MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Toeval of niet, WOWHD zou toch diverse verzend locaties moeten hebben, maar mij pak 'm beet laatste 10 ontvangen pakketjes komen allemaal uit Hong Kong.

Het is volgens mij echt foute boel bij WowHD. Ik heb al twee items backorder staan vanaf respectievelijk 3 en 28 april. Nota bene zelfs een nieuw item uit 2015 dat allang uit is. Ik heb besloten even niets meer te bestellen daar. Kans dat de boel straks is omgevallen en ik naar mijn CD's en geld kan fluiten.

Inderdaad, prijzen flink gestegen sinds een maand. Geen acties meer van 10%, 15% of soms zelfs 17%. Startpagina verandert ook niet meer. Webredacteur al naar huis?

Wel echt balen want bij WowHD en Play.com haalde ik bijna alle cd's vandaan. En ik merk dat ik met gemak, regelmatig en met veel plezier voor 10 euro een cd bestel, maar dat ik die bereidheid niet heb voor 14 / 15 euro.

Er zal wel weer alternatief komen. Voor nu, jammer en balen voor die laatste cd kopers op deze wereld!

Misterfool
Ik vrees ook al zoiets. Ik heb zelf 2 cd's een maandje in backorder staan(dEUS- keep you close en Gathering- Mandylion), wat mij tot nu toe nog niet is overkomen. Ik vermoed enigzins dat ik naar mijn centjes of albums kan zwaaien.

Ik heb laatst de digipack van lenny kravitz are you gonna go my wat via wow gekocht.

Helaas bleek dat de trays geen "tandjes" meer hadden en dus de hoes eigenlijk onbruikbaar was geworden, aangezien dit een geheel is.

Ik had geen hoop op een oplossing, maar heb wow toch geschreven hierover. Ze reageerden meteen dat ze een nieuwe hoes zouden sturen. Leek me erg sterk want die hen je niet zomaar liggen lijkt me.

Duurde erg lang, en had de hoop al opgegeven, maar ik werd wel door middel van mails op de hoogte gehouden. En uiteindelijk heb ik dus gewoon een nieuwe hoes ontvangen.

Dat is dus ook wow. Echt fantastisch opgelost.

Zou jammer zijn als t klaar was daar. Maar ik heb ook al gemerkt dat de mooie prijzen zeldzaam worden daar. En dat was nou een van de redenen om er te kopen. Ik hoop op t beste.

Sommige van mijn bestellingen stonden lang in backorder maar werd via mail op de hoogte gehouden van de vertraging. Uiteindelijk alles binnen gekregen.
Je krijgt nu een kortings bon van 10% als je jarig bent.

Ik ga mijn bestelling annuleren bij wowhd denk ik..

Enkele maanden geleden iets van 5 cds besteld en nog geen enkele is verzonden:/

Zijn er nog goeie buitelandse websites waar je cds kan kopen voor een scherpe prijs?

sxesven
Zelf een paar dingen bij dodax.nl besteld, dat ziet er wel aardig uit, zal laten weten hoe en wanneer het binnenkomt.

Dank je!!
dodax is vrij goedkoop!

DjFrankie (moderator)
Bij bijna alle cd's bij WoW HD staat awaiting stock from our supliers

Hendrik68
De CD's van Bol.com komen ook ineens erg vaak bij Dodax vandaan. Stukken goedkoper ook ineens. Goed alternatief voor WOWHD, al moet ik zeggen dat ik tot vandaag niets te klagen heb gehad over WOWHD. In het begin denk je: dat duurt lang, maar ben je daar eenmaal aan gewend dan stoort het me absoluut niet. Nog nooit is order gecancelled, wat ik bij Bol en Platomania al enkele malen wel heb meegemaakt, dus wat dat betreft springt WOWHD er voor mij niet in negatieve zin bovenuit. Ik heb niet de indruk dat de CD's de laatste tijd nog langer onderweg zijn. Wel dat ze een stuk duurder zijn geworden en dat is natuurlijk funest voor WOWHD, want dat was het enige dat hen onderscheidde van de rest. Nu kun je ze dus net goed en sneller bij Bol vandaan halen, of bij een ander.

DjFrankie (moderator)
Ik bestel ook wel eens bij Imusic.dk, een deense site. Hier vind je ook die scandinavische bandjes die hier moeilijk te vinden zijn.
Bij bestelling krijg je vaak een koritingsbon van 25 DKK

Starrs schreef:
Dank je!!
dodax is vrij goedkoop!

Ik heb al wat negatieve verhalen gehoord over deze Site.

Stijn_Slayer
Dodax kende ik nog niet, eens zien. Ben wel op zoek naar een nieuw adresje na het wegvallen van Play. Volgens mij zijn de UK- en DE-versie niet direct goedkoper dan de Nederlandse?

Laatst nog wel weer eens wat bij Grooves-inc besteld.

Edit: betalen kan enkel met PayPal, zucht.

Sir Spamalot (crew)
Klachten duiken hier op over Wowhd. Terecht of onterecht? Het blijft toch bij geruchten of speculeren en er is niet altijd rook waar er vuur is. Ik spreek uit beroepservaring. Als debiteuren- en crediteurenbeheerder bij twee ondernemingen die gezamenlijk tientallen miljoenen euro's omzet draaien, antwoord ik altijd als volgt op “hear say”: “Het duurt jaren om een goede reputatie te krijgen, het duurt nauwelijks seconden om diezelfde goede reputatie te verliezen”. Geef mij voorbeelden, bewijzen, cijfers.

Tussen 5 mei 2013 en 12 april 2015 heb ik 102 bestellingen geplaatst bij Wowhd. Hiervan heb ik er ook effectief 101 gekregen, Over die ene niet-ontvangen bestelling was ik vooraf 99% zeker dat ze dit niet konden hebben maar je weet maar nooit. Dat was het album Organasm van de Australische groep Alchemist, al jaren out of print. Een mailtje zorgde voor prompte terugbetaling.

Tussen 5 mei 2013 en 12 april 2015 heb ik 101 items ontvangen. Buiten de occasionele dvd waren dit meestal cd's en dan kan er al iets mislopen. Dat er al eens tandjes breken bij het uithalen van de cd, dat nam ik Wowhd nooit kwalijk, eerder de producent van de verpakking. Eén keer had ik een jewel case waarvan de voorzijde volledig was gebarsten. Een mailtje naar hun klantendienst leverde mij nauwelijks een week later een nieuwe jewel case ter vervanging op.

Tussen 5 mei 2013 en 12 april 2015 heb ik vaak iets langer moeten wachten op de levering van mijn 101 items en dat is toch begrijpelijk want het overgrote deel van mijn 101 items kwam vanuit Hong Kong, een vijftal keren kreeg ik iets uit de Verenigde Staten. Het moet een eindje reizen, vanaf de andere kant van de wereld en dat kan misschien duren.

Tot zover mijn positieve ervaringen maar ik heb ook mijn kanttekeningen en die situeren zich op drie gebieden: prijzen, voorraad en levering.

Sinds 5 mei 2013 hanteer ik ook een verlanglijst in Excel, dat handig is om te vergelijken tussen verschillende websites en/of winkels maar dat ook handig is als spiekbriefje op platenbeurzen. Ik wil niet meer meemaken dat ik zaken dubbel koop.

Qua prijzen is Wowhd allang niet meer de goedkoopste want ze hanteren eigenaardige verkooptechnieken. Gisteren heb ik mijn verlanglijst bijgewerkt en bijna overal werden de prijzen verhoogd van één tot drie euro, mooie afgeronde verhogingen. Het zou niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt vlak voor één van hun beruchte kortingsweekends. Eerst geruisloos verhogen om daarna te kunnen zwaaien met korting is een eeuwenoude truc.

Qua voorraad stel ik mij ernstige vragen bij Wowhd. Mijn bestellingen lijken alsmaar meer tijd nodig te hebben om volledig afgewerkt te worden én mijn bestellingen vliegen vanaf het begin allemaal in backorder. Na een week verandert dan de status. Welke conclusie kan je hieruit trekken? Elk voor zich maar ik concludeer hieruit dat ze ofwel te kleine voorraden hebben ofwel problemen hebben met hun leveranciers. Overigens staat er bijzonder vaak de volgende melding “Awaiting stock from our suppliers”.

Qua levering plaats ik nog meer vraagtekens bij Wowhd. Spijts ze meestal uit Hong Kong komen, heb ik al vaak te maken gehad met Zuid-Amerikaanse versies (de labels Icarus en PID) en denk ik vaak: “Klaag niet, de prijs was er naar”. Maar... ik voel mij altijd onzeker over welke versie ik ga ontvangen, jewel case of digipack, Amerikaans of Europees. En kijk ik naar Dodax en zie ik bij ieder item een EAN nummer staan die ik kan controleren op de website barcodelookup.com.

Lange tijd was Zoverstocks een goed alternatief maar sinds Play overging in Rakuten kom ik daar niet meer. Er lijken nog goede alternatieven te zijn, maar daarvoor moet ik nog even verder spitten.

Laat maar weten als je een goed alternatief hebt gevonden. Ik vertrouw wowhd ook niet meer.

Sir Spamalot (crew)
Ik heb ook aan Dodax gedacht en deze morgen mijn eerst bestelling geplaatst, de 2 cd versie van The Best of Bruce Dickinson. Betalen gebeurt via PayPal (dus via mijn Visa-kaart) maar ik mis een besteloverzicht zoals bij andere websites, zodat ik de status van mijn bestelling kan opvolgen. Onmiddellijk na mijn bestelling kreeg ik zowel van Dodax als van PayPal een e-mail ter bevestiging van mijn bestelling. Ik wacht nu even af wat er gebeurt.

sxesven
Vorige week (20 juni) mijn eerste bestelling bij Dodax geplaatst (drie items in twee afzonderlijke orders), waarvan de eerste (Code Orange - I Am King, de helft van mijn tweede order van twee items) gisteren (27 juni) op de mat belandde. Netjes verpakt in een bubbelenvelop van Dodax zelf, CD in keurige nieuwstaat, in seal, onbeschadigd zoals dat natuurlijk gewoon hoort. Tot dusver dus tevreden.

Dodax is momenteel bezig met markt penetratie. Dus gaan ze (soms) spectaculair onder de prijs zitten (dit deed Play en Wow ook eerder) maar uiteindelijk komt daar toch een eind aan.

Let wel op bij Dodax: als je is wilt retour zenden, moet dat op eigen kosten... naar Zwitserland!

sxesven
lennon schreef:
Let wel op bij Dodax: als je is wilt retour zenden, moet dat op eigen kosten... naar Zwitserland!

Als dit inderdaad zo is, is dat zeker niet heel denderend. Op de enveloppen staat overigens ook een postbusadres in Nederland waar ze heen moeten indien onbestelbaar; wellicht dat je daar iets mee zou kunnen. Overigens zal het (hopelijk) dan weer weinig voorkomen dat je iets zult retourneren, denk ik; ik heb zelf bijvoorbeeld nog nooit iets naar CDWow/WowHD hoeven retourneren, en ik heb er best wat besteld door de jaren heen. Het is natuurlijk echter mogelijk dat je een verkeerd item ontvangt, en als je dan zelf voor de kosten voor het terugzenden moet opdraaien is dat best matig.

Vandaag weer twee items uit mijn bestellingen ontvangen (Swans en Deicide); curieus genoeg heb ik alleen mijn allereerst bestelde item (Ariana Grande) nog niet beginnen, terwijl die toch het meest mainstream van de hele boel was.

lennon schreef:
Dodax is momenteel bezig met markt penetratie. Dus gaan ze (soms) spectaculair onder de prijs zitten (dit deed Play en Wow ook eerder) maar uiteindelijk komt daar toch een eind aan.

Als consument ondervind je hiervan volgens mij niet echt nadelen, dus ik zie het probleem niet zo, eerlijk gezegd.

Sir Spamalot (crew)
lennon schreef:

Hierin volg ik ook sxesven, ik heb nog nooit iets retour moeten zenden. Anderzijds, ik wil gerust eens naar Zug rijden om iets om te wisselen en dan doorrijden naar mijn geliefde Alpen. Wel vind ik dat een terugzending op hun kosten moet gebeuren als de fout bij hen ligt.

Wat betreft mijn bestelling bij Dodax, ik laat het naar mijn werkadres afkomen omdat - ik heb het hier eens gezegd - ik toch de postbode op het werk ontmoet (volmacht van handtekening voor het bedrijf) en omdat ik dan het risico niet loop dat mijn pakje niet in mijn brievenbus thuis kan.

Ik bestel al jaren bij Dodax via Amazon: inderdaad lekker goedkoop, snelle levering en ik heb nog nooit iets retour hoeven sturen.

Het bedrijf krijgt ook prima beoordelingen dus ik ga er niet over tobben.

Dodax is een hele grote speler, Amazon heeft er nog een paar rondlopen die leuk met elkaar concurreren.
Prima voor de consument.

Ik had opeens zin om toch de eerste drie albums van Franz Ferdinand maar aan te schaffen. Buiten 1,84 pond aan verzendkosten was ik aan de drie cd's welgeteld 1 pond kwijt. En dan koop ik ze "als nieuw". Nog een leuk wedstrijdje welke er als eerste binnen is.

Twee daarvan gekocht bij Dodax. Voor dat soort van bedragen, daar kun je je toch werkelijk geen buil aan vallen. Laat staan dat ik er woorden van kritiek over ga uiten.

En hoe staat t met de wachttijden bij dodax?

Max 2 weken.
Het bedrijf valt helemaal onder de strenge eisen van Amazon.
Daarom zou eventueel geld terug of retour zenden ook geen enkel probleem zijn.

Van m'n laatste bestelling bij niet meer zo WOWHD is één cd aangekomen (twee maanden later of zo, maar afijn, daar hadden we het al over gehad), en heb ik de andere twee cd's geannuleerd. Een ervan was inmiddels niet meer verkrijgbaar, maar daar werd ik ook compleet niet over ingelicht. De ander was op voorraad, en toen m'n geduld op begon te raken heb ik ook gewoon gemaild 'die cd is in voorraad en zou binnen 24 uur opgestuurd moeten worden. Wanneer kan ik 'm verwachten?' Die bleef in backorder staan, voorraad of niet, en toen-ie na een anderhalve week nog niet verstuurd was heb ik 'm ook geannuleerd. Ik ga daar, in elk geval de komende tijd, niets meer bestellen.

musician schreef:
Max 2 weken.
Het bedrijf valt helemaal onder de strenge eisen van Amazon.
Daarom zou eventueel geld terug of retour zenden ook geen enkel probleem zijn.

Dat is ook geen probleem, je moet alleen de verzendkosten naar Zwitserland zelf betalen (voor zover ik heb begrepen) en bij een LP is dat toch al boven de 10 euro denk ik...

lennon schreef:
Dat is ook geen probleem, je moet alleen de verzendkosten naar Zwitserland zelf betalen (voor zover ik heb begrepen) en bij een LP is dat toch al boven de 10 euro denk ik...

Waarom zou je een lp terugsturen?

* verkeerde levering? Hun schuld - zij betalen je terug; evt bestel je opnieuw; nb: check wel vooraf de (EAN)codes van de release o.a. met Discogs.

* plaat beschadigd? Hebben zij een ondeugdelijk artikel geleverd. Evt kan je een klacht sturen met een foto die dat bevestigt.

Heb 3-4 keer een verkeerd/beschadigd product geleverd gekregen; altijd geld terug gekregen of een nieuw exemplaar en dan mocht ik het verkeerd gezondene gewoon houden.

Op Amazon stond een keer een album (lichtblauw vinyl) dat mét cd zou worden geleverd - lp was zwart en cd zat er niet bij; toen ik reclameerde, kreeg ik mijn geld terug en mocht ik de lp houden - had ik anders naar de US mogen sturen.

Heb echt nog nooit meegemaakt dat ik iets terug moest sturen. Overigens is retourneren naar Amazon zelf - wanneer je per ongeluk iets dubbel hebt besteld (door te snel klikken en one-click ordering actief te hebben) best lastig - maar goed, da's ook een kwestie van eigen schuld. Let goed op wanneer je bestelt, ook op verzendwijze en -kosten

Ik heb in al die jaren van bestellen ook nog nooit iets teruggezonden. Een wat gekraakt doosje vervang je natuurlijk zelf.
De eerste cd van Franz Ferdinand (bestelling 29-06) zat gisteren bij de post.

De EU, het is niet goed of het deugt niet, maar een simpel cd-tje bestellen (één druk op de knop!) en toegestuurd krijgen vanuit Engeland, is geen enkel probleem. Heb je het geluk dat de cd vanuit Duitsland moet komen, daar zitten nog pünktlicher mensen.

Ik las alleen dat Grieken inmiddels problemen hebben met bestellen bij Amazon: de creditcards uit dat land worden om begrijpelijke redenen niet helemaal meer vertrouwd.

DjFrankie (moderator)
Slowgaze schreef:
Van m'n laatste bestelling bij niet meer zo WOWHD is één cd aangekomen (twee maanden later of zo, maar afijn, daar hadden we het al over gehad), en heb ik de andere twee cd's geannuleerd. Een ervan was inmiddels niet meer verkrijgbaar, maar daar werd ik ook compleet niet over ingelicht. De ander was op voorraad, en toen m'n geduld op begon te raken heb ik ook gewoon gemaild 'die cd is in voorraad en zou binnen 24 uur opgestuurd moeten worden. Wanneer kan ik 'm verwachten?' Die bleef in backorder staan, voorraad of niet, en toen-ie na een anderhalve week nog niet verstuurd was heb ik 'm ook geannuleerd. Ik ga daar, in elk geval de komende tijd, niets meer bestellen.

Geld terug gekregen?

DjFrankie schreef:
Bij mij staat Drones (deluxe) al bijna 2 weken op backorder bij WoW HD. Ik zie verder weinig acties, normaal was er ieder weekend wel 15% korting, en de prijzen zijn idd flink gestegen.

Het zijn bol-achtige prijzen inmiddels.

Mijn bestelling staat al 2 maanden in backorder, inmiddels wel de nieuwe Faith No More ontvangen.

De uitleg per email was dit:

We are sorry to inform you that we have experienced a delay in receiving the products from our suppliers and we are currently awaiting confirmation of when the goods will be available for dispatch. Our buying team is also trying to source these titles from alternate suppliers and we are hoping to receive stock soon, though we do not have a confirmed dispatch date at the moment.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:08 uur

geplaatst: vandaag om 18:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.