Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 29 september 2013, 09:21 uur
vielip schreef:
Volgend weekend ga ik een weekendje richting Achterhoek. Weet iemand hier toevallig leuke vinylzaakjes aldaar? Liefst tweedehands. Net over de grens in Duitsland mag trouwens ook (Bocholt enz.). Alvast bedankt voor de tips!
Volgend weekend ga ik een weekendje richting Achterhoek. Weet iemand hier toevallig leuke vinylzaakjes aldaar? Liefst tweedehands. Net over de grens in Duitsland mag trouwens ook (Bocholt enz.). Alvast bedankt voor de tips!
Laatst dus op zoek geweest in het oosten des lands. En heb in Hengelo een leuk zaakje gevonden; Rock-metalbarn. Niet groot maar zeker interessant voor de gemiddelde metalliefhebber. Aardige eigenaar die vroeger in Nijverdal nog bij de Metalstore heeft gewerkt. Is nog niet zolang geleden voor 'm zelf begonnen. Verkoopt nieuw en tweedehands vinyl alsook nieuwe cd's. Verkoopt ook via Marktplaats. Als je in de buurt bent zou ik zeker eens gaan kijken!
0
geplaatst: 1 oktober 2013, 19:06 uur
Het prachtige damesmode boetiekje dat ipv Free record shop kwam op cs Amsterdam is alweer een paar weken ter ziele.....goede move geweest.
0
geplaatst: 8 oktober 2013, 13:50 uur
dix schreef:
Morgen fijn een paar uurtjes shoppen in Stockholm. Er blijken nog twee heuze platenzaken te zitten
Morgen fijn een paar uurtjes shoppen in Stockholm. Er blijken nog twee heuze platenzaken te zitten
Nog wel meer dan twee, maar bedoel je wellicht Bengans Skivbutik en Pet Sounds? Of wellicht Record Hunter?
0
geplaatst: 8 oktober 2013, 14:34 uur
Choconas schreef:
Nog wel meer dan twee, maar bedoel je wellicht Bengans Skivbutik en Pet Sounds? Of wellicht Record Hunter?
(quote)
Ik had tijd tekort. Het is daar een heus walhalla

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 12 oktober 2013, 14:07 uur
Blijkbaar is er een nieuwe zaak gekomen in de plaats van de Record Collector (RIP), Antwerpen. De naam is The Rocking Bull, Facebook,
0
geplaatst: 12 oktober 2013, 17:04 uur
Ja dat las ik ook. De naam beloofd in ieder geval veel goeds!
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 03:10 uur
Antwerpen, klopt dit nog?
http://www.use-it.be/_files/inlineuploads/pages/vinyl_screenview.jpg
http://www.use-it.be/_files/inlineuploads/pages/vinyl_screenview.jpg
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 12:59 uur
Wat klopt: Coffee & Vinyl, Chelsea Records, Metalzone (enkel open zaterdag 12.00-18.00), Fnac, Tune Up, Fatkat, Mediamarkt.
Wat voorlopig nog klopt: Saturn, maar deze vestiging op de Meir sluit binnenkort. De Saturn aan de Ikea (A12 A'pen - Boom) komt onder de naam Mediamarkt.
Wat niet meer klopt: Record Collector. Maar zoals Sir Spamalot al opmerkte blijkt daar een nieuwe cd winkel geopend te zijn.
Van de rest uit de lijst weet ik het niet.
Wat voorlopig nog klopt: Saturn, maar deze vestiging op de Meir sluit binnenkort. De Saturn aan de Ikea (A12 A'pen - Boom) komt onder de naam Mediamarkt.
Wat niet meer klopt: Record Collector. Maar zoals Sir Spamalot al opmerkte blijkt daar een nieuwe cd winkel geopend te zijn.
Van de rest uit de lijst weet ik het niet.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 00:53 uur
Vandaag middagje Alkmaar gedaan. Leuk binnenstadje...ik ging vooral omdat ik even bij stripwinkel Silvester wilde kijken die daar een zaak had geopend. Maar en passant nog een 2e "strip"winkel gevonden in een zijstraatje...beetje vaag, kiosk met sigaretten en tijdschriften, maar ook een behoorlijk aanbod strips, leuk. Even verderop nog Popeye bezocht, leuk zaakje met muziek http://www.pop-eye.nl/ , maar even niets gekocht ivm nog af te leggen bezoek aan de stripwinkel...ken dat
. Maar ben je in Alkmaar dan kun je gerust eens een kijkje nemen bij deze Popeye/Velvet.
. Maar ben je in Alkmaar dan kun je gerust eens een kijkje nemen bij deze Popeye/Velvet.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 01:41 uur
vigil schreef:
Geen cd's dus maar welke strips heb je aangeschaft?
Geen cd's dus maar welke strips heb je aangeschaft?
Hier Overigen >> Algemeen >> Strips gepost.

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 21:37 uur
Toch jammer dat die website niet meer actueel is, hij is blijven hangen op begin 2012 en de lijst met acties en aanbiedingen is verdacht leeg!
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 23:24 uur
Oh...dat was me niet opgevallen, had snel die link opgezocht.
0
geplaatst: 18 november 2013, 16:32 uur
Iemand nog leuke tips voor platenzaken in Porto, of elders in Portugal?
0
geplaatst: 18 november 2013, 17:33 uur
herman schreef:
Muzak - Rua do Rosario 24
Materia Prima - Rua da Picaria 84
Vlakbij de laatste een prachtige boekhandel, geheel in Jugendstil: Livraria Lello & Irmão - Rua da Carmelitas 144 - aanrader!
MP heeft ook eenfiliaal in Lissabon in Bairro Alto - Rua da Rosa 197; straat/wijk met veel restaurants e.d.

0
geplaatst: 18 november 2013, 19:56 uur
Nu we het toch hebben over platenzaken in het buitenland; weet er iemand leuke adressen van platenzaken in Berlijn? Het is zo goed als zeker dat ik voor een weekje naar daar trek. 

0
Sietse
geplaatst: 18 november 2013, 20:30 uur
oei, daar heb je er heel van heb, heb ik mij laten vertellen.
0
geplaatst: 18 november 2013, 20:33 uur
IllumSphere schreef:
Nu we het toch hebben over platenzaken in het buitenland; weet er iemand leuke adressen van platenzaken in Berlijn? Het is zo goed als zeker dat ik voor een weekje naar daar trek.
Probeer het eens met de zoekfunctie, Berlijn is hier al een keer of 7 langsgekomen.

De Record Store Index van Discogs kan hierin ook handig zijn.
0
geplaatst: 18 november 2013, 21:25 uur
D' r zitten er iig 2 die ook via Discogs verkopen, want bij hun verkopersinformatie wordt ook afhalen in de winkel genoemd.
Bovendien woont er een zekere user een deel van het jaar in Berlijn
Bovendien woont er een zekere user een deel van het jaar in Berlijn

0
tuktak
geplaatst: 18 november 2013, 21:59 uur
Hardwax dus, daarna ben je klaar en is je geld op, maar wel een stapel exclusieve releases op zak.
0
geplaatst: 18 november 2013, 22:32 uur
tuktak schreef:
Hardwax dus, daarna ben je klaar en is je geld op, maar wel een stapel exclusieve releases op zak.
En ik maar denken dat een beetje mod 'loaded' was. Overigens zou het best kunnen zijn dat I* ook op zoek wil gaan naar 80s postpunk/wave en daarvoor zijn er meerdere zaken te vinden.
0
geplaatst: 19 november 2013, 08:27 uur
Deze blogpost heb ik onlangs geschreven over Dune Records, een fantastisch leuke maar jammerlijk onbekende record store in Gent: Dune Records: verborgen record store in hartje Gent « El Bromista - elbromista.wordpress.com
0
geplaatst: 19 november 2013, 12:23 uur
Arno schreef:
Deze blogpost heb ik onlangs geschreven over Dune Records, een fantastisch leuke maar jammerlijk onbekende record store in Gent: Dune Records: verborgen record store in hartje Gent « El Bromista - elbromista.wordpress.com
Da's een leuk stuk Arno - misschien moet je daar wat mee doen met dat schrijftalent

Iig maakt het me wel benieuwd om daar eens te gaan kijken - heb ik naast de sfeer in Gent (mooie, oude stad) en de gastronomie aldaar nog een goede reden om erheen te gaan, als ik jullie land weer binnen mag, teminste

Aan de ene kant gun ik zo'n ondernemer de klandizie, aan de nadere kant ben ik voorzichtig geworden met bekendmaken van leuke adressen. Ooit meegemaakt in de 70s dat een collega-stripverzamelaar zich vol liet gieten door een professionele handelaar in strips en prompt alle adressen opbiechtte; toen wij later de div adressen in onder meer Antwerpen afgingen, bleken de leuke spulletjes allemaal verkocht te zijn en de prijzen veel hoger te liggen dan voorheen.
Delen uit enthousiasme is leuk, maar te veel delen is slecht voor de beurs. Hopelijk zal het hier wel meevallen, al blijf ik me m.n. op het Aankoop-topic verbazen over de openheid van prijzen van de aankopen. De handel leest nl meer hier en die trekt zijn comclusies.
0
geplaatst: 19 november 2013, 12:53 uur
Heb er nooit zo bij stilgestaan dat adresjes aanraden op termijn tot prijsverhogingen kan leiden. En ik verwacht ook niet meteen dat Dune er nu plots honderd klanten bij zou krijgen. Dat zou me heel sterk verbazen in ieder geval, want zo veel mensen lezen mijn blog nog niet 
Laat weten als je nog eens naar Gent afzakt, dan geef ik je alle niet te missen eet- en muziekgelegenheden op een presenteerblaadje!

Laat weten als je nog eens naar Gent afzakt, dan geef ik je alle niet te missen eet- en muziekgelegenheden op een presenteerblaadje!
0
geplaatst: 19 november 2013, 15:19 uur
De Free Record Shop Belgie heeft nu ook een faillissement aangevraagd, het gaat om 68 winkels. In Nederland gaat het ook nog helemaal niet en komt de winkel elke week een paar ton te kort om winstgevend te zijn. De directeur die het overnam na de wederopstanding is weg gebonjourd en de Free is weer op zoek naar nieuwe investeerders. De winkels zijn nu allemaal half vol omdat ze geen geld hebben om nieuw product te kopen.
of te wel het trekken aan een dood paard gaat gewoon verder...
of te wel het trekken aan een dood paard gaat gewoon verder...
0
geplaatst: 19 november 2013, 15:36 uur
"Door het aanhoudend tegenvallende consumentenvertrouwen, en de onmogelijkheid van de entertainmentindustrie om in de vorm van aangepaste leveringsvoorwaarden Free Record Shop de helpende hand te reiken, bleef optimale bevoorrading van de winkels uit."
Als de optimale bevoorrading uitblijft hebben consumenten weinig te zoeken in de winkel.
Oftewel, bij het zoeken naar de oorzaak wordt de kar voor het dood paard gespannen.
Als de optimale bevoorrading uitblijft hebben consumenten weinig te zoeken in de winkel.
Oftewel, bij het zoeken naar de oorzaak wordt de kar voor het dood paard gespannen.
0
geplaatst: 19 november 2013, 15:42 uur
Kronos schreef:
"en de onmogelijkheid van de entertainmentindustrie om in de vorm van aangepaste leveringsvoorwaarden Free Record Shop de helpende hand te reiken, bleef optimale bevoorrading van de winkels uit.".
"en de onmogelijkheid van de entertainmentindustrie om in de vorm van aangepaste leveringsvoorwaarden Free Record Shop de helpende hand te reiken, bleef optimale bevoorrading van de winkels uit.".
toch knap dat FRS de industrie eigenlijk de schuld van hun eigen falen geeft.
0
geplaatst: 19 november 2013, 15:50 uur
Met het gevaar dat het gaat ondersneeuwen in de FRS berichtgeving wil ik toch even melden dat Delft een platenzaak rijker is. Deze zaak verkoopt vooral 2de hands lp's (4 voor 10 euro) maar ook wat bakken met bijzonder spul en een behoorlijke collectie klassiek. Ook kan je er een (2de hands) platenspeler kopen en hebben ze wat cd's (stuk of 50) voor weinig (1 euro stuk).
Het nadeel is dat deze niet in het centrum zit en kom je deze dus in een loopje binnenstad niet tegen, het voordeel is dan wel weer dat je er nu voor de deur gratis kan parkeren. Aardige gozer (kreeg een kopje koffie aangeboden en de kleine vigil die mee was kreeg een gratis LP van Pino
). Ook kan iedereen daar zijn LP's laten omzetten naar cd. Ook doet hij aan het inkopen van LP's.
http://meneervanulden.nl/
Ik ging voor 16 euro weer tevreden naar huis met 5 lp's, 2 cd's waaronder 1 dubbel cd en de allereerste OOR pop-encyclopedie uit 1977
Het nadeel is dat deze niet in het centrum zit en kom je deze dus in een loopje binnenstad niet tegen, het voordeel is dan wel weer dat je er nu voor de deur gratis kan parkeren. Aardige gozer (kreeg een kopje koffie aangeboden en de kleine vigil die mee was kreeg een gratis LP van Pino
). Ook kan iedereen daar zijn LP's laten omzetten naar cd. Ook doet hij aan het inkopen van LP's.http://meneervanulden.nl/
Ik ging voor 16 euro weer tevreden naar huis met 5 lp's, 2 cd's waaronder 1 dubbel cd en de allereerste OOR pop-encyclopedie uit 1977
0
geplaatst: 19 november 2013, 15:53 uur
In de UK is Hilco erin geslaagd om HMV over te nemen en meer dan 140 winkels overeind te houden. Op de wiki over HMV is er eea over te vinden. Ik heb me laten vertellen dat een van de vereisten voor voorzetting het kunnen beschikken over albums uit de back catalogue op consignatiebasis.
Ik heb destijd een samenvatring van een analysten-rapport gelezen en de stelling daarin was dat presence van de winkels met hun materiaal (albums etc) in de groet winkelstraten belangrijk was voor de grote maatschappijen. Ik heb de FRS nooit gezien als een bron van muziek/cultuur waar ik me kon laven, hoogstens als een plek die ik alleen gebruikte om m'n Freebies te verzilveren.
Ik heb destijd een samenvatring van een analysten-rapport gelezen en de stelling daarin was dat presence van de winkels met hun materiaal (albums etc) in de groet winkelstraten belangrijk was voor de grote maatschappijen. Ik heb de FRS nooit gezien als een bron van muziek/cultuur waar ik me kon laven, hoogstens als een plek die ik alleen gebruikte om m'n Freebies te verzilveren.
* denotes required fields.