MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Ik heb hem niet gehad
Maar een aanbeveling Santigold is nooit verkeerd hoor

Ik heb ook dezelfde mail, met dezelfde bands. Dit soort mails komen bij mij niet binnen in de bak Postvak In, maar in de vergaarbak 'Meuk'.

Vandaag kreeg ik weer twee nieuwsbrieven van WOWHD binnen. Een Nederlandse en een Deense Ze zijn weer lekker aan het klooien dus.

DjFrankie (moderator)
stoepkrijt schreef:
Vandaag kreeg ik weer twee nieuwsbrieven van WOWHD binnen. Een Nederlandse en een Deense Ze zijn weer lekker aan het klooien dus.

Hier ook met de nieuwe Aerosmith

Wow, 5% korting vandaag als je 1 artikel koopt. Wat 'n actie!

Fair, 10% bij twee artikelen, maar ik vraag me af of ze serieus denken dat ze hiermee klanten winnen?

Mensen die van plan zijn om binnenkort een bepaalde cd te bestellen zullen nu misschien alvast toehappen. Of mensen die al iets wilden bestellen doen dat nu eerder bij CDWOW dan ergens anders. En mensen die het woord 'korting' zien zullen vaker getriggered worden om even op de site te kijken of er toevallig wat interessants te halen valt.
Ja, ik geloof wel dat het werkt, al die tijdelijke acties van CDWOW.

Maar 5%? Iedereen weet dat CD-WOW (/wowhd) over een week een betere, luxere, voordeligere actie heeft. Ik merk het bij mezelf: op het moment dat er geen actie is plaats ik simpelweg geen bestelling, maar wacht ik nog even op een leuk kortingsbedrag. Zou dit ook bij die 5% korting doen, dat is echt knap weinig waard.

Die acties van cd-wow zijn sowieso een wassen neus, ze geven 5% korting maar gooien gelijk de prijs van een cd 5% omhoog.

Shangri-la schreef:
Die acties van cd-wow zijn sowieso een wassen neus, ze geven 5% korting maar gooien gelijk de prijs van een cd 5% omhoog.
Dat is onzin. Ik kijk regelmatig op de site en de prijzen van bijvoorbeeld Muse- en Dream Theater-albums (die ik regelmatig in de gaten houd ) zijn al tijden min of meer hetzelfde. Als er dan zo'n kortingsactie is zijn die prijzen nog steeds hetzelfde. Ik heb nog nooit een plotselinge prijsstijging gezien, bij welk album dan ook.

Ik heb het bij andere artiesten (bv. Bob Dylan) wel gezien anders.

Ik heb altijd een behoorlijke verlanglijst staan en heb regelmatig prijsstijgingen gezien. Als ik het album een week later weer aanklikte, was de prijs veranderd (lees : verhoogd).

Volgens mij worden die prijzen dan ook regelmatig verlaagd, dat kan bijna niet anders. Anders zou het wel erg gaan opvallen.

DjFrankie (moderator)
Op 25 Juni deze besteld omdat ik mijn vinyl exemplaar heb weggedaan, maar nog steeds niet leverbaar en in back order. Ongelooflijk een van de meest verkochte albums ever.

Raffael1977
Vooral de pre-order albums zijn vaak spot goedkoop, heb regelmatig albums gekocht voor 8 a 9 euro.

jeroentjuhh schreef:
Ik heb altijd een behoorlijke verlanglijst staan en heb regelmatig prijsstijgingen gezien. Als ik het album een week later weer aanklikte, was de prijs veranderd (lees : verhoogd).

Zavvi doet dat ook.

Dit is nou waar Play.com met vlag en wimpel wint:
Je stopt cd's in je verlanglijstje, de prijzen veranderen en je kunt ze bestellen met de laagst voorkomende prijs!

jeroentjuhh schreef:

Dit is nou waar Play.com met vlag en wimpel wint:
Je stopt cd's in je verlanglijstje, de prijzen veranderen en je kunt ze bestellen met de laagst voorkomende prijs!

Volgens mij kun je bij Play geen verlanglijst maken.

Fijn is de verlanglijst van Amazon, krijg je automatisch updates over de prijskoersen. En dan happen als je een cd voor 1 cent (plus p&p) binnen kunt slaan.

DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:
Op 25 Juni deze besteld omdat ik mijn vinyl exemplaar heb weggedaan, maar nog steeds niet leverbaar en in back order. Ongelooflijk een van de meest verkochte albums ever.

En vandaag 13 -8 opgestuurd

Maar Frankie toch,

Thriller van MJ koop je in elke winkel voor een prik.
Dat je zo'n cd nu uitgerekend online moet kopen.

DjFrankie (moderator)
4,49 (incl verzendkosten) een lagere prijs vond ik nergens

Mailtje van WOW HD: Besspaar tot 50%! Die vertalingen soms

Maar toch, betere reclame is er niet.

Zelfs op een forum wordt er ruim aandacht aan besteed.

Daarmee is het (misschien onbedoeld) marketingtechnisch een geweldige actie van Wow HD

Ha, misschien wel een bewuste typo? Anders had ik er nooit van geweten in ieder geval.

Ik dacht eigenlijk dat het weer een van de vele woordspelingen van CD-Wow was, maar als dat zo is dan ben ik in ieder geval niet de enige die hem niet snapt

Je kunt sparen voor dat oude besje naast de tekst. Ik bedoel, die Gwen is natuurlijk ook de jongste niet meer.

GrafGantz schreef:
Je kunt sparen voor dat oude besje naast de tekst. Ik bedoel, die Gwen is natuurlijk ook de jongste niet meer.

Van de 50% krijg je dan waarschijnlijk de tiet van gaan, niet die van komen.

Ach, met een enkele tiet van Gwen ben ik al tevree.

Het enige wat je van haar krijgt is een fopspeen.

De site ligt eruit, klopt dat?
Wijzing van een tijdje later: de site doet heel moeilijk tegen me. Veel foutmeldingen, pagina's die niet geladen kunnen worden, etc. Heeft iemand anders daar ook last van?

Gast
geplaatst: vandaag om 10:04 uur

geplaatst: vandaag om 10:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.