Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
1
geplaatst: 1 februari 2017, 21:17 uur
De eigenaar en zijn vrouw van het vinyl archief zijn zeer vriendelijke mensen. Ik kom er graag!
0
geplaatst: 1 februari 2017, 22:36 uur
vielip schreef:
Iemand ervaring met platenzaken in Southampton? Begin mei ben ik er een aantal dagen namelijk...
Iemand ervaring met platenzaken in Southampton? Begin mei ben ik er een aantal dagen namelijk...
ga zeker naar Boo Hoo records, wel voor het nostalgische werk en jaren 70/80/90 maar daar kun je leuk vinyl scoren. En Oxfam, ook voor tweedehands spul. Liggen allebei in het centrum en makkelijk beloopbaar, Southampton's centrum is net zo groot als de gemiddelde provincie hoofdstad in Nederland. Er is ook een bescheiden HMV maar die zou ook weg kunnen zijn inmiddels, ben afgelopen december niet in centrum geweest toen ik bij familie was.
Als je tijd hebt kun je ook even door gaan naar Portsmouth (ongeveer 25 min met auto) daar zitten ook wat leuke zaakjes, succes

0
geplaatst: 28 juli 2017, 13:40 uur
Over 3 weken ga ik 8 dagen naar Tsjechië. Zijn er mensen die ervaringen, tips of wat dan ook hebben omtrent platenzaken aldaar?
0
geplaatst: 2 september 2017, 15:35 uur
1
geplaatst: 2 september 2017, 17:50 uur
Nou inderdaad! Maar om je vraag te beantwoorden; ja! In Tsjechië is het vinyl virus ook weer terug kan ik wel stellen. Ik was er 5 jaar terug ook en toen vond ik in Praag weinig zaakjes. Toegegeven; ik had er ook niet echt veel werk van gemaakt. Op de grote keten 'Bontonland' na vond ik er niks. In de tweede stad van het land Brno daarentegen vond ik naast 'Bontonland' ook nog 2 leuke zelfstandige zaakjes. Terug naar nu; alleen in Praag vond ik op voorhand op internet al een stuk of 15 winkels! Ik heb een selectie van 7 á 8 zaken gemaakt en daarmee op pad gegaan. 2 van die zaakjes kon ik niet vinden. Of wellicht waren ze alweer verdwenen? Maar daar tegenover stond dat ik 3 andere winkeltjes tegen kwam die ik niet op m'n lijstje had gezet. En daar bleken ze ook erg leuke dingen te hebben. Dus al met al kun je je als vinylliefhebber in Praag prima vermaken. De prijzen liggen iets onder wat wij gewend zijn. Alleen bij 'Bontonland' zijn ze duurder dan hier. En daar verkopen ze ook alleen nieuw vinyl. Geen tweedehands. Ze hebben wel mega veel keus. Dat dan weer wel.
In Brno vond ik ook nog weer 2 'nieuwe' winkeltjes die ik niet eerder had gezien. En ook die hadden leuk spul liggen! De 'Bontonland' aldaar had weinig. En wat ze hadden was me te duur. Bij de kleine zelfstandige winkeltjes liggen de prijzen in Brno (wat) lager dan in Praag. Flashpoint van de Stones kocht ik daar bijvoorbeeld in bijna nieuwstaat voor ongeveer 10 euro. Al met al weer leuke dingen gevonden. De dagen dat in landen als Tsjechië alles voor een kwartje te koop was liggen definitief achter ons. Wie echter oplet en een beetje research vooraf doet kan nog absoluut voor gunstige prijzen inslaan.
In Brno vond ik ook nog weer 2 'nieuwe' winkeltjes die ik niet eerder had gezien. En ook die hadden leuk spul liggen! De 'Bontonland' aldaar had weinig. En wat ze hadden was me te duur. Bij de kleine zelfstandige winkeltjes liggen de prijzen in Brno (wat) lager dan in Praag. Flashpoint van de Stones kocht ik daar bijvoorbeeld in bijna nieuwstaat voor ongeveer 10 euro. Al met al weer leuke dingen gevonden. De dagen dat in landen als Tsjechië alles voor een kwartje te koop was liggen definitief achter ons. Wie echter oplet en een beetje research vooraf doet kan nog absoluut voor gunstige prijzen inslaan.
0
geplaatst: 2 september 2017, 20:31 uur
Gerstenat is daar gelukkig nog wel voor een 'kwartje' te koop.
0
geplaatst: 2 september 2017, 22:19 uur
Nou mooi, Vielip! Praag staat ook nog op mijn lijstje, dus wie weet!
0
geplaatst: 3 september 2017, 10:05 uur
Venceremos schreef:
Ja klopt, eten en drinken is er nog overal voor spotprijzen te krijgen. Alleen in het oude centrum van Praag niet. Daar betaal je ongeveer dezelfde prijzen als bij ons. Maar loop je een paar straten van 'het plein' af dan scheelt dat ook al snel de helft.
0
geplaatst: 3 september 2017, 10:08 uur
buckingham schreef:
Doen! Samen met Rome de mooiste stad in Europa vind ik.
0
geplaatst: 14 september 2017, 22:08 uur
Begin oktober ga ik voor een aantal dagen met moeder de vrouw naar Berlijn. Tips voor platenzaken zijn zeer welkom!
1
geplaatst: 15 september 2017, 00:43 uur
0
geplaatst: 15 september 2017, 20:11 uur
Van horen zeggen schijnt Berlijn echt een paradijs te zijn voor vinyl liefhebbers...
0
geplaatst: 15 september 2017, 23:57 uur
vielip schreef:
Van horen zeggen schijnt Berlijn echt een paradijs te zijn voor vinyl liefhebbers...
Tja, op basis van mijn ervaringen en de kennis (hoe beperkt ook) die ik heb van jouw smaak ben ik geneigd te denken dat jij in menige Duitse platenzaak sowieso goed af bent. Daarvoor hoef je niet specifiek naar Berlijn. Ik denk bijv aan Bielefeld, Osnabrück, Lübeck of Bonn.
De electronici onder ons kunnen - iig voor nieuw werk - beter, dichterbij, naar Keulen gaan

Tenzij ze natuurlijk van technische stamppot houden

0
geplaatst: 16 september 2017, 11:22 uur
Klopt! In de meeste (wat grotere) steden in Duitsland vind ik meer dan genoeg platenzaken waar ik terecht kan. Maar in Berlijn zitten er gewoon heel veel (volgens een maat van me). Net als in Keulen overigens.
0
geplaatst: 16 september 2017, 16:19 uur
vielip schreef:
Klopt! In de meeste (wat grotere) steden in Duitsland vind ik meer dan genoeg platenzaken waar ik terecht kan. Maar in Berlijn zitten er gewoon heel veel (volgens een maat van me). Net als in Keulen overigens.
Het was ook geen kritiek - eerder een suggestie: Berlijn heeft veel platenzaken, maar de electronic liefhebber kan daar in een paar zaken heel fijn boodschappen doen. Ik was gisteren in een tweetal winkels in Eindhoven en moest tot mijn teleurstelling constateren dat er voor mijn wensen/voorkeuren (wave, post-punk, shoegaze, postrock, electronic, jazz) weinig ground was voor serieus shoppen (aankopen = 0). Over het algemeen is de rock/prog/symfo-adept beter af in de Duitse tweedehandsplatenzaken, waar de kwaliteit ook relatief hoog ligt.
0
geplaatst: 16 september 2017, 20:43 uur
0
geplaatst: 17 september 2017, 08:34 uur
Gisteren bij Evelyn Novacek in Hoogezand geweest. Voor mij een ritje van nog geen half uur. Het was onderhand de tweede keer dat ik er was en ben nog altijd verbaast dat er in zo'n uithoek van Groningen zo'n fantastische zaak zit. En dat al meer dan 80 jaar, aldus de eigenares.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 18:19 uur
Vandaag bij Velvet in Breda geweest, een verademing dat zulke zaken er zijn. Een beetje Kroese achtig, maar wel veel meer vinyl.
Leuk om van veel albums expanded of anniversary editions te zien, heeft me ook een decadent bedrag euro's gekost. Met excuses aan de inwoners van Breda dat er nu minder Depeche Mode ligt
Leuk om van veel albums expanded of anniversary editions te zien, heeft me ook een decadent bedrag euro's gekost. Met excuses aan de inwoners van Breda dat er nu minder Depeche Mode ligt

0
geplaatst: 17 oktober 2017, 21:44 uur
Daar was ik afgelopen weekend toevallig ook. Aardige zaak maar ik ben twee betere tegengekomen in Breda, Tunes Ville en Roots Mail Music. Bij die laatste heb ik The Pogues - If I Should Fall from Grace with God weggehaald voor maar 5 euro.
1
geplaatst: 17 oktober 2017, 21:54 uur
Edgar18 schreef:
Daar was ik afgelopen weekend toevallig ook. Aardige zaak maar ik ben twee betere tegengekomen in Breda, Tunes Ville en Roots Mail Music. Bij die laatste heb ik The Pogues - If I Should Fall from Grace with God weggehaald voor maar 5 euro.
Dank - zijn genoteerd voor een volgende shopping spree. Aantal weken geleden op een koopzondag Breda aangedaan en alleen Velvet bezocht - maar dat was clearly nmd. Overigens had mijn lief al voldoende liquiteiten in de Bredase retail geïnvesteerd; genoeg leuke terrasjes ook, zelf één met live Flamenco.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 22:17 uur
Wij hebben afgelopen weekend een nachtje Breda gedaan en dat is mij ook goed bevallen. Een gezellige winkelstad met nabij een fijn stukje natuur in de vorm van het Mastbos. Qua kroegen kan ik de bierliefhebbers 'Zeezicht' aanraden. Dertig bieren op tap waarvan zeker de helft bijzonder. Ze verkopen bovendien een strippenkaart waarmee je vijf bieren kunt proberen.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 22:24 uur
Lagen die twee andere ook in het centrum?
Velvet was puur mazzel want het was niet een geplande retaildag, ik kon daar even de tijd nemen terwijl mn vriendin in winkelcentrum De Barones nog verder keek
Maar Breda zeker een langer herhaalbezoek waard
Velvet was puur mazzel want het was niet een geplande retaildag, ik kon daar even de tijd nemen terwijl mn vriendin in winkelcentrum De Barones nog verder keek

Maar Breda zeker een langer herhaalbezoek waard
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 22:27 uur
Edgar18 schreef:
(...) Dertig bieren (...) Ze verkopen bovendien een strippenkaart waarmee je vijf bieren kunt proberen.
(...) Dertig bieren (...) Ze verkopen bovendien een strippenkaart waarmee je vijf bieren kunt proberen.
Check.
Maar ook fijn dat er platenzaken zijn hoor.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 22:31 uur
Edgar18 schreef:
Tunes Ville, daar kom ik graag.

Bij de Velvet loop ik alleen binnen voor aanbiedingen.
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 10:31 uur
Volgende week ga ik een dag naar Groningen (stad). Wat zijn de 3 leukste cd-winkels daar?
2
geplaatst: 28 oktober 2017, 10:45 uur
De Jannen van Elpee! Al 40 jaar in de Groningse binnenstad te vinden, geen opdringerige snobs maar echte liefhebbers. Nu - de huur gaat te hard omhoog - helaas in een tijdelijk onderkomen tegenover Vera. Voor een veel ruimer assortiment moet je naar Plato. En dan hebben we De Jongens van Hemmes nog als je graag teveel betaalt.
0
geplaatst: 30 oktober 2017, 22:04 uur
Naast De Jongens van Hemmes zit ook nog een aardig zaakje toch? Of is die ook al weer weg 
Drie zaken is niet genoeg....
En als je nog tijd over hebt zou je nog op de heen- of terugweg naar de CD-Afdeling van Warenhuis Vanderveen in Assen kunnen gaan. De grootste collectie muziek in de provincie Drenthe.

Drie zaken is niet genoeg....
En als je nog tijd over hebt zou je nog op de heen- of terugweg naar de CD-Afdeling van Warenhuis Vanderveen in Assen kunnen gaan. De grootste collectie muziek in de provincie Drenthe.
* denotes required fields.