MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
Jav-
Hoi allen. Ik ben aankomende zondag een dagje in Rotterdam. Kan iemand mij een platenzaak adviseren die dan open is en een ruim assortiment heeft? Ik zoek vooral muziek in de pop-rock en prog-rock hoek, maar ook electronic en ambient zijn van harte welkom. Alvast bedankt.

Volgens mij kent Ducoz wel een leuk platenzaakje in Rotterdam.

Je zou eens bij de Plaatboef kunnen kijken op de Nieuwe Binneweg. Veel pop-rock ook wel wat Progrock(staat zowel bij metal als pop/rock) veel tweedehands

Schijnen ook aardige mensen te werken

Ducoz wijst je gelijk de weg naar de Plaatboef (zou ik ook doen), aan de overkant zit Demon Fuzz (alleen vinyl), ook binnengaan.
Dan kan je een heel klein stukje stukje doorlopen en dan een zijstraatje (Josephstraat) nemen voor Vinylspot.

Dat zijn de Nieuwe Binnenweg winkels die allemaal bij elkaar liggen. Loop je terug naar het centrum dan ga je de Oude Binnenweg op. Kun je nog even na het oversteken Clone meenemen (Mauritsweg) met ik meen voornamelijk dance (ben er nooit geweest).

Op de Oude Binnenweg zit Velvet en loop je door naar het centrum dan heb je de bekende zaken als Mediamarkt en Fame (zit in het oude Donner).

Op de Meent heb je Songs for Sale.

Allemaal goed aan te lopen dus.

Staat dat allemaal al in het google-doc van Herman? Asdat 't vasleg

"Aanlopen" wat nou - asserbij mij iets aanloopt, zoals een fietsdynamo op de velg, werkt het niet 100% en krijg je flikkerend licht

Flikker op met je flikkerend licht, koop er eentje met een batterij

aERodynamIC schreef:
Op de Oude Binnenweg zit Velvet en loop je door naar het centrum dan heb je de bekende zaken als Mediamarkt en Fame (zit in het oude Donner).

Fame is inmiddels al een half jaar weg. Wel zit er nog een uitverkoop filiaal van de FRS in.

aERodynamIC schreef:
Flikker op met je flikkerend licht, koop er eentje met een batterij

Als je die op de fiets laat zitten (en dat gebeurt regelmatig), bejjum kwijt. Scheelt dat ik vaak met mij lief fietsend de stad inga, haar aura verlicht voldoende.

Vandaag nog bij Plato geweest en opnieuw vastgesteld dat je voor nwe cd's daar ook niet meer heen hoeft.

Ducoz schreef:
(quote)

Fame is inmiddels al een half jaar weg. Wel zit er nog een uitverkoop filiaal van de FRS in.

Whatever... er zit iets en het is niet de moeite waard

Mjuman schreef:
haar aura verlicht voldoende

zoiets?

Dat is natuurlijk eigenlijk een aureool, maar je zit in de buurt, denk ik

Ja wijsneusje dat weet ik ook wel maar zie jij er eentje die er aan voldoet? Keuzes moeten soms gemaakt worden m'n beste.

En als Mju met 'mij lief' veilig op stap kan gaan dan maakt een aura of aureool niet uit natuurlijk. Blozende wangetjes voldoen misschien ook (als achterlicht wellicht?).

Goed..... Rotterdam dus.... genoeg aanbod lijkt me zo

Jav-
Zeer bedankt Eric en Ducoz, denk dat ik er zo wel uit kom.

CHIEP (crew)
Kronos schreef:
Gisteren in Antwerpen in de vernieuwe winkel geweest waar vroeger Record Collector was. Van inhoud verschilt deze niet van het vroegere Rock Concern. Dezelfde letter- / naambordjes tussen de cd's zijn overgenomen.

Er is nu wel meer open ruimte dan toen het nog Record Collector was.

Ik mis de Record Collector en gisteren nog meer toen ik daar was. Maar toch leuk dat het een muziekwinkel is gebleven.

The Rocking Bull
Dansende Koe - > De Rots -> The Rocking Bull
Betekent deze verhuis dat de vorige locatie van The Rocking Bull (waar vroeger Replay zich bevond) nu leegstaat?

Die locatie op de hoek van de straat staat nu inderdaad leeg CHIEP.

Rocking Bull is nu even verderop.

Ben je in Anwerpen geweest of ga je ernaartoe?

Casartelli (moderator)
Jav- schreef:
Hoi allen. Ik ben aankomende zondag een dagje in Rotterdam. Kan iemand mij een platenzaak adviseren die dan open is en een ruim assortiment heeft? Ik zoek vooral muziek in de pop-rock en prog-rock hoek, maar ook electronic en ambient zijn van harte welkom. Alvast bedankt.

De Mediamarkt te Alexandrium heeft een betrekkelijk ruime sortering van met name je eerste twee categorieën.

CHIEP (crew)
Kronos schreef:
Die locatie op de hoek van de straat staat nu inderdaad leeg CHIEP.

Rocking Bull is nu even verderop.

Ben je in Anwerpen geweest of ga je ernaartoe?
Ik woon in de "rand" van Antwerpen, maar het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog in de Lange Koepoortstraat ben geweest .

aERodynamIC schreef:
En als Mju met 'mij lief' veilig op stap kan gaan dan maakt een aura of aureool niet uit natuurlijk. Blozende wangetjes voldoen misschien ook (als achterlicht wellicht?).

Daarvoor zijn rode oortjes wellicht ook nog een goed alternatief.

CHIEP schreef:
Ik woon in de "rand" van Antwerpen, maar het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog in de Lange Koepoortstraat ben geweest .

Zonder Record Collector is dat ook wel wat minder de moeite. Al blijft het in Anwerpen volgens mij the place to be als je vinyl wil scoren.

Vanuit MusicMeter-perspectief woon ik overigens ook in de "rand" van Antwerpen.

Telamon schreef:
Zwolle: Rond '90 ging al mn geld naar de tweedehands elpees te koop bij Diskid, de muziek speciaalzaak - Home en Diskid blijkt nog steeds te bestaan. Zitten nu in de Spoelstraat, vlakbij de bioscoop in de binnenstad.

Ben ik vandaag voor het eerst geweest. Vond het aanbod behoorlijk chaotisch, ondanks de redelijk duidelijke genreindeling. Een beetje warrige mix van populaire cd's, volstrekt onbekend werk en promo's. Uiteindelijk best het nodige leuks gevonden, maar heb er naar mijn idee wat teveel moeite voor moeten doen (en ik vond het er knap warm). Toch ga ik er bij een volgende gelegenheid zeker weer heen.

Plato in Zwolle viel ook weer niet tegen.

gisteren in Venlo een heel charmant winkeltje ontdekt: Carry & cash.
Is een tweedehands zaak maar met een heel grote vinyl en cd/dvd aanbieding collectie. Nieuwe albums van Kings of Leon en Macklemore voor 4 euro. Heel veel 90's dance vinyl.
En vriendelijke eigenaar

Telamon
Brunniepoo schreef:
(quote)

Ben ik vandaag voor het eerst geweest. Vond het aanbod behoorlijk chaotisch, ondanks de redelijk duidelijke genreindeling. Een beetje warrige mix van populaire cd's, volstrekt onbekend werk en promo's. Uiteindelijk best het nodige leuks gevonden, maar heb er naar mijn idee wat teveel moeite voor moeten doen (en ik vond het er knap warm). Toch ga ik er bij een volgende gelegenheid zeker weer heen.

Plato in Zwolle viel ook weer niet tegen.

het is ook een klein zaakje he! Ik ving een gesprek op dat de eigenaar zelfs naar Zweden gaat om assortiment aan te vullen. Je bent dan ook afhankelijk van wat je dan tegenkomt.

Heeft iemand ervaringen met 45toeren.nl? De site ziet er wat kaal uit, maar het aanbod lijkt goed.

Marjet schreef:
Heeft iemand ervaringen met 45toeren.nl? De site ziet er wat kaal uit, maar het aanbod lijkt goed.

Jazeker, lang geleden een keer iets besteld.
Geen idee meer of het cd of lp was of allebei, maar wel alles keurig ontvangen.

Ik wil niet veel zeggen, maar heb zaterdag een prachtige tweedehands zaak in Deventer gevonden, in de Kleine Overstraat.

De naam van de winkel is mij helaas ontschoten maar ik kon er heel veel leuke dingen vinden. Echt hulde voor het aanbod.
Volgens mij zit het in een voormalige Plato zaak, die nu ergens ander zit in Deventer.

Als je de zaak bedoelt waar ze ook bordspellen en adventure games verkopen, is het Koning Willem - zo niet is het de zaak er schuin tegenover en moet je eenvolgende keer zeker even bij Koning Willem binnenwippen - ook veel OLM. Plato zit bovenin de boekhandel a/h centrale plein (verlengde van de Brink) - niet veel soeps overigens.

Er zit idd een zaakje tussen waar eerder Plato zat en de Lange Bisschopstraat, aan de rechterkant (facing de LBS). Alleen tweedehands aanbod (maar wel veel), nogal rommelig en ook alleen op zaterdag open. Iets verderop, in de Proosdijpassage zit trouwens nog een tweedehands zaakje, ook alleen op zaterdag open. Koning Willem overigens is idd erg leuk!

Had ik geluk, als het alleen zaterdags open is? Rommelig was het inderdaad maar daar prik ik over het algemeen wel doorheen.
Grote voorraad interessante (tweedehands dus) cd's in de categorie 3 voor een tientje.

Ik ben ook bij Koning Willem geweest, die inzake muziek alleen LP's heeft. Ook aardige dingen maar ik draai LP's te weinig. Plato heb ik laten schieten.

vigil schreef:
Ik was laatst bij Sounds in Delft, eventjes vlug dus misschien heb ik het mis, en had het idee dat het een stuk duurder was geworden.

Dat viel mij ook op. Ik ben er afgelopen zaterdag geweest en heb er alleen Night van Gazpacho voor € 13,- gekocht. Dat vond ik dan wel weer een redelijke prijs. Bij Velvet kon ik beter slagen.

Ik heb binnenkort een paar uurtjes in Londen om wat muziekzaakjes te bezoeken, bij voorkeur met veel Vinyl. Ik twijfel tussen omgeving Soho (Berwick Street) en Camden Town.

Heeft iemand recente ervaringen?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.