MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Idem hier, vorige week dertien besteld, twee zijn onderweg en de rest staat in backorder. Het stoort me totaal niet, ik ga niet zo snel zonder muziek vallen . Bij mijn vorige twee bestellingen was alles binnen de drie à vier weken binnen. De vreugde om de lage prijs compenseert dit voor mij.

Running On Empty schreef:
Ik was ook altijd erg blij met Zoverstocks. Het zal wel pure pech zijn. Het ging steeds fout bij CD's van 0,01 pond, ook heel apart. Met een aantal andere aanbieders heb ik inmiddels prima ervaringen dus bestel ik mijn muziek nu daar.
Maar als je een klacht stuurt dan krijg je toch wel een refund of sturen ze een nieuwe op?

Shangri-la schreef:
Maar als je een klacht stuurt dan krijg je toch wel een refund of sturen ze een nieuwe op?

Alle keren geld terug maar het duurde wel erg lang. Ze vroegen steeds na 3 weken tot 3 keer toe of ik nog een weekje wilde wachten. Beetje wantrouwend en als je dan ziet wat ik allemaal bestel vraag ik mij echt af waarom.

Sir Spamalot (crew)
Stijn_Slayer: update van mijn bericht op 1 juni 2014, 17:26 uur

De eerste is binnengekomen (Agalloch - The Mantle), vijf staan nog in backorder, de rest is onderweg.

Stijn_Slayer
Huh, stuurt wowhd tegenwoordig geen e-mails meer als ze een cd verzenden? Ineens heb ik er één in de brievenbus liggen.

Trouwens belachelijk dat ze een plaat als Tempest al niet op voorraad hebben.

ik heb bij wowhd toch wel een beetje het idee dat alles daar gewoon een paar weken kost om op de deurmat te landen.
Ik heb nooit verschil gezien in levertijd tussen oud en recent materiaal.
Ze zijn wel goedkoop en nooit verzendkosten.

sxesven
Iemand (recente) ervaring met Discorder? Een week of drie terug een CD besteld die vorige week donderdag verzonden zou zijn, maar tot op heden niets ontvangen. Duurt wel errug lang zeg. Mailtje gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.

Stijn_Slayer
Rudi S schreef:
ik heb bij wowhd toch wel een beetje het idee dat alles daar gewoon een paar weken kost om op de deurmat te landen.
Ik heb nooit verschil gezien in levertijd tussen oud en recent materiaal.
Ze zijn wel goedkoop en nooit verzendkosten.

Ik ben er wel klaar mee. Wilde voor €4,24 best The Final Cut van PF hebben. Krijg ik een maand later eindelijk eens bericht dat ze 'm niet kunnen leveren. Flikker op met dat gelul over enorme vraag en de leverancier die niet kan leveren. Haal 'm dan maar ergens anders of heb op zijn minst het fatsoen om een beetje op te schieten.

Zaken die al geen Pink Floyd kunnen leveren, kunnen net zo goed ophouden te bestaan.

Stijn_Slayer schreef:
Zaken die al geen Pink Floyd kunnen leveren, kunnen net zo goed ophouden te bestaan.

DjFrankie (moderator)
Speciaal voor metal, in nederland zit Hammerheart prima prijs en zonder verzendkosten.

Ook 2de hands HammerheartRecords - Buy at Discogs Marketplace

buizen
DjFrankie schreef:
Speciaal voor metal, in nederland zit Hammerheart prima prijs en zonder verzendkosten.

Hoe lang duurt het doorgaans, in de praktijk, vooraleer je na je geplaatste bestelling de brievenbus hoort klepperen?
Toch geen weken ofzo? Je leest hier soms bijzondere stroperige levertermijnen aangaande het webwinkelen.

DjFrankie (moderator)
1 dag donderdag besteld vrijdag in de bus

buizen
Die HammerheartRecords lijkt me echt een aanrader. Het assortiment van die digitale knapen bevalt me zeer. Nu nog de ervaring met het 'webwinkelen' daar.
De zomer is begonnen dus ik ga daar eens in duiken. Van de allereerste ervaring met Hammerheart zal ik kond doen. Zag er al een paar behoorlijk zeldzame bootlegs en wellicht dat ik die nieuwe van Wishbone Ash (Blue Horizon) aan de deur laat bezorgen. Sowieso ga ik jagen op een UFO-box van Chrysalis..

DjFrankie (moderator)
Ik weet niet of het al is gepost maar zonder creditcard kun je ook betalen bij Amazon, via een foefje

Bestellen bij Amazon zonder creditcard | Amazon BE NL EU - priceonline.nl

Misterfool
Grr, denk ik eindelijk een mooie Boxset in huis te halen van autechre. Skipt de CD bij een van mijn lievelingsnummers( CAP IV). had het ook bij Steve reich´s phases al was het daar gelukkig bij een compositie die me niet zo kon boeien. Weet eerlijk gezegd niet zo snel waar het aan ligt. Beiden boxsetjes zijn gekocht bij een internetwinkel, maar ik kan me ook eerlijk gezegd niet voorstellen dat het komt door slechte verzending etc,

Hoe ziet de cd er uit, krassen of een fabrieksfout?
Als het door de verzending komt dan is de verpakking ook kapot. Dan kan natuurlijk niet alleen de cd kapot zijn/beschadiging hebben.

Misterfool
De cd, heeft een paar (zeer) kleine krassen. Niet heel erg in oog springend, maar blijkbaar is dat alles wat soms nodig is. Cyllophaan/ Boxsetje was niet beschadigd. Fabrieksfout zal ik maar aannemen.

Cellofaan heet dat spul, ouwe taalbederver. Nieuwe cd's horen geen krassen te hebben - reclameren. Krassen kunnen - nb VOORZICHTIGHEID betrachten - soms gepolijst worden met zilverpoets - the risk is yours!

Cd's ' hangen' soms gewoon op vetvlekken, vuil, vingerafdrukken, of lijmresten - die zijn alle eenvoudig te verwijderen.

Stijn_Slayer
En een hele enkele keer weigert je cd-speler gewoon dienst, ook al doet 'ie het bij andere cd's wel.

Sammael
sxesven schreef:
Iemand (recente) ervaring met Discorder? Een week of drie terug een CD besteld die vorige week donderdag verzonden zou zijn, maar tot op heden niets ontvangen. Duurt wel errug lang zeg. Mailtje gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.

Mag ik vragen hoe het afgelopen is met die bestelling? Ik heb in het verleden iets soortgelijks meegemaakt bij Discorder, heb ze toen een mailtje gestuurd en kreeg een kosteloos een nieuw exemplaar opgestuurd. Kan ook zijn dat het aan de post lag dat mijn oorspronkelijke bestelling nooit is aangekomen, er werd op het adres waar ik toen woonde wel meer niet bezorgd. Anyway, verder nooit echt problemen gehad met Discorder, vrij regelmatig dingen besteld en die deden er meestal ongeveer een week over om aan te komen. Moet wel zeggen dat mijn laatste bestelling alweer van een dik jaar terug is, dus ik weet niet hoe de huidige stand van zaken er is.

Ik kom Discorder een enkele keer wel eens tegen als externe aanbieder bij Bol.com. Het valt me dan altijd op dat ze mega-duur zijn, vaak veel duurder dan andere externe aanbieders. Geen idee waar 'm dat in zit. Anderen die die ervaringen ook hebben?

Nog wat anders voor dit topic: ik kom er net achter dat verzending door Amazon.de (vanuit Duitsland dus) ook al niet meer gratis is. Dat Amazon.co.uk was gestopt met de gratis verzending naar Nederland, wisten we al, maar ik heb daarna nog wel een paar keer van het gratis verzenden (vanaf 20 euro) vanuit Duitsland geprofiteerd.
Nu kan dat dus blijkbaar niet meer, en dat is nieuw voor me. Wat ik ook probeer bij het uitchecken, er komt nu altijd minimaal 3,25 bij aan verzendkosten, ook boven de 20 of 30 euro.

Jammer, weer een aanbieder die goeddeels afvalt, denk ik. Want op zich was Amazon.de al niet echt goedkoop, zeker niet in vergelijking met Amazon.co.uk, Play.com, Wow HD of Grooves-inc. Dat wordt er nu niet bepaald beter op.

Gek genoeg schijnt het niet te gelden voor de actie van 3 CD's voor 15 euro. Die krijg ik er nog wel moeiteloos zonder verzendkosten door. Maar dat is de enige optie waarbij het lukt. Beetje vreemd...

Onweerwolf
DjFrankie schreef:
Ik weet niet of het al is gepost maar zonder creditcard kun je ook betalen bij Amazon, via een foefje

Bestellen bij Amazon zonder creditcard | Amazon BE NL EU - priceonline.nl

Onweerwolf
DjFrankie schreef:

De tweedehandsjes zijn trouwens niet met gratis verzendkosten.

Amazon heeft er een zootje van gemaakt, qua verzendkosten: tot ca 2 jaar geleden loonde het nog de moeite uit de VS cd's en boeken te laten komen. Toen begon de PostNL met de heffing van 'invoerrechten' (=BTW) op alle pakjse waarop een groene waardesticker zat: kreeg je prompt een (aan de deur) direct te voldoen naheffing - vaak werd ook nog BTW over de transport/verzendkosten berekend; protesteren was zinloos.

Toen gingen de tarieven voor verzending uit de US fiks omhoog - verzenden was alleen zinvol als je iets per se wilde hebben (ongeacht de verzendkosten die aardig op konden lopen). Geeft nix: verzending vanuit de UK was immers kosteloos, als je boven de 25 GBP bleef, met een beetje combineren lukte dat wel. Anders waren de verzendkosten opgebouwd uit een vast bedrag per zending (afhankelijk van het soort) + een bedrag per item. In april dit jaar is dat gratis verzenden boven 25 GBP komen te vervallen en is ook nog de berekeningsmethode van verzending van cd/boek/lp/dvd aangepast. Het is nu echt een kwestie van keer op keer puzzelen om de 'best bargain' te krijgen - veelal nog steeds via affiliates (ook tweedehands), want het verzendtarief is daarvoor nog steeds 1,82 GBP per item (zeg 2,40). Veel US leveranciers leveren ook via co.uk en dan heb je dus het goedkope UK-tarief (van 1,82).

Het gekke is dat ik dit jaar 2 wandel/fietsgidsjes via amazon.de - van ca 10 euro - heb laten komen en daarvoor betaalde ik dan geen verzendkosten. Er deed een tijdje het verhaal de ronde dat Amazon ook een .nl zou openen - die tariefmaatregelen zouden daarop kunnen wijzen - maar dat lijkt uitgesteld te zijn.

To cut a long story short: gewoon kijken en vergelijken op .co.uk, .de en bij affiliates.

DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:

Onweerwolf schreef:
De tweedehandsjes zijn trouwens niet met gratis verzendkosten.

Klopt is veranderd, was eerst vanaf 12 euro gratis verzenden.

LZA
Amazon.de heeft de minimale besteding zonder verzendkosten verhoogd van 20 naar 29 (nog steeds m.u.v. boeken).

Die 3 voor 15 aktie met gratis verzending was altijd wel prettig maar dat is ook verleden tijd meen ik.
Daarbij is het echt ****ing irritant die aktie te activeren, je kunt niet zoeken dus je moet heel die lijst gaan doorspitten om wat in je EINKAUFSWAGEN te krijgen. Gisteren wat aangekloot maar ze hebben de procedure volgens mij weer veranderd.

Ik ben er klaar mee. Dan maar twee weken wowhd F5-en

Boven de 30 euro blijkt inderdaad te werken voor gratis verzending. Die optie bestaat dus nog, maar is wel een flink bedrag ineens.

En bij die 3 voor 15 euro actie kun je toch gewoon zoeken door een artiest of een albumtitel in te vullen? Lukt mij prima hoor.

Amazon.de: Sparpaket: 3 CDs für 15 EUR: Musik-CDs & Vinyl

LZA
Mmh gisteren lukte het me niet maar nu wel. Misschien kwam het doordat er wat andere meuk in mijn winkelwagen zat. Ah boeie, kopeh kopeh kopeh!

Flink pakket van Amazon UK dat donderdag had moeten arriveren komt volgens de tracking nu naar boven in Grimbergen bij Brussel. Om maar aan te geven dat Amazon UK ook niet altijd alles is. Hopelijk komt het snel op het juiste spoor richting Nederland.

Sir Spamalot (crew)
Heeft nog iemand het volgende voorgehad bij Wowhd? Aan de hand van mijn verlanglijst maak ik een bestelling klaar door op dat winkelwagentje-icoon te drukken maar bij sommige items staat dat icoontje niet waardoor ik denk dat deze (tijdelijk) niet leverbaar is. Als je echter doorklikt op de link van het item voor meer informatie, staat dat winkelwagentje-icoon daar dan wel. Welles of nietes leverbaar? Best verwarrrend.

Hun links kloppen ook niet altijd. In mijn verlanglijst staat Mindcrime at the Moore van Queensrÿche aangeduid voor 6,79 eur inclusief 15% korting maar na doorklikken komt je uit bij een prijs van 25,49 eur (!) inclusief die 15% korting.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:40 uur

geplaatst: vandaag om 21:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.