MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Misterfool
Dat staat er inderdaad, maar ik zie maar weinig albums die in prijs verlaagd zijn.

Is gewoon de koopjeskelder wat ze nu najaarsuitverkoop noemen.

Ja inderdaad, maar vind het echt onzin die uitverkoop.

Ik meen mij te herinneren dat het even geleden terug liep tot 3 euro, nu beginnen we vanaf 5 en is het meeste niet meer interessant

CHIEP (crew)
trebremmit schreef:
Is gewoon de koopjeskelder wat ze nu najaarsuitverkoop noemen.
Nee, dit is een selectie van de koopjeskelder .

Ook een merkwaardig feitje:

Ik krijg vandaag drie CD-wow- cd's binnen: 1 met verzenddatum 11 augustus, 1 met verzenddatum 15 augustus en 1 met verzenddatum 30 augustus.

Waarom de ene cd meer dan 3 weken nodig heeft om hier te geraken en de ander maar 4 dagen, is mij een grote vraag .

GrafGantz schreef:
Dan vraag je er eentje aan

Als je maar gewoon direct aflost wat je per credit card aanschaft betaal je geen rente. Alleen zullen de bankkosten per jaar wat hoger zijn, maar dat pak je weer terug doordat je goedkoper cd's, boeken, dvd's etc. kunt aanschaffen. Ik kan echt geen reden bedenken om geen credit card te nemen, of je moet je vriendin niet vertrouwen

Ik heb besloten dat te gaan doen. De prijzen op Amazon zijn om te smullen, wellicht nog goedkoper dan CDWOW.

kaztor schreef:
De prijzen op Amazon zijn om te smullen, wellicht nog goedkoper dan CDWOW.
Denk aan de verzendkosten ...

Justinx schreef:
Ook een merkwaardig feitje:

Ik krijg vandaag drie CD-wow- cd's binnen: 1 met verzenddatum 11 augustus, 1 met verzenddatum 15 augustus en 1 met verzenddatum 30 augustus.

Waarom de ene cd meer dan 3 weken nodig heeft om hier te geraken en de ander maar 4 dagen, is mij een grote vraag .

Hier ook: ik kreeg gisteren een cd binnen die ik afgelopen zondag heb besteld. Cd's die ik half augustus en eind juli heb besteld zijn nog niet binnen.

rkdev schreef:
(quote)

Zit ik inderdaad op te letten, maar zo te zien zit het allemaal gebeiteld. Erg scherp geprijsd!

Sunderland schreef:
..en eind juli heb besteld zijn nog niet binnen.
Gisteren dit ook even CDWOW laten weten en ik kreeg direct bericht dat ik de cd's opnieuw opgezonden krijg, zonder dat ik deze ooit verzekerd heb! Netjes, hoor!

Sunderland schreef:
(quote)
Gisteren dit ook even CDWOW laten weten en ik kreeg direct bericht dat ik de cd's opnieuw opgezonden krijg, zonder dat ik deze ooit verzekerd heb! Netjes, hoor!

Zeker, het lijkt dus geheel onnodig 0.75 cent te betalen voor een transportverzekering.

Stijn_Slayer
Ik doe dat ook nooit. Ik kan die cd nergens komen ophalen (als ik 'm met de fiets in Zwitserland ofzo kom ophalen heb ik 'm nog eerder in huis), en ik kan ook geen verzendoptie kiezen. Ze zorgen dus maar dat het hier onbeschadigt komt.

Zit zelf ook alweer sinds 18 augustus te wachten op een cd...

DjFrankie (moderator)
Vanmorgen kreeg ik drie cd tjes met de particuliere post (8.15), en vanmiddag 2 cd's met TNT post. (14.00 uur)
Eerste 3 waren 27 aug verstuurd, andere 2 op 30 augustus.

Heel raar, die van vanmiddag kwamen uit Hong Kong, die van vanmorgen kon ik niet achterhalen.

CDwow heeft tegenwoordig wel veel dat het 7 tot 10 dagen duurt voordat ze uberhaupt gaan versturen

Sunderland schreef:
(quote)

Respons zit wel goed bij CDWOW, dat herinner ik me nog.
Maar de prijzen zijn flink omhoog geschoten.

Stijn_Slayer
Waar ik al bang voor was. De 15 werkdagen (excl. zaterdagen) zijn voorbij en nog geen cd te bekennen. Ik heb gisteren gemaild. Ik dacht ik ben ze te snel af door te zeggen dat ik al bij de buren en het postkantoor heb gekeken. Wat krijg ik terug? ''Please check at your local post office to see if they are holding this for you or with your neighbours in the event that delivery has been achieved to these locations, though not yet to yourself.''

Mailt een ander: ''If this is not delivered to you by the 22nd of September, you can get back to me and I will assist you further.''

Dus ik dacht dat gaat niet gebeuren. Ik wacht al drie weken, dan kan ik nog twee weken wachten, en dan nog twee à drie voor 't in huis is.

Weer een ander vraagt me dan om nog 4-5 dagen te wachten. Dat gaat dan nog.

Ik vind het niveau van de klantenservice toch sterk gedaald sinds mijn vorige klacht. Die eerste gast heeft m'n mail niet eens goed gelezen, en die tweede denkt dat de cd ook volgende maand wel een keer binnen kan komen.

Dit zou wel eens mijn laatste aankoop kunnen zijn bij cdwow. Ik heb gewoon geen zin in dit gezeik. Moet ik er zelf weer achteraan mailen...

Ik weet het niet, ik vind het maar moeilijk te oordelen.
Ik weet sowieso niet waar de platen nou helemaal vandaan moeten komen, soms zit er een bonnetje bij van een locatie in Amerika, dan een stempel van Hong Kong en dan weer Zwitserland.

Dat zijn sowieso grote afstanden en kan er wel eens vertraging op gelopen worden, dat is natuurlijk vervelend voor ons, maar voor hen niet helemaal onontkoombaar.
De klantenservice...tja, soms heb je een goede te pakken soms zit er misschien iemand achter die liever naar huis gaat dan dat hij die mails gaat beantwoorden.

Heb ook een keer gehad dat ik een CD 2 ontving terwijl ik er maar voor 1 had betaald.

Tsja, ik vind ook dat je dat niet CDWOW kunt verwijten. Zij zijn ook afhankelijk van alle posterijen in wie weet hoeveel landen. Je betaalt niets voor de verzending dus de kwaliteit is er ook naar; zaken kunnen verdwijnen of vertraagd worden. Ik begrijp CDWOW wel dat ze niet direct na 15 dagen een nieuwe zending versturen. Als dat zo zou zijn dan is het snel gedaan met de lage prijzen.

Bovendien heb ik een zelfde soort akkefietje met Amazon.co.uk lopen waarbij een boek nog niet is gearriveerd. Zij bieden ook aan het boek opnieuw te verzenden nadat ik eerst nog een paar dagen af moet wachten en contact op moet nemen met het postkantoor. Omdat ik ook daar gebruik heb gemaakt van de goedkoopste verzendoptie, zijn er geen trackinggegevens.

Stijn_Slayer
Voorheen stuurden ze direct een nieuwe op. Soms vroegen ze dan of je er één terug wilde sturen als je de 'verdwaalde' toch nog binnenkreeg. Nu zijn ze gewoon aan 't zeuren.

Op zaterdagen wordt ook bezorgd, dus we spreken inmiddels al over 20 dagen. Ik ben bovendien niet degene die de levertijden heeft opgegeven. Dat doen ze zelf. Dan moeten ze zich er ook aan houden. Dat zijn de voorwaarden waarmee ik als klant akkoord ga. Ik heb nergens aangegeven akkoord te gaan met meer dan 15 werkdagen.

Stijn_Slayer
Huh, waarom rekent Zavvi nu 1 pond verzendkosten terwijl ze volgens 'Free Delivery Mode' verzenden?

Ik heb van CDwow een verkeerde CD ontvangen...

Ik had de bonustrack versie van Smashing Pumpkins - Zeitgeist besteld, leveren ze de standaard versie die ik al heb..
Mailen maar weer..

Stijn_Slayer
Ik heb het ook gehad met cdwow. 9 september mail ik ze dat die cd er nog niet is. Vandaag krijg ik (na een aandringende mail) eindelijk eens het bericht dat ze dan wel een nieuwe opsturen. Die cd moet nu nog binnenkomen en dan nog naar mij verzonden worden. Ik heb best geduld, maar ik ga geen twee maanden wachten en er maar constant achteraan mailen als het misgaat.

Genoeg alternatieven. Ze zoeken het maar uit.

Ik heb vandaag 4 cd's ontvangen die tussen 17 en 22 augustus zijn verstuurd. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen .
Een andere cd uit die serie had ik al op 24 augustus in huis, het moet niet gekker worden

jeroentjuhh schreef:
Ik heb vandaag 4 cd's ontvangen die tussen 17 en 22 augustus zijn verstuurd. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen .
Een andere cd uit die serie had ik al op 24 augustus in huis, het moet niet gekker worden

Maar wat was de voorspelde levertijd?

Bij sommige bestellingen weet je dat van tevoren dat de levertijd lang is.

Als ik een mailtje krijg, dat de cd verzonden is, neem ik aan dat die onderweg is.
De voorspelde levertijd is de tijd voor het duurt dat ze hem gaan verzenden, maar ik bedoel dus de datum dat ze de cd's verzonden hebben.

Aha, dan is dat toch wel vreemd dat 't zo lang duurt.
Ik dacht dat je na 21 dagen kan reclameren en je geld terug kunt krijgen of dat een cd opnieuw wordt verzonden.

Salvadore schreef:

Ik dacht dat je na 21 dagen kan reclameren en je geld terug kunt krijgen of dat een cd opnieuw wordt verzonden.

Dat zou best zo kunnen zijn. Ze zorgen zelf natuurlijk niet voor het vervoer en uit de mail die ik vorige week kreeg bleek dat meerdere mensen al lang zaten te wachten.
Ach, ik heb ze nu in ieder geval en dat is toch het belangrijkste!

Rizz
De afgelopen 3 cd's die ik apart heb besteld bij CD-wow zijn allemaal beschadigd aangekomen. Gescheurd boekje, kapotte jewel case, krassen op m'n Led Zep. Je klapt de cd open en de hele voorkant dondert naar beneden
Ook kocht ik een remaster uit 2000 nog wat en kreeg vervolgens een versie uit 1992.
En over een paar dagen kan ik ze ook gaan mailen omdat een cd nog steeds niet is aangekomen. Zo, nu ben ik klaar met klagen.

Rizz schreef:

Ook kocht ik een remaster uit 2000 nog wat en kreeg vervolgens een versie uit 1992.

Voor dat soort aankopen moet je bij Ebay of Amazon zijn.
Internet-winkels zoals CDWOW gaan onzorgvuldig met dat soort dingen om.

Ik bestel nu trouwens het liefst via Ebay of Amazon. Je wordt tenminste netjes behandeld, krijgt netjes je cd's binnen een behoorlijke tijd op de deurmat en weet wanneer iets goed zit.

kaztor schreef:
De prijzen op Amazon zijn om te smullen, wellicht nog goedkoper dan CDWOW.

rkdev schreef:

Valt erg mee als je het handig aanpakt: bij Amazon.co.uk versturen ze gratis als je voor 25 euro of meer bestelt en bij Amazon.de al vanaf 20 euro. Amazon.de is door de bank genomen overigens een stuk duurder dan Amazon.co.uk. Wat bij de Duitse tak vooral aantrekkelijk is, is dat ze regelmatig standaard midprice-cd's aanbieden à 3 voor 15 euro. En verzending daarvan is óók gratis.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.