Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2011, 08:52 uur
Rizz schreef:
Ook kocht ik een remaster uit 2000 nog wat en kreeg vervolgens een versie uit 1992..
Ook kocht ik een remaster uit 2000 nog wat en kreeg vervolgens een versie uit 1992..
Ik wou dat mij dat overkwam - de geluidskwaliteit van die oude uitgaven is doorgaans een stuk beter dan de gemiddelde remaster... Maar het is waar: bij CD Wow zijn ze daar slordig mee. Wat dat betreft biedt Amazon meer houvast in hun omschrijvingen.
Wat verzendtijden betreft: dat weet je van tevoren als je bij CD-Wow bestelt, al vind ik dat op zichzelf geen excuus. En ook elders duurt het wel eens langer, dat heb je nu eenmaal met internationale verzendingen. Ik wacht alweer een week of 3 op een pakketje van Amazon Canada, al weet ik uit ervaring dat dat soms zomaar een maand kan duren.
Maar bij CD-Wow blijft het raar gaan: sommige bestellingen heb ik al een dag of 4 na verzending in huis, bij andere duurt het 3 tot 4 weken. Er valt geen peil op te trekken. Maar op zich heb ik daar geen moeite mee, want de afgelopen jaren heb ik ervaren dat ze hoe dan ook altijd aankomen. Op 1x na, een paar jaar geleden, maar toen stuurden ze zonder morren heel snel een nieuwe op. Wat dat betreft heeft Stijn gelijk: tegenwoordig gaat die procedure een stuk moeizamer.
Zoals ik al eerder schreef: ik ben vooral afgehaakt bij CD-Wow omdat ik te vaak Zuid-Amerikaanse (Argentijnse) persingen krijg. Daarvan is het drukwerk (en misschien ook de persing van de CD zelf) echt van inferieure kwaliteit.
0
geplaatst: 23 september 2011, 08:58 uur
Iemand hier trouwens ervaring met Kroese-online? Ik heb daar onlangs voor het eerst iets besteld: 3 CD's met - volgens de website - een levertijd van 4 tot 6 dagen, maar inmiddels duurt dat ook alweer een maand. Heb er vorige week maar een mailtje achteraan gestuurd, waarop ik snel en keurig antwoord kreeg. De CD's bleken niet meer via de Nederlandse leverancier verkrijgbaar, dus gaan ze het nu internationaal proberen.
So far, so good, maar dat gaat dus ook nog wel even duren. Vaak zijn muziekverkopers ook maar afhankelijk van de verkrijgbaarheid van bepaalde CD's op de internationale markt. En dat fluctueert nogal, zeker als het niet al te voor de hand liggende titels zijn.
So far, so good, maar dat gaat dus ook nog wel even duren. Vaak zijn muziekverkopers ook maar afhankelijk van de verkrijgbaarheid van bepaalde CD's op de internationale markt. En dat fluctueert nogal, zeker als het niet al te voor de hand liggende titels zijn.
0
geplaatst: 23 september 2011, 10:19 uur
gaucho schreef:
Iemand hier trouwens ervaring met Kroese-online?
Iemand hier trouwens ervaring met Kroese-online?
Jazeker. Een voordeel ervan is dat er altijd snel gereageerd wordt op een mail en de afhandeling is altijd prima. Ze zullen er ook alles aan doen om de cd's voor jou te vinden en lukt dat niet, dan laten ze dat keurig weten en krijg je het geld snel teruggestort.
0
geplaatst: 27 september 2011, 15:40 uur
Ik heb gelukkig een goede ervaring gehad met CD-Wow. Donderdag de cd High Violet van The National besteld, vrijdag verzonden en vandaag ontvangen.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 27 september 2011, 16:04 uur
Mijn laatste bestellingen (cd's van Girls, The Gathering en Tori Amos) kwam allemaal binnen een week aan. Lang geleden dat CD-Wow mij zo snel bediende, maar ik kan dat uiteraard alleen maar toejuichen. 

0
geplaatst: 27 september 2011, 16:35 uur
Ik heb vandaag ook twee CD's binnengekregen die ik de 19e heb besteld. Viel mij ook alles mee. Al zijn er nog wel twee onderweg (maar die zijn ook later verzonden).
0
geplaatst: 27 september 2011, 17:30 uur
Vandaag bericht gekregen dat er officieel een bestelling is kwijt geraakt. Gaan ze opnieuw versturen, ben benieuwd....
0
geplaatst: 27 september 2011, 17:33 uur
Vandaag heb ik ook 2 cd's ontvangen, die maar een week onderweg zijn geweest. De vorige serie duurde een maand, maar is uiteindelijk wel netjes aangekomen.
0
geplaatst: 28 september 2011, 16:42 uur
Gisteren een cd ontvangen uit Hong Kong (volgens het adres van de afzender op het pakje), ik had hem donderdag besteld!
0
geplaatst: 28 september 2011, 16:50 uur
Ach, ik had er zondag eentje bij Sounds for Sure besteld en die lag gisteren al op de mat. Helemaal uit Papendrecht zelfs.
0
geplaatst: 28 september 2011, 17:10 uur
Ja, maar voor cd-wow begrippen is dit natuurlijk razendsnel.
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 16:00 uur
Ik weet niet of cd wow nog steeds doet in waardebonnen, misschien niet meer. Ik dacht dat ze daar vrij uniek in waren.
Maar vandaag werd er bij de bestelling van de nieuwe cd van Kate Bush bij Amazon.co.uk óók opeens 10 pond van de rekening afgetrokken. De cd was 8.95 dus ik hield zelfs nog over. Wat natuurlijk automatisch weer leidt tot extra bestellingen, maar goed.
Geen idee of Amazon dit al heel lang doet en of ze het idee misschien hebben overgenomen van cdwow. Met 10 pond kun je overigens heel wat, bij Amazon.
Maar vandaag werd er bij de bestelling van de nieuwe cd van Kate Bush bij Amazon.co.uk óók opeens 10 pond van de rekening afgetrokken. De cd was 8.95 dus ik hield zelfs nog over. Wat natuurlijk automatisch weer leidt tot extra bestellingen, maar goed.
Geen idee of Amazon dit al heel lang doet en of ze het idee misschien hebben overgenomen van cdwow. Met 10 pond kun je overigens heel wat, bij Amazon.
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 16:08 uur
Per 11 cd's krijg je een waardebon t.w.v. van het gemiddelde van die 11 cd's bij cd-wow. Ik had laatst op die "alles -10%" dag 12 cd's besteld en kreeg van de week een waardebon voor 6,92. Toen kon ik mooi de ltd versie van de nieuwe Bjork vooor 4 euro bestellen 
Nu alles nog binnenkrijgen en het is helemaal feest

Nu alles nog binnenkrijgen en het is helemaal feest

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 oktober 2011, 18:14 uur
Intussen heb ik nog altijd mijn bestelling niet binnen. Die sukkels zeggen dat ze 'm met prioriteit verzenden. Krijg ik een andere bestelling ineens binnen een halve week binnen (van m'n broertje), maar de bestelling waar 't om ging is weer eens vertraagd. Wat voor onbenul ben je dan? Ik vraag me echt af of ze bij cdwow wel kunnen lezen.
De bestelling die dus binnenkwam was ook nog pure beflikkerij. Een kleuterboekje van 32 pagina's met foto's. Wordt verkocht als 'biografie'. Ik kreeg toevallig nog een berichtje terug dat deze bestelling vertraagd was, terwijl 'ie allang binnen was. Heb ze 't geld terug laten betalen, dus dat scheelde nog...
Ik bestel er nooit meer wat, donder maar op.
De bestelling die dus binnenkwam was ook nog pure beflikkerij. Een kleuterboekje van 32 pagina's met foto's. Wordt verkocht als 'biografie'. Ik kreeg toevallig nog een berichtje terug dat deze bestelling vertraagd was, terwijl 'ie allang binnen was. Heb ze 't geld terug laten betalen, dus dat scheelde nog...
Ik bestel er nooit meer wat, donder maar op.
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 18:21 uur
Ik denk gewoon dat ze je pesten, Stijn...
Misschien lezen ze dit mee
Misschien lezen ze dit mee

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 oktober 2011, 18:24 uur
Het is te gek voor woorden dat je op 10 oktober een bestelling nog niet binnen hebt als je op 18 augustus besteld hebt. Ze krijgen geen cent meer van me.
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 20:05 uur
Je moet ook niet van die lastige cd's bestellen.... 
Nee, niet dat ik officieel weet. Ik heb al een creditcard dus waarom nog eentje van Amazon?
Misschien als je een bepaald bedrag aan bestellen hebt bereikt, een soort spaarkaart, dat je dan 10 pond terug krijgt.

MarkJS schreef:
Je hebt een amazon.co.uk creditcard aangeschaft?
Je hebt een amazon.co.uk creditcard aangeschaft?
Nee, niet dat ik officieel weet. Ik heb al een creditcard dus waarom nog eentje van Amazon?
Misschien als je een bepaald bedrag aan bestellen hebt bereikt, een soort spaarkaart, dat je dan 10 pond terug krijgt.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 08:26 uur
Da's nieuw voor mij, terwijl ik er vorige week toch nog voor 21 pond besteld heb. Wat heb jij dat ik niet heb? 
Ik zie altijd wel die Amazon-spaarkaart, waarbij je tien pond terugkrijgt op je eerste aankoop. Ik heb dat volgens mij in een ver verleden wel eens geprobeerd, maar ik meen dat dat alleen gold voor inwoners van het Verenigd Koninkrijk. Je hebt die cd toch wel naar je Nederlandse huisadres laten versturen? Of zou die actie nu ook voor ons buitenlanders gelden? Maar dan zou je toch op z'n minst actief die 'Sign up now' knop aangeklikt moeten hebben?

Ik zie altijd wel die Amazon-spaarkaart, waarbij je tien pond terugkrijgt op je eerste aankoop. Ik heb dat volgens mij in een ver verleden wel eens geprobeerd, maar ik meen dat dat alleen gold voor inwoners van het Verenigd Koninkrijk. Je hebt die cd toch wel naar je Nederlandse huisadres laten versturen? Of zou die actie nu ook voor ons buitenlanders gelden? Maar dan zou je toch op z'n minst actief die 'Sign up now' knop aangeklikt moeten hebben?
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 09:30 uur
Als regelmatige besteller bij amazon.co.uk ben ik ook wel benieuwd wat er hier gebeurd is en hoe ik dit voordeeltje kan bemachtigen 

0
geplaatst: 11 oktober 2011, 10:25 uur
Ze maken wel altijd netjes het rekensommetjes voor als je zo'n kaart aan zou schaffen voordat je iets gaat bestellen. Misschien is het gewoon een misverstand?
Of "een vergissing van de bank in uw voordeel" natuurlijk
Of "een vergissing van de bank in uw voordeel" natuurlijk

0
geplaatst: 11 oktober 2011, 11:27 uur
vigil schreef:
Per 11 cd's krijg je een waardebon t.w.v. van het gemiddelde van die 11 cd's bij cd-wow.
Klopt, maar je moet deze 11 CD's dan wel binnen een bepaalde periode besteld hebben. Ik dacht zelfs 1 maand. Dus veel mensen komen er niet aan.Per 11 cd's krijg je een waardebon t.w.v. van het gemiddelde van die 11 cd's bij cd-wow.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 11:54 uur
Vroeger ging dat over een langere periode en had ik een keer een bon van 26 euro
(volgens mij zat ik aan de 22 of meer
)
(volgens mij zat ik aan de 22 of meer
)
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 11:58 uur
^ Klopt, toen had ik inderdaad ook nog vaker een kortingsbon. Nu lukt me dat vaak niet meer.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 oktober 2011, 12:24 uur
Ik heb er pas nog 1 gehad, en er zat zeker meer als een maand tussen, heeft wel te maken met de datum van verzending van de 11e cd, als die op backorder staat telt die nog niet mee.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 oktober 2011, 12:28 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik kreeg toevallig nog een berichtje terug dat deze bestelling vertraagd was, terwijl 'ie allang binnen was.
Ik kreeg toevallig nog een berichtje terug dat deze bestelling vertraagd was, terwijl 'ie allang binnen was.
Ik mail ze dat ze moeten cancelen, ontvang er een mailtje over dat dit gebeurt is. Kijk ik vanochtend naar m'n mails: 'uw bestelling is verzonden'.

0
geplaatst: 12 oktober 2011, 14:57 uur
DjFrankie schreef:
Ik heb er pas nog 1 gehad, en er zat zeker meer als een maand tussen, heeft wel te maken met de datum van verzending van de 11e cd, als die op backorder staat telt die nog niet mee.
Klopt, het gaat om het aantal CD's dat binnen een bepaalde periode daadwerkelijk verzonden is. Ik ben zo'n bon ook wel eens misgelopen omdat er verschillende CD's lang in de backorder bleven staan.
Overigens rekenen ze volgens mij met een periode van twéé maanden waarbinnen je 10 CD's besteld moet hebben (en die dus daadwerkelijk verzonden zijn).
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 16:23 uur
van die 12 cd's zijn er pas 5 a 6 binnen maar ik heb wel een bon gehad.
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 19:39 uur
Op 8 oktober werd mij "The Wall" reissue verstuurd, en had hem vanmorgen in de bus.
het kan dus wel
het kan dus wel

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 oktober 2011, 20:28 uur
Ik begin te denken dat cdwow mij expres elke keer moet hebben. 'Ah, van Stijn. Leg die maar twee weken opzij, eerst die van Duco'. 

* denotes required fields.