Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2016, 22:05 uur
Het is denk ik gewoon een afweging die wordt gemaakt. Er gaan zoveel schijfjes doorheen dat als je die allemaal moet laten beveiligen door iemand dat je een extra fulltime medewerker moet aannemen en dat kost waarschijnlijk op jaar basis meer dan dat er gestolen wordt in dezelfde periode.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 14:12 uur
Mooi dat er nog van dit soort zaken zijn...

And just then this guy comes in and asks for records by Muse. Val literally turned into Satan; picked up a record, didn’t even look at what it was, and frisbee’d it at this guy. It went smash into his head and he told him to get the fuck out.

0
geplaatst: 22 mei 2016, 15:41 uur
Niet zeuren, nix mis met elitair; liever een concert met 40 echte liefhebbers, dan een afgeladen zaal als de HMH
- het is ook het verhaal van High Fidelity (Nick Hornby)- uiterst herkenbaar voor alle lijstjesfanaten hier en daarom zou musicmeter eigelijk beter mulijme kunnen heten, qua afko dan wel 
0
geplaatst: 24 mei 2016, 14:20 uur
Goedemiddag allemaal, ik ben nieuw hier!
Ik wilde met jullie mijn ervaringen delen met twee webwinkels, de eerste is Northend Haarlem:
Website ziet er goed uit, veel op voorraad en ook na te bestellen, (vond zelfs nog RSD 2016 uitgaves die nergens meer te krijgen waren), ruime betaalmogelijkheden, óók achteraf via Afterpay, maar toch ben ik tegen het volgende aangelopen:
De voorraad die op de website staat is niet actueel en wordt schijnbaar ook niet bijgewerkt. Voorbeeld: Florence + The Machine's laatste cd, staat op de website vermeld als in voorraad (8 stuks) en dan óók nog de luxe versie voor €8,99, mooie prijs, maar ik krijg de gewone versie geleverd! Op mijn vraag hoe dat zit en dat ik de luxe versie alsnog wil ontvangen en de andere versie zelfs wil houden en betalen, krijg ik botweg: "mensen maken fouten", geen enkele suggestie of een excuus!
Vóór 17:00u besteld is níet de volgende dag al in huis.
Communicatie is moeizaam, want gaat alleen via de chat, en wordt soms pas na uren beantwoord of helemaal niet! Als het moeilijk wordt dan zijn de antwoorden kortaf en bij het onbeschofte af. (Er is daar één uitzondering met goede communicatieve vaardigheden, maar die heb ik maar één keer aan de "lijn" gehad!). Had een email met suggesties geschreven maar er wordt botweg gemeld "wat wil je weten, ik doe geen mail".
Dus jullie begrijpen mijn frustratie misschien wel. Géén aanrader dus, jammer, want ik was juist zo blij dat ik deze webwinkel had gevonden.
Toch nog een positieve noot: de tweede webwinkel is Evelyn Novacek van cdenlp.eu. Hier is men wel klantvriendelijk! Fijne webwinkel, goede communicatie, snelle service en wat je zoekt, en wat (nog) niet op de website staat, kan besteld worden!
Ik wilde met jullie mijn ervaringen delen met twee webwinkels, de eerste is Northend Haarlem:
Website ziet er goed uit, veel op voorraad en ook na te bestellen, (vond zelfs nog RSD 2016 uitgaves die nergens meer te krijgen waren), ruime betaalmogelijkheden, óók achteraf via Afterpay, maar toch ben ik tegen het volgende aangelopen:
De voorraad die op de website staat is niet actueel en wordt schijnbaar ook niet bijgewerkt. Voorbeeld: Florence + The Machine's laatste cd, staat op de website vermeld als in voorraad (8 stuks) en dan óók nog de luxe versie voor €8,99, mooie prijs, maar ik krijg de gewone versie geleverd! Op mijn vraag hoe dat zit en dat ik de luxe versie alsnog wil ontvangen en de andere versie zelfs wil houden en betalen, krijg ik botweg: "mensen maken fouten", geen enkele suggestie of een excuus!
Vóór 17:00u besteld is níet de volgende dag al in huis.
Communicatie is moeizaam, want gaat alleen via de chat, en wordt soms pas na uren beantwoord of helemaal niet! Als het moeilijk wordt dan zijn de antwoorden kortaf en bij het onbeschofte af. (Er is daar één uitzondering met goede communicatieve vaardigheden, maar die heb ik maar één keer aan de "lijn" gehad!). Had een email met suggesties geschreven maar er wordt botweg gemeld "wat wil je weten, ik doe geen mail".
Dus jullie begrijpen mijn frustratie misschien wel. Géén aanrader dus, jammer, want ik was juist zo blij dat ik deze webwinkel had gevonden.
Toch nog een positieve noot: de tweede webwinkel is Evelyn Novacek van cdenlp.eu. Hier is men wel klantvriendelijk! Fijne webwinkel, goede communicatie, snelle service en wat je zoekt, en wat (nog) niet op de website staat, kan besteld worden!
0
geplaatst: 24 mei 2016, 14:28 uur
Ik kreeg onlangs een tegoedkaart van bol.com waar ik twee cd's mee bestelde. Op de verpakking van één van de cd's zag ik dat deze bij Dodax was besteld. Best wel vreemd.
Mijn ervaringen met Dodax zijn wel overigens wel oke, maar na uiterst negatieve ervaringen bij WOWHD heb ik besloten nu toch vooral bij Sounds en Velvet te bestellen ondanks een hogere prijs.
Mijn ervaringen met Dodax zijn wel overigens wel oke, maar na uiterst negatieve ervaringen bij WOWHD heb ik besloten nu toch vooral bij Sounds en Velvet te bestellen ondanks een hogere prijs.
0
geplaatst: 24 mei 2016, 14:29 uur
North End is een verschrikking:relatief zeldzame dingen aanbieden en dan vervolgens niets leveren. De Complete Mythology van Syl Johnson was scherp geprijsd en bovendieen bij andere zaken niet meer leverbaar. Eind van het liedje is dat hij 6 weken in de wacht heeft getsaan. Ik kreeg m'n zuurverdiende geld pas terug na een negatieve Facebook-recensie. Nooit meer, ook fysiek niet na zulk ronduit onbeschoft gedrag.
0
geplaatst: 24 mei 2016, 14:36 uur
oceanvolta schreef:
Ik kreeg onlangs een tegoedkaart van bol.com waar ik twee cd's mee bestelde. Op de verpakking van één van de cd's zag ik dat deze bij Dodax was besteld. Best wel vreemd.
Dodax verkoopt ook via Bol.com ja, maar als het goed is staat er dan op de productpagina ook bij: 'Verkoop door Dodax.nl'
0
geplaatst: 24 mei 2016, 14:38 uur
Venceremos schreef:
North End is een verschrikking:relatief zeldzame dingen aanbieden en dan vervolgens niets leveren. De Complete Mythology van Syl Johnson was scherp geprijsd en bovendieen bij andere zaken niet meer leverbaar. Eind van het liedje is dat hij 6 weken in de wacht heeft getsaan. Ik kreeg m'n zuurverdiende geld pas terug na een negatieve Facebook-recensie. Nooit meer, ook fysiek niet na zulk ronduit onbeschoft gedrag.
Gelukkig! Dacht dat het aan mij lag!
Dat is overigens ook een reden waarom ik altijd achteraf betaal!
0
geplaatst: 24 mei 2016, 14:55 uur
Eenmalig kon het geen kwaad, dacht ik, omdat er ook een fysieke winkel achter verscholen zit. Nu bestel ik enkel nog via Platomania, optie afhalen in de lokale Plato en betaling (Vera-korting!) achteraf.
0
geplaatst: 24 mei 2016, 14:59 uur
Venceremos schreef:
Eenmalig kon het geen kwaad, dacht ik, omdat er ook een fysieke winkel achter verscholen zit. Nu bestel ik enkel nog via Platomania, optie afhalen in de lokale Plato en betaling (Vera-korting!) achteraf.
Ja, heb ik deze week een bestelling gedaan! Heeft levertijd, maar ben benieuwd hoe snel ze zijn! Optie afhalen is voor mij niet handig ivm afstanden!
0
geplaatst: 24 mei 2016, 15:07 uur
Misschien moeten jullie gewoon ff kijken op het generieke webwinkel-topic. Daar worden genoeg tips gegeven tav prijzen, levertijden en service. Dan blijkt maar weer dat vergelijken loont 

0
geplaatst: 24 mei 2016, 20:54 uur
Was er in de woonplaats van mijn moeder weer een winkel, gebeurt er dit: Drugspand in Veghel voor minimaal 1 jaar gesloten - bd.nl
Het winkelpand was dus die platenzaak.
Het winkelpand was dus die platenzaak.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 08:39 uur
Venceremos schreef:
North End is een verschrikking:relatief zeldzame dingen aanbieden en dan vervolgens niets leveren..
North End is een verschrikking:relatief zeldzame dingen aanbieden en dan vervolgens niets leveren..
Ook ik heb slechte ervaringen met deze iets te arrogante meneer uit Haarlem.
Ook ik bestelde 3 items die ik al een tijdje zocht. Na een tijdje kreeg ik een mail met de mededeling dat alle 3 de items niet beschikbaar waren en dat de order werd gecancelled.
Dus ik heb m gebeld. Een nogal botte en arrogante reactie kwam me tegemoet : ik wist zelf ook wel dat die items out of print waren en dat ze moeilijk te krijgen zijn. Ja, duh. .. zet ze dan niet op voorraad in je shop.
Na deze opmerking was ik wel klaar met de man. En nu ik de ervaringen van hierboven zie verkoopt de man dus lucht en probeert zo mensen naar zijn site te trekken zonder zijn beloftes waar te maken.
En met de attitude die hij bezit maakt hij ook niet veel vrienden.
Vermijden dus dat Northend.
0
Franck Maudit
geplaatst: 2 juni 2016, 12:32 uur
Heeft iemand nog gouden tips in de kast staan voor een muziekliefhebbend mens die een plaatje wil scoren in New York?
Laatste tijd vooral op zoek naar ambient, darkwave, jazz-fusion, shoegaze & slowcore.
Laatste tijd vooral op zoek naar ambient, darkwave, jazz-fusion, shoegaze & slowcore.
0
geplaatst: 2 juni 2016, 16:34 uur
Franck Maudit schreef:
Heeft iemand nog gouden tips in de kast staan voor een muziekliefhebbend mens die een plaatje wil scoren in New York?
Daarvoor hebben we een zoekfunctie Heeft iemand nog gouden tips in de kast staan voor een muziekliefhebbend mens die een plaatje wil scoren in New York?
. Edgar18 schreef:
Ik heb de afgelopen weken een achttal platenzaken bezocht in New York. Sommige zoals Joep al aangeeft erg duur maar ik heb ook vier fijne zaken met leuk geprijsd vinyl gevonden.
- Other Music aan East 4th St. verkoopt voornamelijk nieuw vinyl tegen aardige prijzen. Het gemiddelde album kost rond de 18 dollar, omgerekend dus een euro of 16. In Nederland ken ik weinig plekken waar ik voor dat geld de nieuwste platen koop.
- Rough Trade NYC aan 9th. St. (Brooklyn) is van hetzelfde laken een pak. Veel nieuw (lees: vanaf 2000) vinyl tegen prima prijzen. Maar ook boeken en cd's zijn ruim vertegenwoordigd.
- Good Records NYC aan East 5th St. verkoopt tweedehands vinyl. Veel originele uitgaves die nogal variëren in prijs. Zelf heb ik een originele uitgaven van Here, My Dear in perfecte staat aangeschaft voor 20 dollar. Maar, er stonden ook rijen met twee stuks voor 5 euro en daar stonden alleraardigste dingen tussen.
- A1 Record Shop aan East 6th St. verkoopt ook voornamelijk tweedehands vinyl. Een zaak met prijzen van erg laag tot behoorlijk hoog. Maar, wie goed zoekt kan voor niet te veel geld mooie spullen weghalen.
De platenzaken rondom Bleecker Street vielen mij vanwege de hoge prijzen erg tegen. Bijkomend voordeel van drie van de hierboven genoemde zaken is dat ze binnen een minuut of twintig lopen van elkaar af liggen. Je kunt dus in één middag prima deze drie zaken (uitgebreid) bezoeken.
Ik heb de afgelopen weken een achttal platenzaken bezocht in New York. Sommige zoals Joep al aangeeft erg duur maar ik heb ook vier fijne zaken met leuk geprijsd vinyl gevonden.
- Other Music aan East 4th St. verkoopt voornamelijk nieuw vinyl tegen aardige prijzen. Het gemiddelde album kost rond de 18 dollar, omgerekend dus een euro of 16. In Nederland ken ik weinig plekken waar ik voor dat geld de nieuwste platen koop.
- Rough Trade NYC aan 9th. St. (Brooklyn) is van hetzelfde laken een pak. Veel nieuw (lees: vanaf 2000) vinyl tegen prima prijzen. Maar ook boeken en cd's zijn ruim vertegenwoordigd.
- Good Records NYC aan East 5th St. verkoopt tweedehands vinyl. Veel originele uitgaves die nogal variëren in prijs. Zelf heb ik een originele uitgaven van Here, My Dear in perfecte staat aangeschaft voor 20 dollar. Maar, er stonden ook rijen met twee stuks voor 5 euro en daar stonden alleraardigste dingen tussen.
- A1 Record Shop aan East 6th St. verkoopt ook voornamelijk tweedehands vinyl. Een zaak met prijzen van erg laag tot behoorlijk hoog. Maar, wie goed zoekt kan voor niet te veel geld mooie spullen weghalen.
De platenzaken rondom Bleecker Street vielen mij vanwege de hoge prijzen erg tegen. Bijkomend voordeel van drie van de hierboven genoemde zaken is dat ze binnen een minuut of twintig lopen van elkaar af liggen. Je kunt dus in één middag prima deze drie zaken (uitgebreid) bezoeken.
0
geplaatst: 17 juni 2016, 12:29 uur
Vorige week de mogelijkheid gehad om Amoeba in Los Angeles weer eens te bezoeken. Blijft een zaak om van te smullen natuurlijk qua aanbod en oppervlakte. Zelfs de eigen parkeergarage maakt indruk. Eigenlijk zoals ook vorig jaar vond ik het nieuwe vinyl werkelijk absurd duur.Nadat ik alfabetisch even mijn wishlist had doorgelopen (niets van gevonden) ben ik mij gaan storten op de bakken net geprijsde 2e hands platen. Daar trok ik in on time 12 platen uit voor mooie prijsjes. Uiteindelijk was ik 65 dollar kwijt. Het is dus maar wat je net zoekt en aantreft bij Amoeba of je daar slaagt. Ik had een uurtje de tijd maar had gemakkelijk nog 2 uur door kunnen winkelen. Maar het maximale gewicht bij KLM wordt dan echt een probleem.
In Santa Monica ook nog even tijd gehad om Record Surplus te bezoeken. Prima aanbod platen nieuw en 2e hands, veel 12 inch, zeer klein aanbod CD's en verder een bijzonder aangename relaxte zaak, heel anders dan het toch zakelijke Amoeba. Zeker nog eens een bezoekje waard.
Ook de bakken doorgenomen bij Barnes & Noble en Urban Outfitters in Santa Monica. Laatste is absurd duur, echt bizar en presteerde het zelfs om een oude Wish Your Were Here van Pink Floyd (met ringwear en een beschadigde hoesrug) in plastic cellofaan met een sticker aan te duiden als Vintage Vinyl en hier 50 dollar voor te vragen. Barnes & Noble is grappig maar heeft niet zo veel en is ook te duur.
Helaas ben ik niet meer in staat geweest om Record Parlour (met een flink 2e hands aanbod) in Hollywood te bezoeken. Deze ligt op loopafstand van Amoeba en hier hoor en lees je goede verhalen over. Wellicht deze in Januari doen dan maar.
In Santa Monica ook nog even tijd gehad om Record Surplus te bezoeken. Prima aanbod platen nieuw en 2e hands, veel 12 inch, zeer klein aanbod CD's en verder een bijzonder aangename relaxte zaak, heel anders dan het toch zakelijke Amoeba. Zeker nog eens een bezoekje waard.
Ook de bakken doorgenomen bij Barnes & Noble en Urban Outfitters in Santa Monica. Laatste is absurd duur, echt bizar en presteerde het zelfs om een oude Wish Your Were Here van Pink Floyd (met ringwear en een beschadigde hoesrug) in plastic cellofaan met een sticker aan te duiden als Vintage Vinyl en hier 50 dollar voor te vragen. Barnes & Noble is grappig maar heeft niet zo veel en is ook te duur.
Helaas ben ik niet meer in staat geweest om Record Parlour (met een flink 2e hands aanbod) in Hollywood te bezoeken. Deze ligt op loopafstand van Amoeba en hier hoor en lees je goede verhalen over. Wellicht deze in Januari doen dan maar.
0
geplaatst: 17 juni 2016, 13:26 uur
Running On Empty schreef:
Urban Outfitters is een drama qua vinyl. Heb de winkel in Amsterdam een paar keer bezocht. Staan bakken 2e-hands voor 9 eu per plaat waar je er elders maximaal 1 eu voor kwijt bent. Ook het nieuwe vinyl is bizar overpriced. 30 tot 40 eu voor platen die gewoon 20 eu horen te kosten. Snap niet waar ze die prijzen vandaan halen.
0
geplaatst: 19 juni 2016, 15:45 uur
Ikzelf heb ook gigantische problemen gehad met North End. Cd gereserveerd die op releasedatum op de deurmat zou liggen. Drie dagen later nog steeds geen verzendbevestiging. Contact opnemen is onmogelijk want hij neemt vaak de telefoon niet op. En mails sowieso geen reactie. Bestelling geannuleerd en gehaald bij de lokale Media Markt. Dag later ineens telefoon. How ik het in mijn hoofd halen te annuleren want hij had hem speciaal besteld en zou week later binnen komen. Duidelijk gemaakt dat als hij had gecommuniceerd dat er vertraging op zat, ik misschien niet had geannuleerd. Sowieso stond er geleverd op release en niet twee weken later. Nou ik had het gedaan. Nogmaals kenbaar gemaakt dat het mijn goed recht is te annuleren en opgehangen. Gelukkig niet betaald, dus geen probleem dacht ik. Fout! Ik kreeg een aanmaning dat ik niet had betaald. Weer contact opnemen. Na drie dagen bellen kreeg ik hem eindelijk aan de lijn. Duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend was. Hij zou het per direct annuleren. Twee weken later: tweede aanmaning. Toen contact opgenomen met het bedrijf die de geldzaken deed voor North End (After Pay). Hele verhaal uitgelegd en duidelijk gemaakt hoe moeizaam het loopt. Het heeft nog weken geduurd voordat After Pay het geregeld kreeg. Het was net op tijd anders had ik een deurwaarder aan mijn huis. After Pay belde me op. Het was eigenlijk nog niet geregeld maar hun kregen die man ook niet aan de telefoon of email. Ze gaven me maar de voordeel want hoe hij omgaat met communicatie kon echt niet. Sindsdien zie ik wel eens aanbiedingen van deze winkel als ik op een specifieke album zoek. Maar ik betaal liever die euro's meer dan nog 1x zaken te doen met dat bedrijf. Nooit meer!
0
geplaatst: 9 juli 2016, 14:19 uur
Ik ga binnenkort een paar dagen naar Rotterdam.
Tips voor goede platenzaken, liefst vinyl en tweedehands iemand?
Thx!
Thx!
0
geplaatst: 9 juli 2016, 16:02 uur
essence schreef:
Thx!
Thx!
Hangt er af wat je zoekt:
Hiphop/electro CLONE
SOUL/HIPHOP DEMONFUZZ
JAZZ VINYLSPOT
POP/INDIE EN ALLES PLAATBOEF
Overpriced Rommel VELVET
0
geplaatst: 9 juli 2016, 18:00 uur
0
geplaatst: 10 juli 2016, 09:21 uur
Gisteren naar Sturgill Simpson geweest in Doornroosje. En als ik in Nijmegen ben toch weer twee mooie platenzaken aandoen. Kroese en Waaghals. Ook al gaat mijn hart sneller kloppen als ik voor de Waaghals sta (wat een mooi gebouw), toch slaag ik beter bij Kroese. Gisteren de laatste cd van Iggy Pop voor 9 euro kunnen meenemen. Vriendelijk geholpen. Terwijl de Waaghals een hoog High Fidelity gehalte is. Ik mis dit soort winkeltjes toch bij mij. Mijn portemonnee trouwens niet 

0
geplaatst: 10 juli 2016, 22:41 uur
starbright boy schreef:
Was er in de woonplaats van mijn moeder weer een winkel, gebeurt er dit: Drugspand in Veghel voor minimaal 1 jaar gesloten - bd.nl
En weer open.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 juli 2016, 20:39 uur
Vanmiddag naar Wagenberg geweest. Leuke zaak, echt zo'n zaak waar je uren rond kunt neuzen.
Kay's Odyssey
Kay's Odyssey
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 juli 2016, 20:40 uur
essence schreef:
Thx!
Thx!
Is niet-ver van Rotterdam Gebruikte boeken en elpees - gebruikte-boeken.com
0
geplaatst: 30 juli 2016, 22:02 uur
essence schreef:
Thx!
Thx!
Naast de genoemde platenzaken is het ook wel een aanrader om bij Hans Tweedehands langs te gaan. Waarschijnlijk de meest chaotische platenwinkel van Nederland.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 22:59 uur
Neem dan wel van te voren een lijstje mee met waar je naar op zoek bent want zelf neuzen is geen optie bij Hans.
* denotes required fields.