Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 augustus 2011, 15:18 uur
Heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met zavvi hoor, heb ik vaker dingen besteld. een stuk sneller dan cd wow en vaak goedkoper ook nog ! Maarja misschien hebben ze je gehackt ofzo inderdaad.
0
geplaatst: 5 augustus 2011, 22:41 uur
Nou, wat doet CDWOW moeilijk bij omruilen. Ik heb vandaag een andere cd ontvangen dan besteld. Ik heb netjes een email gestuurd onder vermelding van het bestelnummer, de bestelde cd en de ontvangen cd. Op grond van die informatie mag men toch verwachten dat ik de cd gewoon kan terugsturen en de door mij bestelde cd ontvang. Maar nee, dit is de reactie die ik heb ontvangen:
Hi Huub,
Thank you for your e-mail.
I am sorry to know you have received some other CD instead of the ordered "Masada String Trio - 50th Birthday Celebration - Volume 1" CD.
I request you to refer to the packaging of the order and provide me details like the order no, item no, bar code etc.
Please also provide me a snap shot of the received item in .GIF format so that I can look into this matter.
I look forward to your reply, upon which I will do my very best to assist you.
Kind Regards,
Mervin | Customer Service Representative
CD WOW!
Belachelijk, ik moet zelfs een foto verstrekken van de ontvangen cd. Zij hebben verdomme een fout gemaakt, niet ik. Zal wel weken duren voordat ik de juiste cd ontvang.
Hi Huub,
Thank you for your e-mail.
I am sorry to know you have received some other CD instead of the ordered "Masada String Trio - 50th Birthday Celebration - Volume 1" CD.
I request you to refer to the packaging of the order and provide me details like the order no, item no, bar code etc.
Please also provide me a snap shot of the received item in .GIF format so that I can look into this matter.
I look forward to your reply, upon which I will do my very best to assist you.
Kind Regards,
Mervin | Customer Service Representative
CD WOW!
Belachelijk, ik moet zelfs een foto verstrekken van de ontvangen cd. Zij hebben verdomme een fout gemaakt, niet ik. Zal wel weken duren voordat ik de juiste cd ontvang.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 augustus 2011, 11:38 uur
Herkenbaar, dat ontmoedigingsbeleid.
Het punt is dat ze zelf zo ontzettend sloom zijn. Eerst moet je zelf een week over en weer mailen met ze, dan gaan zij het een week onderzoeken, dan moet je wachten op de verzending, en dan nog twee weken wachten tot 'ie in huis is.
Het punt is dat ze zelf zo ontzettend sloom zijn. Eerst moet je zelf een week over en weer mailen met ze, dan gaan zij het een week onderzoeken, dan moet je wachten op de verzending, en dan nog twee weken wachten tot 'ie in huis is.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 12:28 uur
Het lees echt als zo'n prankmail ofzo, niet te geloven dat het serieus is 
Je had dus beter aan kunnen geven dat je de CD helemaal niet ontvangen had

Je had dus beter aan kunnen geven dat je de CD helemaal niet ontvangen had

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 augustus 2011, 12:32 uur
Dan zeggen ze dat je bij de buren en bij 't postkantoor moet gaan vragen. Gewoon twee dagen wachten en terugmailen dat ze 'm daar ook niet hebben.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 12:36 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dan zeggen ze dat je bij de buren en bij 't postkantoor moet gaan vragen.
Dan zeggen ze dat je bij de buren en bij 't postkantoor moet gaan vragen.

Ik hoop dat mijn CDs wel zonder problemen aankomen. Het wordt tijd voor een credit card zodat ik kan overstappen...
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 13:31 uur
Ik heb de instructies maar gewoon opgevolgd en inmiddels een mail gekregen met een retourformulier. Portokosten moet ik voorschieten en later declareren (wat een gedoe). Met een beetje geluk heb ik de juiste cd over een maand binnen. 

0
geplaatst: 6 augustus 2011, 13:52 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dan zeggen ze dat je bij de buren en bij 't postkantoor moet gaan vragen. Gewoon twee dagen wachten en terugmailen dat ze 'm daar ook niet hebben.
Hahaha!! Dat is ook mijn ervaring toen ik twee albums van Trout bestelde en maar niet binnenkwamen. Ik heb ook gewacht en aangegeven dat ze hem daar niet hadden. Maar ik werd heel netjes geholpen, ze reageerden snel. Dezelfde dag vaak nog. Ze bestelden hem voor mij opnieuw en ik kreeg ze alsnog. Bleek later dat een van de albums die ik in eerste instantie had besteld alsnog binnenkwam. Dus ik had hem twee keer. Ik kon hem terugsturen, maar ik was bang dat er dan een administratieve rompslomp overheen ging waar ik geen zin in had. Mijn vader is een grote Troutfan, dus die heb ik maar blijgemaakt!

CDwow is wel goedkoper, maar tussen het moment dat zij hem als verzonden beschouwen en het moment waarop je de cd daadwerkelijk in de brievenbus krijgt kan zo drie weken duren. Maar ja. Het is wel goedkoper dan veel anderen.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 20:26 uur
Iemand ervaringen met Play.com ? Gratis verzending en de prijzen zijn ook zeer scherp!
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 20:52 uur
Timo-otje schreef:
Iemand ervaringen met Play.com ? Gratis verzending en de prijzen zijn ook zeer scherp!
Dat zijn ze zeker, vooral als ze actieweken hebben. Zoals nu - er is heel veel geprijsd voor € 4,99, bijvoorbeeld alle Metallica CD's en diverse albums van Elbow.
Ik heb in de loop der jaren best veel besteld bij Play.com. Altijd probleemloos verlopen. Houd rekening met een levertijd van ongeveer een week nadat ze gemeld hebben dat je bestelling verzonden is.
Het aardige van play.com is dat ze, net zoals Amazon, ook werken met 'third party sellers'. Hun prijzen vind je onder 'New and used from...', dan kun je de prijzen vergelijken en een keuze maken. Zeker aan te bevelen bij albums die 'out of print' zijn, al kun je ook met (te) hoge prijzen te maken krijgen.
Het enige nadeel is dat ze wat lastig te bereiken zijn als je onverhoopt problemen hebt. Zo zijn het e-mailadres en het telefoonnummer van de klachtenservice niet of moeilijk te vinden op de website. Ik heb het één keer nodig gehad en werd toen probleemloos geholpen.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 21:15 uur
gaucho schreef:
Dat zijn ze zeker, vooral als ze actieweken hebben. Zoals nu - er is heel veel geprijsd voor € 4,99, bijvoorbeeld alle Metallica CD's en diverse albums van Elbow.
Ik heb in de loop der jaren best veel besteld bij Play.com. Altijd probleemloos verlopen. Houd rekening met een levertijd van ongeveer een week nadat ze gemeld hebben dat je bestelling verzonden is.
Het aardige van play.com is dat ze, net zoals Amazon, ook werken met 'third party sellers'. Hun prijzen vind je onder 'New and used from...', dan kun je de prijzen vergelijken en een keuze maken. Zeker aan te bevelen bij albums die 'out of print' zijn, al kun je ook met (te) hoge prijzen te maken krijgen.
Het enige nadeel is dat ze wat lastig te bereiken zijn als je onverhoopt problemen hebt. Zo zijn het e-mailadres en het telefoonnummer van de klachtenservice niet of moeilijk te vinden op de website. Ik heb het één keer nodig gehad en werd toen probleemloos geholpen.
(quote)
Wel kun je alleen met creditcard betalen? of moet je een aparte rekening openen bij hun , want dat kun je ook dacht ik ?
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 21:28 uur
Dat laatste weet ik niet - al heb ik wel eens iets gelezen over een speciale Play.com credit card, die je ook kunt aanvragen als je geen credit card heb. Ik zal zo meteen even kijken of ik er iets van op hun website kan vinden.
Zelf betaal ik inderdaad mijn aankopen bij Play.com met een credit card.
EDIT - die eigen credit card van hun is toch wat anders, zie ik. Door bij hen te kopen kun je punten sparen die je weer kunt gebruiken bij het tanken van brandstof en andere boodscvhappen, inclusief nieuwe aankopen bij Play.com zelf. Dikke kans dat dat alleen in de UK kan; Amazon heeft ook wel eens van dergelijke acties, maar die gelden dan alleen in het land van herkomst.
Het lijkt me dus dat je alleen maar met een credit card kan betalen bij Play.com. Tenzij iemand anders andere informatie heeft...
Zelf betaal ik inderdaad mijn aankopen bij Play.com met een credit card.
EDIT - die eigen credit card van hun is toch wat anders, zie ik. Door bij hen te kopen kun je punten sparen die je weer kunt gebruiken bij het tanken van brandstof en andere boodscvhappen, inclusief nieuwe aankopen bij Play.com zelf. Dikke kans dat dat alleen in de UK kan; Amazon heeft ook wel eens van dergelijke acties, maar die gelden dan alleen in het land van herkomst.
Het lijkt me dus dat je alleen maar met een credit card kan betalen bij Play.com. Tenzij iemand anders andere informatie heeft...
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 22:08 uur
Oke, bedankt voor de info! Ik zal binnenkort hier eens wat gaan bestellen dan maar....
0
geplaatst: 10 augustus 2011, 14:31 uur
Stijn_Slayer schreef:
Heb even ingelogd. Lukt allemaal, dus er is geen algemene storing ofzo.
Misschien heeft iemand je gehackt?
Heb even ingelogd. Lukt allemaal, dus er is geen algemene storing ofzo.
Misschien heeft iemand je gehackt?
Ik ben er al achter: Ik heb onlangs m'n ip veranderd. Dat dan gelijk je account naar de maan is, daar moet zo'n site op zijn voorbereidt. En dan krijg je ook nog een mail dat ze tussen 6:00 en 18:00 telefonisch te bereiken zijn. Dan probeer je te bellen en dan krijg je te horen via een automatisch gegenereerd bericht dat ze geen gesprek kunnen voeren.
Au revoir, zavvi!
Ik had daar trouwens ook de laatste Yes-cd in bestelling staan. Dag, €13,-!

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 augustus 2011, 14:34 uur
Daar moet toch iets aan te doen zijn? Als er betaald is en je kan aantonen dat jij dezelfde persoon bent dan moeten ze de afspraak gewoon nakomen, of het geld terugstorten.
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 02:23 uur
Inderdaad. Ze zijn hier niet zomaar van af.
Ik heb dan ook een bericht verstuurd met dat order-nummer erin.
Liever dat dan een telefoonnummer verstrekt krijgen dat in de aangegeven uren niet eens bereikbaar is...
Ik heb dan ook een bericht verstuurd met dat order-nummer erin.
Stijn_Slayer schreef:
Liever dat dan een telefoonnummer verstrekt krijgen dat in de aangegeven uren niet eens bereikbaar is...

0
geplaatst: 11 augustus 2011, 08:41 uur
Kennelijk moet je soms even doorzetten bij CD-WOW. Ik kwam een tijdje geleden tot de conclusie dat er maar 2 van mijn laatste 7 recensies met een kortingsbon waren beloond. Ik heb daar wat pinnig mailverkeer over gehad, waarbij elke keer een andere medewerker me beloofde dat-ie het zou doorsturen naar de klachtendienst die erover ging, en dat die de vraag zouden beantwoorden. Maar een antwoord heb ik nooit gekregen.
Ik was het al bijna vergeten, maar kwam het mailtje vorige week weer tegen toen ik mijn mailbox opschoonde. Ik besloot er toch nog één regeltje aan te wagen: So - has the jury reached a verdict?, voorzien van een smiley.
Ook dáár had ik geen hoge verwachtingen van, maar zie: zaterdag zaten er wel zes (!) kortingscoupons in mijn mailbox! Nu zit ik dus weer met het probleem dat ik moet uitzoeken waar ik die aan ga besteden (en dat binnen ween week, want zolang zijn ze geldig), maar dat komt uiteindelijk wel goed denk ik.
Moraal van dit verhaal: de aanhouder wint. Maar met klantenservice heeft het natuurlijk weinig te maken....
Succes met het 'aanhouden' bij zavvi, kaztor. Houd ons op de hoogte.
Ik was het al bijna vergeten, maar kwam het mailtje vorige week weer tegen toen ik mijn mailbox opschoonde. Ik besloot er toch nog één regeltje aan te wagen: So - has the jury reached a verdict?, voorzien van een smiley.
Ook dáár had ik geen hoge verwachtingen van, maar zie: zaterdag zaten er wel zes (!) kortingscoupons in mijn mailbox! Nu zit ik dus weer met het probleem dat ik moet uitzoeken waar ik die aan ga besteden (en dat binnen ween week, want zolang zijn ze geldig), maar dat komt uiteindelijk wel goed denk ik.
Moraal van dit verhaal: de aanhouder wint. Maar met klantenservice heeft het natuurlijk weinig te maken....

Succes met het 'aanhouden' bij zavvi, kaztor. Houd ons op de hoogte.
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 10:07 uur
Ja mooi is dat, dan mag gaucho z`n zuurverdiende kortingsbonnen niet eens uitgeven. 

0
geplaatst: 12 augustus 2011, 13:34 uur
Dank je.
Ik heb een paar screenshots naar ze gestuurd voor bewijs incluis nieuw bericht. direct naar hun klantenservice i.p.v. dat vage gedoe via de site zelf. Ik heb nl. de mails gevonden van de order en die van de betaling via Paypal. Zo sta ik dus sterk, want ik kan dus bij Paypal terecht als het niet goed gaat.
M'n fanatisme is inmiddels wat gelauwerd. Dat is volgens mij ook de beste manier om zoiets af te handelen.
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 13:38 uur
Nou, dat is ook wat... Ik krijg net een bericht door via Windows Mail.
Dat email-adres van hun klantenservice, [email protected], werkt niet eens, GVD! (Delivery to the following recipients failed.)

Door naar Paypal, dus!
En voordat ik het vergeet: Boycotten, die Zavvi-handel!
Ik heb het bij deze trouwens gehad met die vage via-via-sites zoals Zavvi, CDWOW etc.
Je betaalt van tevoren terwijl hun service nauwelijks tot niet deugt, je wacht op je cd's totdat je eens ons weegt en als het misgaat krijg je zoiets als bovengenoemde. Dan betaal ik liever een paar centen meer met de wetenschap dat het te vertrouwen is (Ebay, Bol, de aloude platenzaak).
Dat email-adres van hun klantenservice, [email protected], werkt niet eens, GVD! (Delivery to the following recipients failed.)

Door naar Paypal, dus!
En voordat ik het vergeet: Boycotten, die Zavvi-handel!
Ik heb het bij deze trouwens gehad met die vage via-via-sites zoals Zavvi, CDWOW etc.
Je betaalt van tevoren terwijl hun service nauwelijks tot niet deugt, je wacht op je cd's totdat je eens ons weegt en als het misgaat krijg je zoiets als bovengenoemde. Dan betaal ik liever een paar centen meer met de wetenschap dat het te vertrouwen is (Ebay, Bol, de aloude platenzaak).
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 14:33 uur
Ik bestel nooit via internet. Large bestellen we ook gewoon via telefoon en cd´s bestel ik wel bij de CD-winkel. Ik wil sowieso niet van te voren betalen, dat moet je bij FRS ook. De levertijden zijn daar ook niet normaal lang. Ik moest verdomme 1 maand wachten op White Pony van Deftones! 

0
geplaatst: 12 augustus 2011, 14:47 uur
Ik lees de berichten van Kaztor , maar ik heb eigenlijk toch wel goede ervaringen met de genoemde Zavvi en Cdwow. Oke , het duurt vaak een week of langer maar tot nu toe heb ik alles binnen 2 weken gekregen en ook in goede staat. Play.com al eens geprobeerd Kaztor ? Alles via creditcard daar en ook echt lage prijzen. bol.com en FRS shop zijn mij toch echt toch te duur om daar de cd's te bestellen, het prijzenverschil is vaak enorm. Bij de cd's die ik bestel scheelt het vaak al snel zo'n 6 a 7 euro per cd , bestel er een paar en het loopt snel op.
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 16:55 uur
Het gaat me niet zozeer om het bestellen op CDWOW en Zavvi an sich, maar waar zijn ze als het misgaat? In hun zucht naar snel een handeltje opzetten is het blijkbaar niet in ze opgekomen om kopers de garantie te bieden die ze verdienen als er iets misgaat met een account.
Nee, dan houd ik het liever bij Ebay, waar je tenminste graadmeters hebt betreft de betrouwbaarheid van verkopers en waar je in zulke gevallen gemakkelijk je gelijk kunt halen, of bijv. Bol, waar cd's weliswaar duurder zijn, maar ze wel ordentelijk met orders omspringen.
Nee, dan houd ik het liever bij Ebay, waar je tenminste graadmeters hebt betreft de betrouwbaarheid van verkopers en waar je in zulke gevallen gemakkelijk je gelijk kunt halen, of bijv. Bol, waar cd's weliswaar duurder zijn, maar ze wel ordentelijk met orders omspringen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 augustus 2011, 17:09 uur
Ik geloof direct dat het allemaal waar is wat kaztor zegt, maar ik heb zelf geen problemen. CDWOW is ontzettend traag en nogal zeikerig, maar tot nu toe is wel alles aangekomen (en ik heb daar echt héél erg veel besteld). Van Zavvi is ook alles aangekomen. De laatste keer duurde 't wat langer, maar ach.
Ik denk dat het hier gewoon om een uitzondering gaat, al is het natuurlijk wel zuur als het net jou overkomt.
Zeker is dat ik geen €7,99 + €1,99 ga betalen bij Bol.
Ik denk dat het hier gewoon om een uitzondering gaat, al is het natuurlijk wel zuur als het net jou overkomt.
Zeker is dat ik geen €7,99 + €1,99 ga betalen bij Bol.
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 12:29 uur
Sinds kort geregeld wat soundtrack cd's besteld. Vaak vind ik dingen voor een zeer degelijke prijs. Opvallend bij CDWOW zijn de schommelingen van prijzen. De ene dag is een cd 4,99, de andere dag 3,99 euro. Dit kan ook in je voordeel werken.... Kreeg nu een gratis bon van 4,88 en laat nu net weer alle koopjes van een euro van 3,99 naar 4,99 zijn gegaan. In die zin loont het wel om iedere dag even te kijken, aangezien het zomaar weer ineens 3,99 kan zijn.
De levertijd, die vaak wat lang is, maakt mij persoonlijk niet veel uit. Het is daarom niet de plek om iets te kopen als je het echt zo snel mogelijk wilt hebben.
De levertijd, die vaak wat lang is, maakt mij persoonlijk niet veel uit. Het is daarom niet de plek om iets te kopen als je het echt zo snel mogelijk wilt hebben.
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 17:24 uur
Heb tot 3 weken geleden nooit probemen gehad met cdwow (heb er bergen cd's gekocht in de afgelopen paar jaar), maar van mijn laatste 2 bestellingen (7 cd's) zijn er 3 die niet goed afspelen (ze blijven hangen of houden er spontaan mee op) heb ze in alle cd's spelers in huis en in onze auto's gehad en ze doen het in geen enkele goed.
Nu probeer ik ze dat daar duidelijk te maken, maar ze kunnen of willen niet snappen wat het probleem is.
Of ik foto's wil opsturen van de beschadigde cd's ? ja dat wil ik wel, maar aan de schijfjes zelf is niets te zien.
Het begint een vervelende kwestie te worden op deze manier.
Nu probeer ik ze dat daar duidelijk te maken, maar ze kunnen of willen niet snappen wat het probleem is.
Of ik foto's wil opsturen van de beschadigde cd's ? ja dat wil ik wel, maar aan de schijfjes zelf is niets te zien.
Het begint een vervelende kwestie te worden op deze manier.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 augustus 2011, 17:32 uur
Ik heb incidenteel wel eens een cd gehad van cdwow die het niet op alle cd spelers deed. Op die van mij, de pc en in de auto wel, maar beneden op de gloednieuwe, dure cd speler niet, of hij houdt er in het midden ineens mee op.
Normaliter zou je denken dat het net zoiets is als met dvd spelers: de goedkopere speelden de eerste jaren altijd meer af dan de dure merken. De cd gaat echter lang genoeg mee dat je zou denken dat dit niet meer het geval kan zijn...
Normaliter zou je denken dat het net zoiets is als met dvd spelers: de goedkopere speelden de eerste jaren altijd meer af dan de dure merken. De cd gaat echter lang genoeg mee dat je zou denken dat dit niet meer het geval kan zijn...
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 18:51 uur
Ik heb ook 3 of 4 cd's via CDWOW die niet afspelen in de cd speler van mijn auto. Die cd's pakt hij dan niet, ze blijven dan 'slippen'. In de cd speler thuis doen ze het wel.
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 13:15 uur
Dat heb ik met het tweede album van Saybia. Maar die heb ik gewoon in een reguliere winkel gekocht. Mijn cdspeler thuis (inmiddels al 19 jaar, onvoorstelbaar dat die het nog doet!) pakt hem uitstekend, maar in de auto geeft ie een error aan. Weet eigenlijk niet of mijn computer deze cd accepteert.
* denotes required fields.