Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2013, 14:34 uur
Inertia is een Australisch label, die brengt de plaat denk ik uit in Australië en omstreken.
Vaak kan je aan het label zien waar ze vandaan komen, Azië en Zuid Amerika worden vaak op andere (locale) label uitgeracht.
Vaak kan je aan het label zien waar ze vandaan komen, Azië en Zuid Amerika worden vaak op andere (locale) label uitgeracht.
0
geplaatst: 24 mei 2013, 15:29 uur
Dat heeft alles met de distributie-deal te maken. Ik heb nog een tweetal vinilio's van Cocteau Twins achter me in de kast en die zijn op Megadisk (op het label een groot tandwiel); moet ik nog steeds eens vervangen door 4AD-vinilio's.
Zo wast Quest in de US het label voor distributie van New Order (Factory), waar ik dergelijke 'foute' label-aanduidingen tegenkom, corrigeer ik ze naar de originele.
Ik zou trouwens wel ff checken of de verzending niet plaatsvindt mbv kleine kinderhandjes vanuit een brak en onveilig pakhuis in Verweggistan - maar ja van dat soort ongewenste 'ethische overwegingen' heb je als westerse platenkoper natuurlijk geen last
Zo wast Quest in de US het label voor distributie van New Order (Factory), waar ik dergelijke 'foute' label-aanduidingen tegenkom, corrigeer ik ze naar de originele.
Ik zou trouwens wel ff checken of de verzending niet plaatsvindt mbv kleine kinderhandjes vanuit een brak en onveilig pakhuis in Verweggistan - maar ja van dat soort ongewenste 'ethische overwegingen' heb je als westerse platenkoper natuurlijk geen last

0
Onweerwolf
geplaatst: 24 mei 2013, 15:34 uur
Mjuman schreef:
Tenzij er opgedroogde tranen op het cd boekje zitten.
0
geplaatst: 24 mei 2013, 15:44 uur
In dat exceptionele geval - jij was toch van het neerhalen? - lijst je het hoesje in, hang het naast het schilderij van het zigeunerjongetje met traan op de wang en doe je spontaan een fikse donatie aan Unicef.
God zal je lonen

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 mei 2013, 17:02 uur
Bestelling is weer gedaan Kodaline alvast voor 9 euro, en de nieuwe van Decades waar je nauwlijks aan kunt komen hier. Die laatste via de site $ 12 verzendkosten, nu ben ik incl cd nog minder kwijt

0
geplaatst: 24 mei 2013, 17:06 uur
0
geplaatst: 24 mei 2013, 17:12 uur
Was op zoek naar 'What's the 411?', die gelukkig wel leuk een leuk prijsje heeft 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 mei 2013, 17:18 uur
Is dit geen drukfout, dit koopt toch niemand?
0
geplaatst: 24 mei 2013, 17:24 uur
Voor dat geld vlieg je naar Japan, koopt hem daar in de winkel en plakt er nog een vakantie aan vast.
0
geplaatst: 24 mei 2013, 17:26 uur
Bij Amazon weten ze soms ook van wanten: Best of [CASSETTE]: Amazon.co.uk: Music
En dat voor een tweedehands cassettebandje
En dat voor een tweedehands cassettebandje

0
geplaatst: 24 mei 2013, 17:27 uur
Maar ja, als je dan de prijs van een enkele cd ziet valt dat bandje ook wel weer mee: Into The Labyrinth: Amazon.co.uk: Music
0
geplaatst: 24 mei 2013, 18:17 uur
Dat lijkt mij gans normaal: vragen is één ding, het ervoor geven is een tweede - niemand graaft graag zijn eigen financieel Graf 

0
Onweerwolf
geplaatst: 24 mei 2013, 18:24 uur
Mjuman schreef:
In dat exceptionele geval - jij was toch van het neerhalen? - lijst je het hoesje in, hang het naast het schilderij van het zigeunerjongetje met traan op de wang en doe je spontaan een fikse donatie aan Unicef.
God zal je lonen
(quote)
God zal je lonen
Neerhalen en aankopen sluit elkaar natuurlijk niet uit.
Verder wel een goede tip. Ik kocht laatst een flanellen pyjama van een online bedrijf uit Duitsland. Aangekomen bleek er een labeltje in te zitten met "made in Pakistan" en het textiel voelde ook een beetje vochtig aan.
Toch heerlijk in geslapen.

0
Cured
geplaatst: 24 mei 2013, 18:52 uur
Ik ga dit weekend mijn slag slaan met die 15% korting ;is per gemiddelde CD toch gauw zo'n 1,5 euro......shoppe !! 

0
geplaatst: 24 mei 2013, 20:46 uur
Cured schreef:
Ik ga dit weekend mijn slag slaan met die 15% korting ;is per gemiddelde CD toch gauw zo'n 1,5 euro......shoppe !!
Me too!!
0
geplaatst: 26 mei 2013, 13:32 uur
Onweerwolf schreef:
Ook enig idee hoe je dat kunt zien? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen deze 2:
WOW HD Nederland - wowhd.nl
(quote)
Ook enig idee hoe je dat kunt zien? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen deze 2:
Exact de vraag waar ik hier voor kwam! (the national). Het leek mij ook dat die verschillen komen door een ander lokaal label, en de goedkopere versie is dan bovengemiddeld vaak een digipack en een langere verzendtijd.
0
geplaatst: 26 mei 2013, 13:37 uur
Bij die van 8,- staat wordt binnen 24 uur verzonden, die van 11,- wordt binnen 7-10 dagen verzonden.
Bij wowhd is mijn ervaring dat je na verzending nog behoorlijk geduldig moet zijn.
Bij wowhd is mijn ervaring dat je na verzending nog behoorlijk geduldig moet zijn.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 mei 2013, 13:44 uur
Zeker als je ziet vanwaar ze komen, de zes cd's uit de reeks You Can't Do That On Stage Anymore van Frank Zappa werden in mijn geval allemaal vanuit Hong Kong verzonden. Vanavond ook mijn nieuwe bestelling doorsturen
.
.
0
geplaatst: 26 mei 2013, 13:49 uur
Klopt ik zie ook bestellingen altijd uit Hong Kong (boot!?) komen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 mei 2013, 20:19 uur
Ik heb tot dusverre 4 CD's besteld en die kwamen ook allemaal uit Hong Kong. Levertijd varieerde van 12 dagen tot 24 dagen.
0
geplaatst: 26 mei 2013, 20:25 uur
Ik heb ook wel eens wat uit Zwitserland ontvangen en een aantal keer een CD met een bon bij gevoegd van een kantoor/distributiecentrum (van WOW) uit Californië.
Laatste tijd zijn ze wel sneller met bezorgen, als het item voorradig is.
3 tot 10 dagen.
Laatste tijd zijn ze wel sneller met bezorgen, als het item voorradig is.
3 tot 10 dagen.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 00:31 uur
Ik heb al een flink aantal bestellingen gekregen. Grootste deel komt uit Hong Kong, maar ik heb ook in het verleden al leveringen gehad uit Amerika, Zwitserland, Griekenland, Australië, Nieuw-Zeeland en Argentinië. Je moet idd af en toe geduld hebben, maar ik heb uiteindelijk altijd geleverd gekregen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 mei 2013, 17:25 uur
Zavvi verkoopt nu geen cd's mee, ze hebben voortaan een ander assortiment.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 19:49 uur
DjFrankie schreef:
Dat is al heel lang zo, zie verder terug in het topic
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 mei 2013, 20:12 uur
DjFrankie schreef:
Kun je nagaan hoelang ik daar al niet meer heb besteld

0
geplaatst: 28 mei 2013, 20:14 uur
Ik vind het ook niet vreemd, het aanbod werd ook steeds slechter. Helaas, want ze hadden soms wel hele leuke en aantrekkelijke dingen
0
geplaatst: 29 mei 2013, 23:44 uur
Zavvi verkoopt nog steeds cd's hoor : www.zavvi.nl - CD | Zavvi.nl.
Als je op de mailing-list kun je via de E-mail bij de cd-pagina's komen.
Als je op de mailing-list kun je via de E-mail bij de cd-pagina's komen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 mei 2013, 00:27 uur
Nou ja zeg. Heb ik een paar dagen geleden een CD besteld krijg ik nu een mailtje dat de bestelling is geannuleerd omdat ze de CD niet van hun leverancier kunnen ontvangen.
Waarom bieden ze dat ding dan aan?
Waarom bieden ze dat ding dan aan?

* denotes required fields.