Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 14 juni 2008, 23:15 uur
Volgens mij is die tegenover de Plato trouwens dicht (in ieder geval al een hele tijd niet open gezien), maar ook de Plaatboef kun je gewoon proberen, want daar staat altijd wel een Star Wars soundtrack voor een eurootje of vijf in de schappen.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 23:18 uur
Wist niet dat jij ook bekend was met de platenzaken hier. 
Hoe het zit met het zaakje tegenover de Plato weet ik niet. Weet wel dat mijn moeder er een paar weken geleden nog wat platen gekocht heeft.

Hoe het zit met het zaakje tegenover de Plato weet ik niet. Weet wel dat mijn moeder er een paar weken geleden nog wat platen gekocht heeft.
0
sxesven
geplaatst: 14 juni 2008, 23:22 uur
Als ik klaar ben op de universiteit mag ik altijd graag nog even de platenzaken langslopen.
Vooral de LP-sectie bij de Velvet vind ik heerlijk om door te spitten; geen onuitputtelijke collectie en ook niet altijd even goedkoop, maar soms toch pareltjes (onlangs Songs: Ohia - Impala LP, volledig OOP, nieuw voor €18 - toch netjes). Zal van de week weer eens kijken bij dat zaakje tegenover Plato, want het ziet er door gesloten deuren altijd veelbelovend uit. 
Vooral de LP-sectie bij de Velvet vind ik heerlijk om door te spitten; geen onuitputtelijke collectie en ook niet altijd even goedkoop, maar soms toch pareltjes (onlangs Songs: Ohia - Impala LP, volledig OOP, nieuw voor €18 - toch netjes). Zal van de week weer eens kijken bij dat zaakje tegenover Plato, want het ziet er door gesloten deuren altijd veelbelovend uit. 
0
geplaatst: 15 juni 2008, 02:39 uur
De Mediamarkt is al jaren erg duur qua cd's. De tijd dat ik er vaak filmmuziek vond voor 1 tot 3 euro is allang voorbij. Echter de laatste paar weken zijn ze overal in het land een boel genres aan het dumpen voor prijzen van 3 euro. Hier in Rotterdam heb ik er ook flink wat gehaald.
Neem de Frs ook als voorbeeld. Voor filmmuziek hoef je daar allang niet meer te zijn. Er komt weinig nieuws bij. Tot anderhalf jaar terug had ik nog weleens wat 5 voor 10 euro cd's gekocht. Die zijn nu echt helemaal opgeruimd qua alles. Voorheen dumpte deze in Rotterdam hun overschotten bij de Bravo, die nu helaas is vervangen door een andere Frs vestiging.
Dit kan trouwens allemaal wel verplaatst worden naar een forum topic...
Neem de Frs ook als voorbeeld. Voor filmmuziek hoef je daar allang niet meer te zijn. Er komt weinig nieuws bij. Tot anderhalf jaar terug had ik nog weleens wat 5 voor 10 euro cd's gekocht. Die zijn nu echt helemaal opgeruimd qua alles. Voorheen dumpte deze in Rotterdam hun overschotten bij de Bravo, die nu helaas is vervangen door een andere Frs vestiging.
Dit kan trouwens allemaal wel verplaatst worden naar een forum topic...
0
geplaatst: 15 juni 2008, 02:46 uur
0
geplaatst: 15 juni 2008, 08:50 uur
sxesven schreef:
Als ik klaar ben op de universiteit mag ik altijd graag nog even de platenzaken langslopen.
Gisteren was ie gewoon open. Tenminste, de deur stond open en er was iemand in de bakken aan het graaien.

0
geplaatst: 15 juni 2008, 10:59 uur
sxesven schreef:
Volgens mij is die tegenover de Plato trouwens dicht (in ieder geval al een hele tijd niet open gezien), maar ook de Plaatboef kun je gewoon proberen, want daar staat altijd wel een Star Wars soundtrack voor een eurootje of vijf in de schappen.
Klopt. Bij de plaatboef heb ik zowel Lion King, The Rock, en Gladiator voor 5 euries gekocht =P. Echt vaak hebben ze niet goede soundtracks. En als ze er eenmaal zijn ben ik meestal degene die ze koopt =P
0
geplaatst: 15 juni 2008, 12:04 uur
Naar welke plaatboef ga jij dan altijd? Die in Rotterdam bezoek ik zo'n 5 keer per week en vaak pik daardoor ook veel nieuwe dingen eruit.
0
sxesven
geplaatst: 15 juni 2008, 13:00 uur
Volgens mij bedoelt 'ie die in Leiden, die heeft inderdaad niet echt een gigantisch aanbod (maar als je een Star Wars soundtrackje ofzo zoekt, zoals JohnWilliams, moet dat geen probleem zijn). Die in Rotterdam is een stuk beter voorzien.
0
geplaatst: 15 juni 2008, 15:12 uur
sxesven schreef:
Waar is de platenboef? Is dat die zaak tegenover plato?
0
geplaatst: 15 juni 2008, 15:13 uur
Nee, dat is Just Music. Plaatboef zit op de Nieuwe Rijn, een stukje voorbij de Velvet.
0
geplaatst: 15 juni 2008, 20:29 uur
Een leuk bericht voor de Haarlemmers onder ons. De DVD-valley houdt al een tijdje totale uitverkoop (is inmiddels al zo goed als leeg) en de kerel achter de balie wist mij te vertellen dat in het pand een Concerto wordt gevestigd. Dat is natuurlijk goed nieuws voor de muziekliefhebber. De Sounds, een prima platenzaak die een paar panden verderop zit, zal hier waarschijnlijk minder blij mee zijn.
0
geplaatst: 16 juni 2008, 09:30 uur
HaanHoen schreef:
Een leuk bericht voor de Haarlemmers onder ons. De DVD-valley houdt al een tijdje totale uitverkoop (is inmiddels al zo goed als leeg) en de kerel achter de balie wist mij te vertellen dat in het pand een Concerto wordt gevestigd. Dat is natuurlijk goed nieuws voor de muziekliefhebber. De Sounds, een prima platenzaak die een paar panden verderop zit, zal hier waarschijnlijk minder blij mee zijn.
Yes, Concerto! En inderdaad, Sounds zal hier minder blij mee zijn. Zij hebben trouwens ook best wat filmmuziek.
0
geplaatst: 16 juni 2008, 09:31 uur
neo schreef:
Naar welke plaatboef ga jij dan altijd? Die in Rotterdam bezoek ik zo'n 5 keer per week en vaak pik daardoor ook veel nieuwe dingen eruit.
Leiden
0
geplaatst: 16 juni 2008, 13:54 uur
Links van de V&D, tegenover de gracht.
Hier een plaatje van de locatie
http://www.velvetmusic.nl/i...
0
geplaatst: 16 juni 2008, 13:55 uur
stuntman_jasper schreef:
(quote)
Als je dan verder loopt, zie je de plaatboef. Ergens links in een zijstraat zit ook nog een winkel met een redelijk aantal soundtracks, maar in die winkel is het een grote chaos.
0
geplaatst: 16 juni 2008, 18:18 uur
Geen wonder dat je hier geen leuke CD's kan vinden. Als je de winkels al niet kent...

De Velvet zit dus ook aan de Nieuwe Rijn. Het zijstraatje waar mijn voorganger het over heeft is de Burchtsteeg, daar bij de Openbare Bibliotheek.
0
geplaatst: 27 juli 2008, 11:58 uur
Kwam gisteren tot de ontdekking dat ''Jukebox'' op de Hoogstraat in Vlaardingen er nu ook mee gestopt is. Bijzonder jammer. Toch heel wat leuke cd's gekocht voor weinig.
0
geplaatst: 27 juli 2008, 12:14 uur
Weet iemand een zaak waar ze veel en goedkope vinyl singletjes verkopen? Heb al veel zaken gezien maar ik merk dat het steeds minder word...
Tip: Ik was laatst bij het Ezelsoortje in Roermond, ook een boeiend winkeltje met veel cd's en lp's!
Tip: Ik was laatst bij het Ezelsoortje in Roermond, ook een boeiend winkeltje met veel cd's en lp's!
0
geplaatst: 27 juli 2008, 13:29 uur
Probeer eens de zwerte mert in Overpelt. Daar hebben ze (tenminste toen ik er was héél veel singeltjes, allemaal voor maximaal 1 euro per stuk
Overigens, ik ga komend jaar in Nijmegen studeren, weet iemand daar leuke platenzaken (in Nijmegen zelf, of in een van de omringende dorpen)?
Overigens, ik ga komend jaar in Nijmegen studeren, weet iemand daar leuke platenzaken (in Nijmegen zelf, of in een van de omringende dorpen)?
0
geplaatst: 29 juli 2008, 12:41 uur
wouter8 schreef:
Probeer eens de zwerte mert in Overpelt. Daar hebben ze (tenminste toen ik er was héél veel singeltjes, allemaal voor maximaal 1 euro per stuk
In Nijmegen zit ook Senor Hernandez. Naast stripboekenwinkel is er beneden een expositieruimte maar belangrijker hier; ze verkopen ook muziek. Een fijn adresje voor vinylfanaten met goede smaak.
0
geplaatst: 3 augustus 2008, 12:55 uur
Ik ga volgende week naar LONDEN en ik hoop dat één van mijn favoriete platen- en cd shops dan nog open is.
Sister Ray (Berwick Street, Soho) is sinds een paar dagen "in administration". Ze zoeken een overname kandidaat om de zaak voort te kunnen zetten. De muziekcrisis heeft Londen de laatste tijd goed te pakken. Vooral de kleine, alternatieve zaakjes leggen het loodje. Gelukkig heb je Rough Trade en Music & Video Exchange nog. Als dit echter zo door gaat is Londen straks als mekka voor muziekliefhebbers definitief passé.
Sister Ray (Berwick Street, Soho) is sinds een paar dagen "in administration". Ze zoeken een overname kandidaat om de zaak voort te kunnen zetten. De muziekcrisis heeft Londen de laatste tijd goed te pakken. Vooral de kleine, alternatieve zaakjes leggen het loodje. Gelukkig heb je Rough Trade en Music & Video Exchange nog. Als dit echter zo door gaat is Londen straks als mekka voor muziekliefhebbers definitief passé.
0
fastpulseboy
geplaatst: 3 augustus 2008, 14:27 uur
MichelDumoulin schreef:
In Nijmegen zit ook Senor Hernandez. Naast stripboekenwinkel is er beneden een expositieruimte maar belangrijker hier; ze verkopen ook muziek. Een fijn adresje voor vinylfanaten met goede smaak.
(quote)
Idd! De jongens van senior hernandez hebben een neusje voor fijne platen en verkopen ze ook tegen zeer schappelijke prijzen!
veel postrock drone en metal (in de betere verschijningsvormen dan)
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 19:49 uur
Petur schreef:
Ik ga volgende week naar LONDEN en ik hoop dat één van mijn favoriete platen- en cd shops dan nog open is.
Die HMV op Oxford Street (die met 3 enorme etages) heeft ook best veel muziek. En dan druk ik het nog voorzichtig uit.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 19:38 uur
Weet iemand of Playland records in Delft nog open is...een paar maanden geleden nog wel!
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 19:56 uur
De FNAC blijft mijn lievelingszaak, die hebben ALLES!
(bij wijze van spreken...).
(bij wijze van spreken...).* denotes required fields.