MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
CHIEP (crew)
Np. Het zal je in ieder geval veel frustratie besparen .

3 augustus wat bij cdwow besteld. Nu nog steeds in backorder. Heb inmiddeld de cd ergens anders gekocht. Weet iemand of je ergens de bestelling kan annuleren? vroeger kon dit wel volgens mij...

(heb trouwes hiervoor wel tot volledige tevredenheid vaker bij cdwow besteld).

Stijn_Slayer
Zolang 'ie niet verzonden is kun je 'm annuleren, moet je even mailen.

Is er eigenlijk al een algemeen internettopic?

Ik wilde zeggen, van de week heb ik nieuwe cd's gekocht van Phil Collins en Robert Plant en ik heb gewoon weer eens gekozen voor de ouderwetse platenzaak.

Vroeger wilde cdwow of de Mediamarkt een cd als die van Phil Collins de eerste weken nog wel eens voor een tientje aanbieden. Die tijden lijken vervlogen.

En daarmee gaan de prijzen van de internetbedrijven en 'goedkope' warenhuizen weer helemaal richting de oorspronkelijke, betere platenzaak. En als dan het verschil voor deze twee cd's misschien 4 euro bij elkaar bedraagt, ga ik weer naar de echte platenzaak. Per slot van rekening moeten zij het er van hebben.

Dus cdwow is leuk zolang het echt veel oplevert. maar qua keuze, interessant en aardig ga ik snel weer naar een echte platenzaak

musician schreef:
Is er eigenlijk al een algemeen internettopic?

Jawel.

CHIEP (crew)
Ik heb vandaag via Play een cd ontvangen waarvan de voorkant van het cd-doosje ontbreekt - daar valt uiteraard nog mee te leven - maar dus ook het boekje.

Nu vind ik bij hun help-sectie enkel info over hoe een item terug te sturen. Iemand een idee wat ik moet doen als ik de cd niet wil terugsturen, maar graag wel het boekje zou ontvangen?

Play.com is een drama op dat gebied en daarom bestel ik er niet graag meer.
Ik meen dat iemand hier wel eens een oplossing voor heeft gegeven in dit topic dus je moet even zoeken.

Helemaal mee eens, aERodynamic. Ik bestel regelmatig wat bij Play.com omdat ze soms verreweg als goedkoopste uit de bus komen. Bovendien zijn ze via de prijzen van hun 'third party sellers' soms ook nog beduidend goedkoper dan Amazon.co.uk (want geen verzendkosten).

Bij mij is altijd alles goed aangekomen, maar ik weet - vooral uit andermans ervaring - dat hun klantenservice allerbelabberdst is. Een e-mailadres kom je op hun website bijvoorbeeld niet tegen. Ik heb ooit eens voor een vriend van mij contact gelegd via [email protected] en kreeg toen ook antwoord. Maar dat is wel iets meer dan een jaar geleden, dus hopelijk werkt dit e-mailadres nog.

Je hebt wel een apart probleem, Chiep. Ik vraag me af of ze je kunnen helpen. Die boekjes zijn doorgaans niet apart te verkrijgen en het zou stomtoevallig zijn als ze 'jouw' exemplaar nog ergens in hun magazijnen terugvinden. Maar je weet nooit - leg je probleem dus maar uit per e-mail. Succes!

EDIT: Ik zie dat ik ook nog een telefoonnummer van ze heb, al heb ik dan zelf nooit gebruikt: 01534 877595. Alleen als je echt ten einde raad bent...

Ik heb dat nummer wel eens proberen te bellen omdat ik niet wist hoe ik ze anders moest benaderen.
Maar helaas: ook daarmee kon ik ze toen niet bereiken.

Zelf gelukkig nooit problemen met ze gehad, maar een vriend van me die echt groot inkopen doet (meerdere cds en platen per week, tamelijk veel bij Play.com) heeft zo af en toe gezeik. Hij doet er nooit wat aan - volgens hem reageren ze toch niet, en ze zijn zo goedkoop dat hij de paar euro die hij dan kwijtraakt binnen een week weer 'terugverdient' door bij ze te kopen

ik heb vorige week mijn bestelling geannuleerd (aanbeveling van hier). Gewoon ff een mailtje sturen via klantenservice. Net op mijn rekening netjes de 8 euro zien staan. Zeer goede service...

CHIEP (crew)
gaucho schreef:
Ik heb ooit eens voor een vriend van mij contact gelegd via [email protected] en kreeg toen ook antwoord. Maar dat is wel iets meer dan een jaar geleden, dus hopelijk werkt dit e-mailadres nog.
Net eens werk gemaakt van een mailtje en ik kreeg meteen een automatisch antwoord, dus het adres werkt blijkbaar nog steeds. Alvast bedankt

Ik wil ook nog wel even een goed woordje doen voor CD-wow.. Ik heb alweer mijn CD'tjes in uitstekende staat binnengekregen! Je moet even wachten, maar dan heb je ook wat!

Ik kan niet zeggen dat ik al mijn cd's in uitstekende staat ontvang, maar het wordt er wel beter op de laatste tijd.

Over de service niets dan lof. Laatst een cd niet ontvangen, een mailtje gestuurd na 3 weken wachten en er werd absoluut niet moeilijk over gedaan. Er werd gelijk een nieuw exemplaar opgestuurd.
Ook heb ik ooit een cd met een grote kras gekregen, teruggestuurd en netjes een nieuwe gekregen.

Het enige dat jammer is, is dat het schijnt dat de kortingsbonnen verdwenen zijn.

jeroentjuhh schreef:
Het enige dat jammer is, is dat het schijnt dat de kortingsbonnen verdwenen zijn.

Ik vermoed dat dat inderdaad afgelopen is sinds een nieuwe eigenaar (Stomp pty. uit Australië) de zaak overgenomen heeft. Volgens mij is het nu een maand of twee geleden dat ik voor het laatst een kortingsactie heb meegemaakt.

Je kunt die vouchers nog wel krijgen, maar dan moet je er wel wat voor doen. Welnu, ik heb de afgelopen weken vijf recensies geschreven, waarvoor ik er tot voor kort maar één bon ontvangen heb. Zojuist kwamen er weer twee binnen van een euro, ruim twee weken na dato, en wat blijkt? Zo goed als alle prijzen van mijn wensenlijstje zijn weer met een euro of meer omhoog gegaan. Dat schiet niet op natuurlijk.

Ze zijn nu echt te duur, op een enkele CD na. Ik zeg het niet graag, want ze zijn me de afgelopen drie jaar enorm terwille geweest, zowel prijstechnisch als qua service, maar ik kies momenteel voor andere alternatieven. De 'third party sellers' van play.com bevallen me momenteel erg goed en ook op eBay vind ik het nodige.

De Duitse tak van Amazon heeft nog steeds die actie waarin 3 midprice CD's van € 6,97 nu samen voor € 15 worden aangeboden. Koop er nog iets bij zodat je boven de € 20,- uitkomt en het wordt gratis verzonden. Veel keus, dus mooie deal, lijkt me.

musician schreef:
(...)Vroeger wilde cdwow of de Mediamarkt een cd als die van Phil Collins de eerste weken nog wel eens voor een tientje aanbieden. Die tijden lijken vervlogen.(...)

Klacht schijnt te zijn gelezen, cdwow biedt inmiddels Phil Collins aan voor 9,99.
Ik heb daarom ook Le Noise van Neil Young maar weer eens via cdwow besteld: 10,99 waar overal 19,99 wordt gevraagd. Dat is nu net het verschil waar je je als internet aanbieder kunt onderscheiden. Ik begrijp echt niet waarom iedereen rond de 20 euro voor een cd van Neil Young moet vragen. Prijsafspraken wellicht maar volgens mij prijs je jezelf nu net uit de markt.

Ligt het nu aan mij of zijn alle prijzen irritant veel omhoog gegaan bij Cdwow? Vroeger had je nog wel eens leuke dvd's en cd's voor 2/3 euro.. maar het laagste is nu blijkbaar 4,49. En het ergste is..: ze maken er reclame mee! Tenminste, grote banners dat je al voor 4,49e dingen kunt bestellen...

Dramatisch.. Ik hoop dat het tijdelijk is..

Stijn_Slayer
Ik ben er principieel tegen om 20 euro voor één cd te betalen. Met wat zoekwerk koop je er makkelijk drie voor, of zelfs vier. Nog 20 erbij, en je haalt allerlei boxsets in huis.

€10,99 vind ik schappelijk voor een nieuwe cd, al blijft dat voor een arme student nog steeds een uitgave die ik drie keer moet overdenken.

Cdwow is inderdaad veel duurder geworden, een rem op mijn koopgedrag.

Toch eens even op internet gekeken om te kijken hoe het tegenwoordig zit met CD Wow.

Ik vond deze pagina, die bevestigt dat eigenaar Stomp in 'voluntary administration' is gegaan. Zeg maar surseance van betaling, en dat verklaart wellicht waarom er enkele weken geleden zo weinig titels beschikbaar waren bij CD Wow. Kennelijk konden ze hun leveranciers niet meer betalen, zoals Stijn_slayer ook al had opgemerkt.

Bij de feedback op het bericht staat ook een reactie van 'Alex at CD Wow' (even doorscrollen tot ongeveer halverwege), die ik maar even beschouw als woordvoerder van het bedrijf. Die bevestigt het, maar geeft ook aan dat een nieuwe organisatie, Surrealus, de zaak heeft overgenomen. Een doorstart dus.

"We are currently working with the new owners to re-establish the CD WOW! brand. We are working on reinstating our extensive range at great prices that our customers expect from us. We are also speaking to our business partners about setting up new accounts with the new company.

Please note, Surrealus have only purchased the assets, none of the liabilities associated with Stomp AU or Stomp HK. As part of the voluntary administration process, companies owed money by the former company (including affiliate networks) will receive formal notification from the administrators regarding their unpaid debt."

Ik lees eruit dat Surrealus alleen de activa heeft overgenomen en dus niet de wettelijke verantwoordelijkheid jegens leveranciers en afnemers.
Zelf heb ik tot vorige week keurig mijn bestelde CD's ontvangen, maar op basis van deze informatie lijkt het mij zinvol de kat even uit de boom te kijken en voorlopig even niks te bestellen. Gelukkig is dat gezien het huidige prijsniveau geen al te zware opgave.

Nog even gekeken op de Facebook-pagina van CD Wow (http://www.facebook.com/cdwow). Daar geven ze soortgelijke informatie. Ik ben trouwens wel benieuwd naar het antwoord op de vraag die ene Troels Trier gisteren op hun pagina stelde... Zullen ze erop ingaan of zullen ze die vraag gewoon verwijderen?

Stijn_Slayer
Of zo'n diplomatiek onzinpraatje, of ze gaan er niet op in.

CHIEP (crew)
En we krijgen vandaag zowaar een kortingsbon van € 1.

Stijn_Slayer
De vlag hangt hier al uit.

Blijkbaar niet voor iedereen want ik heb hier niets gezien.

1 euro welgeteld (hoewel ik hem al heb uitgegeven), het is erg karig, opgeteld bij wat er de afgelopen maand aan cdwow weer is besteed.

Worden die bonnen van een euro of 8 niet meer gegeven, het lijkt er wel sterk op.

Ik heb er ook een ontvangen. Hij is nog een paar dagen geldig, dus ik zal nog eens goed rondkijken op de site. Maar zolang alles op mijn wishlist elders een stuk goedkoper is (ook mét aftrek van die ene euro) heb ik er toch een hard hoofd in...

CHIEP schreef:
En we krijgen vandaag zowaar een kortingsbon van € 1.

Yup, gebruikte het voor het Orignal Album Series-boxje van Weather Report!

Heb het voorzover nergens anders goedkoper kunnen vinden.

Ik heb hem besteed aan Cicero park van Hot chocolate. (Aan wat een rare albums kan een mens opeens beginnen...... )

Weet een van jullie ook een alternatief voor CDwow? Play.com zag ik al langskomen, maar daar verkopen ze geen vinyl toch? De vinyl prijzen zijn namelijk ook flink gestegen ten opzichte van mei van dit jaar. Het scheelt op sommige platen wel een tientje.

Dat valt nog niet echt mee. Play.com is een optie, al is het een dure. En internetfirma's die verzendkosten rekenen, vallen bij LP's sowieso buiten de boot, want die bedragen al gauw 5 à 6 euro.

In Nederland is Cosmox een aardige optie. Daar heb ik in het verleden wel eens tegen schappelijke prijzen vinyl besteld. Geen verzendkosten en goed verpakt. Ik moet zeggen, ik check net even de website en dan vallen de prijzen me bij Cosmox ook niet echt mee op dit moment. Zijn die dingen over de hele linie zo fors in prijs gestegen? Voor minder dan twee tientjes heb je al haast niets meer, lijkt het wel.

Verder lijkt Kroese me nog wel aardig. Ze hebben heel wat in voorraad, al moet je ook hier rekenen op prijzen tussen de € 17,99 en € 27,99 (ebn dubbelalbums zijn nog duurder).

Persoonlijk ben ik niet zo van het nieuwe vinyl. Ik sla liever mijn slag in de tweedehandsbakken, al hecht ik er wel aan dat platen dan minstens EX zijn. Ik vind nieuw vinyl echt veel te hoog geprijsd - een beetje vergelijkbaar met de prijzen bij de introductie van de CD. Hopelijk zakken de prijzen naarmate het medium wat populairder wordt, al zal het niet snel op zo'n grote schaal zijn dat het kostentechnisch interessant wordt om de prijzen te laten zakken.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:04 uur

geplaatst: vandaag om 10:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.