Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 11:34 uur
musician schreef:
Rough Trade in Londen (Brick Lane) was inderdaad een alleraardigste cd zaak, waar veel liefhebbers van het alternatieve (tot zeer alternatieve) werk heel goed terecht kunnen. Een speciaalzaak met overigens ook speciaalzaak tarieven (13 pond voor een nieuwe cd)
De sortering maakte het niet zo gemakkelijk en wat mij opviel: veel albums van een nieuwe generatie artiesten. De cd's waren allemaal vrij recent en er was maar weinig aanbod van de erkende klassiekers en/of oudere cd's.
Ik moest er nog behoorlijk voor reizen met de trein en metro (zat in Bromley) maar ik wilde de zaak toch per se een keer hebben gezien.
Enigszins een troosteloos buurtje waar het in ligt, ik was blij dat het overdag was toen ik er heen ging
Rough Trade in Londen (Brick Lane) was inderdaad een alleraardigste cd zaak, waar veel liefhebbers van het alternatieve (tot zeer alternatieve) werk heel goed terecht kunnen. Een speciaalzaak met overigens ook speciaalzaak tarieven (13 pond voor een nieuwe cd)
De sortering maakte het niet zo gemakkelijk en wat mij opviel: veel albums van een nieuwe generatie artiesten. De cd's waren allemaal vrij recent en er was maar weinig aanbod van de erkende klassiekers en/of oudere cd's.
Ik moest er nog behoorlijk voor reizen met de trein en metro (zat in Bromley) maar ik wilde de zaak toch per se een keer hebben gezien.
Enigszins een troosteloos buurtje waar het in ligt, ik was blij dat het overdag was toen ik er heen ging
Ik had vorig jaar precies dezelfde ervaring: tis een mooie zaak maar de volgende keer ga ik er niet voor omreizen. Camden was een stuk leuker.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 17:03 uur
Camden ben ik niet geweest, wel Portobello Road en omgeving.
London is geloof ik zo groot als de provincie Utrecht, het is onmogelijk om alles af te lopen in een paar dagen.
Vinyl herwint wat terrein en echte speciaalzaken zullen zich wel handhaven. Maar per saldo is er flink ingeleverd in vierkante meters platenzaken. Omdat de omgeving (= winkelruimte) niet veel (meer) mag kosten, hebben ze zich behoorlijk teruggetrokken uit de duurdere winkelstraten.
Ik mag dan als mainstream worden bestempeld, als dat alleen de typering is voor iemand die het niet erg vind als er meer dan 500 liefhebbers zijn van dezelfde muziek. Ik was alleen uit op albums van o.a. The National, Mikal Cronin en de Stereophonics en vergelijkbare in Engeland populaire (Indie-) artiesten (Cronin is overigens van het type folkrock). Daar kun je nog heel redelijk voor terecht maar ja, dat zullen wel de laatste artiesten zijn die nog wat aan cd verkoop zullen over houden.
London is geloof ik zo groot als de provincie Utrecht, het is onmogelijk om alles af te lopen in een paar dagen.
Vinyl herwint wat terrein en echte speciaalzaken zullen zich wel handhaven. Maar per saldo is er flink ingeleverd in vierkante meters platenzaken. Omdat de omgeving (= winkelruimte) niet veel (meer) mag kosten, hebben ze zich behoorlijk teruggetrokken uit de duurdere winkelstraten.
Ik mag dan als mainstream worden bestempeld, als dat alleen de typering is voor iemand die het niet erg vind als er meer dan 500 liefhebbers zijn van dezelfde muziek. Ik was alleen uit op albums van o.a. The National, Mikal Cronin en de Stereophonics en vergelijkbare in Engeland populaire (Indie-) artiesten (Cronin is overigens van het type folkrock). Daar kun je nog heel redelijk voor terecht maar ja, dat zullen wel de laatste artiesten zijn die nog wat aan cd verkoop zullen over houden.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 17:10 uur
Er zijn een heleboel artiesten die er wat aan overhouden, ik lees wel vaker in jouw berichten dat de cd al dood en begraven is. Het is nog steeds een miljoenenindustrie hoor (ook in Nederland). Wat betreft vinyl en speciaalzaken. Het eerste half jaar heeft de Engelse independent platenzaak gemiddeld een zeer dikke plus t.o.v. zelfde periode 2012.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 19:13 uur
musician schreef:
(...)Vinyl herwint wat terrein en echte speciaalzaken zullen zich wel handhaven. Maar per saldo is er flink ingeleverd in vierkante meters platenzaken. Omdat de omgeving (= winkelruimte) niet veel (meer) mag kosten, hebben ze zich behoorlijk teruggetrokken uit de duurdere winkelstraten.
Ik mag dan als mainstream worden bestempeld, als dat alleen de typering is voor iemand die het niet erg vind als er meer dan 500 liefhebbers zijn van dezelfde muziek.
(...)Vinyl herwint wat terrein en echte speciaalzaken zullen zich wel handhaven. Maar per saldo is er flink ingeleverd in vierkante meters platenzaken. Omdat de omgeving (= winkelruimte) niet veel (meer) mag kosten, hebben ze zich behoorlijk teruggetrokken uit de duurdere winkelstraten.
Ik mag dan als mainstream worden bestempeld, als dat alleen de typering is voor iemand die het niet erg vind als er meer dan 500 liefhebbers zijn van dezelfde muziek.
In Londen doet hetzelfde verschijnsel zich voor als in Parijs: mensen oriënteren zich sterk op hun buurt (arrondissement). Camden Locks / Kentish Town is bij voorkeur de buurt om te gaan shoppen voor de wat meer alternatieve mode, ook vintage en tweedehands. Daar had je mrs zich haarfijn kunen uitleven en dan gezellig samen lunchen op het terras bij de Camden Locks (oa Thai). Ik ben helemaal niet meer gefocust op cd's - daarin voorziet internet (ook tweedehands), al wie ik nog steeds wel eens een cdtje meenemen, is mijn zoektocht voornamelijk naar vinyl. En mainstream - nogmaals geen scheldwoord, gewoon een typering - kan je prima via 't web kopen. Mocht je ooit weer remigreren naar vinyl heb ik wel een paar goede tips voor je - in NL en Duitsland; geen idee hoe goed die zaken zijn in cd's, want daar let ik gewoon niet op

0
Jav-
geplaatst: 21 augustus 2013, 22:30 uur
Weet iemand of, en onder welke voorwaarden, je cd's kunt ruilen bij de Plato (Concerto)? Ik kan er niets over vinden op de website...
0
geplaatst: 21 augustus 2013, 23:34 uur
Jav- schreef:
Weet iemand of, en onder welke voorwaarden, je cd's kunt ruilen bij de Plato (Concerto)? Ik kan er niets over vinden op de website...
Miskopen niet iig; verder kunnen alleen verzegelde (cadeau's) worden geruild - da's precies de reden om een cadeau te verzegelen. Naar maar waar: een geopende cd kan je nl gekopieerd hebben.
In mijn beleving kunnen haperende/foutieve cd's ook geruild worden omdat je een defect product geleverd hebt gekregen (productaansprakelijkheid). Ik denk dat je in dat geval in een lastige situatie terecht kunt komen, omdat de bewijslast bij jou ligt. En sommige cd-spelers zijn vwb afspelen nou eenmaal minder tolerant dan andere. Aan de andere kant als de cd zichtbaar gebreken vertoont, moet men daar begrip voor opbrengen.
Ik heb ooit een nieuwe cd gekocht waarop een soort van groen verfvlekje zat - via een partner op Amazon - foto gemaakt, die gemaild en gedeeltelijk mijn geld terug gehad.
0
geplaatst: 22 augustus 2013, 09:15 uur
Voorwaarden Plato Retourneren:
5.3 Als u een artikel toch niet wilt hebben, heeft u het recht het artikel binnen zeven (7) werkdagen naaflevering aan Mania te retourneren en de overeenkomst te ontbinden. Retourzendingen worden in dit gevalalleen geaccepteerd als de verpakking van het artikel onbeschadigd is en de plastic verzegeling niet isverbroken. Als het artikel al betaald is, wordt het bedrag uiterlijk binnen dertig (30) dagen door Mania
terugbetaald. De kosten van terugzending komen voor uw rekening.
Verkoopvoorwaarden website. edit link
5.3 Als u een artikel toch niet wilt hebben, heeft u het recht het artikel binnen zeven (7) werkdagen naaflevering aan Mania te retourneren en de overeenkomst te ontbinden. Retourzendingen worden in dit gevalalleen geaccepteerd als de verpakking van het artikel onbeschadigd is en de plastic verzegeling niet isverbroken. Als het artikel al betaald is, wordt het bedrag uiterlijk binnen dertig (30) dagen door Mania
terugbetaald. De kosten van terugzending komen voor uw rekening.
Verkoopvoorwaarden website. edit link
0
geplaatst: 22 augustus 2013, 12:21 uur
Mjuman schreef:
Ik heb ooit een nieuwe cd gekocht waarop een soort van groen verfvlekje zat - via een partner op Amazon - foto gemaakt, die gemaild en gedeeltelijk mijn geld terug gehad.
Ik heb ooit een CD gehad van David Munyon die na enkele jaren a.h.w. begon te roesten. Er verschenen allemaal donkere puntjes op het schijfje en het was niet meer afspeelbaar. Teruggestuurd naar Glitterhouse in Duitsland en ik kreeg zonder janken of gezeik een nieuw schijfje thuis gestuurd.
0
geplaatst: 22 augustus 2013, 12:59 uur
Running On Empty schreef:
Ik heb ooit een CD gehad van David Munyon die na enkele jaren a.h.w. begon te roesten. Er verschenen allemaal donkere puntjes op het schijfje en het was niet meer afspeelbaar. Teruggestuurd naar Glitterhouse in Duitsland en ik kreeg zonder janken of gezeik een nieuw schijfje thuis gestuurd.
(quote)
Dat verschijnsel "cd-rot" staat uitgebreid beschreven in een apart topic hier - zoek maar eens. Er was een bepaalde Engelse perserij (te identificeren aan de code in de binnenring) die daar heel erg veel last van had.
Overigens verouderen zelfgebrande cd's beduidend sneller (oxodatie).
0
geplaatst: 22 augustus 2013, 17:31 uur
cd-rot? De schrik slaat je om het hart! Ik heb wel een paar cd's staan, maar die omschrijving van ROE heb ik (gelukkig) nog nooit gezien. ook niet op eigen gebrande kopietjes. Was het je eerste cd waar zich dit voor deed? Dan valt het leed natuurlijk nog te overzien.
Ik ben benieuwd welke maatschappijen cd's betrokken van die Engelse perserij, want daar ben je mooi klaar mee.
Ik ben benieuwd welke maatschappijen cd's betrokken van die Engelse perserij, want daar ben je mooi klaar mee.
0
geplaatst: 22 augustus 2013, 17:57 uur
Lees de discussie op dit topic maar eens:
De Site >> Gebruikers >> CD-rot
Achtergrondinfo op:
DEN | Opslag op cd-r en dvd-r
De Site >> Gebruikers >> CD-rot
Achtergrondinfo op:
DEN | Opslag op cd-r en dvd-r
0
geplaatst: 22 augustus 2013, 21:42 uur
Boeiend topic!
Ik ben blij dat ik er nog geen last van heb gehad, mijn oudste cd's stammen uit 1984. Ik heb ook zelden last met zelf gebrande cd's. Ja, een misbaksel zit er altijd wel eens tussen.
Ik heb een hekel aan krassen, vieze cd's, als het te erg wordt, maak ik schoon in een sopje en droog ik af met een theedoek.
De problematiek speelt zich hoofdzakelijk af bij een deel van de cd's uit 1988-1993 die afkomstig zijn van PDO uit Engeland, lees ik. Ze zullen sinds die tijd toch verdere ontwikkelingen ter behoud van de cd hebben doorgevoerd.
Ik ben benieuwd. De gemiddelde levensduur van cd's (15 - 20 jaar) lijkt mij nogal kort ingeschat.
Ik ben blij dat ik er nog geen last van heb gehad, mijn oudste cd's stammen uit 1984. Ik heb ook zelden last met zelf gebrande cd's. Ja, een misbaksel zit er altijd wel eens tussen.
Ik heb een hekel aan krassen, vieze cd's, als het te erg wordt, maak ik schoon in een sopje en droog ik af met een theedoek.
De problematiek speelt zich hoofdzakelijk af bij een deel van de cd's uit 1988-1993 die afkomstig zijn van PDO uit Engeland, lees ik. Ze zullen sinds die tijd toch verdere ontwikkelingen ter behoud van de cd hebben doorgevoerd.
Ik ben benieuwd. De gemiddelde levensduur van cd's (15 - 20 jaar) lijkt mij nogal kort ingeschat.
0
geplaatst: 22 augustus 2013, 23:21 uur
musician schreef:
cd-rot? De schrik slaat je om het hart! Ik heb wel een paar cd's staan, maar die omschrijving van ROE heb ik (gelukkig) nog nooit gezien. ook niet op eigen gebrande kopietjes. Was het je eerste cd waar zich dit voor deed? Dan valt het leed natuurlijk nog te overzien.
Ik heb het maar 1 keer meegemaakt maar ik haal al mijn CD's (ben de tel echt kwijt) niet dagelijks uit de doosjes. Het was de CD Acrylic Teepees van David Munyon.
0
geplaatst: 23 augustus 2013, 00:24 uur
CD rot; jawel bij eentje van The Damned; via internet met veel moeite aan een nieuw exemplaar gekomen, echter met hetzelfde probleem, terwijl mijn album de eerste jaren gewoon goed afspeelde.
0
geplaatst: 28 augustus 2013, 13:17 uur
Kwam bij toeval dit vinyl overzicht van Antwerpen tegen:
http://www.use-it.be/_files/inlineuploads/pages/130125_vinyl_in_antwerp.pdf
Misschien reeds bekend, zo niet dan wellicht nuttig.
http://www.use-it.be/_files/inlineuploads/pages/130125_vinyl_in_antwerp.pdf
Misschien reeds bekend, zo niet dan wellicht nuttig.
0
geplaatst: 6 september 2013, 20:29 uur
Volgend weekend ga ik een weekendje richting Achterhoek. Weet iemand hier toevallig leuke vinylzaakjes aldaar? Liefst tweedehands. Net over de grens in Duitsland mag trouwens ook (Bocholt enz.). Alvast bedankt voor de tips!
0
geplaatst: 22 september 2013, 16:15 uur
En daar ging er weer een...
R.I.P. 'RECORD COLLECTOR' Antwerpen - Keys and Chords - keysandchords.com
Ik dacht gisteren in Antwerpen al 'kijk ik nou verkeerd', toen ik in die straat stond. Maar nee, dus.
R.I.P. 'RECORD COLLECTOR' Antwerpen - Keys and Chords - keysandchords.com
Ik dacht gisteren in Antwerpen al 'kijk ik nou verkeerd', toen ik in die straat stond. Maar nee, dus.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 september 2013, 16:26 uur
Echt jammer, ik heb daar vele en mooi vinyllekes kunnen kopen. De baas was nog te doen, ik mocht er alles aan vragen, de vrouw aan de kassa daarentegen. Het enige wat zij uit haar mond kon krijgen was de prijs van het gekochte pakketje, nooit een woord van dank. Helaas, een jaarlijkse trip gaat nu definitief de mist in. Een aantal mensen op MuMe zullen hiermee niet kunnen lachen.
0
sxesven
geplaatst: 22 september 2013, 16:33 uur
Spijtig, hoewel ik het ermee verdwenen takkewijf niet zal missen, inderdaad.
0
geplaatst: 22 september 2013, 16:36 uur
Dat die vrouw niet zo heel erg blij kijkt, was me tijdens bezoekjes in het verleden ook al opgevallen, ja.
Ondanks dat vond ik het best een interessante zaak.
Ondanks dat vond ik het best een interessante zaak.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 september 2013, 16:40 uur
Normaal ga ik ieder jaar - zie de Meeting topic(s) - met enkele mensen van MusicMeter. Ik heb er ooit twintig platen in nauwelijks een half uur meegegrabbeld, de laatste keer liet ik meer en meer liggen omdat ik indruk had dat hij "er twee euro bijgelapt had sinds de vorige keer". Nou, dat wordt in de toekomst dan maar platenbeurzen aflopen of nog eens in Nijmegen geraken. 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 september 2013, 17:07 uur
Sir Spamalot schreef:
Normaal ga ik ieder jaar - zie de Meeting topic(s) - met enkele mensen van MusicMeter. Ik heb er ooit twintig platen in nauwelijks een half meegegrabbeld, de laatste keer liet ik meer en meer liggen omdat ik indruk had dat hij "er twee euro bijgelapt had sinds de vorige keer". Nou, dat wordt in de toekomst dan maar platenbeurzen aflopen of nog eens in Nijmegen geraken.
Normaal ga ik ieder jaar - zie de Meeting topic(s) - met enkele mensen van MusicMeter. Ik heb er ooit twintig platen in nauwelijks een half meegegrabbeld, de laatste keer liet ik meer en meer liggen omdat ik indruk had dat hij "er twee euro bijgelapt had sinds de vorige keer". Nou, dat wordt in de toekomst dan maar platenbeurzen aflopen of nog eens in Nijmegen geraken.
Kunnen weer in nijmegen een meeting houden Luc

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 september 2013, 17:10 uur
Van de MuMe meetings die ik meegemaakt heb (Rotterdam, Amsterdam, Nijmegen) vond ik Nijmegen qua platenzaken toch wel het karigst bedeeld.
0
geplaatst: 22 september 2013, 17:18 uur
Gezien de situatie waarin platenzaken anno nu zitten, mogen ze daar in Nijmegen heel erg blij zijn met hun Vinylarchief, Kroese en Waaghals.
Dat er minder is dan in Rotterdam en Amsterdam is logisch, gezien de kleinere oppervlakte van de stad (en t'is niet dat het dáár anno nu zo geweldig gaat...).
Dat er minder is dan in Rotterdam en Amsterdam is logisch, gezien de kleinere oppervlakte van de stad (en t'is niet dat het dáár anno nu zo geweldig gaat...).
0
geplaatst: 23 september 2013, 11:35 uur
Nijmegen en Arnhem zijn altijd nog beter af dan de vierde stad van het land, Utrecht. Bovendien bieden Vinylarchief en Waaghals voldoende variëteit voor de breed geïnteresseerde vinylfan. Proggers en metalheads kunnen over het algemeen beter terecht in Duitsland - Bonn en Bielefeld bijv (zie ook Hermans sheet).
De beurs in Utrecht (midnov en midapril) is voor menigeen ook niet te versmaden. Over het verscheiden van de Recordfriend ga ik geen traan laten omdat Sven hierboven al de enig juiste typering geeft van de afrekendame, in wie ik meteen een karikatuur van André Franquin herkende; meerdere malen daar dingen gekocht en steeds weer gestuit op de onwil van haar om over prijs te onderhandelen (er waren er zelfs die mij toevoegden: "u moet dat niet doen, dat is ambettant") - ik doe dat altijd bij grotere aankopen en iedereen accepteert dat - ze herkennen gewoon een regelmatige (groot)koper. Bovendien liggen daar prijzen helemaal niet zo laag - en dat is wat een Nederlander echt wel weet
De beurs in Utrecht (midnov en midapril) is voor menigeen ook niet te versmaden. Over het verscheiden van de Recordfriend ga ik geen traan laten omdat Sven hierboven al de enig juiste typering geeft van de afrekendame, in wie ik meteen een karikatuur van André Franquin herkende; meerdere malen daar dingen gekocht en steeds weer gestuit op de onwil van haar om over prijs te onderhandelen (er waren er zelfs die mij toevoegden: "u moet dat niet doen, dat is ambettant") - ik doe dat altijd bij grotere aankopen en iedereen accepteert dat - ze herkennen gewoon een regelmatige (groot)koper. Bovendien liggen daar prijzen helemaal niet zo laag - en dat is wat een Nederlander echt wel weet

0
Onweerwolf
geplaatst: 23 september 2013, 13:28 uur
Dat afdingen vind ik echt gênant. Ik snap niet dat je dat doet.
0
geplaatst: 23 september 2013, 14:32 uur
Begin ik ook niet aan.....ik wil gewoon de prijs zien en dan koop ik het of niet. Dat Turkse bazaar afdinggedrag haat ik.....beide kanten op.
Als er wat van de prijs af kan is het in beginsel al te duur, die zaken haal je er zo tussenuit en zijn dan zaken die ik niet/niet meer bezoek.
Voor vaste klanten een pas-systeem of zoiets vind ik dan wel ok, maar ik ga in geen geval over een prijs onderhandelen, ik ben geen marktkoopman of bazaarhandjeklapper.
Ik heb ook meerdere keren gezien dat mensen dat deden in stripwinkels met gewoon nieuwe producten....dan spoor je echt niet. En ik heb het zelf af en toe in de winkel....gaan ze afdingen (tja, Amsterdam west....Marokkije zeg maar).....ga dat op het plein van Marrakech doen, maar niet hier.
Ik ben 1 x naar Turkije op vakantie geweest, prima naar mijn zin gehad, maar dat geleuter in die winkeltjes was echt strontvervelend.
Einde rant.
Als er wat van de prijs af kan is het in beginsel al te duur, die zaken haal je er zo tussenuit en zijn dan zaken die ik niet/niet meer bezoek.
Voor vaste klanten een pas-systeem of zoiets vind ik dan wel ok, maar ik ga in geen geval over een prijs onderhandelen, ik ben geen marktkoopman of bazaarhandjeklapper.
Ik heb ook meerdere keren gezien dat mensen dat deden in stripwinkels met gewoon nieuwe producten....dan spoor je echt niet. En ik heb het zelf af en toe in de winkel....gaan ze afdingen (tja, Amsterdam west....Marokkije zeg maar).....ga dat op het plein van Marrakech doen, maar niet hier.
Ik ben 1 x naar Turkije op vakantie geweest, prima naar mijn zin gehad, maar dat geleuter in die winkeltjes was echt strontvervelend.
Einde rant.

0
geplaatst: 23 september 2013, 14:50 uur
@OWW - Bakema: afdingen, genant? 
Be real guys - je betaalt toch ook niet de vraagprijs bij een tweedehandse auto of een huis en op Marktplaats breng je toch ook een bod uit als je daar iets koopt?
Bovendien vind ik het getuigen van een zeker wereldvreemdheid waneer je in je werk constant word geconfronteerd met om korting vragende klanten dat je het zelf als je klant bent het niet doet. Overigens hangt het wel af van de manier waarom je erom vraagt.
Deel wel de ervaring van Bakema dat je soms helemaal maf wordt in Turkije als je over de prijs van een paar nep-Lacoste polo's eindeloos moet soebatten. En over nieuw ga ik idd niet onderhandelen, alhoewel ik het eenmaal mee heb gemaakt dat ik ergens aardig wat afgerond toen ik een 12-tal nieuwe lp's meenam.

Be real guys - je betaalt toch ook niet de vraagprijs bij een tweedehandse auto of een huis en op Marktplaats breng je toch ook een bod uit als je daar iets koopt?
Bovendien vind ik het getuigen van een zeker wereldvreemdheid waneer je in je werk constant word geconfronteerd met om korting vragende klanten dat je het zelf als je klant bent het niet doet. Overigens hangt het wel af van de manier waarom je erom vraagt.
Deel wel de ervaring van Bakema dat je soms helemaal maf wordt in Turkije als je over de prijs van een paar nep-Lacoste polo's eindeloos moet soebatten. En over nieuw ga ik idd niet onderhandelen, alhoewel ik het eenmaal mee heb gemaakt dat ik ergens aardig wat afgerond toen ik een 12-tal nieuwe lp's meenam.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 september 2013, 15:04 uur
Het is gewoon gênant ja.
Als ik op Marktplaats een prijs zie die me niet bevalt dat koop ik het object gewoon niet. Dan ga ik niet mailen met de vraag of het voor minder mag. Kom nou.
Ik had laatst ook iets te koop staan op marktplaats voor 20 Euro exclusief. Krijg ik een mail van een of andere aap die '15 inclusief' biedt. Ik heb hem teruggemaild met de vraag of 'ie niet kon lezen. Er staat 20 Euro, dan ga ik het object dus niet voor 15 Euro verkopen anders had ik het direct wel voor 15 kunnen aanbieden want dat scheelt moeite.
Wat dat betreft is eBay een stuk fijner.
Als ik op Marktplaats een prijs zie die me niet bevalt dat koop ik het object gewoon niet. Dan ga ik niet mailen met de vraag of het voor minder mag. Kom nou.
Ik had laatst ook iets te koop staan op marktplaats voor 20 Euro exclusief. Krijg ik een mail van een of andere aap die '15 inclusief' biedt. Ik heb hem teruggemaild met de vraag of 'ie niet kon lezen. Er staat 20 Euro, dan ga ik het object dus niet voor 15 Euro verkopen anders had ik het direct wel voor 15 kunnen aanbieden want dat scheelt moeite.
0
geplaatst: 23 september 2013, 15:24 uur
Onweerwolf schreef:
Het is gewoon gênant ja.
Het is gewoon gênant ja.
Voor jou geldt ook "kan je niet lezen" aangezien je uiterst selectief antwoord geeft: je negeert mijn opmerking over aankoop van huis, auto en andere grotere roerende goederen compleet, net zoals die over het feit dat ik beroepsmatig er bijna altijd mee wordt geconfronteerd ("kan het niet goedkoper").
Daarnaast denk ik dat je ook de essentie van een markplaats niet ziet: aanbod en vraag ontmoeten elkaar tegen een prijs die voor beide partijen acceptabel is. Hoe denk je anders dat prijzen van koffie, olie en aandelen tot stand komen? De beurs is het duidelijkste voorbeeld: je ziet over een dag de prijs van een bepaald aandeel schommelen. Sommige handelaren zijn pas 'in de markt' bij een bepaalde prijs en dat ventileren ze ook duidelijk.
Ik heb de indruk dat jij weinig met onderhandelen te maken hebt (gehad).
* denotes required fields.