Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 28 maart 2014, 13:08 uur
Wellicht dat er binnenkort eindelijk weer een cd-zaak in Den Haag bijkomt. Paagman heeft in ieder geval plannen om de overgenomen winkel van Polare ook multimedia te gaan verkopen:
Zou een goede zaak zijn, al maak ik me over de breedte van het aanbod verder niet al te veel illusies.
Op termijn gaat Paagman het winkelaanbod vergroten, bijvoorbeeld met de verkoop van cd's, dvd's en lp's, want `in de stad zijn zo ongeveer alle platenzaken verdwenen.' (AD, 28-3)
Zou een goede zaak zijn, al maak ik me over de breedte van het aanbod verder niet al te veel illusies.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 13:31 uur
Brunniepoo schreef:
Wellicht dat er binnenkort eindelijk weer een cd-zaak in Den Haag bijkomt. Paagman heeft in ieder geval plannen om de overgenomen winkel van Polare ook multimedia te gaan verkopen:
(quote)
Als het een goede zaak is, heeft dat vast betrekking op het uiterlijk van de winkel, of op het boekenaanbod. Afgaand op wat er in Deventer is gebeurd, waar Plato is ingetrokken (lees: binnengeschoven) op de bovenste verdieping van Praamstra (Polare) - je zult daar maar iets willen vragen, wat enige muzikale kennis vereist (zoals verkrijgbaarheid van het laatste album van Renaissance) - kan dat nauwelijks een succes worden

0
geplaatst: 28 maart 2014, 14:16 uur
Die bovenste verdieping van Praamstra is/was een stuk beter dan wat er nu in Den Haag is dus bij gebrek aan concurrentie zou het zomaar relatief succesvol kunnen worden.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 14:22 uur
Brunniepoo schreef:
Wellicht dat er binnenkort eindelijk weer een cd-zaak in Den Haag bijkomt. Paagman heeft in ieder geval plannen om de overgenomen winkel van Polare ook multimedia te gaan verkopen.
Wellicht dat er binnenkort eindelijk weer een cd-zaak in Den Haag bijkomt. Paagman heeft in ieder geval plannen om de overgenomen winkel van Polare ook multimedia te gaan verkopen.
Polare in Utrecht is overgenomen door Kramer & Van Doorn uit Zeist. Die willen er ook CD's en DVD's gaan verkopen en ook kleine horeca in gaan vestigen volgens de Barnes & Nobles formule. De zaak gaat ook weer Broese heten. Ben benieuwd.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 14:32 uur
Het schijnt nog te hangen op het huurcontract dat loopt tot in 2016 en de gemeente wil geen garanties afgeven voor de periode erna.
Afgezien van het feit dat er heel weinig zaken zijn in Utrecht waar je een (uitgebreid) assortiment dvd's vind en dat dus een relatieve aanwinst zou zijn, vraag ik me serieus af of het gaat werken. De restanten van Boudisque zijn immers al binnengeschoven in de literaire boekhandel aan de Lijnmarkt. Ik krijg een beetje het idee van de blinde die de kreupele helpt.
Dat idee van de koffiebar werkt al een tijdje heel goed in Thalia-boekwinkels in Duitsland (oa Bonn, Bielefeld), al pakt die formule ook niet overal even goed uit. De Polare-winkels zouden op het Thaliamodel gemodelleerd gaan worden. Feit is wel dat de Thalia-zaken altijd laagdrempeliger waren dan Broese, dat tegelijkertijd de echte boekliefhebber niet kon binden, omdat het assortiment niet uitgebreid en actueel genoeg was, zeker vwb Engelstalige literatuur.
Afgezien van het feit dat er heel weinig zaken zijn in Utrecht waar je een (uitgebreid) assortiment dvd's vind en dat dus een relatieve aanwinst zou zijn, vraag ik me serieus af of het gaat werken. De restanten van Boudisque zijn immers al binnengeschoven in de literaire boekhandel aan de Lijnmarkt. Ik krijg een beetje het idee van de blinde die de kreupele helpt.
Dat idee van de koffiebar werkt al een tijdje heel goed in Thalia-boekwinkels in Duitsland (oa Bonn, Bielefeld), al pakt die formule ook niet overal even goed uit. De Polare-winkels zouden op het Thaliamodel gemodelleerd gaan worden. Feit is wel dat de Thalia-zaken altijd laagdrempeliger waren dan Broese, dat tegelijkertijd de echte boekliefhebber niet kon binden, omdat het assortiment niet uitgebreid en actueel genoeg was, zeker vwb Engelstalige literatuur.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 14:41 uur
Staat op Teletekst en er staan felicitaties op hun Twitter account dus ik ga er van uit dat ze rond zijn maar wellicht ben jij voor jouw expertise betrokken bij de onderhandelingen voor advisering en weet je meer.
0
geplaatst: 28 maart 2014, 14:58 uur
Running On Empty schreef:
Staat op Teletekst en er staan felicitaties op hun Twitter account dus ik ga er van uit dat ze rond zijn maar wellicht ben jij voor jouw expertise betrokken bij de onderhandelingen voor advisering en weet je meer.
Carnaval is voorbij, dus trek die lolbroek maar uit. Ik verwees gewoon naar een tekst die bij hen op de deur/etalage aangebracht was, afgelopen woensdag en naar het stadblad, eveneens van woensdag. Retail is not my business, hoogstens als klant - ik vind het alleen interessant om ontwikkelingen waar te nemen.
Op een van de laatste uitgeverssymposia waar ik aanwezig bij was, werd het dilemma van de uitgeverij/boekhandel als volgt geformuleerd: hoe trek je nieuwe klanten aan, zonder je huidige klantenkring af te schrikken (sterker nog: die nauwer aan je te binden)
Vanuit dat dilemma vind ik - en daar sta ik echt niet alleen in - deze Selexys-reclame, de voorloper van Polare, nog steeds een van grootste misperen van het huidige decennium YouTube - Gerrit Komrij in Salou
0
geplaatst: 28 maart 2014, 15:03 uur
Er staat wel mooie muziek onder, Mozart mooiste "Soave sia il vento. 

0
geplaatst: 3 april 2014, 12:36 uur
The Thing in NYC ziet er uit als de natte droom van elke vinyl liefhebber 
Elke plaat kost 2 dollar...
http://www.davidmauricesmith.com/data/photos/627_1moments_website_0006.jpg

Elke plaat kost 2 dollar...
http://www.davidmauricesmith.com/data/photos/627_1moments_website_0006.jpg
0
geplaatst: 3 april 2014, 13:15 uur
Nu ben ik wel vinylliefhebber maar mijn natte dromen zien er echt anders uit 
Maar ongetwijfeld staan er leuke dingen tussen die onuitnodigende pleurisbende

Maar ongetwijfeld staan er leuke dingen tussen die onuitnodigende pleurisbende

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 april 2014, 15:06 uur
Dit soort zaken mijd ik altijd. Geen beginnen aan om daar (plezierig) rond te neuzen.
0
geplaatst: 3 april 2014, 21:54 uur
IllumSphere schreef:
Ik krijg geen natte droom van dergelijke krotten.
Ik krijg geen natte droom van dergelijke krotten.
De oude Recordfriend in Anwerpen zag er - afgezien van de vloer - redelijk identiek uit en dan moest je als nuchtere Nederlander nog 'dealen' met de BCB (Belgische cassiere ... ) om af te rekenen. Kon je je zakken leeg schudden zonder natte droom.
In Alkmaar staat ook zo'n platenpakhuis - alles ongesorteerd, maar ik heb er wel deze Rational Youth - Cold War Night Life (1982) vandaan. Iemand die zijn verzameling wil opbouwen moet meters maken en tegels poetsen. Het plezier komt achteraf

0
geplaatst: 4 april 2014, 07:39 uur
De ware jacht kent geen fijnproeverij in platenzaken/handelaren.
Er komt een tijd dat je alvast 10 euro over hebt voor het feit dat een dergelijke zaak nog bestaat en dat je er kunt rondneuzen.
Er komt een tijd dat je alvast 10 euro over hebt voor het feit dat een dergelijke zaak nog bestaat en dat je er kunt rondneuzen.
0
geplaatst: 8 april 2014, 14:20 uur
Afgelopen weekeinde in Londen geweest. Veel van de muziek(vinyl)zaken waarvan je op allerlei websites recensies tegenkomt bestaan niet meer. Ik ben bij enkele lege winkelpanden teleurgesteld weer wedergekeerd. Rough Trade lag verder te ver uit mijn planning dus vooral in Soho rond gekeken.
Daar bezocht ik Sister Ray in Berwick Street, leuke zaak. Zowel vinyl als cd en hier kun je best een uurtje rondneuzen. Gaat binnenkort aan de overkant een nieuwe grotere zaak openen.
Verder Sounds of the Universe op Broadwick Street. Kleine leuke zaak met vooral veel soul en jazz en een leuk keldertje met allerlei 2e hands muziekspul (ook boeken).
Reckless records op Berwick Street zag er rommelig uit. Maar kort geweest.
Niets gekocht. Wel naar enkele items gezocht maar niets van te vinden. Toch leuk om te zien hoe het vinyl in de meeste zaken goed vertegenwoordigd is. Jammer wel dat zoveel zaakjes gesloten waren. Nog een HMV shop gezien op Oxford street maar voorbij gelopen.
Binnenkort Amoeba weer doen, toch een stuk leuker.
Daar bezocht ik Sister Ray in Berwick Street, leuke zaak. Zowel vinyl als cd en hier kun je best een uurtje rondneuzen. Gaat binnenkort aan de overkant een nieuwe grotere zaak openen.
Verder Sounds of the Universe op Broadwick Street. Kleine leuke zaak met vooral veel soul en jazz en een leuk keldertje met allerlei 2e hands muziekspul (ook boeken).
Reckless records op Berwick Street zag er rommelig uit. Maar kort geweest.
Niets gekocht. Wel naar enkele items gezocht maar niets van te vinden. Toch leuk om te zien hoe het vinyl in de meeste zaken goed vertegenwoordigd is. Jammer wel dat zoveel zaakjes gesloten waren. Nog een HMV shop gezien op Oxford street maar voorbij gelopen.
Binnenkort Amoeba weer doen, toch een stuk leuker.

0
geplaatst: 8 april 2014, 20:43 uur
Ik ben toevallig laatst voor het eerst in Hitsounds in Rotterdam geweest... ik reis de hele wereld af voor muziek, maar die zaak hier 20 min vandaan was ik nog nooit geweest...
Best een aardige zaak, vrij groot en brede sortering aan Country/Folk (voor de liefhebbers dus). De prijzen zijn echter wel 'ouderwets, dat is gemiddeld zo'n 15 euro per CD en voor een recente cd al gauw 20-22 euro.. geen prijzen van 2014.. maar ze hebben er dingen die je nooit (meer) ziet, mede omdat de prijzen vrij hoog zijn.
Daarnaast hebben ze ook nog een aardige sortering 60s en 50s en wat pop/rock. Het grappige is dat er collectors items tussen staan die relatief goedkoop zijn, omdat ze nog voor originele nieuwprijs in de bak staan.. dat zegt waarschijnlijk ook wat over de hoeveelheid klanten en kopers de zaak kent...
Best een aardige zaak, vrij groot en brede sortering aan Country/Folk (voor de liefhebbers dus). De prijzen zijn echter wel 'ouderwets, dat is gemiddeld zo'n 15 euro per CD en voor een recente cd al gauw 20-22 euro.. geen prijzen van 2014.. maar ze hebben er dingen die je nooit (meer) ziet, mede omdat de prijzen vrij hoog zijn.
Daarnaast hebben ze ook nog een aardige sortering 60s en 50s en wat pop/rock. Het grappige is dat er collectors items tussen staan die relatief goedkoop zijn, omdat ze nog voor originele nieuwprijs in de bak staan.. dat zegt waarschijnlijk ook wat over de hoeveelheid klanten en kopers de zaak kent...
0
geplaatst: 8 april 2014, 22:12 uur
Ducoz schreef:
IDe prijzen zijn echter wel 'ouderwets, dat is gemiddeld zo'n 15 euro per CD en voor een recente cd al gauw 20-22 euro.. geen prijzen van 2014..
IDe prijzen zijn echter wel 'ouderwets, dat is gemiddeld zo'n 15 euro per CD en voor een recente cd al gauw 20-22 euro.. geen prijzen van 2014..
Ja doei. Hoe kun je jezelf nu zo uit de markt prijzen. Binnenkort 50% korting op het hele assortiment en sluiten maar weer, lijkt mij.
0
geplaatst: 10 april 2014, 20:54 uur
Niet mijn werk hoor, ik vond alleen dat hij weer even omhoog mocht.
Prachtlijst.
Prachtlijst.

0
geplaatst: 18 april 2014, 14:26 uur
Er is dit weekend 25% korting op alles bij Fame, als je een klantenpas hebt dan krijf je 30%.
Er is op de hoogstraat in Schiedam een Fame filiaal geopend voor de regio Rijnmond mume-rs
Er is op de hoogstraat in Schiedam een Fame filiaal geopend voor de regio Rijnmond mume-rs
0
geplaatst: 18 april 2014, 14:32 uur
Ja dat las ik (over Schiedam), ben wel benieuwd naar het aanbod aldaar. Schiedam is op zich niet zo gek ver weg maar als ze niks leuks hebben staan toch zonde van de tijd.
Of te wel, heeft er al iemand ervaringen al daar?
Of te wel, heeft er al iemand ervaringen al daar?
0
geplaatst: 18 april 2014, 14:35 uur
Ik woon in Schiedam maar zit nu in de trein terug vanuit Amsterdam. Als ik aankom ga ik ff polshoogte nemen en laat ik het weten.. heb het in amsterdam bij fame twee boxsets van Miles Davis gekocht (bootleg series) voor een schijntje. .
0
geplaatst: 18 april 2014, 14:42 uur
Ducoz schreef:
Als ik aankom ga ik ff polshoogte nemen.
Als ik aankom ga ik ff polshoogte nemen.
Goed om te vernemen dat je de vinger aan de pools houdt.

* denotes required fields.