MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Een van de cd's van m'n vorige bestelling is inmiddels binnen. Die zou binnen 24 uur verzonden worden, maar het heeft alsnog tien dagen geduurd voor het zover was. Die cd is dus inmiddels na bijna een maand binnen, en de andere twee zijn nog steeds niet verzonden (die zouden tussen de 7 en 10 dagen verzonden worden). Toch maar eens een mailtje gaan sturen hoe dat nu zit.

CHIEP (crew)
Op mails antwoorden ze de laatste tijd niet meer, alleen via hun FB wil het soms blijkbaar lukken (afgaande op de reacties daar). Ik zit hier intussen met drie recente cd's die ik eind april heb besteld en al even lang op backorder staan.

Boeken zijn ook niet meer te bestellen,alleen nog muziek en dvd's.

Ik bestel om wat jullie schrijven al een tijdje maar af en toe wat bij wowhd en dan alleen als het op voorraad is. Nu had ik recent binnen een week een boxset binnen vanuit Hongkong, was erg netjes.

HD wow (of CDWOW) is momenteel één groot drama. Ik heb zelf nog een aantal cd's in bestelling die maar niet geleverd worden en die door hunzelf zijn geannuleerd daar heb ik nog geen geld van terug gezien.

Denk dat het een aflopende zaak is.

Ponty Mython
Ik denk dat die toko binnenkort niet meer bestaat.

Men is weer cd's aan het versturen.

DjFrankie (moderator)
Ik wacht op Muse en MG. Wel placebo na 1 maand binnengekregen de dvd dan ?

Sir Spamalot (crew)
Vorige bestelling dateert van 12 april 2015 (klik), nog eentje, het album Heavy Metal Thunder van Saxon, in backorder en laat hen nu net deze in aanbieding steken, terwijl ik er al twee maanden op wacht. Schatjes zijn het.

Von Helsing schreef:
HD wow (of CDWOW) is momenteel één groot drama. Ik heb zelf nog een aantal cd's in bestelling die maar niet geleverd worden en die door hunzelf zijn geannuleerd daar heb ik nog geen geld van terug gezien.

Denk dat het een aflopende zaak is.

Ik krijg mijn cd's prima binnen. Ik wacht nog wel op enkele cd's, maar ik heb eigenlijk nooit problemen met wowhd.nl.

Hangt er wel vanaf wat je zoekt/bestelt; van mijn on-line aankopen vindt ca 3/4 via Amazon plaats, daarnaast de labels zelf, Discogs, een enkele keer eBay. Markplaats heb ik opgegeven, net als Wowhd. Oorzaak: heel simpel de slechte manier waarop met klachten wordt omgegaan. Bij Amazon altijd goed opgelost; bij voorganger WowHD - 2 klachten nimmer opgelost. Uit de UK ontvang ik cd's/lp's meestal binnen 1 week.

eBay en Discogs kennen afdoende (interne) sancties.

Ik heb kennelijk geluk gehad. Ik bestel verreweg het meeste via wowhd.nl. Ik heb twee keer een klacht gehad, omdat een cd niet aankwam. Cd werd zonder kosten opnieuw verzonden. En toen ontving ik het wel. Ik moest bij die klacht enkel vragen bij de buren en bij het lokale postkantoor. Ofwel, ik heb twee dagen gewacht en heb vervolgens gezegd dat de buren en het lokale postkantoor de bestelling niet hadden ontvangen. Cd werd opnieuw verzonden en (drie weken later) had ik de cd alsnog.

Ik heb geen klachten over wowhd.nl. Dat het lang duurt voordat ik mijn bestelling heb ontvangen, heb ik geaccepteerd en daar doe ik niet moeilijk over. De prijzen zijn meestal goed, en daarom bestel ik daar graag.

Sir Spamalot (crew)
Update op mijn bericht van deze morgen om 6u52... Je zou denken dat Wowhd meeleest, Heavy Metal Thunder van Saxon ligt bij hen klaar voor verzending! Het is dus op de kop af twee maanden om mijn bestelling te verwerken, maar de prijzen (in een kortingsweekend) waren dan weer mooi.

CHIEP (crew)
Ik heb bericht gekregen dat die van mij nog steeds op backorder staan. Maar ik wacht natuurlijk nog maar anderhalve maand .

Misterfool
Het is dat Wowhd met zijn acties nog redelijk goedkoop is, want je weet precies waar de korting in zit als je geduldig op je CD's moet wachten. Maar ja, als student is dit nog wel een goedkope optie om CD's in huis te halen. op het moment wacht ik al een week of 3 tot twee aankopen verzonden worden. Grr; backorder.

Tja, het is de keuze die je maakt. Snel en wat duurder bij bol.com en zo of traag en wat goedkoper bij wowhd.nl.

Ik denk dat het boekje uit is met WOWhd. Er is nu korting op alle voorraad. Deze korting eindigd als de voorraad op is, staat er.

Denk dat ik mijn Mary Hopkin kan vergeten, die ik meer dan 10 dagen geleden heb besteld en nu nog in backorder staat..

Die acties heeft wowhd/cdwow al sinds de winkel bestaat ...

Tja, ik weet het niet. We merken het wel

Iemand ervaring met de webshop Dodax.nl? Zijn behoorlijk scherp met de prijzen, maar op Bol.com hebben ze een redelijk lage waardering.

trebremmit schreef:
Iemand ervaring met de webshop Dodax.nl? Zijn behoorlijk scherp met de prijzen, maar op Bol.com hebben ze een redelijk lage waardering.

Volgens mij is dodax ook een reseller/affiliate op amazon.co.uk en heb ik wel eens wat van hen besteld - goede prijzen en leveren keurig op tijd.

Dan zit er natuurlijk wel het vangnet van Amazon achter (garantie: geld terug); kijk eens hoeveel dat duurder is

Klopt, Dodax biedt ook aan op Amazon.co.uk. Ik heb er al een paar keer wat besteld. De pakketjes komen dan meestal uit Schiedam Ze zullen wel een Nederlands verzendcentrum hebben. Naast andere Europese vestigingen, want onder eigen naam hebben ze ook dodax.co.uk, dodax.de en nog een paar andere. Prijstechnisch maakt het weinig uit waar je bestelt, soms is Dodax.de een paar centen of dubbeltjes goedkoper.

't Is trouwens volgens mij dezelfde verzendketen die op Amazon ook onder namen als Marvelio, Mecodu en Nagiry opereert: zelfde voorraad, nagenoeg zelfde prijzen. Ik heb er goeie ervaringen mee tot dusver, zowel via Amazon als via Dodax zelf. Gewoon nieuwe, doorgaans gesealde CD's, redelijk geprijsd en geen verzendkosten. Neem alleen de levertijden die ze op hun eigen website vermelden niet al te serieus. Een levertijd van 1-2 dagen betekent meestal ruim een week...

Zoals Mjuman zegt: het is een beetje kijken en vergelijken. Mijn ervaring is trouwens wel dat ze via Amazon.co.uk omgerekend vaak net iets goedkoper zijn. En bovendien heb je dan de 'niet goed, geld terug'-garantie van Amazon.

Overigens leiden veruit de meeste Amazon-bestellingen bij mij naar AllYourMusic.com. Die zijn vrijwel altijd de goedkoopste en tot dusver is alles probleemloos aangekomen.

sxesven
Kwam ze toevallig van de week opeens tegen als reseller op bol, toen even dodax.nl gecheckt, en dat zag er interessant genoeg uit om uit te proberen. Was net op zoek naar een alternatief voor WowHD en dit lijkt in ieder geval heel aardig. Ben benieuwd. Prijzen zijn in ieder geval erg nejes. Heb er de eerste Ariana Grande (á 7,92), de laatste Code Orange (9,30) en The Seer van Swans (14,59) gekocht. Overigens fluctueren de prijzen wel een beetje, dus dat is wellicht iets om in de gaten te houden wanneer je bestelt.

En de weergegeven levertijd klopt ook niet altijd. Had er laatst nog een cd besteld met levertijd 1-2 dagen, uiteindelijk na 2.5 week binnengekregen.

sxesven
Ja, dat leek me ook wel erg optimistisch inderdaad, al vind ik dat soort levertijden voor dit soort prijzen verder heel redelijk. Zou wel netjes zijn als ze dat ook gewoon zo adverteren natuurlijk.

Dat het niet goed gaat met WOWHD is duidelijk.De prijzen zijn hoger,en alleen nog cd's en dvd's.
De bestelde artikelen staan lang in backorder.......maar gisteren lagen er vijf cd's op de deurmat.
Alles netjes verpakt in plastic.

Eens zien met Wowhd, heb weer eens een CD'tje besteld. Struin tegenwoordig liever door mijn lokale muziekwinkel, maar een gelimiteerde uitgave van een Amerikaanse band is op internet vaak beter te krijgen

DjFrankie (moderator)
Bij mij staat Drones (deluxe) al bijna 2 weken op backorder bij WoW HD. Ik zie verder weinig acties, normaal was er ieder weekend wel 15% korting, en de prijzen zijn idd flink gestegen.

Kom hier inderdaad ook even melden dat ik al een tijdje wacht op een kortingsactie. Was elke week wel raak met een goede 10 of 15-procentsactie op relatief goede prijzen. Was de moeite nog wel waard, nu is het al een tijdje akelig stil.

Sir Spamalot (crew)
Ik sta alleszins sinds deze morgen effen met Wowhd, Heavy Metal Thunder van Saxon is bij mij aangekomen. Ik denk ook dat de prijzen iets hoger liggen, maar zou dat kunnen te maken met de wisselkoers van onze Euro ten opzichte van hun ..., tja, vanwaar zijn zij eigenlijk? Het overgrote deel wordt vanuit Hong Kong verzonden.

Edit: op hun website staat een adres in Australië.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:06 uur

geplaatst: vandaag om 13:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.