MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
vigil schreef:
van die 12 cd's zijn er pas 5 a 6 binnen maar ik heb wel een bon gehad.

Vandaag kwam er een oververmoeide postbode helemaal uit Hong Kong om 4 enveloppen te brengen ( 3 x Peter Hamill en 1 x VDGG).

Stijn_Slayer schreef:
Ik begin te denken dat cdwow mij expres elke keer moet hebben. 'Ah, van Stijn. Leg die maar twee weken opzij, eerst die van Duco'.

Ik begin het te geloven 8 okt verzonden, vandaag in de bus.. weer Het gaat om Welcome 2 my Nightmare van Alice Cooper(voor respectievelijk 9 euro met bonus track)

Stijn_Slayer
En als jij nu de volgende keer voor mij besteld?

Haha Tja.. xD

Een cd op 10 oktober uitgekomen, vandaag in de bus. Ze kunnen het dus wel!

DjFrankie (moderator)
5 recensies geschreven 5 keer 1 euro kortingsbonnen gekregen, da's mooi meegenomen. van cd wow!

^ Ja hier ook. Let wel op de vervaldatum !

DjFrankie (moderator)
Zijn al weg, 5 cd;'s besteld vandaag, ben benieuwd hoelang ze duren.

Het duurt lang maar CD WOW komt de toezegging waar: aangegeven dat ik een CD niet heb ontvangen, mail ontvangen dat ze 'm nog een keer gaan versturen en verdomd: Trentemoller lag op de mat dit weekend. berelekkere CD trouwens.

Heeft er iemand ervaring met hmv.com.hk? Er staat een cd op die overal uitverkocht is, maar er zit een typefout in de artiestennaam (dat kan verklaren waarom hij daar niet uitverkocht is). De cd-code is wel juist. Ik vraag me af of deze site betrouwbaar is.

Edit: laat maar, 10-28 dagen tot verzending: 'This item has a low inventory and may not be in stock when you place your order. As soon as we receive stock from our supplier, we will ship your order. However, HMV cannot guarantee the in stock position at any of our suppliers.' Kortom, ook daar is hij uitverkocht. K*T!

E-bay al gekeken Japsuh ?

Of anders discogs.

Gaat het om Lee Moses? Daarvan staat Time and Place niet op Discogs (ik had al gekeken).

Tja, als hij zo geheimzinnig doet over de cd in kwestie kan het gebeuren dat ik een zinloze suggestie doe

Oh, sorry. Dat had ik er niet bij geschreven... Het gaat om Lee Moses. Echt helemaal nergens verkrijgbaar, terwijl hij uit 2007 komt. Baal hier echt van...

Die zoek ik ook al heel lang, dus mocht je hem ooit nog tegenkomen dan hoor ik het graag.

De prijszetting van die webwinkels is toch niet te volgen.
Vind ik zomaar op grooves-inc.com de recentste reissues van R.E.M. voor prijzen rond de 7 euro.
Terwijl die site over het algemeen duurder is dan amazon of cdwow.

... en kijk anders even op Play.com

... kun je misschien een nog gunstigere deal vinden

DjFrankie (moderator)
Ik heb de omnibus cd van The Cult - Love besteld. Deze was bij Bol goedkoper dan bij Cd Wow.
Alleen was hij bij Bol ook 2 weken levertijd maar scheelde wel bijna 5 euro.
Shoppen loont dus zeker wel.

Stijn_Slayer
Stijn_Slayer schreef:
Het is te gek voor woorden dat je op 10 oktober een bestelling nog niet binnen hebt als je op 18 augustus besteld hebt. Ze krijgen geen cent meer van me.

En vandaag is de cd dus eindelijk binnen gekomen. Helemaal niet met prioriteit verzonden, zoals beloofd was.

Tja, ik heb ze iedere keer binnen 6 dagen
Dus ik denk toch dat het aan jou ligt... of aan de muziek die je moet hebben x]

Ducoz schreef:
Tja, ik heb ze iedere keer binnen 6 dagen
Dus ik denk toch dat het aan jou ligt... of aan de muziek die je moet hebben x]

Ik heb 27 oktober Timothy's Monster van Motorpsycho bij CD Wow besteld en ook die is nog niet binnen...

Had het kunnen weten, want toen ik dit album had besteld, ontving ik het ook pas na een maand

Bestel hem dan ook via Velvet!

Ik had Timothy´s Monster daar binnen 3 dagen binnen.

Don Cappuccino schreef:
Bestel hem dan ook via Velvet!

Ik had Timothy´s Monster daar binnen 3 dagen binnen.

Wou net zeggen: ''Velvet ? Nooit van gehoord...''
Maar nu ik (na even Googlen) de website heb bezocht en het logo heb gezien...

(afbeelding)...herken ik het weer:

Heb op 4 augustus 2010 de originele USA 2LP uit 1966 van The Mothers Of Invention's Freak Out gekocht bij een kerel in Amsterdam.
Ik kreeg de lp van hem mee in een plastic zak met daarop het logo van Velvet.

Moet zeggen dat de website en het aanbod er goed uitzien, dus bedankt voor deze herinnering.
Zal hier ongetwijfeld wel eens wat gaan bestellen...

Stijn_Slayer
@ Ducoz:

Aan mij kan 't natuurlijk niet liggen. Anders zou ik ervoor zorgen dat ik al mijn cd's in drie dagen in huis heb. Nu was 't dan een wat meer onbekende, klassieke titel, maar ook bij albums die goed verkrijgbaar zijn duurt en duurt 't maar.

Velvet vind ik trouwens helemaal duur.

Er zitten wel echt prutsers bij cdwow. Die klantenservice is écht niet meer wat 't geweest is. Vroeger zeurden ze nooit. Kreeg je gewoon een nieuwe cd. Nu moet je bij al je buren en 't postkantoor (wat is een postkantoor?) langs en twintig dagen wachten voor ze eens een nieuwe cd willen sturen. Zeg je 'ik heb al gekeken bij m'n buren en het postkantoor'. Mailen ze terug 'please check with your neighbours and your local post office first'.

Dat gecancelde boekje waar ik 't eerder over had bleek later ineens toch weer verzonden te zijn, en daarom, besloten ze maar om geen geld terug te boeken. Moest ik ook weer achteraan mailen, omdat je na een maand nog geen geld hebt (zonder enige melding). Slaat toch nergens op? Ik ontvang een bericht dat 'ie geannuleerd is, en ik heb 't ruim op tijd voor verzending aangegeven. Ironisch is dat het toch verzonden exemplaar ook nooit is aangekomen.

Komen ze me tegemoet door te beloven m'n cd met prioriteit te verzenden. Krijg ik dat rotboekje met prioriteit in drie dagen binnen. Hoe moeilijk is het nou?

DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:
Ik heb de omnibus cd van The Cult - Love besteld. Deze was bij Bol goedkoper dan bij Cd Wow.
Alleen was hij bij Bol ook 2 weken levertijd maar scheelde wel bijna 5 euro.
Shoppen loont dus zeker wel.

Was niet leverbaar bij Bol, nu nog goedkoper via Cd van de Griend, wordt steeds leuker deze Omnibus.

Vorige week vrijdag lag Noel Gallagher's cd bij mij in de brievenbus. Besteld bij cdwow. Ik helemaal blij natuurlijk echter zat er een onverwijderbaar stickertje op het boekje.
Op de voorkant zat een zilverkleurige sticker van 'weet ik veel wat' ter grootte van een postzegel.
Ik vind het al irritant als er een sticker op de jewelcase zit.

Ik heb cdwow een mail gestuurd en ik kreeg dinsdag bericht dat er maandag een nieuw boekje is verstuurd. Die kwam dus vandaag binnen. Exact vijf werkdagen na de klacht.

Ik ben aangenaam verrast.

Ja meestal zijn ze daar wel goed in.
CD wow plakt die stickertjes er echter niet op, dat doet de fabrikant als "echtheid" zegel, er gaan natuurlijk altijd goedkopere, neppe versies rond die niet zijn te onderscheiden van het echt.
Voor ons als consument 9 van de 10 keer niet erg, alleen de fabrikant/maatschappij/artiest loopt daardoor dan geld mis.

@ Stijn

Weet je wat je eens moet proberen, neem eens een keer zo'n verzekering of weet k veel wat het is dat je kan aanklikken bij het betalen.
Misschien maakt zo iets nog uit in de verzending? Je weet maar nooit.. Ik doe het overigens nooit.

Ducoz schreef:
CD wow plakt die stickertjes er echter niet op, dat doet de fabrikant als "echtheid" zegel, er gaan natuurlijk altijd goedkopere, neppe versies rond die niet zijn te onderscheiden van het echt.
Voor ons als consument 9 van de 10 keer niet erg, alleen de fabrikant/maatschappij/artiest loopt daardoor dan geld mis.

Dat is waarschijnlijk dat vervelende IFPI-hologram - een soort wereldwijde Buma-Stemra die de rechten in de gaten houdt en piraterij tegengaat. Je mag er dan inderdaad van uitgaan dat je een officiële release te pakken hebt. Maar vreemd genoeg staan die zilverkleurige, spiegelende logootjes alleen op persingen uit Zuid-Amerika en Aziatische landen.
En laten dat nou juist uitgaven zijn dat ik zelf als inferieur beschouw: vaak is het drukwerk van het artwork van beduidend mindere kwaliteit als die van Europese en Amerikaanse persingen. Van sommige mensen heb ik begrepen dat ook de CD zelf kwalitatief minder is, al heb ik daar zelf geen aanwijzingen voor.

Ze staan overigens altijd op de doosjes, nooit op het boekje zelf; da's voor het eerst dat ik dat hoor. Hoewel, als oceanvolta het heeft over een etiketje ter grootte van een postzegel is het waarschijnlijk iets anders dan dat IFPI-logo. Heeft dat opnieuw opgestuurde boekje overigens niet precies hetzelfde postzegeltje?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:46 uur

geplaatst: vandaag om 20:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.