MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Niet meer bestellen bij dat CD-WOW als ik het zo lees. Ik bestel gewoon in de CD-winkel en ik heb nog nooit gehad dat er een CD niet afspeelt.

Ik heb het nog nooit gehad dat CD's niet afspelen, vooropgesteld dat ze niet zichtbaar beschadigd zijn. Ja, één keertje geloof ik. Maar dat is al bijna twintig jaar geleden.

Het kan natuurlijk gewoon een productiefout zijn, en dan kan CD-WOW er niets aan doen. Als helpt het wel als ze zich soepel en schappelijk opstellen bij het omruilen van die dingen.

Maar dit vind ik toch wel verontrustend klinken. Ben eigenlijk wel benieuwd om welke/wat voor CD's het gaat. Het zijn toevallig toch niet die Zuid-Amerikaanse persingen uit de koopjeskelder van CD-WOW?

kaztor schreef:
Nee, dan houd ik het liever bij Ebay, waar je tenminste graadmeters hebt betreft de betrouwbaarheid van verkopers en waar je in zulke gevallen gemakkelijk je gelijk kunt halen, of bijv. Bol, waar cd's weliswaar duurder zijn, maar ze wel ordentelijk met orders omspringen.

Bij eBay kun je ook wel eens tegen een teleurstelling aanlopen, al ben ik het met je eens dat dat graadmeter-systeem wél maakt dat je van tevoren enigszins kan inschatten met wat voor soort verkoper je te maken hebt.
Ook bij Bol.com is het me overkomen dat ik tot twee keer toe een verkeerde CD kreeg opgestuurd. Al ruilen ze die dan wel zonder problemen om, is mijn ervaring.

gaucho schreef:

Maar dit vind ik toch wel verontrustend klinken. Ben eigenlijk wel benieuwd om welke/wat voor CD's het gaat. Het zijn toevallig toch niet die Zuid-Amerikaanse persingen uit de koopjeskelder van CD-WOW?

Nee het betreft geen "vreemde" persingen bij mij gaat het om:
Candi Staton - Evidence (disc 2)
Joss Stone - LP 1
Bruce Springsteen - Live On Air (disc 1)

Onbegrijpelijk dat iedereen zich laat welgevallen deze uiterst klantonvriendelijke behandeling en dat gesjoemel met die prijzen.

Ik bestel al15 jaar boeken en cd's bij Amazon en heb daar ook wel eens navraag moeten doen ( 3-4 keer) en dat verliep altijd tot volle tevredenheid en die ene keer dat een affiliate out of business was (failliet) heb ik via de garantieregeling van Amazon mijn geld terug gekregen. Heb zelfs bij een kras op een cd (moest ik één track gedeeltelijk skippen) het volledige geld teruggekregen, terwijl ik de cd mocht houden (niks foto sturen, niks retourneren).

Je laat je toch niet piepelen door zo'n klantenservice. En kijk gerust eens naar de prijzen (en voorwaarden) van Amazon, ook de tweedehandse items.

Don Cappuccino schreef:
Niet meer bestellen bij dat CD-WOW als ik het zo lees. Ik bestel gewoon in de CD-winkel en ik heb nog nooit gehad dat er een CD niet afspeelt.

Ik heb dus een keer bij een winkel een cd gehaald welke mijn auto cd speler niet accepteerde. Bij cdwow heb ik het nooit gehad. Ik heb helemaal geen problemen met die site. Ze zijn traag, maar dat vind ik niet erg. Ze zijn goedkoop en dat vind ik helemaal niet erg.

En met een cd die niet aankwam, werd ik netjes geholpen en hebben ze alsnog een bestelling voor mij geplaatst. Ik ben eigenlijk best tevreden bij cdwow. En het scheelt gewoon veel geld met veel cdzaken en ook met bol.com.

Och, zo heb ik ook wel eens een cd in de winkel gekocht, waarbij er een nummer oversloeg.
Kreeg toen ook niet mijn geld terug; was trouwens wel gelijk de laatste aankoop daar.

Stijn_Slayer
Rogyros schreef:
Ik ben eigenlijk best tevreden bij cdwow. En het scheelt gewoon veel geld met veel cdzaken en ook met bol.com.

Ik vind dat het meer zo is dat de voordelen tegen de nadelen opwegen. Toch bestel ik eigenlijk alleen nog maar cd's van 4-6 euro bij cdwow. De rest kan ik ook wel voor 't zelfde geld of minder bij Grooves-inc of Zavvi krijgen. Steeds vaker zijn de prijzen van cd's zelfs identiek (of duurder) aan die van Kroese. Dan gaat er toch iets niet goed.

Mjuman schreef:
Onbegrijpelijk dat iedereen zich laat welgevallen deze uiterst klantonvriendelijke behandeling en dat gesjoemel met die prijzen.

Ik bestel al 15 jaar boeken en cd's bij Amazon en heb daar ook wel eens navraag moeten doen ( 3-4 keer) en dat verliep altijd tot volle tevredenheid en die ene keer dat een affiliate out of business was (failliet) heb ik via de garantieregeling van Amazon mijn geld terug gekregen. Heb zelfs bij een kras op een cd (moest ik één track gedeeltelijk skippen) het volledige geld teruggekregen, terwijl ik de cd mocht houden (niks foto sturen, niks retourneren).

Je laat je toch niet piepelen door zo'n klantenservice. En kijk gerust eens naar de prijzen (en voorwaarden) van Amazon, ook de tweedehandse items.

Muzikaal niet altijd eens met Mjuman, hier sta ik onvoorwaardelijk achter. De laagste prijzen, ook lager dan bij cdwow, en de ene dag besteld, de andere dag het album in huis of misschien de dag er na. Ik heb nog nooit hoeven klagen bij Amazon.

Ik bestel vrijwel al mijn cd's bij Amazon.co.uk (niet de handelaren, maar Amazon zelf). De prijzen zijn laag, geen verzendkosten en je hebt het binnen 3 dagen binnen. Nooit meer ergens anders! ik heb een keer besteld bij cd-wow omdat ze een cd hadden die Amazon en veel andere webshops niet hadden, dat ging goed maar het duurde wel 2 weken voordat ik hem had.

Stijn_Slayer
Ik ga vanavond of morgen denk ik maar eens mijn eerste bestelling bij Amazon plaatsen. Die Mickey Newbury box is daar wel érg goedkoop. Met verzendkosten 24 euro, tegenover 36 excl. verzendkosten in NL.

Handig dat ze voor de afrekening de ponden omrekenen in euro's, dat zouden meer bedrijven moeten doen.

Eerst eens even bekijken of ik niet gelijk nog wat meer kan bestellen. Moby Grape - Vintage Collected voor 6,60 pond is bijv. ook niet slecht.

Vraagje, de kans dat je ooit op je telefoon wordt gebeld is te verwaarlozen? M'n ma is er denk ik niet blij mee als ze ineens gebeld wordt door een Engelsman (aangezien ik haar nummer ook moet opgeven, als creditcardhoudster).

Gebeld worden? Ik kan mij niet heugen mijn telefoonnummer te hebben opgegeven, maar gebeld hebben ze mij sowieso nog nooit.

Voor reclame doeleinden wordt het dan ook zeker niet gebruikt. Bij problemen inzake de levering/leveringstijden wordt je alleen gemaild met duizenden excuses, mogelijkheid tot het cancellen van de order of wat dan ook.

Ik kan mij geen reden bedenken waarom je zou kunnen worden gebeld.

Stijn_Slayer
Ik kan natuurlijk ook een willekeurig nummer invullen. Als ze dan toch een keer naar de vermeende kaarthouder bellen zeg ik wel dat ik me vergist had.

musician schreef:
gebeld hebben ze mij sowieso nog nooit.

Ik kan mij geen reden bedenken waarom je zou kunnen worden gebeld.

Ja, dat dus.

Ik heb tot nu toe eigenlijk nog nooit slechte ervaringen gehad bij online winkels zoals cdwow, play.com, amazon (co.uk/com/de) en zavvi. Ik betaal dan of met creditcard of met paypal.
Het kan inderdaad bij met name cdwow wel af en toe wat langer duren, maar voor die prijzen maakt me dat niet uit

Timo-otje schreef:
Iemand ervaringen met Play.com ? Gratis verzending en de prijzen zijn ook zeer scherp!
Ja, en alleen maar positieve ervaringen. Vooral op DVD's en Blu-Rays echt belachelijke prijzen.

gaucho schreef:

Succes met het 'aanhouden' bij zavvi, kaztor. Houd ons op de hoogte.

Nou, Paypal kan mij geen steun bieden daar het een pre-order betreft die ik al eind mei bestelde. Dan is de tijdslimiet sinds de betaling verstreken, dus bij een pre-ordered product kun je daar naar fluiten.

Maar door mijn contact met Paypal werd het Zavvi kennelijk te warm onder de voeten, dus kreeg ik eindelijk eens een bericht terug nadat ik ze twee weken geleden een bericht verstuurde via m'n schat haar profiel omdat het email-adres van de klantenservice niet werkt. Daarin bieden ze aan om een vervangend artikel op te sturen of de betaling te retourneren. Ik koos natuurlijk voor het laatste.

Aan het einde staat: 'Wij proberen het je zo makkelijk mogelijk te maken contact met ons op te nemen en beantwoorden graag al je vragen.' Waar halen ze de gore moed vandaan....

Misschien dat ik CDWOW nog aanhoud, het blijft immers goedkoop, maar deze lange geschiedenis laat ik voortaan maar aan mij voorbij gaan.

Zavvi: Scherpe prijzen tegen een rampzalige klantenservice.
Nu nog maar hopen of, of wanneer, ik m'n centen terug zie...

Ik zeg maar één ding: Amazon.co.uk

Helaas, geen credit card

Dan vraag je er eentje aan

Als je maar gewoon direct aflost wat je per credit card aanschaft betaal je geen rente. Alleen zullen de bankkosten per jaar wat hoger zijn, maar dat pak je weer terug doordat je goedkoper cd's, boeken, dvd's etc. kunt aanschaffen. Ik kan echt geen reden bedenken om geen credit card te nemen, of je moet je vriendin niet vertrouwen

Stijn_Slayer
Voorheen viel 't nog mee, maar nu cdwow niet bepaald spotgoedkoop meer is heb je eigenlijk écht een creditcard of paypal nodig. Ervan uitgaande dat je als muziekliefhebber en verzamelaar eigenlijk zo min mogelijk per cd wilt uitgeven (dat is de sport ervan, nietwaar?). In een platenzaak betaal je bij midprice cd's al snel 3 euro meer, als je een tweede cd hebt en je besteld online dan heb je de derde er misschien al uit. Bij duurdere cd's bespaar je nog meer. Zonde om 't niet te doen, al zijn verzendkosten (indien vereist) nog wel eens een drempel.

Ik kan het tegen leeftijdsgenoten niet vaak genoeg zeggen: vraag eens of je ma een Bijenkorfpas heeft, of dat je ouders er één via hun werk hebben die ook privé gebruikt kan worden, o.i.d.

Ook mijn eerste pakketje ontvangen van Amazon.co.uk. Eén cd kwam blijkbaar van een andere verkoper en was er al een dag eerder (terwijl 'ie maar 20 minuten eerder was afgegeven). Een beetje vreemd, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Toen ik keek bij de tracking was het pakketje nog in Grimbergen (om 7:00). Rond 13:00 stond de bezorger aan de deur. Ik blijf het raar vinden dat Grooves-inc, dvd.co.uk, amazon (en in iets mindere mate Zavvi) het wél voor elkaar krijgen om fatsoenlijk te leveren.

De verpakking was overigens wel wat gammel. Een soort kartonnen burrito. Als je 'm echt schuin zou houden waren er cd's uitgevallen (zijkanten waren maar een beetje naar binnen gevouwen). Alles in een doos en die dichtplakken lijkt mij eenvoudiger en beter.

Bij amazon zitten ook particuliere verkopers of andere winkels aangesloten (net zoals bijvoorbeeld bij Bol.com), je zult dus waarschijnlijk een product bij een van deze partijen gekocht hebben (toevallig via Used&New gedaan?). Vandaar de losse verzending.

Ik vind CD-wow ook alleen nog maar voordeel hebben met nieuwe albums, die schelen toch al wel gauw 8 euro. Daarnaast vind ik ze helemaal niet o goedkoop meer, veel albums zijn zelfs duurder dan dat ik ze bijvoorbeeld bij Plato in de winkel koop. Amazon kan wel heel goedkoop zijn, maar ook niet altijd. Als muziekliefhebber moet je per cd kijken waar je hem het beste vandaan kan halen...

Stijn_Slayer
@ rkdev: Gewoon een nieuwe. Er stond ook dat deze van een andere was dan Amazon. Verder let ik er niet echt op. Ik controleer de prijs en versie, en zolang 'ie aankomt vind ik het prima.

Ja ze willen de bezorgtijd verkorten, dan betaal je waarschijnlijk meer per CD omdat ze zogenaamd gratis verzenden... dat moet ergens van betaald worden natuurlijk

DjFrankie (moderator)
2 de-luxe vanThe Cure besteld Disintegration en Three Imaginairy Boys bij Cd Wow.
Scheelt wel in totaal 14 euro met Sounds of bol.com.

Stijn_Slayer
Ducoz schreef:
Ja ze willen de bezorgtijd verkorten, dan betaal je waarschijnlijk meer per CD omdat ze zogenaamd gratis verzenden... dat moet ergens van betaald worden natuurlijk

Bij Zavvi lijkt dit het geval te zijn. Gewoon in ponden betalen i.p.v. in euro's, dan omzeil je het. Bij de rest niet. Bij Amazon.co.uk heb je boven de 25 pond geen verzendkosten (UK inwoners hebben die sowieso niet). Bij Grooves-inc heb je vanaf 20 euro ook gratis verzending.

Als cdwow nog duurder wordt bestel ik er helemaal niets meer. Ik geloof sowieso niet dat ze ooit sneller zullen leveren dan de alternatieven. Het zijn op dat gebied een stel prutsers.

Ik ben erg tevreden over play.com en ze hebben momenteel weer leuke aanbiedingen.

Paypal heeft ervoor gezorgd dat ik netjes m'n geld terug kreeg.

Van Zavvi verder niets meer gehoord, dus dat boek is uit. Opgeruimd staat netjes.

CHIEP (crew)
Najaarsuitverkoop is gestart.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:48 uur

geplaatst: vandaag om 23:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.