Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juli 2015, 17:41 uur
luigifort schreef:
Leuk idee..maar zou nog niet dood gevonden willen worden in flevoland..
Als je je laat cremeren, ga je ook daar in rook op

Als je nog ervoor zou zeggen dat je het als eigenaar van een platenzaak nauwelijks levend van af zou brengen in NL - Flevoland incluis - was je semantisch al wat consistenter; maar dan nog doet de eerste zin opgang

Zelfs al zou een aantal MuMe'anen zou gek krijgen 50 pleuro te lappen - in ruil voor koffie en dankbaarheid bij bezoek, zou het een Tom Cruise verhaal worden, vrees ik

0
geplaatst: 13 juli 2015, 18:56 uur
wizard schreef:
Sound Station (Gammel Kongevej 94) is misschien meer de moeite waard.
Sound Station (Gammel Kongevej 94) is misschien meer de moeite waard.
Mooie zaak, maar erg onhandig zoeken met die kasten. Heb er wel leuke dingen kunnen vinden, niet alles meegenomen want het is allemaal al duur zat

Accord, op Vesterbrogade 63, is trouwens misschien ook nog wel leuk. Ook uitsluitend tweedehands cd's en LPs. Veel dingen die je ergens anders ook wel ziet, maar soms zitten er ook leuke onverwachte dingen tussen.
Letterlijk recht tegenover mijn hotel en dan ook nog eens mijn nummer 1 wens deze vakantie vinden: Jan Johanson. Het kon niet op en dat terwijl ik nog maar net een paar minuten in de stad was

Mint records vond ik minder, veel lp's zagen er niet zo geweldig uit. Zag een zeer gewenst album, maar 26 euro vragen voor een album waar met pen op de hoes is geschreven en dan zeggen EX.... nou nee.
Fijne tips dus.
0
geplaatst: 13 juli 2015, 20:54 uur
luigifort schreef:
Mensen uit Amsterdam aan Zee willen ook liever geen boeren deze kant op zien. Vooral boeren die volstrekt geen weet hebben waar ze over praten en niet veel verder komen dan nawauwelen.Leuk idee..maar zou nog niet dood gevonden willen worden in flevoland..
0
geplaatst: 14 juli 2015, 09:26 uur
aERodynamIC schreef:
Fijne tips dus.
Gelukkig...mooi dat je wat hebt kunnen vinden Fijne tips dus.
Alles is duur in Denemarken, dus muziek ook.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 16:54 uur
tnf schreef:
Wat was dat ook alweer voor mysterieus tweedehands cd-winkeltje in Leiden, in een zijstraatje vlakbij de toenmalige (vroege 00's) Plaatboef, waar de cd's in stapels tot bijna aan het plafond lagen? Was dát die Super CD misschien?
Soortement van House Of Sounds (ook al zo'n vage zaak, maar dan in Den Bosch), maar dan nog veel krapper. Daarbinnen lopen gaf het ultieme Pacman-gevoel.
Dat is inderdaad - zoals al eerder gezegd - The Heart Is a Lonely Hunter. Vrij onmogelijke zaak, alhoewel ik deze week bij een tweedehands platenzaak kwam vlak naast R'dam Centraal (Hans Tweedehands) waar de stapels nóg hoger en onordelijker waren. Toch wel charmante winkeltjes.Wat was dat ook alweer voor mysterieus tweedehands cd-winkeltje in Leiden, in een zijstraatje vlakbij de toenmalige (vroege 00's) Plaatboef, waar de cd's in stapels tot bijna aan het plafond lagen? Was dát die Super CD misschien?
Soortement van House Of Sounds (ook al zo'n vage zaak, maar dan in Den Bosch), maar dan nog veel krapper. Daarbinnen lopen gaf het ultieme Pacman-gevoel.
Wat betreft de zaak van Leiden kan het een tip zijn om eerst zijn collectie te bekijken via discogs: veel platen heeft hij achter liggen, en niet in de winkel. Mijn ervaring is dat hij de betere platen via discogs verkoopt. Hij kan ze - zij het met zichtbare tegenzin, hij zei bij mij 'moet dat echt?' - van achter halen. Heb daar op die manier toch voor een leuk prijsje een plaat van David Thomas gekocht.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 09:14 uur
Masimo schreef:
alhoewel ik deze week bij een tweedehands platenzaak kwam vlak naast R'dam Centraal (Hans Tweedehands) waar de stapels nóg hoger en onordelijker waren. Toch wel charmante winkeltjes.
alhoewel ik deze week bij een tweedehands platenzaak kwam vlak naast R'dam Centraal (Hans Tweedehands) waar de stapels nóg hoger en onordelijker waren. Toch wel charmante winkeltjes.
Wellicht al te laat, maar mijn tip voor die zaak is: koop niets uit die bakken die buiten staan, want die staan daar gewoon altijd dag in dag uit (tenminste tijdens openingstijden). Bij regen gaan er halfslachtig wat stukjes plastic of zeil overheen maar echt helpen doet dat volgens mij niet. Denk niet dat je daar een plaat gaat vinden die niet kromgetrokken is

0
Telamon
geplaatst: 21 juli 2015, 15:42 uur
Tja...bij vrijwel elke P van de 6 P's ging er bij Fame wel wat verkeerd. De marketingmannetjes daar hebben zitten slapen.
Voorraad failliete muziekwinkel Fame in de uitverkoop
De voorraad cd's, dvd's en lp's van de failliete Amsterdamse platenzaak Fame gaat komend weekend in de uitverkoop.
In totaal gaan meer dan 6.000 platen in de verkoop met kortingen tot 70 procent. Dat maakt Troostwijk Veilingen, die de uitverkoop organiseert, maandag bekend.
Voorraad failliete muziekwinkel Fame in de uitverkoop
De voorraad cd's, dvd's en lp's van de failliete Amsterdamse platenzaak Fame gaat komend weekend in de uitverkoop.
In totaal gaan meer dan 6.000 platen in de verkoop met kortingen tot 70 procent. Dat maakt Troostwijk Veilingen, die de uitverkoop organiseert, maandag bekend.
0
geplaatst: 22 juli 2015, 09:39 uur
Dat zal dan wel lekker druk worden bij Magna Plaza. Dat is dan gelijk voor het eerst en blijkbaar voor het laatst..... 

0
kiriyama
geplaatst: 23 juli 2015, 00:17 uur
Zit te twijfelen of ik zal gaan. Was er twee weken voor ze dicht gingen en toen was er al bedroevend weinig te vinden.
0
geplaatst: 23 juli 2015, 08:29 uur
Er is dinsdagavond al voor een select gezelschap al een verkoop gehouden. Dus het wordt 2e keus.
0
geplaatst: 23 juli 2015, 10:14 uur
Via een maat die er onlangs nog is geweest vernomen dat het aanbod toen al droevig was...ik neem de gok dus maar niet.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 juli 2015, 17:12 uur
Nou, je kunt op voorhand naar Concerto.
Beste FAME klant,
Vandaag heeft de Media Markt de voorraad van FAME Plaza opgekocht en gaan we gezamenlijk kijken hoe wij onze krachten kunnen gaan bundelen in het centrum van Amsterdam!
Over hoe we dat gaan doen moeten we nog heel wat details uit gaan werken , maar het moet voor zowel de FAME als de Media Markt klant een geweldige winkel gaan worden.
Wij zijn erg blij met deze positieve ontwikkeling en zien de toekomst met onze nieuwe partner zonnig tegemoet.
We zullen U op de hoogte houden.
Arthur & Jeroen.
Vandaag heeft de Media Markt de voorraad van FAME Plaza opgekocht en gaan we gezamenlijk kijken hoe wij onze krachten kunnen gaan bundelen in het centrum van Amsterdam!
Over hoe we dat gaan doen moeten we nog heel wat details uit gaan werken , maar het moet voor zowel de FAME als de Media Markt klant een geweldige winkel gaan worden.
Wij zijn erg blij met deze positieve ontwikkeling en zien de toekomst met onze nieuwe partner zonnig tegemoet.
We zullen U op de hoogte houden.
Arthur & Jeroen.
0
geplaatst: 23 juli 2015, 17:33 uur
Zal best gigadruk worden en niets vervelender dan met veel te veel mensen tegelijk door LP bakken te moeten diggen. Dus: laat maar 

0
kiriyama
geplaatst: 23 juli 2015, 17:49 uur
Vandaag heeft de Media Markt de voorraad van FAME Plaza opgekocht
Is er dan morgen nog wel uitverkoop?
Is er dan morgen nog wel uitverkoop?
0
geplaatst: 23 juli 2015, 17:49 uur
0
geplaatst: 23 juli 2015, 17:51 uur
kiriyama schreef:
Vandaag heeft de Media Markt de voorraad van FAME Plaza opgekocht Is er dan morgen nog wel uitverkoop?
Als Media Markt de volledige voorraad heeft opgekocht dan verwacht ik zelf dat er niet zo gek veel meer zal staan... Vandaag heeft de Media Markt de voorraad van FAME Plaza opgekocht Is er dan morgen nog wel uitverkoop?
Dan zullen die 6000 cd's vast in 1 keer voor iets van 6000 euro zijn opgekocht. Je kan er maar vanaf zijn zullen ze bij Fame gedacht hebben. Geen gedoe, geen personeelskosten en alles ook echt weg.
0
kiriyama
geplaatst: 23 juli 2015, 17:52 uur
Vreemd allemaal, maar wel positief. Hoop toch dat FAME nog door kan gaan. 

0
geplaatst: 23 juli 2015, 19:02 uur
6.000 cd's is ook niet zo heel veel.
Een gemiddelde platenzaak heeft een groter aanbod.
Een gemiddelde platenzaak heeft een groter aanbod.
0
kiriyama
geplaatst: 23 juli 2015, 19:28 uur
En dan is er nog een kans dat ze daar ook de dvd's bij optellen.
0
geplaatst: 23 juli 2015, 21:20 uur
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren aangezien ook alle inboedel gaat worden geveild.
0
geplaatst: 23 juli 2015, 23:18 uur
De opheffingsverkoop is dus afgeblazen.
Zie de Facebook pagina van Fame.
Zie de Facebook pagina van Fame.

0
geplaatst: 31 juli 2015, 13:29 uur
Volgend weekend ben ik een weekendje in Utrecht. Gek genoeg kom ik er veel te weinig.
Dus tips voor goede cd/platenzaken in de binnenstad zijn meer dan welkom!

0
geplaatst: 31 juli 2015, 13:55 uur
Bardt1980 schreef:
Volgend weekend ben ik een weekendje in Utrecht. Gek genoeg kom ik er veel te weinig.
Daar heb je geen weekend voor nodig
Maar goed:De zaterdagmarkt op Vreeburg heeft een platenkraam - laatste keer hadden die veel prog (bijv Solution), fusion en rock. Prettige prijzen, goede kwaliteit spullen.
Plato - welbekend - aan de Voorstraat; cd's en vinyl; beide nieuw en tweedehands
De Grammophoonwinkel - de naam zegt het al - veel tweedehands, Oude Gracht 26 (Noordzijde, bij Weerdsingel)
Op de Vismarkt zit een tweedehandsboekewinkel - meet een ruim aanbod aan tweedehands klassieke cd's.
Plaatboef - cd's en vinyl (meeste boven); beide nieuw en tweedehands, Oude Gracht 306 (Zuidzijde niet ver van Twijnstraat). Onderweg daarheen passeer je 2 bric-a-brac zaken die ook wat rijtjes vinyl hebben staan (ik meen Episode), tegen soms rare prijzen. Ook passeer je biercafé België - met ca 16 bieren van de tap.
Aan het eind van de Twijnstraat - waar je fatsoenlijk een broodje kunt eten in meerdere zaken - zit het Ledig Erf, met het gelijknamige biercafé (ABT-lid), met een groot terras.
Buiten het centrum aan de Prins Hendriklaan (10 - 15 minuten per bus) zit Reset, tweedehands vinyl (nog niet gecheckt); 100 meter verder aan dezelfde straat zit stads oudste biercafé, Jan Primus.
0
geplaatst: 31 juli 2015, 14:01 uur
Kijk, daar kan ik iets mee. Bedankt!
Biercafé België stond trouwens al op mijn lijstje
evenals De Drie Dorstige Herten. Maar goed, dat is meer iets voor het biertopic.
Biercafé België stond trouwens al op mijn lijstje
evenals De Drie Dorstige Herten. Maar goed, dat is meer iets voor het biertopic.* denotes required fields.