Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 12 november 2010, 16:46 uur
OmeWillem schreef:
Ik denk dat je de werking van Ritalin en Prozac verward. Inhoudelijk kan ik zeggen dat ik het de selectie van Cdwow niet heel spannend vind. Dit komt ondermeer doordat deze albums bij de betere platenboer (wellicht ook de mindere, maar daar kom ik nooit) ook voor dezelfde prijs te koop zijn en dan krijg je er nog een leuk praatje bij ook.
Ik denk dat je de werking van Ritalin en Prozac verward. Inhoudelijk kan ik zeggen dat ik het de selectie van Cdwow niet heel spannend vind. Dit komt ondermeer doordat deze albums bij de betere platenboer (wellicht ook de mindere, maar daar kom ik nooit) ook voor dezelfde prijs te koop zijn en dan krijg je er nog een leuk praatje bij ook.
Over het verschil tussen Ritalin en Prozac? Nee serieus, ik heb net weer 3 albums Amazon besteld (back catalogue - zoals dat heet - om hiaten op te vullen) en ik was incl verzendkosten (1,79 GBP per cd) nog geen 12 GBP kwijt - ik snap dat enthousiasme overCDwow gewoon niet (en daarin sta ik niet alleen) en dat wou ik ff kwijt!
0
geplaatst: 12 november 2010, 20:03 uur
Nu, cdwow enthousiasme is wat sterk overdreven. Er is heel wat kritiek mogelijk.
Elke internetaanbieder van cd's heeft voor en tegens, goedkope cd's, dure of per band verschillend. Aangezien dit topic speciaal over cdwow gaat, gaat het uiteraard ook over lief en leed rond cdwow. Het is trouwens niet voor niets een apart topic waard, de leverancier kent vele pieken en dalen.
Ik reageer regelmatig omdat ik stiekem (en waarschijnlijk tegen beter weten in) hoop dat ze meelezen, dat kan alleen maar leiden tot een zo goed mogelijk aan musicmeter-leden aangepast aanbod!
Elke internetaanbieder van cd's heeft voor en tegens, goedkope cd's, dure of per band verschillend. Aangezien dit topic speciaal over cdwow gaat, gaat het uiteraard ook over lief en leed rond cdwow. Het is trouwens niet voor niets een apart topic waard, de leverancier kent vele pieken en dalen.
Ik reageer regelmatig omdat ik stiekem (en waarschijnlijk tegen beter weten in) hoop dat ze meelezen, dat kan alleen maar leiden tot een zo goed mogelijk aan musicmeter-leden aangepast aanbod!
0
geplaatst: 29 november 2010, 11:43 uur
Ik heb de laatste weken toch weer een paar dingen besteld bij CD-WOW. Ik kreeg er afgelopen week een paar binnen, maar het valt me wel op dat er veel Zuid-Amerikaanse persingen tussen zaten. Van die dingen met de tekst 'Product for sale exclusively in South America except Brazil'. En allemaal EMI-cd's valt me op: Pink Floyd, Queen, John Lennon, George Harrison...
Afgezien van de kleine lettertjes in het Spaans en de Ifpi-hologramsticker (volgens mij de Zuid-Amerikaanse Buma ofzo) vind ik dat verder niet zo'n probleem. Soms is de drukkwaliteit van het artwork een fractie minder, alleen op The Game van Queen is het wel héél erg. Die bandfoto ziet er niet uit...
Het valt me op dat ze met sommige CD's momenteel weer erg goedkoop zijn bij CD-Wow, terwijl andere weer relatief duur zijn. Met name Amerikaanse import lijkt nu, gek genoeg, heel voordelig. En ik kom weer aardig wat interessante dingen van € 4,99 en € 4,49 tegen die ik aan mijn wishlist heb toegevoegd (tip: kijk bij 'Beste koop' onderaan de homepage en selecteer op 'laagste prijs'). Dat kán interessant zijn als ze zo'n kortingsdag hebben van een euro op de gehele collectie. Maar ik heb de indruk dat die haast niet meer voorkomen sinds ze in andere handen zijn overgegaan.
Vandaag wel een mailtje gekregen over kortingen op geselecteerde items, zowel CD als DVD ('Cyber-maandag'). Uiteindelijk Physical graffiti maar meegepakt voor € 7,99. Ik vermoed dat ze dat soort acties in de toekomst vaker gaan doen in plaats van die euro-kortingen.
En bestaat die mogelijkheid van een euro korting voor recensies trouwens nog?
Afgezien van de kleine lettertjes in het Spaans en de Ifpi-hologramsticker (volgens mij de Zuid-Amerikaanse Buma ofzo) vind ik dat verder niet zo'n probleem. Soms is de drukkwaliteit van het artwork een fractie minder, alleen op The Game van Queen is het wel héél erg. Die bandfoto ziet er niet uit...
Het valt me op dat ze met sommige CD's momenteel weer erg goedkoop zijn bij CD-Wow, terwijl andere weer relatief duur zijn. Met name Amerikaanse import lijkt nu, gek genoeg, heel voordelig. En ik kom weer aardig wat interessante dingen van € 4,99 en € 4,49 tegen die ik aan mijn wishlist heb toegevoegd (tip: kijk bij 'Beste koop' onderaan de homepage en selecteer op 'laagste prijs'). Dat kán interessant zijn als ze zo'n kortingsdag hebben van een euro op de gehele collectie. Maar ik heb de indruk dat die haast niet meer voorkomen sinds ze in andere handen zijn overgegaan.
Vandaag wel een mailtje gekregen over kortingen op geselecteerde items, zowel CD als DVD ('Cyber-maandag'). Uiteindelijk Physical graffiti maar meegepakt voor € 7,99. Ik vermoed dat ze dat soort acties in de toekomst vaker gaan doen in plaats van die euro-kortingen.
En bestaat die mogelijkheid van een euro korting voor recensies trouwens nog?
0
geplaatst: 29 november 2010, 14:15 uur
Al een maand lang.

PS: Ik kreeg daar vandaag pas een mail over.

PS: Ik kreeg daar vandaag pas een mail over.

0
geplaatst: 29 november 2010, 14:39 uur
Ik had ook geen idee. In elk geval bedankt voor de tip, zal er vanavond thuis eens wat bestellen om de gaatjes op te vullen 

0
geplaatst: 29 november 2010, 14:42 uur

Ik had Aladdin Sane nog niet, straks wel.

Overigens heb ik zaterdag Born to Run bij FRS voor 2,50 euro gekocht. Vage winkel soms hoor.
0
geplaatst: 29 november 2010, 14:44 uur
Ik ook, samen met Horses van Patti Smith, ook voor 2,50 euro. En nog een Jacksons-cd voor een euro. Mooie prijzen zijn dat, moeten ze vaker doen. 

0
geplaatst: 29 november 2010, 18:40 uur
Arrie schreef:
Ik ook, samen met Horses van Patti Smith, ook voor 2,50 euro. En nog een Jacksons-cd voor een euro. Mooie prijzen zijn dat, moeten ze vaker doen.
Waar doen ze het van. Binnenkort krijg je geld toe
Maar ik ben wel blij dat dit soort prima titels voor jong en oud (hoewel wij ze meestal al hebben) lekker goedkoop te krijgen zijn. Patti Smith kan er waarschijnlijk minder om lachen.
0
Allmusic
geplaatst: 30 november 2010, 19:32 uur
gaucho schreef:
... het valt me wel op dat er veel Zuid-Amerikaanse persingen tussen zaten. Van die dingen met de tekst 'Product for sale exclusively in South America except Brazil'....
... het valt me wel op dat er veel Zuid-Amerikaanse persingen tussen zaten. Van die dingen met de tekst 'Product for sale exclusively in South America except Brazil'....
Daar heb ik ook last van. De kwaliteit van het drukwerk en de cd-labels is waardeloos. Verder zijn de cd's zelf niet zilver, maar wat donkerder (ze zien er uit als recordables). De jewel cases zijn ook van mindere kwaliteit.
CD-Wow gaat dezelfde kant op als BangCD. De cd's gaan mooi retour en ik bestel voortaan liever bij Amazon (geen verzendkosten meer >25) of Play.
0
geplaatst: 30 november 2010, 22:25 uur
musician schreef:
Binnenkort krijg je geld toe
Binnenkort krijg je geld toe
Dat had ik van de week met een cd via amazon. Het scheelde niet veel:
Subtotal of Items: GBP 0.01
Postage & Packing: GBP 1.79
Ofwel: 2,18 euro wat zo'n beetje de hele verzending is.
Ik zie dit wel vaker en het begint een sport te worden deze er uit te vissen. Dan heb ik geen cd-wow meer nodig met hun Malaysia-persingen met van die irritante hologramstickers op de boekjes notabene!
0
geplaatst: 30 november 2010, 22:29 uur
Culture Club - Colour By Numbers: dus zo erg is het nu ook weer niet 

0
geplaatst: 30 november 2010, 22:31 uur
Als die hele cd van het niveau Karma Chameleon is, vind ik het een prima koop. Karma Chameleon 

0
geplaatst: 30 november 2010, 23:27 uur
Voor een paar cent kun je veel van de "grote" albums vinden op Amazon. Daar kan CD-wow inderdaad niet tegenop. 

0
geplaatst: 30 november 2010, 23:28 uur
L_T_B schreef:
Voor een paar cent kun je veel van de "grote" albums vinden op Amazon. Daar kan CD-wow inderdaad niet tegenop.
Ah, die heb ik ook nog niet in m'n collectie, bedankt voor de tip!

0
CHIEP (crew)
geplaatst: 1 december 2010, 00:35 uur
Vandaag een euro korting op alles wegens de eerste dag van Kerstmis*. Elke dag een euro meer? 
* Welke nozem was verantwoordelijk voor die vertaling?

* Welke nozem was verantwoordelijk voor die vertaling?
0
geplaatst: 1 december 2010, 01:59 uur
aERodynamIC schreef:
Ik zie dit wel vaker en het begint een sport te worden deze er uit te vissen. Dan heb ik geen cd-wow meer nodig met hun Malaysia-persingen met van die irritante hologramstickers op de boekjes notabene!
(quote)
Die zoek ik ook altijd uit. Ik heb er al een heleboel voor die prijs gevonden, lachwekkend gewoon. De kwaliteit is ook nog eens goed en zit er een keer een tussen die wat minder van kwaliteit is, sturen ze zo een nieuwe.
0
geplaatst: 1 december 2010, 09:46 uur
Voor boeken werkt het overigens net zo. De verzendkosten liggen vaak iets hoger, maar een tweedehands pocket heb je voor minder dan vijf euro al in huis. De Slegte vraagt vaak meer 

0
geplaatst: 1 december 2010, 09:47 uur
Shangri-la schreef:
Die zoek ik ook altijd uit. Ik heb er al een heleboel voor die prijs gevonden, lachwekkend gewoon. De kwaliteit is ook nog eens goed en zit er een keer een tussen die wat minder van kwaliteit is, sturen ze zo een nieuwe.
Is dat zo? Ik heb heb ook al verscheidene keren gedaan en het is een goed gevoel als het een prima CD oplevert, maar ik heb er ook een paar gehad die 'scratched to hell' waren. Die durf ik niet eens meer op Marktplaats aan te bieden. Voor die 2 euro wil ik dat risico nog wel nemen, maar ik heb nog nooit gehoord dat ze dan een nieuwe opsturen. Dat gaat toch niet via de service van Amazon? Je bent gewoon afhankelijk van wat zo'n 'third party seller' je aanbiedt. Valt het tegen, pech gehad, toch?
0
geplaatst: 1 december 2010, 13:28 uur
Ik weet niet bij wie jij ze dan koopt, maar ik heb er goede ervaringen mee. En de verkoper waar ik ze meestal vandaan heb (zoverstocks) stuurt gewoon een andere als je niet tevreden bent.
0
geplaatst: 1 december 2010, 16:30 uur
Shangri-la schreef:
Izoverstocks
Izoverstocks
Was ook de verkoper in mijn geval en daar heb ik al vaker zaken mee gedaan ook met cd's die niet zo belachelijk laag geprijsd waren.
Ik kijk ook altijd naar de klantenbeoordelingen: is er een verkoper die het voor ietsje meer aanbiedt maar die wel een veel hogere beoordeling heeft dan neig ik eerder daar mee in zee te gaan.
Mijn cd was trouwens in perfecte staat. Het is dat er op de achterkant van de jewelcase opgedroogde lijmresten zaten van een klein prijsstickertje want anders zou ik nog geloofd hebben dat het een nieuwe cd was. Zo'n achterkantje is zo vervangen en dan heb je voor 1 cent een cd in huis. Het is dat je de verzendkosten nog betaalt.
0
geplaatst: 1 december 2010, 17:44 uur
Zoverstocks: fave hier. En bij Amazon loop je *geen enkel* risico. Als de vendor niet betrouwbaar is gebleken (dat kan bij een new) en dat is mij bij een DVD eenmaal voorgevallen, kan je altijd je geld terugclaimen op grond van de standaard-clausule (bodemgarantie) die Amazon biedt.Bij boeken is de verzending 3,94 GBP en voor 0,01 kun je dan gebruikte, goede (hard cover) bibliotheekexemplaren krijgen of gewoon nwe boeken (verkleurde of gewoon goede).
Heb al een paar maal hun gemaild, maar ze hebben helaas geen overzichten van wat ze allemaal aanbieden - en dat snap ik ook wel, met hun prijzen.
Heb al een paar maal hun gemaild, maar ze hebben helaas geen overzichten van wat ze allemaal aanbieden - en dat snap ik ook wel, met hun prijzen.
0
geplaatst: 8 december 2010, 07:51 uur
'Er zijn veel nieuwe producten toegevoegd aan onze koopjeskelder!'
Om vervolgens van de helft de prijs omhoog te gooien.
Om vervolgens van de helft de prijs omhoog te gooien.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 december 2010, 12:04 uur
Wat is dit nou weer voor onzin.
Wil ik mijn kortingsbon verzilveren, ik voer de code in, alles ziet er goed uit.
Klik ik op checkout, krijg ik gezeur dat de kortingsbon alleen werkt bij bestellingen die een bon toestaan o.i.d.
Het is geen afgeprijsde cd, geen onderdeel van een actie, wat is dit voor gezeik...
Wil ik mijn kortingsbon verzilveren, ik voer de code in, alles ziet er goed uit.
Klik ik op checkout, krijg ik gezeur dat de kortingsbon alleen werkt bij bestellingen die een bon toestaan o.i.d.
Het is geen afgeprijsde cd, geen onderdeel van een actie, wat is dit voor gezeik...
* denotes required fields.