Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2014, 12:07 uur
Dat van die verzendkosten staat ook op hun website, voorlopig alleen nog voor verzendingen uit the UK, maar waarschijnlijk volgt de rest ook zo.
Amazon.co.uk Help: Changes to FREE Super Saver Delivery
Amazon.co.uk Help: Changes to FREE Super Saver Delivery
0
geplaatst: 4 april 2014, 12:16 uur
Tja, da's wel even slikken. Betekent alleen dat het geen zin meer heeft om 'verzamelorders' te maken en dat je nog meer dan voorheen scherp gaat letten op prijzen. Bedenk: cd/lp/dvd bestellen bij Amazon kost 1.49 per bestelling en vervolgens 0.49 GBP per item. Bij 1 cd etc ben je dan duurder (1,49 + 0,49) uit dan bij affiliate (1,82). Pas bij 2 cd's (1,49 + 2 * 0,49) zou je goedkoper kunnen zijn - al liggen de prijzen bij affiliates (2 * 1,82) in de regel wel lager. Benieuwd hoe dit uitpakt!
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 4 april 2014, 12:28 uur
Mjuman schreef:
Tja, da's wel even slikken. Betekent alleen dat het geen zin meer heeft om 'verzamelorders' te maken en dat je nog meer dan voorheen scherp gaat letten op prijzen. Bedenk: cd/lp/dvd bestellen bij Amazon kost 1.49 per bestelling en vervolgens 0.49 GBP per item. Bij 1 cd etc ben je dan duurder (1,49 + 0,49) uit dan bij affiliate (1,82). Pas bij 2 cd's (1,49 + 2 * 0,49) zou je goedkoper kunnen zijn - al liggen de prijzen bij affiliates (2 * 1,82) in de regel wel lager. Benieuwd hoe dit uitpakt!
Zo herkenbaar. Ik plempte ook altijd mijn wish list vol en bestelde dan als ik boven de 25 pond kwam.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Amazon naar Nederland komt. Ze hadden een geweldig platform kunnen hebben door bol.com over te nemen, maar Ahold was ze voor. De markt als concurrent veroveren kan natuurlijk, maar overname was betrekkelijk gemakkelijker geweest.
0
geplaatst: 4 april 2014, 13:22 uur
Het was vrij moeilijk voor te stellen hoe ze dat al deden, zonder verzendkosten.
Maar een kleine heroriëntatie wordt nu wel noodzakelijk. Ik weet niet goed, wat het betekent, als je meerdere cd's hebt besteld. Kijken ze dan naar het totale gewicht of naar de hoeveelheid cd's? Soms wordt het gezamenlijk verzonden, soms apart. Moet je dan ineens extra betalen?
Juist in een tijd, dat cd aankoop steeds verder afneemt. Erg jammer.
Het wordt nu ook lonend, om niet (alleen) bij Amazon te kijken maar ook naar de andere leveranciers. Die hebben vaak goedkopere cd's dan Amazon maar hadden als nadeel de verzendkosten.
Nu dat onderscheid is weggevallen, staat het natuurlijk helemaal vrij om te kiezen voor de goedkoopste cd. Daar verdien je dan de extra verzendkosten weer mee terug.
Maar een kleine heroriëntatie wordt nu wel noodzakelijk. Ik weet niet goed, wat het betekent, als je meerdere cd's hebt besteld. Kijken ze dan naar het totale gewicht of naar de hoeveelheid cd's? Soms wordt het gezamenlijk verzonden, soms apart. Moet je dan ineens extra betalen?
Juist in een tijd, dat cd aankoop steeds verder afneemt. Erg jammer.
Het wordt nu ook lonend, om niet (alleen) bij Amazon te kijken maar ook naar de andere leveranciers. Die hebben vaak goedkopere cd's dan Amazon maar hadden als nadeel de verzendkosten.
Nu dat onderscheid is weggevallen, staat het natuurlijk helemaal vrij om te kiezen voor de goedkoopste cd. Daar verdien je dan de extra verzendkosten weer mee terug.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 4 april 2014, 13:33 uur
musician schreef:
Klopt, en als je sec voor de prijs gaat en je hebt de tijd, dan kan je het beste via WOWHD bestellen. Duurt wel even, maar de laagste prijs heb je vrijwel altijd en verzending is altijd gratis.
0
geplaatst: 4 april 2014, 15:36 uur
Even gekeken, maar als ik het goed heb betekent dat je al snel 5 - 6 euro kwijt bent voor verzending van 2 - 3 items. Voor affiliates blijft de oude verzendregeling gelden, vooralsnog, i.e. 1,82 per item.
Komt erg onsympathiek over - geen idee wat er achterzit. Een van de Reed Business sites (Z24) meldde een tijdje geleden dat Amazon NIET naar NL komt, maar hun platform wel ter beschikking wil stellen aan de 5 grote marktpartijen (Zalando?, Bol? Omoda? ???).
Oja, implicatie is wel dat je beter je "one-click-order" kunt de-activeren. Kan je altijd een order nog annuleren als de verendkosten toch tegenvallen
Komt erg onsympathiek over - geen idee wat er achterzit. Een van de Reed Business sites (Z24) meldde een tijdje geleden dat Amazon NIET naar NL komt, maar hun platform wel ter beschikking wil stellen aan de 5 grote marktpartijen (Zalando?, Bol? Omoda? ???).
Oja, implicatie is wel dat je beter je "one-click-order" kunt de-activeren. Kan je altijd een order nog annuleren als de verendkosten toch tegenvallen

0
geplaatst: 4 april 2014, 15:47 uur
Maartenn schreef:
Klopt, en als je sec voor de prijs gaat en je hebt de tijd, dan kan je het beste via WOWHD bestellen. Duurt wel even, maar de laagste prijs heb je vrijwel altijd en verzending is altijd gratis.
Voor mijn gevoel is WOWHD niet structureel goedkoper dan Amazon. Helemaal als je gaat voor externe verkopers. Vaak verkopen die voor goedkoper dan de Amazon-prijs. Als je geen probleem hebt met tweedehands (zoals ik), is Amazon ideaal.Klopt, en als je sec voor de prijs gaat en je hebt de tijd, dan kan je het beste via WOWHD bestellen. Duurt wel even, maar de laagste prijs heb je vrijwel altijd en verzending is altijd gratis.
WOWHD vind ik vooral irritant met die stomme mailtjes steeds dat je welgeteld één(!) euro korting krijgt.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 4 april 2014, 16:07 uur
chevy93 schreef:
(quote)
WOWHD vind ik vooral irritant met die stomme mailtjes steeds dat je welgeteld één(!) euro korting krijgt. Op een CD van 5 euro is dat toch weer 20%

0
geplaatst: 4 april 2014, 20:52 uur
Amazon blijft verreweg de goedkoopste en meest sympatieke webwinkel. Alleen moet je geen albums van Amazon zelf meer kopen, maar van andere verkopers. Zomaar een selectie at random:
Paul Rodgers - The royal sessions Amazon 12,43, ZN Music Imperium 6,99
David Crosby - Croz Amazon 10,54, All your music 6,03
The War on Drugs - Lost in the dream Amazon 9,99 Zoverstocks 8,76
Culture club - Colour by numbers Amazon 6,92, All your music 3,99
Nog gezwegen over de mogelijkheden bij 2e hands.
Amazon gaat wat mij betreft inzake de nieuwe maatregel in z'n eigen vlees snijden. Zorgvuldig selecteren wat je koopt, daarna de laagste prijs met verzendkosten kiezen.
Misschien ben je dan nog wel goedkoper uit dan Amazon zonder verzendkosten....
Paul Rodgers - The royal sessions Amazon 12,43, ZN Music Imperium 6,99
David Crosby - Croz Amazon 10,54, All your music 6,03
The War on Drugs - Lost in the dream Amazon 9,99 Zoverstocks 8,76
Culture club - Colour by numbers Amazon 6,92, All your music 3,99
Nog gezwegen over de mogelijkheden bij 2e hands.
Amazon gaat wat mij betreft inzake de nieuwe maatregel in z'n eigen vlees snijden. Zorgvuldig selecteren wat je koopt, daarna de laagste prijs met verzendkosten kiezen.

0
geplaatst: 9 april 2014, 12:19 uur
musician schreef:
Dit is ook mijn perceptie, alleen al als ik kijk naar mijn koopgedrag van de afgelopen dagen. Voorheen was Amazon bijna standaard de voordeligste, als je je winkelwagentje tenminste tot zo'n 25 GBP vulde. Ik betrap me er nu op dat ik eerst kijk naar andere aanbieders. Die komen, ook met die 1,82 GPB aan verzendkosten, nu vaak onder de totaalprijzen van Amazon uit. Met name All your music spint hier wat mij betreft garen bij.
Daarnaast blijf ik vergelijken met andere webwinkels als Wow HD, Grooves-inc, soms eBay en tegenwoordig ook weer wat vaker Play.com. Veel 'third party sellers' van Amazon zitten trouwens ook op Play.com. Soms loont het de moeite om de GBP-prijzen van dezelfde aanbieders te vergelijken met de Euro-prijzen die ze op Play.com vragen.
Het grote voordeel van bestellen bij Amazon, ook als het gaat om 'third party sellers', is de betrouwbaarheid. Ook als je via Amazon bij derden bestelt, is retourneren nooit een probleem. Wordt altijd probleemloos en bliksemsnel opgelost, en dat kun je bij sommige andere aanbieders niet altijd zeggen.
0
Guitars & Wings
geplaatst: 9 april 2014, 14:55 uur
musician schreef:
Het grote voordeel van bestellen bij Amazon, ook als het gaat om 'third party sellers', is de betrouwbaarheid. Ook als je via Amazon bij derden bestelt, is retourneren nooit een probleem. Wordt altijd probleemloos en bliksemsnel opgelost, en dat kun je bij sommige andere aanbieders niet altijd zeggen
Het grote voordeel van bestellen bij Amazon, ook als het gaat om 'third party sellers', is de betrouwbaarheid. Ook als je via Amazon bij derden bestelt, is retourneren nooit een probleem. Wordt altijd probleemloos en bliksemsnel opgelost, en dat kun je bij sommige andere aanbieders niet altijd zeggen
Bij amazon (incl alle spin-offs) bestellen is linke shit. Aangetekend versturen is niet mogelijk bij check-out.
Opties tot kontact opnemen ook met third party sellers is slecht. Verzendkosten vanuit de VS zijn belachelijk hoog: 10-15 dollar per cd. Feitelijk gebruik ik amazon alleen als echt niks anders mogelijk is.En dan nog hopen dat de cd ook werkelijk in de bus valt.
Grooves-inc is ook niet wat het was. Kijk maar naar de feedback op ebay.
wow-hd -gratis verzending weliswaar maar het duurt behoorlijk lang voordat een cd binnen is..
Zoverstock wil ik niet eens aan denken.
Ebay is het nog meest betrouwbaar (in combi met paypal), maar bulk verkopers (waar dan ook) moet je mijden. De service is slecht en aantal negatieven (beoordelingen) wordt vaak op de koop toe genomen.
0
geplaatst: 9 april 2014, 16:19 uur
't Is overigens niet mijn bericht maar dat van Gaucho, maar ik sluit mij volledig bij zijn ervaringen aan.
Ik heb, en ik bestel best nog wel eens een cd'tje, nog nooit problemen gehad met aankopen via Amazon, niet met Amazon zelf, ook niet met andere verkopers van Amazon en ongeacht of ik in Engeland bestel, de VS of desnoods Duitsland.
Het verhaal over die hoge verzendkosten uit de VS geloof ik ook helemaal niets van. Grote onzin dat een cd van een toeleverancier van Amazon duurder zou zijn dan van een ebay verkoper uit dat land. Je zit even met extra kosten bij goederen vanaf een bepaalde waarde. Maar dat is niet van toepassing als je een paar dollar voor een cd hebt betaald.
Dus dat bij Amazon bestellen linke shit is, is zeker niet mijn ervaring en klinkt mij als de grootst mogelijke flauwekul.
De positieve beoordelingen van kopers richting verkopers liggen ver boven de 90%, dus dat er grote aantallen negatieve beoordelingen zouden zijn en de service slecht: je verhaal klopt gewoon niet.
Ik heb, en ik bestel best nog wel eens een cd'tje, nog nooit problemen gehad met aankopen via Amazon, niet met Amazon zelf, ook niet met andere verkopers van Amazon en ongeacht of ik in Engeland bestel, de VS of desnoods Duitsland.
Het verhaal over die hoge verzendkosten uit de VS geloof ik ook helemaal niets van. Grote onzin dat een cd van een toeleverancier van Amazon duurder zou zijn dan van een ebay verkoper uit dat land. Je zit even met extra kosten bij goederen vanaf een bepaalde waarde. Maar dat is niet van toepassing als je een paar dollar voor een cd hebt betaald.
Dus dat bij Amazon bestellen linke shit is, is zeker niet mijn ervaring en klinkt mij als de grootst mogelijke flauwekul.
De positieve beoordelingen van kopers richting verkopers liggen ver boven de 90%, dus dat er grote aantallen negatieve beoordelingen zouden zijn en de service slecht: je verhaal klopt gewoon niet.
0
geplaatst: 9 april 2014, 17:02 uur
Guitars & Wings schreef:
Bij amazon (incl alle spin-offs) bestellen is linke shit.
Bij amazon (incl alle spin-offs) bestellen is linke shit.
Wat een onzin. Amazon UK met name is super betrouwbaar.
0
geplaatst: 9 april 2014, 17:03 uur
Heb mijn beklag gedaan en een reactie ontvangen:
Hello,
I understand your disappointment about the decision of stopping the Free Super saver delivery service to Netherlands and few other countries.
We continue to focus on offering the broadest possible selection, low prices and convenient delivery to all of our customers around the world. Products from Amazon.co.uk for delivery to Netherlands are available via both our standard and priority delivery services.
You can find our current international delivery rates on our help page:
Amazon.co.uk Help: International Delivery Options & Rates
Further, I'm forwarding your message to our Marketing department as they'll want to read about your experience and consider this feedback for review.
Please feel free to forward further comments and suggestions about Free Delivery amount. Each suggestion will be read and taken into consideration by our business team.
Customer feedback such as yours helps us to continue improving the selection and service we provide. We appreciate the time you've taken to write to us.
As I can't speculate on future offers, I’m unable provide any additional information on this issue.
We look forward to hearing from you. Thank you for shopping at Amazon.co.uk.
Warmest regards,
John D
Kortom: we leven met je mee maar we doen het lekker toch
Toch benieuwd of die man John Dick heet.
Hello,
I understand your disappointment about the decision of stopping the Free Super saver delivery service to Netherlands and few other countries.
We continue to focus on offering the broadest possible selection, low prices and convenient delivery to all of our customers around the world. Products from Amazon.co.uk for delivery to Netherlands are available via both our standard and priority delivery services.
You can find our current international delivery rates on our help page:
Amazon.co.uk Help: International Delivery Options & Rates
Further, I'm forwarding your message to our Marketing department as they'll want to read about your experience and consider this feedback for review.
Please feel free to forward further comments and suggestions about Free Delivery amount. Each suggestion will be read and taken into consideration by our business team.
Customer feedback such as yours helps us to continue improving the selection and service we provide. We appreciate the time you've taken to write to us.
As I can't speculate on future offers, I’m unable provide any additional information on this issue.
We look forward to hearing from you. Thank you for shopping at Amazon.co.uk.
Warmest regards,
John D
Kortom: we leven met je mee maar we doen het lekker toch

Toch benieuwd of die man John Dick heet.
0
Guitars & Wings
geplaatst: 9 april 2014, 17:10 uur
Wow wat een zielig gedweep met amazon uk, en even later je zielige beklagbrief inplakken.
Wordt je toch genaait, right in the a...
0
geplaatst: 9 april 2014, 17:21 uur
Guitars & Wings schreef:
Wordt je toch genaait
Wordt je toch genaait
Dat is wel erg gemakkelijk Klukkluk.
Iedereen baalt van die verzendkosten regeling bij Amazon UK nu, maar dat wil niet zeggen dat Amazon UK ineens super onbetrouwbaar zou zijn. Je moet wel lezen natuurlijk, al is lezen en schrijven soms best lastig. Ik denk dat jij de enige bent die Amazon UK linke soep vindt en ik wens je er veel plezier mee. Blijf er dus maar lekker weg.
Over zielig gesproken, gooi de spellingscontrole eens over jouw berichtje heen.
0
geplaatst: 9 april 2014, 17:28 uur
Ik sluit me aan bij ROE, als je ergens veilig en probleemloos cd's kunt bestellen is het wel bij Amazon. Al een aantal keer contact opgenomen met third party sellers en dat gaat echt heel simpel: als je bent ingelogd kan je in je eigen profiel een mail sturen naar welke verkoper dan ook, gaat via je het mailadres waarmee je je bij amazon hebt geregistreerd, maar die mailaccount hoef je dus niet eens te openen. Je krijgt vrijwel direct een bevestiging van je verstuurde bericht in je mailbox, en tot nog toe heb ik vervolgens snel een reactie gehad en zijn klachten en vragen altijd naar volle tevredenheid beantwoord cq. opgelost. Kortom, ik heb werkelijk geen idee wat je probleem is.
Ik heb geen ervaring met verzendkosten van Amazon US, maar ik kan me voorstellen dat die kosten hoger zijn dan via Amazon UK. Wat dan ook gelijk de reden is dat ik nooit iets koop in de US winkel.
Ik heb geen ervaring met verzendkosten van Amazon US, maar ik kan me voorstellen dat die kosten hoger zijn dan via Amazon UK. Wat dan ook gelijk de reden is dat ik nooit iets koop in de US winkel.
0
geplaatst: 9 april 2014, 18:20 uur
Nav die "genaait-post": tja, d'r is hier een topic Muziek >> Algemeen >> Het verband tussen intelligentie en smaak en ik was altijd geneigd daar minimaal een vraagteken achter te zetten en als ik in goed stemming was, zelf geneigd om aan ontkenning te denken.
Echter sommige users/posts doen me dan weer tot bevestigend antwoord van die vraag neigen.
Verzendkosten vanuit de US zijn idd hoog tov UK (meer dan het dubbele); cd/dvd/lp bestellen bij affiliate: 1,82 GBP (UK) en $14,29 (US); alleen boek bestellen bij affiliate: UK 4,02 GBP en in US ook $ 14,29 - overigens: veel affilates leveren ook via co.uk
Echter sommige users/posts doen me dan weer tot bevestigend antwoord van die vraag neigen.
Verzendkosten vanuit de US zijn idd hoog tov UK (meer dan het dubbele); cd/dvd/lp bestellen bij affiliate: 1,82 GBP (UK) en $14,29 (US); alleen boek bestellen bij affiliate: UK 4,02 GBP en in US ook $ 14,29 - overigens: veel affilates leveren ook via co.uk
0
geplaatst: 9 april 2014, 19:55 uur
Dat laatste is op zich al erg prettig.
Maar de verzendkosten voor een cd uit VS liggen bij Amazon verkopers natuurlijk net zo hoog als bij een Ebay verkoper van een cd uit datzelfde land. Of welke verkoper dan ook. Dat is niet iets om specifiek Amazon negatief toe te schrijven.
Wat boor je trouwens nu weer voor een topic aan?
Maar de verzendkosten voor een cd uit VS liggen bij Amazon verkopers natuurlijk net zo hoog als bij een Ebay verkoper van een cd uit datzelfde land. Of welke verkoper dan ook. Dat is niet iets om specifiek Amazon negatief toe te schrijven.
Wat boor je trouwens nu weer voor een topic aan?

0
geplaatst: 9 april 2014, 20:04 uur
Guitars & Wings schreef:
Wow wat een zielig gedweep met amazon uk, en even later je zielige beklagbrief inplakken.
Er wordt hier helemaal niet zielig gedweept. Naar aanleiding van je niet onderbouwde opmerkingen wordt aangeven dat de ervaringen zo helemaal niet zijn. Je geeft dusdanige feitelijke onjuistheden weer, dat het mij doet vermoeden dat je weinig ervaringen hebt met Amazon.
Ik geef wel toe dat je een geldige creditcard moet hebben voor bestellen en afrekenen. Misschien schort het daar aan?
0
geplaatst: 9 april 2014, 21:35 uur
gaucho schreef:
Dit is ook mijn perceptie, alleen al als ik kijk naar mijn koopgedrag van de afgelopen dagen. Voorheen was Amazon bijna standaard de voordeligste, als je je winkelwagentje tenminste tot zo'n 25 GBP vulde. Ik betrap me er nu op dat ik eerst kijk naar andere aanbieders. Die komen, ook met die 1,82 GPB aan verzendkosten, nu vaak onder de totaalprijzen van Amazon uit. Met name All your music spint hier wat mij betreft garen bij.
En zo werkt het precies. Ik heb net het nieuwe album van Foster The People (2014) besteld. 5 pond bij ZN Music Emperium. 1 pond 82 verzendkosten. 95% positieve reacties voor dit bedrijf, voor de zwartkijkers onder ons.
Amazon zelf vraagt 9 pond + verzendkosten voor hetzelfde album. Scheelt je dus 4 pond.
Ik vind het voordeel aan de nieuwe situatie, dat je niet meer gaat zitten zoeken naar die 25 pond aan albums voor de gratis verzending. Je bestelt gewoon wat je wilt hebben, ook al is het maar 5 pond, de verzendkosten zijn toch onvermijdelijk.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 april 2014, 10:34 uur
Wowhd gooit weer met kortingen: 15% deze keer...
0
geplaatst: 29 mei 2014, 10:28 uur
Zooverstocks is nochtans zalig: zo'n cd kopen voor 0,01 pond en met verzendkosten heb je vaak een prima exemplaar voor minder dan 3 euro. Een keer een cd gekregen die haperde en die werd prompt vervangen

0
geplaatst: 31 mei 2014, 21:36 uur
nico1616 schreef:
Zoverstocks is nochtans zalig: zo'n cd kopen voor 0,01 pond en met verzendkosten heb je vaak een prima exemplaar voor minder dan 3 euro. Een keer een cd gekregen die haperde en die werd prompt vervangen
Zoverstocks is nochtans zalig: zo'n cd kopen voor 0,01 pond en met verzendkosten heb je vaak een prima exemplaar voor minder dan 3 euro. Een keer een cd gekregen die haperde en die werd prompt vervangen
Mijn laatste 3 bestellingen van Zoverstocks zijn niet aangekomen. Ik ben even klaar met Zoverstocks.
0
geplaatst: 1 juni 2014, 01:36 uur
Ik koop nu al 4 jaar bij Zoverstocks maar heb tot nu toe alles nog aangekregen dus inderdaad vreemd.
0
geplaatst: 1 juni 2014, 09:56 uur
Ik was ook altijd erg blij met Zoverstocks. Het zal wel pure pech zijn. Het ging steeds fout bij CD's van 0,01 pond, ook heel apart. Met een aantal andere aanbieders heb ik inmiddels prima ervaringen dus bestel ik mijn muziek nu daar.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 juni 2014, 14:20 uur
Vorige week ergens iets besteld bij wowhd, nog niet eens verzonden. Pff, dit was denk ik de laatste keer.
* denotes required fields.