MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Ja, zo bind je wel klanten.

Het heeft een hoog Talpa-gehalte.

ik heb bij de "nieuwe" cd wow hd (wat een verschrikkelijk naam trouwens) afgelopen week op 24 feb een bestelling geplaatst. Weliswaar 2 Paul McCartney albums, dus redelijk "makkelijke"albums, kreeg al op 25 feb een mail dat ze ersturrd waren.
Dat op zich was al een verrassing, want dat duurde normaal al langer. Maar wat schetst mijn verbazing op 29 feb: de 1e van de 2 ligt al in de bus. En een dag later de 2e!
Het lijkt er dus op dat ze met het veranderen van de naam wel een heel stuk snelleer zijn geworden. Ik was over het algemeen al redelijk positief over ze, maar als de levertijd deze kant op gaat, dan zal ik hier zeker weer vaker terechtkomen.
Overigens ben ik ook zeer te spreken over amazon.de. Onze oosterburen hebben ook vaak goede aanbiedingen en de verzendkosten zijn te verwaarlozen (soms niets) als je het vergelijkt met de overige amazons.
Het wachten is natuurlijk op de nl versie van amazon.

Ik kreeg ook twee CD's die ik besteld heb binnen een week binnen. Goed teken?

Met CD-Wow heb ik regelmatig meegemaakt dat bestellingen na een aantal weken 'backorder' worden, waar de bestelling weken in kan staan. Vervolgens veranderd 'backorder' in onleverbaar. Het geld wordt dan een paar weken later teruggestort. Vervolgens dezelfde cd bij Bol besteld, en binnen drie werkdagen binnen. Dat is een paar keer gebeurt. het is maar dat jullie het weten.

Hmmm, gek is dat. Mij is in het verleden meermalen het omgekeerde overkomen: wekenlang wachten bij bol.com en bij CD wow opeens op voorraad...

Ik heb sowieso een beetje mijn vertrouwen verloren in Nederlandse online-aanbieders als het gaat om het verkrijgen van wat minder voor de hand liggende titels. Vaak is het wéken tot maanden wachten, als ze de titel in kwestie al geleverd kunnen krijgen. Tegenwoordig struin ik zelf het internet maar af. Vaak heb je zo'n lastig te vinden titel dan eerder te pakken.

DjFrankie (moderator)
devel-hunt schreef:
Met CD-Wow heb ik regelmatig meegemaakt dat bestellingen na een aantal weken 'backorder' worden, waar de bestelling weken in kan staan. Vervolgens veranderd 'backorder' in onleverbaar. Het geld wordt dan een paar weken later teruggestort. Vervolgens dezelfde cd bij Bol besteld, en binnen drie werkdagen binnen. Dat is een paar keer gebeurt. het is maar dat jullie het weten.

Is bij mij ook al drie keer andersom geweest, Bol.com kan niet leveren en CD wow meteen, en goedkoper.

DjFrankie (moderator)
Wow HD, levert echt binnen een week voortaan. Ze zullen nu ook wel moeten want er is concurrentie bij gekomen mbt het betalen met Ideal.
Zavi levert vanaf vandaag ook met Ideal betaling.

Finally!

Dát is goed nieuws

Stijn_Slayer
DjFrankie schreef:
Wow HD, levert echt binnen een week voortaan. Ze zullen nu ook wel moeten want er is concurrentie bij gekomen mbt het betalen met Ideal.

Ha, poultje opzetten?

DjFrankie (moderator)
Ik heb ze altijd binnen een week bij Wow HD, alleen nu kun je vergelijken, pak bv The Smiths box, scheelt toch gauw een euro of 5

Ik heb ze meestal in 4 dagen, dat is wel een hele verbetering t.o.z.v. vorig jaar of daarvoor.

Stijn_Slayer
Duurt alleen tien dagen voor ze eindelijk eens verzenden.

Maar zolang de prijs goed is, heb ik daar helemaal geen problemen mee eigenlijk.

Onlangs heb ik drie cd's besteld bij WOWHD zoals het tegenwoordig heet en ze waren geen van allen op voorraad. Dat het dan even kan duren voor ze verzonden worden begrijp ik en daar houd ik ook gewoon rekening mee. Maar waarom krijg ik het eerste album 3 dagen na verzending binnen en is de tweede er na 9 dagen nog steeds niet?
De derde cd is inmiddels ook verzonden (zeggen ze) dus dan hoop ik maar dat ze allebei tegelijk op de deurmat vallen.

Wanneer ze welke cd verzenden zegt helemaal niets bij WOWHD. Is ook altijd zo geweest.
Van mijn laatste bestelling kreeg ik de cd waarvan ik als eerste een verzendbevestiging ontving uiteindelijk als laatste in de brievenbus. Gewoon bestellen omdat het goedkoop is en maar zien wanneer het in de brievenbus ligt.

oceanvolta schreef:
Gewoon bestellen omdat het goedkoop is en maar zien wanneer het in de brievenbus ligt.
Ja, met die instelling koop ik ook bij cdwow, maar als ik dan eenmaal verzendbevestiging krijg wil ik hem ook zo snel mogelijk binnenhebben natuurlijk. Eigenlijk zouden ze niet eens een verzendbevestiging moeten sturen, kan ik me ook niet ergeren aan de lange bezorgtijd

De bezorgtijd is nu juist niet meer zo veel, 3 tot 5 werkdagen.. is het streven in ieder geval.

Maar soms moeten ze van verder komen... ik heb regelmatig, als de CD in een kartonnen envelope zit, inplaats van een bubbeltjes envelope, er een bonnetje bij zitten waarop staat dat hij is verzonden van een of andere plaats in California.. meestal zitten ze ook in een envelope vanuit Hong Kong of Zwitserland... ze komen echt van over de wereld.. dus enige wachttijd (hoe vervelend het ook is) is niet zo gek.

En zoals je zegt, Duco; de wachttijd is meestal zo lang niet meer. Ik heb een paar weken geleden ook een hele zooi cd's besteld bij cdwow (of wowhd zoals het tegenwoordig heet). Dat doe ik bijna altijd, gelet op hun prijzen. En het kwam allemaal redelijk snel binnen. De snelste was een dag na mijn bestelling verzonden, en ik kreeg hem drie werkdagen later. Binnen een werkweek dus. Dat is ook wel eens anders geweest!

Rizz
De wachttijd is erg kort de laatste tijd bij mij. Afgelopen drie keer binnen een week de cd'tjes binnen

Stijn_Slayer
Bij mij ook, al duurde het de laatste keer wel veel te lang voordat de cd werd verzonden.

stoepkrijt schreef:
Maar waarom krijg ik het eerste album 3 dagen na verzending binnen en is de tweede er na 9 dagen nog steeds niet?
Na 10 dagen is hij er wel. Gelukkig was het het wachten meer dan waard.

Edit: En 2 uur later is ook mijn derde bestelling binnen! Netjes binnen 4 dagen bezorgd. Vreemd dat ze allebei met een andere bezorger meekomen.

Mijn laatste bestelling werd juist op tijd verzonden, maar vervolgens heeft het nog zeven werkdagen geduurd voor-ie binnen was, terwijl hij binnen vijf werkdagen binnen had moeten zijn. An sich geen ramp, maar ik word neurotisch van wachten.

Daar wordt ik ook neurotisch van. Als ik ongeveer weet hoe lang ik moet wachten valt het nog wel mee, maar als je niet weet wanneer de boel eindelijk eens bezorgd wordt, is het alleen maar erg

Ik kreeg vandaag mail van cdwow met aanbevelingen naar aanleiding van mijn eerdere aankopen bij cdwow. Even voor de goede orde ik bestel een behoorlijke hoeveelheid bij cdwow (rond de 25 per maand) waarvan ongeveer 90% Soul, Jazz, Funk is de overige 10% bestaat dan vnl. uit Folk, Singer Songwriter, Pop en Rock.

En waar denkt cdwow mij blij mee te kunnen maken Santigold, Cribs, Off, The XX, My Bloody Valentine ed.

ik quote even de openings zin van de mail
"Hoi Lion als we naar je eerdere aankopen bij WOWHD kijken, denken we met een redelijke zekerheid te kunnen zeggen dat je niet vies bent van een dosis indie en alternatieve muziek. Er zijn behoorlijk wat nieuwe releases waar we erg enthousiast over zijn en hopelijk ben jij dat ook.

Stuur dan geen mail...............

Zijn er meer die een soort gelijke mail hebben gekregen en waarbij de "tips" absoluut niet passen bij de aankopen uit het verleden....?????

Had hetzelfde.. Naar ik weet ook dezelfde bands.

Volgens mij sturen ze iedereen gewoon exact dezelfde mail.

Ik heb precies dezelfde mail gekregen met dezelfde aanbevelingen, waarschijnlijk gewoon een standaardmail die iedereen krijgt.

DjFrankie (moderator)
Yep hier ook dezelfde aanbevelingen

Hier ook

Gast
geplaatst: vandaag om 11:53 uur

geplaatst: vandaag om 11:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.