MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Ik sta er precies hetzelfde in. Was altijd tevreden en accepteerde de wat langere wachttijden. Maar nu duurt het soms wel erg lang. Ik heb op 10 mei van alles besteld. Vorige week kreeg ik eindelijk Tracker van Mark Knopfler. Hand Cannot Arase van Steven Wilson zou onderweg zijn. En een ander staat dus al ruim tweeëneenhalve maand in backorder. Daar ga ik denk ik maar niet met op wachten en ik ga mijn geld terugvragen.

Het nieuwe album van Steven Wilson kostte me in mei overigens 11 euro, met 15% korting. Nu kost ie ruim 18 euro. Aardige prijsstijging....

De goede tijd van wowhd.nl lijkt idd voorbij. Ik ga ook dodax maar proberen. En er is natuurlijk ook nog amazon.co.uk.

In De Site > Algemeen > Wowhd bestelling kwijt:

Wowhd is over gegaan op een nieuwe site. Mijn bestel lijst is weg. Er stonden nog cd's in backorder. Loopt nog iemand tegen dit probleem aan?

WOWHD heeft haar site aangepast. Bij inloggen met oude paswoord, herkent de site dit niet meer, moet dus nieuw paswoord invoeren. Dan blijkt dat alle oude gegevens mbt bestellingen, verlanglijst niet meer aanwezig te zijn. Maar eens mail gestuurd, hoe het zit met de nog niet ontvangen bestellingen. Wordt vervolgd.

Klopt, de wishlist is ook verdwenen.

Hier het zelfde betreffende wowhd, tot een jaar geleden nooit problemen gehad (met gemiddeld ongeveer 200 cds per jaar). Toen begon het, steeds langer wordende lever tijden, albums die wel verstuurd werden maar hier nooit aankwamen, mailen tot je een ons weegt voordat je eindelijk je geld / een voucher hebt voor de geleden schade, albums die maanden in back order staan.
Momenteel staat Drones van Muse bij mij al ruim 2 maanden in back order en vorige week is na ruim 4 maanden eindelijk Don't Loose This van Popps Staples verzonden (overigens verwacht ik niet dat dat album hier ooit aan gaat komen maar goed).
Rogyros schreef:
En een ander staat dus al ruim tweeëneenhalve maand in backorder. Daar ga ik denk ik maar niet met op wachten en ik ga mijn geld terugvragen.

Daar wens ik je veel succes mee en geduld voor........

Op mails word sinds een maand ook helemaal niet meer gereageerd.

Net wilde ik even kijken hoe het met mijn lopende bestelling staat en kon ik niet meer inloggen moest ik een password reset uitvoeren de mail met instructies heb ik nog steeds niet.
Ik ben helemaal klaar met wowhd.

Laatste mail verstuurd waarin ik voor mijn lopende bestelling annuleer en mijn geld terug wil en of ze mijn account willen opheffen.
Verwacht geen reactie en dus neem ik mijn verlies maar €35,00 aan lopende bestellingen en nog een ongebruikte voucher.

WowHd had twee kenmerken
1. relatief lage prijzen.
2. geduldige klanten.
Het eerste kenmerk zie ik eigenlijk niet meer terug en als ik op diverse site's kijk begint het geduld bij de klanten ook op te raken.
Met een grote boog er omheen zou ik zeggen.

Ik had een openstaande order, waarbij stond dat ze wachtte op restock. Na twee maanden heb Ik mn geld terug gevraagd en een uur later stond het weer op mn paypal. Best snel dus.

Misterfool
Werkelijk waar schandalige manier van werken van Wowhd. Ik koop er niks meer.

@thelion: ik kreeg twee dagen later een excuus mail en ze zouden het geld terugstorten. Snel gereageerd. Nu nog het geld.

Sir Spamalot (crew)
thelion schreef:
Net wilde ik even kijken hoe het met mijn lopende bestelling staat en kon ik niet meer inloggen moest ik een password reset uitvoeren de mail met instructies heb ik nog steeds niet.
Ik ben helemaal klaar met wowhd.

Idem hier (nou ja, op vakantie in Sankt Jakob am Arlberg, Oostenrijk) want ik kan niet inloggen en ik krijg geen e-mail met nieuwe instructies. Ik ga maar niet zeggen wat ik er van denk, niet voor publicatie vatbaar en rooie oortjes voor het jonger publiek op MuMe. Ik heb gelukkig niets meer van hen tegoed....

Zeker belachelijk. 2 maanden backorder bij een nieuwe cd vind ik al belachelijk. En nu niks meer bij bestellingen. Ben er een beetje klaar mee.

Ook geen ideal meer.

Waardeloos

Herken precies wat iedereen hier over Wowhd schrijft. Ik had, na het ter ziele gaan van het onvolprezen Play.com (wordt nog dagelijks gemist!) mijn hoop gevestigd op Wowhd, waar ik ook al sinds 2007 een tevreden klant was. Maar iedere bestelling vanaf december vorig jaar ging haast meteen de backorder in en duurde weken voordat het werd verstuurd. Toch trapte ik er steeds, door de vele kortingsacties, weer in...

Mijn laatste tien bestellingen heb ik via de klantenservice, na een maand in backorder gestaan te te hebben, geannuleerd (laatste keer was eind juni). Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds binnen drie dagen netjes antwoord kreeg en het geld dan binnen 24 uur teruggestort werd op mijn Paypalrekening.

Nu bestel ik veel via Dodax.nl. Met name een uitkomst voor hier moeilijk te krijgen Franstalige cd's (Francoise Hardy, Raphael, Benjamin Biolay, Etienne Daho, etc.). Goede prijzen en prima service. De levertijden die worden vermeld zijn wel erg optimistisch (1 a 2 dagen), maar tot nu al mijn 30 bestellingen keurig binnen 10 dagen ontvangen. Aanrader dus!

Ook de eerste cd's binnen van Dodax.nl, goed verpakt en het verzenden duurde ongeveer een week.
Zijn wel Duitse persingen maar dat maakt me niet uit, tenminste beter dan die Argentijnse of Aziatische die je soms bij wowhd kreeg.

Sir Spamalot (crew)
En toch lijkt er iets te veranderen bij Wowhd, los van het feit dat ik nog altijd wacht op die #@#´`# e-mail om te kunnen inloggen. Test maar eens hun zoekfunctie en kijk eens naar het resultaat! EAN-nummers / UPC-nummers zodat je de versie kan opzoeken, samples van nummers en een fel verbeterde zoekfunctie... waar ik echter niets mee ben zolang ik niet kan inloggen. De rode knop (bestellen) heeft zelfs al varianten als "kopen" en "nabestelling". Prijzen lijken (als ik in mijn verlanglijst vergelijk met bvb. Dodax) ook iets menselijker te zijn. Nu nog hun klantenservice... Afwachten dan maar.

Sir Spamalot schreef:
En toch lijkt er iets te veranderen bij Wowhd, los van het feit dat ik nog altijd wacht op die #@#´`# e-mail om te kunnen inloggen(...)Prijzen lijken (als ik in mijn verlanglijst vergelijk met bvb. Dodax) ook iets menselijker te zijn. Nu nog hun klantenservice... Afwachten dan maar.

Misschien toch eens beter google'n en kijken op bijv sites met fin. info. Op Trustpilot en Tweakersnet hebben ze al veel langer een ronduit slechte reputatie. Zoals we hier zeggen: wachten tot je een ons weegt of al te goed is buurmans gek

Of wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt het deksel op de neus - onderste, qua prijs dan - iedereen die wel eens voor de zaak wat inkoopt, weet dat de goedkoopste zelden (de beste) service verleent.

Sir Spamalot (crew)
Inderdaad, mag je mijn baas eens vertellen . Volgende bestelling ligt al klaar ter studie bij een andere winkel. Ik zeg altijd: het duurt jaren om een goede reputatie op te bouwen, het duurt hoop en al een paar ogenblikken om die volledig om zeep te helpen. De commentaren op Smoelboek - sorry, Facebook - liegen er ook niet om, hun imago krijgt mokerslagen te verwerken. Bij mijn recentste bestelling in april kreeg ik ook al argwaan door de bijzondere lange levertijden (en ik was al het een en het ander gewoon). Grootste vraagteken plaats ik bij hun communicatie naar hun klanten toe, ik vind het een drama.

Helaas reageren ze bij de klantenservice van wow hd ook gewoon niet. Is makkelijker

Ik was tot nu toe heel positief over Wowhd en bestelde er zeer regelmatig met veel geduld, maar loop nu tegen dezelfde problemen aan. Nieuw password ingevoerd en vervolgens alle info van mijn account kwijt. Ik heb gelukkig nog maar twee lopende backorders ter waarde van een kleine 18 euro, waaronder de laatste van Muse die ik van tevoren had gereserveerd. De laatste vertragingsmailtjes zijn van een week geleden, ik wacht nog wel even af.

De nieuwe website is echt allesbehalve een verbetering qua zowel de meeste prijzen als opmaak ("You save" wordt vertaald met "U opslaan"). Ik hoop dat ze de uitstaande bestellingen nog gaan leveren of terugbetalen, voor mij geen nieuwe bestellingen meer bij Wowhd. Jammer.

Na alle kritiek op WOWHD, toch een lichtpuntje, of 2 lichtpuntjes. Van mijn openstaande bestelling 2 CD's ontvangen. Hiervan had ik al 22 en 23 juli een verzendbevestiging ontvangen. Nu nog 1 waarvan ik ook op de 22 juli een verzendbevestigings mail heb ontvangen en nog 1 in backorder van maart dit jaar. Van deze laatste verwacht ik niet veel, mbt tot de ander een sprankje hoop. Schade blijft mogelijk beperkt.
O ja, antwoord op mijn mail van 2 augustus blijft uit....klantenservice mogelijk ontslagen....nieuwe moet nog worden ingewerkt....

Moet niet gekker worden....
3de lichtpuntje op 1 dag betreffende WOWHD, nr. 3 van de verzendberichten ook binnen. Door andere besteldienst geleverd....er is nog hoop...
Still One To Go.....

thelion schreef:

*knip*
Momenteel staat Drones van Muse bij mij al ruim 2 maanden in back order en vorige week is na ruim 4 maanden eindelijk Don't Loose This van Popps Staples verzonden (overigens verwacht ik niet dat dat album hier ooit aan gaat komen maar goed).
*knip*
Laatste mail verstuurd waarin ik voor mijn lopende bestelling annuleer en mijn geld terug wil en of ze mijn account willen opheffen.
Verwacht geen reactie en dus neem ik mijn verlies maar €35,00 aan lopende bestellingen en nog een ongebruikte voucher.

We zijn een week verder Pops Staples is wonder boven wonder in de brievenbus beland hier Drones staat nog steeds in back order, mail word niet op gereageerd en een password reset uitvoeren is onmogelijk aangezien ik de benodigde mail niet krijg.
Maximale schade €25,00 als Drones nooit meer komt en ik het geld van mijn openstaande vouchers niet meer terug krijg.

Bye Bye WowHD

Sir Spamalot (crew)
Ik heb toch nog één eigenaardigheid gevonden bij Dodax.nl, misschien heeft het te maken met de valutakoersen (Euro - US Dollar - andere). Zondag maakte ik een aankooplijstje klaar en dan wacht ik nog altijd één dag alvorens te bevestigen, gewoon om nog eens na te denken. Tot nu toe heeft dat lijstje mij al dagelijks nieuwe prijzen opgeleverd, een beetje omhoog dan weer een beetje omlaag en omgekeerd. Het gaat telkens om minieme verschillen, maximum 1 Eur voor het totale pakket. Voor verzendingen naar mijn Belgenland kan ik alleszins bevestigen dat dit nog altijd gratis gebeurt.

Sir Spamalot schreef:
Ik heb toch nog één eigenaardigheid gevonden bij Dodax.nl, misschien heeft het te maken met de valutakoersen (Euro - US Dollar - andere). Zondag maakte ik een aankooplijstje klaar en dan wacht ik nog altijd één dag alvorens te bevestigen, gewoon om nog eens na te denken. Tot nu toe heeft dat lijstje mij al dagelijks nieuwe prijzen opgeleverd, een beetje omhoog dan weer een beetje omlaag en omgekeerd. Het gaat telkens om minieme verschillen, maximum 1 Eur voor het totale pakket. Voor verzendingen naar mijn Belgenland kan ik alleszins bevestigen dat dit nog altijd gratis gebeurt.

D'r zijn mensen die van dat soort bewegingen profiteren en er hun geld mee verdienen. Die worden valutahandelaren genoemd

Als je over een langere periode kijkt, kan je zien dat de afgelopen 1,5 jaar de euro 10% in waarde is gedaald.

Sir Spamalot (crew)
Mjuman, ik was het alweer vergeten (hersencellen nog half en half in vakantiemodus) maar Dodax heeft zijn hoofdzetel in Zwitserland. Dat kan de schommelingen verklaren, gezien de stevige Zwitserse Frank.

Sir Spamalot schreef:
Mjuman, ik was het alweer vergeten (hersencellen nog half en half in vakantiemodus) maar Dodax heeft zijn hoofdzetel in Zwitserland. Dat kan de schommelingen verklaren, gezien de stevige Zwitserse Frank.

Nou snap ik het, ik vond je al niet zo in vorm - wellicht hoogte/vakantieziekte of anders misschien te weinig jazz gedraaid de laatste tijd en last gekregen van metaalmoeiheid

Rogyros schreef:
@thelion: ik kreeg twee dagen later een excuus mail en ze zouden het geld terugstorten. Snel gereageerd. Nu nog het geld.

Nu nog het geld...

Ik ben benieuwd of de problemen bij WOWHD worden opgelost. De laatste bestelling was rond januari en toen ging alles vrij vlotjes. Het lijkt er inderdaad op dat er plots iets grondig moet zijn mis gegaan binnen het bedrijf. Over Dodax hoor ik zeer positieve verhalen..... wel moet ik even uitvogelen hoe PayPal werkt, maar dat mag geen probleem zijn.

Wacht toch ook al geruimte tijd op een cd via Dodax..

Gast
geplaatst: vandaag om 02:46 uur

geplaatst: vandaag om 02:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.