Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 mei 2013, 00:34 uur
Onweerwolf schreef:
Nou ja zeg. Heb ik een paar dagen geleden een CD besteld krijg ik nu een mailtje dat de bestelling is geannuleerd omdat ze de CD niet van hun leverancier kunnen ontvangen.
Waarom bieden ze dat ding dan aan?
Waarschijnlijk omdat ze er vanuit gingen dat de leverancier kon leveren, daar istie immers leverancier voor Nou ja zeg. Heb ik een paar dagen geleden een CD besteld krijg ik nu een mailtje dat de bestelling is geannuleerd omdat ze de CD niet van hun leverancier kunnen ontvangen.
Waarom bieden ze dat ding dan aan?

Welke cd was 't?
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 mei 2013, 01:30 uur
Verrek, helemaal niet gezien.
Ik vraag me af of dat er van de week ook stond eigenlijk.
edit: ik neem aan van niet aangezien het op de plaats staat waar je normaal gesproken besteld.
Ik vraag me af of dat er van de week ook stond eigenlijk.
edit: ik neem aan van niet aangezien het op de plaats staat waar je normaal gesproken besteld.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 mei 2013, 17:09 uur
Vage shizzle, inmiddels is de CD bijna 4x zo duur geworden en nog steeds niet verkrijgbaar. Wat een stelletje oplichters zeg.
0
geplaatst: 30 mei 2013, 17:25 uur
Ik snap het wel hoor, dat werkt net zo als in een normale platenzaak.
Op een gegevenoment gaat de leverancier dumpen en dan worden de CDs erg goedkoop. Als ze op zijn moet de leverancier zelf weer bestellen als ze worden aangevraagd, dan begint het prijzenspelletje opnieuw. Of het was een gelimiteerd offer van de leverancier van CDwow dat nui verlopen is.
Ik kan in mijn bestand bij sommige titels ook kiezen tussen 3/4 verschillende versies van dezelfde plaat. (Jap import, EU, USA en soms ook special offer, maar deze lopen snel terug van 80% leverkans naar 0%... Die prijzen verschillen heel erg, special offers zijn vaak dump/bodemprijzen, USA 11+ , EU normale prijzen en Jap v.a. 25 euro)
Op een gegevenoment gaat de leverancier dumpen en dan worden de CDs erg goedkoop. Als ze op zijn moet de leverancier zelf weer bestellen als ze worden aangevraagd, dan begint het prijzenspelletje opnieuw. Of het was een gelimiteerd offer van de leverancier van CDwow dat nui verlopen is.
Ik kan in mijn bestand bij sommige titels ook kiezen tussen 3/4 verschillende versies van dezelfde plaat. (Jap import, EU, USA en soms ook special offer, maar deze lopen snel terug van 80% leverkans naar 0%... Die prijzen verschillen heel erg, special offers zijn vaak dump/bodemprijzen, USA 11+ , EU normale prijzen en Jap v.a. 25 euro)
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 mei 2013, 17:29 uur
Tsja, ik vind gewoon dat als je iets aanbiedt dat je het dan ook moet leveren. Er zal ongetwijfeld in de av een voorbehoud staan. Maar daarmee maak je niet een goede naam.
0
geplaatst: 30 mei 2013, 17:34 uur
Ik vind dat ook, al kan je er nooit echt van op aan.
Bijvoorbeeld.
Laatst werd It Still Moves van My Morning Jacket gedumpt voor 1,40(inkoop), ik bestelde er 5 en dat verkoopt als een tierelier. Daarna weer 5 voor dezelfde prijs. Daarna een aantal besteld, in backorder voor een bepaalde tijd en vervolgens ging de leverkans van 100% naar 0%. Je kan er nooit 100% van op aan.
Maar als CDwow zegt het in stock te hebben dan mag je er vanuit gaan dat ze dat kunnen leveren.. met 5-7 dagen dan bestellen ze dat gewoon.
Bijvoorbeeld.
Laatst werd It Still Moves van My Morning Jacket gedumpt voor 1,40(inkoop), ik bestelde er 5 en dat verkoopt als een tierelier. Daarna weer 5 voor dezelfde prijs. Daarna een aantal besteld, in backorder voor een bepaalde tijd en vervolgens ging de leverkans van 100% naar 0%. Je kan er nooit 100% van op aan.
Maar als CDwow zegt het in stock te hebben dan mag je er vanuit gaan dat ze dat kunnen leveren.. met 5-7 dagen dan bestellen ze dat gewoon.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 mei 2013, 17:54 uur
Heel veel webwinkels hebben daar last van. Het is niet te doen om met de hand bij te houden welk exemplaar wel/niet leverbaar is. Of je moet voor een heel klein aanbod kiezen. Af en toe houd je dat gewoon.
Ik vind wel dat ze dan vlotter mogen zijn met terugstorten. Twee/drie weken nodig hebben om terug te storten, slaat nergens op.
Ik vind wel dat ze dan vlotter mogen zijn met terugstorten. Twee/drie weken nodig hebben om terug te storten, slaat nergens op.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 00:00 uur
het duurt wel erg lang voor de bestelling komt maar het is wel 1 van de supergoedkope web aanbieders
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 7 juni 2013, 06:56 uur
Hier gaan we weer: 13% korting op alles tot en met zondag. Ik pas momenteel, er komen nog 14 cd's aan (bestelling op 26/05/2013) en ik kan weg voorlopig
. Ik denk dat vandaag de eerste zal binnenkomen.
Handig is wel dat je een alternatief adres voor levering kunt opgeven, ik laat ze bezorgen op het werk vermits ik toch iedere dag rond 7u30 de postbode zie en alle briefwisseling van het werk ontvang.
. Ik denk dat vandaag de eerste zal binnenkomen.Handig is wel dat je een alternatief adres voor levering kunt opgeven, ik laat ze bezorgen op het werk vermits ik toch iedere dag rond 7u30 de postbode zie en alle briefwisseling van het werk ontvang.
0
Cured
geplaatst: 7 juni 2013, 07:44 uur
Ok, toch maar even kijken maar het loopt bij mij ook een beetje de spuigaten uit. Ik heb wel wat moeite met dat wachten, maar het scheelt in de centjes. Als ik iets zie, wil ik het eigenlijk gelijk hebben
.
@Sir; heb je nog wel wat geld over voor je neefje ?
.@Sir; heb je nog wel wat geld over voor je neefje ?

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 juni 2013, 07:57 uur
Cured schreef:
Ok, toch maar even kijken maar het loopt bij mij ook een beetje de spuigaten uit. Ik heb wel wat moeite met dat wachten, maar het scheelt in de centjes. Als ik iets zie, wil ik het eigenlijk gelijk hebben
.
@Sir; heb je nog wel wat geld over voor je neefje ?
.@Sir; heb je nog wel wat geld over voor je neefje ?
Wel een heel andere smaak dan ome Luc

0
Cured
geplaatst: 7 juni 2013, 08:02 uur

Ach,als ie bij Luc is krijgt ie ongetwijfeld wel wat mee in de loop der jaren.
0
Cured
geplaatst: 7 juni 2013, 10:20 uur
GrafGantz schreef:
Ja, vooral hoofdpijn.
Pas jij nu maar goed op dat jouw onbesmette Ja, vooral hoofdpijn.
, pas geboren neefje niet al vroeg in het EPD komt.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 11:29 uur
Tot zondag is er 13% korting op alles, dus wie vorige keer nog niets heeft gekocht..!
Reeds gepost zie ik
Reeds gepost zie ik

0
geplaatst: 18 juni 2013, 22:02 uur
Goed, mijn Matter Of Life And Death cd van Iron Maiden was onherstelbaar beschadigd geraakt. Ik wilde wel een nieuwe voor wénagh. De goedkoopste versie was 6.99. Een duurdere was 8,49 (staat er nu niet meer tussen) en dan nog de cd/dvd versie van 17.99. De goedkoopste besteld, maar uit niets blijkt welke versie je dan krijgt. Vandaag kreeg ik hem binnen en het blijkt een Thaise persing te zijn uit 2006. Buiten het ontbreken van de dvd verschilt de package in niets van de originele persing die ik bezit.
Niks mis mee dus. Je moet alleen iets langer wachten.
Niks mis mee dus. Je moet alleen iets langer wachten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 juni 2013, 23:33 uur
Ik heb drie Dio albums besteld van dezelfde prijs. Ze zijn nog niet binnen maar ik zal ze eens aan een grondige analyse blootstellen zodra ze gearriveerd zijn. Er stond in ieder geval wel WEA / Warner Bros. bij het label dus ik ben benieuwd.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 juni 2013, 18:15 uur
Ik kreeg vandaag mijn eerste Wow hd cd uit .............. Duitsland. was ook anders verpakt.
Zitten echt wereldwijd zeg.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 juni 2013, 18:53 uur
DjFrankie schreef:
Ik kreeg vandaag mijn eerste Wow hd cd uit .............. Duitsland. was ook anders verpakt.
Ik ook. Niederaula. Geheel toevallig ga ik morgen naar een dorpje wat daar vlak bij ligt.

0
geplaatst: 21 juni 2013, 10:07 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb drie Dio albums besteld van dezelfde prijs. Ze zijn nog niet binnen maar ik zal ze eens aan een grondige analyse blootstellen zodra ze gearriveerd zijn. Er stond in ieder geval wel WEA / Warner Bros. bij het label dus ik ben benieuwd.
Dat worden dan waarschijnlijk Amerikaanse persingen. In Europa zijn ze uitgebracht op Vertigo, als ik me goed herinner. Op zich niets mis mee, maar dat vind ik bij Wow HD dan wel weer een nadeel: je krijgt erg weinig informatie over welke versie je toegestuurd krijgt. Dan moet je vaak maar fwachten. Het label is vaak de enige info, en daar kun je met wat zoekwerk wel eens wat uit afleiden.
Maar soms krijg je ook Maleisische of Argentijnse persingen toegestuurd, en ik heb het idee dat die kwalitatief echt minder zijn. Soms zie je dat al aan het drukwerk van de boekjes. Dan geeft bijvoorbeeld en site als Amazon veel meer informatie over wat je krijgt.
0
geplaatst: 21 juni 2013, 10:13 uur
Mijn Thaise A Matter Of Life And Death cd, onlangs binnengekregen via WOW, verschilt qua kwaliteit, vormgeving etcetera totaal niet van mijn originele Britse persing.
Het zou inderdaad fijn zijn te weten welke je precies krijgt, maar dan denk ik dat het hele centensysteem van Wow niet meer klopt. Ze pakken de bestelling gewoon daar waar het het snelst voorhanden is ofzo.
Ik heb meer cd's bij WOW besteld in het verleden en ik ben er tevreden over. Ik heb nooit bootlegs gehad. Iets dat me bij de voorheen Nederlandse distro Dis-order helaas wel eens is overkomen. Die Iron Maiden is de eerste die ik uitgebreid kan vergelijken.
Het zou inderdaad fijn zijn te weten welke je precies krijgt, maar dan denk ik dat het hele centensysteem van Wow niet meer klopt. Ze pakken de bestelling gewoon daar waar het het snelst voorhanden is ofzo.
Ik heb meer cd's bij WOW besteld in het verleden en ik ben er tevreden over. Ik heb nooit bootlegs gehad. Iets dat me bij de voorheen Nederlandse distro Dis-order helaas wel eens is overkomen. Die Iron Maiden is de eerste die ik uitgebreid kan vergelijken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 juni 2013, 09:51 uur
ik heb nog een korting van 15 % met de code CLOUDATLAS voor degene die wil, eindigt vannnacht
0
geplaatst: 23 juni 2013, 15:33 uur
Dank je!
Gelijk even van geprofiteerd.
Ik ben trouwens erg te spreken over CD - wow. In het verleden weleens lange tijd op producten moeten wachten, maar de laatste tijd worden ze erg snel geleverd. Weliswaar niet zo snel als bij Amazon, maar daar staat tegenover dat CD - wow erg voordelig is.
Al helemaal ten opzichte van Bol.com, het verschil in 6 gekochte cd`s bij beide webshops loopt al snel op tot 30 euro verschil in prijs en daarbij heeft CD - wow ook nog vaak veel kortingsacties.
Gelijk even van geprofiteerd.
Ik ben trouwens erg te spreken over CD - wow. In het verleden weleens lange tijd op producten moeten wachten, maar de laatste tijd worden ze erg snel geleverd. Weliswaar niet zo snel als bij Amazon, maar daar staat tegenover dat CD - wow erg voordelig is.
Al helemaal ten opzichte van Bol.com, het verschil in 6 gekochte cd`s bij beide webshops loopt al snel op tot 30 euro verschil in prijs en daarbij heeft CD - wow ook nog vaak veel kortingsacties.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 09:35 uur
Edwynn schreef:
Mijn Thaise A Matter Of Life And Death cd, onlangs binnengekregen via WOW, verschilt qua kwaliteit, vormgeving etcetera totaal niet van mijn originele Britse persing.
Ik heb nooit bootlegs gehad..
Ik heb nooit bootlegs gehad..
Nee, in bootlegs doen ze niet, volgens mij. En met die exotische persingen kan het mee- en tegenvallen. Ik heb er verschillende gehad waarbij het verschil in drukkwaliteit wel zichtbaar was, maar ook exemplaren die in niets verschilden van de Europese of Amerikaanse varianten (afgezien van de Spaanstalige 'kleine lettertjes' dan).
En ik moet zeggen: als de prijs dusdanig veel lager is dan elders, zwicht ik toch voor de verleiding. Afgelopen weekend toch weer twee koopjes meegepakt met die kortingscodes van 15 procent: de laatste House of Lords en de laatste Pallas, elk voor 6,79 euro. Argentijnse persingen of niet, daar kan geen enkele andere aanbieder tegenop.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 16:01 uur
Ik heb hier ook een Argentijnse persing staan van Oasis en die is inderdaad duidelijk minder dan de originele. Ik maal er voor de prijzen die ze vragen echter niet om. Het gaat me namelijk vooral om de kwaliteit van de muziek op het schijfje en daar is niets mis mee.
Trouwens na het concert van Bruce in Nijmegen ook maar mijn kortingscode gebruikt om mijn collectie van deze man van de grond te krijgen: Collection 1973-1984. Zijn eerste zeven CD's in een box.
Trouwens na het concert van Bruce in Nijmegen ook maar mijn kortingscode gebruikt om mijn collectie van deze man van de grond te krijgen: Collection 1973-1984. Zijn eerste zeven CD's in een box.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 25 juni 2013, 16:56 uur
Daar zijn ze weer met koopjes: klik en aanschouw. Mijn twee Mercyful Fate's staan een maand later in back-order maar ik ben een geduldig mens.
* denotes required fields.