uur
Concerto in Amsterdam.
Boudisque in Utrecht
En Plato helaas alleen nog maar in Zwolle, Leiden, Utrecht, Deventer en Groningen.
Sounds moet je ook eens checken.
Die zitten in Delft, Haarlem, Tilburg en Venlo.
Die in Delft is echt een van de betere platenzaken in Nederland, de Velvet is daar ook goed, in tegenstelling tot dat misbaksel in Rotterdam.
Maar we gaan offtopic, dit heeft niet meer met RIP te maken.
Boudisque in Utrecht
En Plato helaas alleen nog maar in Zwolle, Leiden, Utrecht, Deventer en Groningen.
Sounds moet je ook eens checken.
Die zitten in Delft, Haarlem, Tilburg en Venlo.
Die in Delft is echt een van de betere platenzaken in Nederland, de Velvet is daar ook goed, in tegenstelling tot dat misbaksel in Rotterdam.
Maar we gaan offtopic, dit heeft niet meer met RIP te maken.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 16:57 uur
Boudisque, de laatste in Utrecht, is inmiddels ook failliet, nog wel een website; Plato: www.platomania.eu
De verwachte link (met alleen Plato) is van een afvallige die het recht op de kortere linknaam heeft meegenomen
Overigens kan op het generieke topic Muziek >> Algemeen >> Platenzaken verder gejankt worden over het verscheiden van oa Boudisque en FRS dwars door de juich-berichten over de topwinkels in de US - waar nog geen 1% van de users ooit zal komen
- heen.
De verwachte link (met alleen Plato) is van een afvallige die het recht op de kortere linknaam heeft meegenomen

Overigens kan op het generieke topic Muziek >> Algemeen >> Platenzaken verder gejankt worden over het verscheiden van oa Boudisque en FRS dwars door de juich-berichten over de topwinkels in de US - waar nog geen 1% van de users ooit zal komen
- heen.
0
Cured
geplaatst: 27 mei 2013, 16:58 uur
Ok, weet ik vanaf Somewhere
waar ik heen moet; bedankt Ducoz/Mjuman.
waar ik heen moet; bedankt Ducoz/Mjuman.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:01 uur
De laatste Boudisque, in Utrecht, sluit helaas per 1 juni zijn deuren.
Maar gelukkig blijft de webwinkel van Boudisque wel bestaan...
Plato en Concerto hebben nog maar 6 echte winkels, maar gelukkig nog altijd een goede webwinkel.
En er is ook nog altijd Velvet Music, met 10 winkels en een webwinkel.

0
Cured
geplaatst: 27 mei 2013, 17:01 uur
Laatste jaar toch al steeds minder bij de FRS bij mij in de stad; weinig CD's , überhaupt om te sneupen al niets waard en ze hadden alleen de nieuwste toppers (ja, ook van die drie Nederlanders
)
edit: bedankt voor de info, Stalin
)edit: bedankt voor de info, Stalin
0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:02 uur
Moet? Misschien "kan" - of irriteert "kan", qua koffie, thee en Wim? Dan 'kan' je ook kiezen voor "mag"

Velvet in A'foort is iig een prima zaak - met een veine kroeg - Van Zanten (fijne bieren) nabij; heftig shoppen vraagt altijd om evaluatie.
* denotes required fields.