MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
Goed, fame Schiedam.

Dat is dus eigenlijk drie keer niets, Schiedam niet en de Fame ook niet..

Lijkt 'n beetje op Van Leest in zijn allerlaatste momenten. . Karig en leeg, op muziekgebied dan. Wel veel quality film collection films en wat Tv series. Wel wat boxjes waaronder There is a season van The Byrds voor 16 € en Cash van Johnny Cash voor wienig..

Wel heb ik het laatste seizoen van breaking bad gekocht voor 14 €

Daar waar je normaal rustig kan struinen in je favo winkel (CD O-theek EHV) was het vandaag erg druk, volgende week dan maar weer.
Maar zo;n dagje is natuurlijk wel top.

Het was vandaag ook record store day. Werd dit jaar voor de 5e keer gehouden.
Het is bedoeld om wat meer mensen naar de platen/cd winkel te lokken.
Was er vanmorgen al vroeg, en wat zie je, alleen verslaafde verzamelaars. Maar goed, daar mag ik mezelf ook wel tot rekenen. Jammer dat ze het vinyl alleen zo duur maken. 15 euro voor een stones singeltje en 30 euri voor een lp is aan de dure kant. Maar het zijn dan wel weer exclusieve uitgaves. Dat dan weer wel

CHIEP (crew)
Vandaag heb ik RSD in De Waterput gecombineerd met een bezoekje aan de MediaMarkt aldaar en die van Breda. ik had mij de moeite echter kunnen besparen, want wat een zielig cd-aanbod hebben ze daar.

Allicht is het hier ooit al voorbijgekomen, maar: is dat typisch voor elke Nederlandse MediaMarkt? Indien wel, dan zijn wij hier in Vlaanderen echt wel met "ons gat in de boter gevallen".

Was gisteren bij de FAME (20% korting op alles, 5% of 10% extra korting met klantenkaart, overigens)... daarna ook even bij Concerto langsgegaan. Leuk dat tweedehandse aanbod, en bijna alles ook 5 euro.

Maar die nieuwprijzen zijn soms echt te bizar voor woorden. Hoe durven ze 20 euro te vragen voor een nieuwe OK Computer? Over jezelf uit de markt prijzen gesproken.

Tja , komt dat ie hier op 1 in de toplijst staat.

Hier kost hij 5 Euro, wel even wachten.
Radiohead | Zoeken | WOW HD Nederland - wowhd.nl

CHIEP schreef:
Vandaag heb ik RSD in De Waterput gecombineerd met een bezoekje aan de MediaMarkt aldaar en die van Breda. ik had mij de moeite echter kunnen besparen, want wat een zielig cd-aanbod hebben ze daar.
Ik ben vandaag toevallig nog even langsgewipt bij de Mediamarkt in Bergen op Zoom en het cd-aanbod is drastisch verminderd t.o.v. de laatste keer dat ik er was. Ik stond ervan versteld, want het was een hele schrale bedoening.

Het aanbod in De Waterput daarentegen is zeker niet slecht.

CHIEP (crew)
De Waterput is inderdaad een prachtige winkel waar jullie terecht trots op mogen zijn .

Vandaag even bij het Vinylarchief in Harderwijk geweest. Soms stevige prijzen moet ik zeggen maar toch nog wat meegenomen en ook in de 1 Euro bakken wat aardige dingen gevonden. Er was ook een kleine CD beurs en wat optredens ter ere van RSD.

Mooie zaak ontdekt in Gemert.
Goed kunnen slagen.
http://www.cadansmuziek.nl/

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Mooie zaak ontdekt in Gemert.
Goed kunnen slagen.
http://www.cadansmuziek.nl/

Wat heb je gescoord Leon?

The Motels - Little Robbers
Sheila E - In Romance 1600
Willard Grant Conspiracy - Regard The End

Vooral die van The Motels is lastig op cd te vinden.

De oosterburen zijn nu ook rap begonnen; vandaag in Saturn in Kleve geweest waar tot mijn schrik de cd afdeling ongeveer met 2/3 is ingekrompen, tot voor kort was hier nog een uitgebreid aanbod maar nu is het vooral top 100 albums met een beperkt aanbod verzamelwerk

Heb je niks leuks meer uit die bak van 5€ kunnen vissen?
Daar lag nog veel moois tussen.

Vandaag weer mijn maandelijkse ronde Amsterdam gedaan.
Fame en Concerto blijven toch goede winkels hoor.
Als je ziet wat Concerto nog allemaal heeft op nieuw vinyl.

@Deric Raven
ja, Daft Punk-Discovery en Pet Shop Boys-Hits (2cd best off)

Maar jammer dat nu hier ook afkalving is begonnen

buizen
Wat een geweldig leuke 'discussie' is dit zeg! En zo hoor je nog eens wat, wat een info.

Kent iemand "Georgies" in Nordhorn, net over de grens ter hoogte van Oldenzaal/Ootmarsum zo'n beetje? Die ouwe bluesknakker met zijn schat aan ervaring in de rock- und bluesscene in Duitsland/Drenthe/Overijssel. Hij is een lopende encyclopedie en kent alle weggetjes, via hem regel je elk concertkaartje.
Kom er regelmatig. Altijd even bijpraten, de zaken gaan daar ook niet goed. Je kunt er gewoon roken in een hoekje, om zo'n grote kast. Die zaak heeft ontzettend veel vet goed vinyl en zou veel meer bekendheid verdienen. Maar ja, die ouwe Georgie heeft niets met modern gedoe als websites en webshops.
Harry Muskee was een goede vriend van 'm, die viel toen ie ter gelegenheid van het 40jarig bestaan van Georgies op een daartoe georganiseerd feest nog stomdronken van de whiskey van het podium. En zo heeft ie veel meer verhalen, en een keurige selectie/assortiment (veel blues, metal, rock) vinyl en tevens een interessante tweedehandsEcke, ook heeft ie trivia zoals echt oude festival- / concertposters en zoals gezegd weet ie alles over concerten in de regio en regelt hij kaartjes voor je.
Gewoon eens heen toeren als je in de buurt bent. Aan de Stadring zit ie http://www.georgies.de/vorverkauf.htm

buizen
Ik heb mid jaren '80 in die kleine smalle zaak van Plato (toen ze nog op de oude locatie zaten) nog een signeersessie van Venom - ja, die black metal band - meegemaakt. God wat een sensatie.
Wij kwamen elke week in Plato, daar gebeurde het. Wat een elpees, om te kwijlen.

buizen
Overigens heb ik het ook over Zwolle, beetje dom om dat niet te vermelden. 1985 dacht ik.

zaterdag in Assen geweest-dr zat daar een megawarenhuis (Vanderveen) waar op de plattegrond stond "cd/dvd afdeling" -dit bleek een alleraardigste winkel te zijn met veel rock vooral maar een heel breed aanbod, had een echte jaren 90 sfeer als in ruime collectie en erg begaan personeel, ook vinyl en heel veel aanbiedingen, had door tijdnood helaas niet lang maar kan het iedereen die in Drenthe ronddrentelt zeer aanraden

buizen
Als je in Antwerpen de lange straatjes induikt net buiten het centrum zou ik eerst die tweedehandsvinylzaken doen, afrekenen, goed laten inpakken en dan ergens een patatteke halen. Niet andersom.

Fat Kat is eenrader voor de metalliefhebbers, en ook snoeiharde punk als Discharge is er gewoon te koop. Of de zaak open is moet je altijd maar afwachten, regelmatig 'omstandigheden' en een dichte deur daar. Leuk is anders.

kippenhok
ik ga zaterdag voor het eerst sinds en kleine 15 jaar weer eens naar Den Haag om platen te zoeken. Ik ben op zoek naar tips voor goede winkels in en om het centrum.

ik zie hier 88 pagina's n dit topic. het duurt waarschijnlijk tot ver na zaterdag om dit allemaal door te lezen!

ik ben op zoek naar originele persingen (dus 2e hands winkels) naar alles wat valt onder de noemers rock/prog/psychedelic/hardrock jaren '60-'70, en rock/indie/alternative/hard rock/(extreme) metal jaren '90 en later.

alle tips zijn welkom

Hier een link naar een overzicht voor geheel Nederland (per plaats op alfabet), zijn we hier met z'n allen een klein jaar geleden mee bezig geweest:

Platenzaken (Overzicht) - docs.google.com

Den Haag: Bert's cd-winkel op de hoek van de Stationsweg en het Groenewegje en Empire in de Korte Houtstraat, dan heb je het wel gehad eigenlijk.

tnf
En Spui Records, natuurlijk (alleen heeft die winkel qua genres een hoog braderie-gehalte).

buizen
Als je de treurnis zo een beetje leest dan klinkt er bijna vanzelf de roep om een echt goede platenzaak 'gewoon' zelf te beginnen. Waar (de liefde voor) muziek weer een 'beleving' wordt, waar de muziekliefhebber een warm bad tegemoet treedt. Uiteraard ondersteund met ook een webshop, je moet wel tegenwoordig, maar een zaak waar het zeg maar elke dag "Record Store Day" is.
Je hoeft (kunt) er geen miljonair mee te worden maar een goed belegde boterham moet toch wel mogelijk zijn.
De elpee kost er 20,99 (voorbeeldje) en als je aan de balie opmerkt "Ja maar hij staat op jullie webshop voor 18,50" dan antwoord je gewoon "Ja, dat klopt, moet u even weer naar huis gaan en daar online bestellen dan krijgt u 'm de volgende dag thuis opgestuurd". In iets andere bewoordingen natuurlijk want je gaat een klant niet vertellen dat ie beter naar huis kan gaan, maar wel uitleg over hoe en wat. Een plek waar je graag komt. Met een hal vol tweedehands spul, daar kun je dacht ik aardig aan verdienen (lage inkoopprijs). Met enthousiaste medewerkers die geen moeite te veel is en veel van muziek weten. *zwijmel* . Goede (gratis) parkeergelegenheid, OV-bereikbaarheid, zelf gezette koffie (niet morsen!), luistercorners, krantje om te lezen. Ik kan nog wel even doorgaan, ik begrijp niet dat de klad zo in de zaken zit. Volgens mij zitten die zaken ook nog veel te veel in panden met veel te hoge huren en een bereikbaarheid die alleen per fiets goed te doen is (fiets wel goed op slot zetten), er zijn tegenwoordig wel goedkopere mogelijkheden.

tnf schreef:
En Spui Records, natuurlijk (alleen heeft die winkel qua genres een hoog braderie-gehalte).

Ik noemde hem bewust niet omdat de vraagsteller op zoek is naar winkels met een tweedehandsaanbod maar bij nader inzien: gezien de ongelooflijke zooi bij Spui Records kun je daar ongetwijfeld oude, originele persingen aantreffen

tnf
Ik had niet goed gelezen, zat half te slapen, had even niet door dat de post een antwoord op een andere post was.

Ben van dit weekend in Groningen geweest en kwam één voor één, vier leuke muziek winkels tegen!

Gisteren was ik in Antwerpen en toen ben ik even binnengewandeld bij FatKat. Wat een schimmig zaakje. Het is er halfdonker en het doet bijna louche aan. Bovendien is het er een rommeltje (letterbordjes die verkeerd staan, overvolle bakken waarin je bijna niet kunt zoeken) en de meeste cd's zien er om de een of andere reden vies en versleten uit. Zelfs als het gloednieuwe exemplaren zijn, soms zelfs nog in folie. Daarnaast zijn de prijzen ook nog eens aan de hoge kant.

Het assortiment is klein, maar best fraai, met onder andere een leuke new wave-sectie. Dat mag ook wel even gezegd worden.

Vervolgens wilde ik ook even bij The Rocking Bull gaan kijken, maar die was dicht. Het luik was naar beneden, maar door de spleten heen kon ik nog wel de openingstijden lezen en daarop stond dat ze open waren

Gast
geplaatst: vandaag om 05:15 uur

geplaatst: vandaag om 05:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.