MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
Ik kom regelmatig in Antwerpen, en het valt me inderdaad op dat sommige zaakjes gewoon dicht zijn, terwijl ze open hadden moeten zijn. De spoeling wordt ook best wel dun in Antwerpen.
Ook hebben ze niet zo heel vaak verse aanvoer van nieuwere items.
Heb ook een gevoel dat deze winkels het langzaam aan het verliezen zijn van internet zoals ebay en discogs.

buizen
Dat is typisch Antwerpen. Het is altijd maar weer de vraag of de winkel waar jij speciaal voor heen bent gereden (moet je dus nooit doen, je moet ook andere dingen doen en er een hele dag van maken) wel geopend is. FatKat is een 'goed' voorbeeld.
Ik mag graag een stukkie toeren en Antwerpen is uren rijden, kom er echt niet elke week, maar altijd balen als een zaak gewoon onaangekondigd gesloten is. Nou ja, gelukkig zijn er ook heerlijke terrasjes en deftige of juist eenvoudige eet-etablissementen.

Mijn favoriete platenzaak in Antwerpen is Chelsea records op de Kloosterstraat. Die zaak staat bomvol vinyl en heeft ook cd's. De eigenaar is erg vriendelijk en hij helpt je waar hij kan.
Helaas is Record Collector dicht, dood en doodzonde!

Running On Empty schreef:
Ik heb binnenkort een paar uurtjes in Londen om wat muziekzaakjes te bezoeken, bij voorkeur met veel Vinyl. Ik twijfel tussen omgeving Soho (Berwick Street) en Camden Town.

Heeft iemand recente ervaringen?

Helaas zie ik nu pas je bericht maar als ik Londen ben ga ik naar iedere vestiging van Music & Video Exchange. Geweldige zaken waar ze vinyl en cd's hebben voor stuntprijzen! Bijna iedere cd is 1 euro en heb er ooit lp's gekocht voor nog geen 50 ct!

daar ben ik vorige week ook geweest (Music & Video Exchange)-kwam ook met een volle tas weer buiten

Sister Ray records in Berwick street is naar de overkant verhuist en heeft alles nu overzichtelijker staan met vinyl in de kelder.
Reckless Records zit er ook nog voor vinyl obscuur en veel 90's materiaal.

Jammer dat de mega HMV in Oxford street nu verhuist is naar een veel kleiner pand een eind verderop richting John Lewis.

In Brixton zitten ook nog wat vinylzaakjes, in Brick Lane kun je veel vinyl vinden in de 2e handszaken en ik ben bij Finsbury park uit de metro gegaan en daar is ook nog 1 en ander te vinden

Eind volgende maand trek ik naar Berlijn. Iemand tips voor 2hands vinyl? TIA!

buizen
essence schreef:
Eind volgende maand trek ik naar Berlijn. Iemand tips voor 2hands vinyl? TIA!

Misschien niet kwa platenzaken, maar dit is een erg leuke site die je beslist even moet lezen. Dan word je vanzelf (nog meer) enthousiast voor Berlijn.

http://berlijn-blog.nl/

Mooie stad!

Ik heb me een paar jaar geleden kostelijk vermaakt in Warschauer Music Store in de Warschauer Straße 77.
Om de hoek van Frankfurter en Karl Marx Allee...

Ook de vlooienmarkt, iedere zondag, in het Mauerpark is een leuke plek om voor vinyl te sneupen.

Er zullen ongetwijfeld nog vele andere plekken zijn, maar dit zijn de enige 2 die mij zo even te binnen schieten.

Twee jaar terug was ik in Berlijn en toen ben ik ergens vlakbij de Gedächtnis-Kirche een zeer interessante winkel tegengekomen. Ze hadden een hoop vinyl en ik dacht ook wel tweedehands. Zeker weten doe ik het niet, want ik let nooit zo goed op vinyl. Heb ik niks aan zonder platenspeler

De naam is me ontschoten, maar na want googelen denk ik dat het City Music is geweest.

FunkStar schreef:
(quote)
Helaas zie ik nu pas je bericht maar als ik Londen ben ga ik naar iedere vestiging van Music & Video Exchange. Geweldige zaken waar ze vinyl en cd's hebben voor stuntprijzen! Bijna iedere cd is 1 euro en heb er ooit lp's gekocht voor nog geen 50 ct!

Ik heb toch niet genoeg tijd gehad om alles aan te doen in Londen omdat ik ook met anderen te maken had en doe wellicht in het najaar nog een rondje Londen in mijn eentje en dan neem ik je tip alsnog mee

Misterfool
Is de sherrif aldaar al ingewittigd.

Misterfool schreef:
Is de sherrif aldaar al ingewittigd.

Zoek je een jobke?

Misterfool
Ik weet niet of ik daarvoor al de juiste kwalificaties heb.

Misterfool schreef:
Ik weet niet of ik daarvoor al de juiste kwalificaties heb.

Je hebt toch wel Robin Hood gezien - dan weet je wat het vergt

(jobke is de Belgische aanduiding voor "project" of "klus" - ervoer ik onlangs tot grote hilariteit van alle NL betrokkenen).

Kom anders eens in Groningen, Damsterdiep 27, daar staan honderden lp's van hiphop tot new wave in een winkel met stands die gevuld worden door particulieren.

buizen
pietje55 schreef:
Kom anders eens in Groningen, Damsterdiep 27, daar staan honderden lp's van hiphop tot new wave in een winkel met stands die gevuld worden door particulieren.

En lekkere hapjes en je kunt er goedkoop naar de kapper

pietje55 schreef:

Ben echt heel benieuwd naar deze platenzaak. Jullie twitter marketing gedrag is helaas echter bloedirritant.

(quote)

Ben echt heel benieuwd naar deze platenzaak. Jullie twitter marketing gedrag is helaas echter bloedirritant.

Niet zo moeilijk doen...

Alsof elke dag een verzoek om een retweet en vervolgens op één dag 5 verzoeken om een retweet normaal is. Heb ze GEBLOCKED !!!

(quote)

Alsof elke dag een verzoek om een retweet en vervolgens op één dag 5 verzoeken om een retweet normaal is. GEBLOCKED !!!

Dat is inderdaad wel bijzonder irritant...

Voor alle vinyl junkies en anderzins verzamelaars van ouwe lappen muziek, hieronder wat links naar interessante boeken en websites over het onderwerp.

NY Times
Do Not Sell At Any Price
Dust & Grooves – Adventures in Record Collecting. A book about vinyl records collectors - dustandgrooves.com

The King of 78s – Joe Bussard

http://www.dustandgrooves.com//wp-content/uploads/2012/08/Dust_and_Grooves_.jpg
Link

buizen
Geweldige foto! En die link! Aparte vogel, die Joe Bussard zeg. Hij doet uitspraken waar ik het totaal niet mee eens ben maar wel een heerlijk eigengereide muziekliefhebber. Interview nog maar eens goed lezen vanavond.

buizen schreef:
Geweldige foto! En die link! Aparte vogel, die Joe Bussard zeg. Hij doet uitspraken waar ik het totaal niet mee eens ben

Zoals deze...
Q: Is there a music genre that you avoid?
A: Rock-n- roll. Period. Any of it. Hate it. Worse thing that happened to music. Hurt all types of music. They took blues and ruined it. It’s the cancer of music….ate into everything.

buizen
Stalin schreef:
(quote)

Zoals deze...
(quote)

En precies die uitspraak bedoel ik, toen ik het vlugvlug even doorlas.
Maar ook zijn schampere opmerking over Miles Davis..
Trouwens toen ik de foto zag vermoedde ik wel direct dat het hier een (o.a.) jazzverzamelaar betrof.

Wil iemand nog een platenzaak kopen ?
Er staat nu voor 9000 pond een complete zaak in Devon te koop, inclusief de gehele inventaris.

ebay

De makers van discogs.com zijn bezig met een site waar je alle platenzaken ter wereld kan terugvinden: VinylHub

The Brazilian Bus Magnate Who’s Buying Up All the World’s Vinyl Records
NY Times

After studying music composition in college, he took over the family business, a private bus line that serves the São Paulo suburbs. By age 30, he had about 30,000 records. About 10 years later, his bus company expanded, making him rich. Not long after that, he split up with his wife, and the pace of his buying exploded. “Maybe it’s because I was alone,” Freitas said. “I don’t know.” He soon had a collection in the six figures; his best guess at a current total is several million albums.

buizen
Wat een verhaal zeg, van die Braziliaanse rijke meneer.

Het ligt in de bedoeling om eind deze maand nog eventjes naar Berlijn te rijden. Volgens mij heb je daar wel goede vinylzaken in punk en metal. Ga er geen dagenlange zoektochten houden maar vantevoren even speuren op internet kan geen kwaad. Mocht iemand nog tips over een goede Berlijnse platenzaak hebben dan hoor ik dat graag. (ja, de vraag is hier al eens voorbij gekomen).

UGLY COVERS FROM THE GOLDEN AGE OF VINYL REISSUES
Link

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.