Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2013, 16:24 uur
herman schreef:
Wellicht dat het aanpassen via deze link wel werkt:
Platenzaken (Overzicht) - docs.google.com
Wellicht dat het aanpassen via deze link wel werkt:
Platenzaken (Overzicht) - docs.google.com
na een tip van Mjuman de nieuwe zaak in Delft even er bij gezet

0
geplaatst: 19 november 2013, 16:30 uur
vigil schreef:
Het nadeel is dat deze niet in het centrum zit en er dus kom je deze in een loopje binnenstad niet tegen, het voordeel is dan wel weer dat je er nu voor de deur gratis kan parkeren. Aardige gozer (kreeg een kopje koffie aangeboden en de kleine vigil die mee was kreeg een gratis LP van Pino
). Ook kan iedereen daar zijn LP's laten omzetten naar cd. Ook doet hij aan het inkopen van LP's.
Het nadeel is dat deze niet in het centrum zit en er dus kom je deze in een loopje binnenstad niet tegen, het voordeel is dan wel weer dat je er nu voor de deur gratis kan parkeren. Aardige gozer (kreeg een kopje koffie aangeboden en de kleine vigil die mee was kreeg een gratis LP van Pino
). Ook kan iedereen daar zijn LP's laten omzetten naar cd. Ook doet hij aan het inkopen van LP's.Stond een leuk stukje over hem in de Lust For Life. Gratis parkeren voor de deur doet bij mij wonderen dus ik ga eens kijken

0
geplaatst: 19 november 2013, 16:41 uur
Ja zo ben ik ook aan de tip gekomen.
Het is een onderdeel van "De Koopjesloods" dus daar moet je naar binnen. Qua sortering valt er nog wel wat te verbeteren (de sectie "4 voor 10" bestond uit 3 gedeeltes van ca. 3 a 4 meter breed en ruim 1 meter diep. Dat stond verdeeld onder mannen, vrouwen en van alles wat (instrumental en zo). Daarin stonden (als voobeeld) de LP's van Eagles wel enigszins bij elkaar maar de artiesten dan weer niet op alfabetische volgorde dus daarna kwam weer wat van Bowie en daarna Mike Oldfield. Hij was er wel hard mee bezig maar hij is pas een week of 6 open. dus het was nog een beetje passen en meten.
maar goed in zo'n 4 voor 10 bak is snuffelen ook altijd wel leuk.
Het is een onderdeel van "De Koopjesloods" dus daar moet je naar binnen. Qua sortering valt er nog wel wat te verbeteren (de sectie "4 voor 10" bestond uit 3 gedeeltes van ca. 3 a 4 meter breed en ruim 1 meter diep. Dat stond verdeeld onder mannen, vrouwen en van alles wat (instrumental en zo). Daarin stonden (als voobeeld) de LP's van Eagles wel enigszins bij elkaar maar de artiesten dan weer niet op alfabetische volgorde dus daarna kwam weer wat van Bowie en daarna Mike Oldfield. Hij was er wel hard mee bezig maar hij is pas een week of 6 open. dus het was nog een beetje passen en meten.
maar goed in zo'n 4 voor 10 bak is snuffelen ook altijd wel leuk.
0
geplaatst: 28 november 2013, 19:27 uur
Ik zag dat de CD-TEEK Eindhoven nog helemaal niet in de lijst stond. Bij deze toegevoegd.
0
geplaatst: 28 november 2013, 22:10 uur
HammerHead schreef:
Ik zag dat de CD-TEEK Eindhoven nog helemaal niet in de lijst stond. Bij deze toegevoegd.
Prima zaak. Itt wat de naam (CD-TEEK) doet vermoeden ook veel nieuw en 2e hands vinyl. 2e hands is prima betaalbaar. Voor nieuw vinyl zijn er veel goedkopere alternatieven op het www.
0
geplaatst: 14 december 2013, 00:14 uur
Rocky Road in Den Haag gaat sluiten.. ik kreeg op het werk een mail of er interesse was om het pand + de site over te nemen. De site kon ook los worden over gekocht..
Maar goed, geen interesse.
Dan is er nu alleen nog Empire Records?
Maar goed, geen interesse.
Dan is er nu alleen nog Empire Records?
0
geplaatst: 14 december 2013, 11:03 uur
Nooit begrepen hoe Rocky Road het zo lang uit heeft kunnen houden. Ik behoor volledig tot de doelgroep, ben vaak in de Haagse binnenstad en ik kwam er al nooit binnen door de veel te hoge prijzen.
Even in de gaten houden of er nog een interessante uitverkoop komt.
Even in de gaten houden of er nog een interessante uitverkoop komt.
0
geplaatst: 14 december 2013, 12:37 uur
en dit nav repo gisteren op tv gelderland
Weer een platenzaak in Doetinchem - gelderlander.nl
Weer een platenzaak in Doetinchem - gelderlander.nl
0
geplaatst: 17 december 2013, 15:19 uur
En Spui Records. Alleen moet je een beetje houden van het soort muziek wat ze er veel verkopen (in m'n herinnering lag het braderie-gehalte hoog). 

0
geplaatst: 17 december 2013, 15:38 uur
Ik ben morgen of donderdag even in Nijmegen. Is het de moeite waard een uitstapje naar het Vinylarchief aldaar te maken?
0
Rizz
geplaatst: 17 december 2013, 16:06 uur
Ja, het is alleen een beetje krap. Aan het begin van die straat, aan de kant van het Kronenburgerpark, heb je ook nog een klein vinylwinkeltje, ben de naam even kwijt.
0
geplaatst: 17 december 2013, 16:23 uur
Running On Empty schreef:
Ik ben morgen of donderdag even in Nijmegen. Is het de moeite waard een uitstapje naar het Vinylarchief aldaar te maken?
Ik weet welk zaakje wordt bedoeld: zit schuin tegenover vinyarchief op no 95. Daar hebik laatst nog wat gekocht; bij Vinylarchief niets - vrij hoge prijzen daar (voor wat ik zoek). Er is ook nog de Waaghals (Achter de Hoofdwacht) - schappelijke prijzen, veel electronic/dance van het laatste decennium.
Stuur me anders een pm wat je zoekt, kan ik je beter tippen - en ik heb zelf ook nog 40tal in de aanbieding.
0
geplaatst: 17 december 2013, 17:38 uur
Rizz schreef:
Ja, het is alleen een beetje krap. Aan het begin van die straat, aan de kant van het Kronenburgerpark, heb je ook nog een klein vinylwinkeltje, ben de naam even kwijt.
Is die zaak krap of moet ik meer tijd inruimen?
Hoge prijzen heb ik uiteraard een hekel aan

0
geplaatst: 17 december 2013, 17:53 uur
Als je tijd hebt, dan kun je ook nog bij De Waaghals kijken, ruime voorraad in de kelder.
Via hun link naar Discogs bieden ze ook nog vanalles aan, deze staan niet in de winkel,maar in een apart kamertje, waar ze wel bij kunnen.
Via hun link naar Discogs bieden ze ook nog vanalles aan, deze staan niet in de winkel,maar in een apart kamertje, waar ze wel bij kunnen.
0
geplaatst: 17 december 2013, 18:18 uur
Mjuman schreef:
Daar hebik laatst nog wat gekocht; bij Vinylarchief niets - vrij hoge prijzen daar (voor wat ik zoek).
Daar hebik laatst nog wat gekocht; bij Vinylarchief niets - vrij hoge prijzen daar (voor wat ik zoek).
Ik dacht juist te lezen dat ze bij het Vinylarchief leuke uitverkoopbakken hebben. Ik zoek niet echt specifieke zaken want heb de laatste tijd aardig wat online gekocht of je moet veel soul en funk in de aanbieding hebben.
0
geplaatst: 19 december 2013, 19:24 uur
lemmylavigne schreef:
Morgen naar Den Bosch. De langspeelplaat, is dat wat?
Morgen naar Den Bosch. De langspeelplaat, is dat wat?
Yep, Hinthamerstraat - geinige winkel - gaat alleen pas 's middags open, maar blijft dan wel tot na zessen open. NB: betaald parkeren in die straat, om de hoek, pleintje is 't vrij, dacht ik - of verderop langs de Zuidwillemsvaart, weg bij 't centrum.
0
geplaatst: 19 december 2013, 20:04 uur
Vlakbij de watertoren kun je ook gratis parkeren in de nabijgelegen woonwijk 

0
geplaatst: 27 december 2013, 14:17 uur
Ik ga morgen wat door Nederland toeren en ben ook wel van plan wat cd winkels/platenzaken te bezoeken.
Liefst winkels met een breed aanbod pop, en vooral bij soundtracks ligt mn interesse.
Iemand tips ?
Met Plaatboef en de cd winkel in Korte Houtstraat ( Den Haag ) ben ik reeds bekend.
Liefst winkels met een breed aanbod pop, en vooral bij soundtracks ligt mn interesse.
Iemand tips ?
Met Plaatboef en de cd winkel in Korte Houtstraat ( Den Haag ) ben ik reeds bekend.
0
geplaatst: 27 december 2013, 18:01 uur
Plaatboef in Den Haag is al lang en breed gesloten.
Plaatboef Rotterdam is een aanrader met een groot aanbod
Voor de rest zou ik zeker een stop maken bij Concerto in amsterdam.
Plaatboef Rotterdam is een aanrader met een groot aanbod

Voor de rest zou ik zeker een stop maken bij Concerto in amsterdam.
0
geplaatst: 27 december 2013, 19:15 uur
Jij ook altijd met je Plaatboef Rotterdam. Hejje aandelen ofzo? 

0
geplaatst: 28 december 2013, 09:24 uur
Ja, ik zag volgens mij nog een lang vergaan aanhangbord. Ik ben bij Empire Records geweest
0
geplaatst: 28 december 2013, 10:55 uur
tbouwh schreef:
Ik ga morgen wat door Nederland toeren en ben ook wel van plan wat cd winkels/platenzaken te bezoeken.
Iemand tips ?
Iemand tips ?
In Delft heb je in het centrum drie leuke platenzaken waarvan Sounds heel veel op voorraad heeft. Naast Sounds vind je Velvet en Plexus (veel vinyl) praktisch naast elkaar op de Voldersgracht.
0
geplaatst: 29 december 2013, 00:20 uur
oceanvolta schreef:
In Delft heb je in het centrum drie leuke platenzaken waarvan Sounds heel veel op voorraad heeft. Naast Sounds vind je Velvet en Plexus (veel vinyl) praktisch naast elkaar op de Voldersgracht.
(quote)
Vandaag niet aan toegekomen, maar ik dank je voor de tip. Ga daar zeker nog eens langs
0
geplaatst: 29 december 2013, 00:31 uur
oceanvolta schreef:
Vandaag weer een rondje gedaan en met name in Sounds weer heel veel vinyl gekocht (lees: te veel) maar ook in de andere 2 geslaagd.
Moet wel terug naar Sounds omdat mijn exemplaar van Rufus Wainwright 2 keer lp 2 bleek te hebben (fabrieksfoutje). Eenmaal thuis aangekomen opnieuw laten bestellen, hopelijk volgende week binnen om om te ruilen en weer een goed excuus natuurlijk om met meer naar buiten te lopen

0
geplaatst: 29 december 2013, 00:33 uur
Ik was laatst bij Sounds in Delft, eventjes vlug dus misschien heb ik het mis, en had het idee dat het een stuk duurder was geworden.
0
geplaatst: 30 december 2013, 09:45 uur
Gisteren in Antwerpen in de vernieuwe winkel geweest waar vroeger Record Collector was. Van inhoud verschilt deze niet van het vroegere Rock Concern. Dezelfde letter- / naambordjes tussen de cd's zijn overgenomen.
Er is nu wel meer open ruimte dan toen het nog Record Collector was.
Ik mis de Record Collector en gisteren nog meer toen ik daar was. Maar toch leuk dat het een muziekwinkel is gebleven.
The Rocking Bull
Er is nu wel meer open ruimte dan toen het nog Record Collector was.
Ik mis de Record Collector en gisteren nog meer toen ik daar was. Maar toch leuk dat het een muziekwinkel is gebleven.
The Rocking Bull
* denotes required fields.