Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 13 augustus 2015, 20:02 uur
Gisteravond mijn eerste zes cds besteld bij Dodax, na ook jarenlang trouwe klant van CDwow / Wowhd te zijn geweest. Toen ik 5 weken moest wachten op de nieuwe Faith No More, die nota bene net een week uit was toen ik 'm bestelde, had ik het wel gehad. Daarvoor al een aantal keer Argentijnse persingen gehad waarvan de kwaliteit van de cd's wel okee was, maar het artwork van inferieure kwaliteit om nog maar niet te spreken over de jewel cases: meestal een paar danwel alle 'tandjes' kapot of het hele doosje in gruzelementen bij aankomst. Via BOL.com nu ook Dodax ontdekt, en uiteraard rechtstreeks besteld (niet met BOL.com opslag). We zullen zien...
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 15:16 uur
Mijn eerste bestellingen van Dodax zijn binnen en wil binnen 2 weken. Goed, afzonderlijk zijn de CD's verpakt en vlot geleverd.
Ik denk dat WOWHD een klant kwijt is.
Ik wacht nog steeds op 1 bestelling en op antwoorden van diverse mails hierover...
Ik denk dat WOWHD een klant kwijt is.
Ik wacht nog steeds op 1 bestelling en op antwoorden van diverse mails hierover...
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 17:02 uur
Ik heb het geld ontvangen, al sinds 3 augustus. Mijn fout dus. Ik heb niet op mijn creditcard rekening gekeken. Meestal betaal ik bij WOWHD via ideal. Maar deze keer kennelijk via mijn creditcard.
Ofwel, een snelle afwikkeling van mijn geannuleerde bestelling.
Hulde voor WOWHD.
Ofwel, een snelle afwikkeling van mijn geannuleerde bestelling.
Hulde voor WOWHD.

0
geplaatst: 19 augustus 2015, 07:59 uur
Update WOWHD.
Zowaar vanmorgen een mail ontvangen van WOWHD. Een antwoord op mijn laatste mail mbt vraag omtrent bestelling.
Thank you for contacting WOW HD!
We are reviewing the status of your order and will contact you back shortly with additional information
We are currently in the process up transitioning the website and fulfillment centers. There are many updates in process, including, wish list, order history and overall quality of service.
We ask for your patience and continued patronage through this time.
Your wish list and order history will be migrated to the new website shortly.
Again, thank you for writing WOW HD. We appreciate your business.
Regards,
WOW HD Sales Support *pv
Weleens waar erg standaard, maar laten we het positief uitleggen, er gloort hoop aan de WOWHD horizon.
Zowaar vanmorgen een mail ontvangen van WOWHD. Een antwoord op mijn laatste mail mbt vraag omtrent bestelling.
We are reviewing the status of your order and will contact you back shortly with additional information
We are currently in the process up transitioning the website and fulfillment centers. There are many updates in process, including, wish list, order history and overall quality of service.
We ask for your patience and continued patronage through this time.
Regards,
WOW HD Sales Support *pv
Weleens waar erg standaard, maar laten we het positief uitleggen, er gloort hoop aan de WOWHD horizon.
0
geplaatst: 19 augustus 2015, 13:51 uur
Het zou toch logischer zijn als je eerst je nieuwe website goed hebt voordat hij de oude site vervangt. Dat vind ik toch wel erg raar van wowhd.
Prima dat ze dit bericht sturen, maar dit had allemaal wel voorkomen kunnen worden. Toch?
Prima dat ze dit bericht sturen, maar dit had allemaal wel voorkomen kunnen worden. Toch?
0
geplaatst: 19 augustus 2015, 14:16 uur
Zeker had men een hoop ergernis, bij klanten kunnen voorkomen.
Enige vooraankondiging van veranderingen. Toezeggingen dat wenslijst, bestaande en lopende bestellingen zouden blijven en dat deze op vertrouwde wijze zouden worden afgewerkt....maar ja, mogelijk bij een volgende keer....
Enige vooraankondiging van veranderingen. Toezeggingen dat wenslijst, bestaande en lopende bestellingen zouden blijven en dat deze op vertrouwde wijze zouden worden afgewerkt....maar ja, mogelijk bij een volgende keer....
0
geplaatst: 19 augustus 2015, 15:24 uur
Blijft natuurlijk de vraag waarom de levering zo moeilijk ging / gaat. Ik ben in de verleiding om toch weer een pre-order te plaatsen bij ze omdat Dodax de betreffende cd nog niet in de database staat, maar blijf toch wat huiverig. Dus blijf jullie bevindingen posten. Het zou mooi zijn als het weer zoals vanouds zou worden, zeker nu er EAN codes bij de producten staan en je dus Zuid-Amerikaanse persingen kunt vermijden.
0
geplaatst: 21 augustus 2015, 15:36 uur
De eerste van de 6 via Dodax bestelde cd's is binnengekomen via Selektvracht, 9 dagen na bestellen. Netjes verpakt in een oranje envelop met bubbelplastic en ongeschonden aangekomen (dikke fold-out digipak). Tot nu toe kan ik dus tevreden zijn.
0
geplaatst: 22 augustus 2015, 12:41 uur
Inmiddels ook een paar goede ervaringen met Dodax, al blijken de meeste CD's op mijn wensenlijst nu opeens een stuk duurder dan een paar weken geleden. Maar misschien is dat tijdelijk...
Als jarenlange trouwe afnemer van Wow HD hield ik het een klein half jaartje geleden ook voor gezien nadat ze een paar tamelijk voor de hand liggende CD's maandenlang in de backorder lieten staan. Ik kreeg toen wel vrij snel en eenvoudig het aankoopbedrag teruggestort. In de navolgende maanden heb ik, mede aan de hand van dit topic, hoofdschuddend de ontwikkelingen gevolgd, maar momenteel kijk ik toch weer met een schuin oog naar hun inderdaad wat verbeterde website.
Het grootste pluspunt zijn die EAC-nummers, waardoor je iets beter kunt inschatten wat je te wachten staat. Ze geven nu bijvoorbeeld zelfs keurig aan of een bepaalde titel een CD-R is die 'on demand' gemaakt wordt, zoals Reconciled van The Call. Maar het feit dat zonder enige voorafgaand berichtgeving al je gegevens gewist worden, verdient niet bepaald de schoonheidsprijs. Sterker nog: eigenlijk is dat een doodzonde in relatie tot je klantenbestand. Moet je al je informatie weer invullen, inclusief je adres, terwijl ik er honderden CD's besteld heb...
Toch zie ik nu weer wat alleraardigst geprijsde CD's staan, waarbij me overigens wel opvalt dat sommige heel duur blijken in vergelijking met anderen, en andere juist weer heel goedkoop, met name Japanse import-CD's.
Ik heb inmiddels schoorvoetend een nieuw account aangemaakt en dat ging probleemloos, inclusief het bevestigen van het wachtwoord. Maar vrijwel alle CD's die ik interessant vind uit hun aanbod staan in de 'nabestelling', zoals dat tegenwoordig bij hen heet. Ik wacht toch even de ervaringen van anderen af voordat ik daadwerkelijk iets bestel. Zijn er mensen die al ervaringen hebben met de wachttijden van die nabestellingen? En beantwoordt hun klantenservice tegenwoordig weer e-mails?
Als jarenlange trouwe afnemer van Wow HD hield ik het een klein half jaartje geleden ook voor gezien nadat ze een paar tamelijk voor de hand liggende CD's maandenlang in de backorder lieten staan. Ik kreeg toen wel vrij snel en eenvoudig het aankoopbedrag teruggestort. In de navolgende maanden heb ik, mede aan de hand van dit topic, hoofdschuddend de ontwikkelingen gevolgd, maar momenteel kijk ik toch weer met een schuin oog naar hun inderdaad wat verbeterde website.
Het grootste pluspunt zijn die EAC-nummers, waardoor je iets beter kunt inschatten wat je te wachten staat. Ze geven nu bijvoorbeeld zelfs keurig aan of een bepaalde titel een CD-R is die 'on demand' gemaakt wordt, zoals Reconciled van The Call. Maar het feit dat zonder enige voorafgaand berichtgeving al je gegevens gewist worden, verdient niet bepaald de schoonheidsprijs. Sterker nog: eigenlijk is dat een doodzonde in relatie tot je klantenbestand. Moet je al je informatie weer invullen, inclusief je adres, terwijl ik er honderden CD's besteld heb...
Toch zie ik nu weer wat alleraardigst geprijsde CD's staan, waarbij me overigens wel opvalt dat sommige heel duur blijken in vergelijking met anderen, en andere juist weer heel goedkoop, met name Japanse import-CD's.
Ik heb inmiddels schoorvoetend een nieuw account aangemaakt en dat ging probleemloos, inclusief het bevestigen van het wachtwoord. Maar vrijwel alle CD's die ik interessant vind uit hun aanbod staan in de 'nabestelling', zoals dat tegenwoordig bij hen heet. Ik wacht toch even de ervaringen van anderen af voordat ik daadwerkelijk iets bestel. Zijn er mensen die al ervaringen hebben met de wachttijden van die nabestellingen? En beantwoordt hun klantenservice tegenwoordig weer e-mails?
0
geplaatst: 25 augustus 2015, 19:37 uur
Via dit forum gewezen op direct bestellen bij Dodax: eerste ervaring is goed, LP na 9 dagen goed verpakt ontvangen.
0
geplaatst: 26 augustus 2015, 13:17 uur
Inmiddels, na precies 2 weken, 4 van de 6 bij Dodax bestelde items binnen. Het gaat voor een groot deel om iets minder hard lopende (re)releases, dus ik ben nog steeds tevreden. Inmiddels staat bij order status bij alle 6 'Verzendstatus Afgesloten', dus dat zal betekenen dat de resterende 2 in het verzendtraject zitten.
De eerste 2 kwamen overigens met Selektvracht/DHL, de laatste zijn met de fietsende postbode van PostNL aangekomen.
De eerste 2 kwamen overigens met Selektvracht/DHL, de laatste zijn met de fietsende postbode van PostNL aangekomen.
0
geplaatst: 31 augustus 2015, 20:13 uur
Nadat Wow HD uit beeld is geraakt door eigen toedoen, een nieuwe site lanceren waar ze mij als trouwe klant niet meer wensen te herkennen was voldoende, ben ik maar eens op discogs in de weer geweest. Geen onverdeeld genoegen tot nu toe. Bij 2 man iets besteld. De ene is nog op vakantie bleek nadat hij mijn order had bevestigd waarop ik snel heb betaald, de ander heeft mij doodleuk de verkeerde CD opgestuurd. Ik wacht nog op de juiste, want ook deze persoon was plots op vakantie. Denk dat ik het hier (op discogs red.) maar weer voor gezien houdt, of heb ik pech en ben ik te voorbarig?
0
geplaatst: 31 augustus 2015, 20:20 uur
Wat denk je er zelf van?
Na ca 30 bestellingen ben ik nog nooit teleurgesteld in wat ik ontving en/of wat ik betaalde. Je hebt gewoon vaak met verzamelaars te maken die een deel van hun verzameling afstoten omdat ze zich willen richten op een bepaald (sub)genre of geld nodig hebben; een deel is gewoon puur handel, maar ook die zal zich netjes gedragen ivm feedback-mechaniek.
Tot nu toe tweemaal meegemaakt dat er niet werd gereageerd op vragen over prijzen/specifieke releases - dan zie ik er gewoon van af om met die lui business te doen.
Bij Amazon, ca 300 bestellingen - ca 1-2% reclame; verkeerd gestuurd oid, altijd geld terug gekregen of ander exemplaar. Marktplaats gaf me veel meer hoofdpijn
Na ca 30 bestellingen ben ik nog nooit teleurgesteld in wat ik ontving en/of wat ik betaalde. Je hebt gewoon vaak met verzamelaars te maken die een deel van hun verzameling afstoten omdat ze zich willen richten op een bepaald (sub)genre of geld nodig hebben; een deel is gewoon puur handel, maar ook die zal zich netjes gedragen ivm feedback-mechaniek.
Tot nu toe tweemaal meegemaakt dat er niet werd gereageerd op vragen over prijzen/specifieke releases - dan zie ik er gewoon van af om met die lui business te doen.
Bij Amazon, ca 300 bestellingen - ca 1-2% reclame; verkeerd gestuurd oid, altijd geld terug gekregen of ander exemplaar. Marktplaats gaf me veel meer hoofdpijn

0
geplaatst: 31 augustus 2015, 20:40 uur
Tony schreef:
Denk dat ik het hier (op discogs red.) maar weer voor gezien houdt, of heb ik pech en ben ik te voorbarig?
Denk dat ik het hier (op discogs red.) maar weer voor gezien houdt, of heb ik pech en ben ik te voorbarig?
Ik denk dat je botte pech hebt. Toch wel essentieel de ratings van de verkopers te bekijken voor je tot aankoop over gaat...
0
geplaatst: 31 augustus 2015, 20:47 uur
0
geplaatst: 31 augustus 2015, 21:02 uur
Het zijn veelal verzamelaars en liefhebbers die weten wat wel en niet belangerijk is.
ik heb ook een keer pech gehad daar. Iemand die een hoes VG+ rate, en vervolgens een hoes stuurt met de stukken plakband eraan.. En dan ook nog beweren dat het volgens de regels is... tja... die heeft dus een negatieve rating gehad. Want als je dan niet met een oplossing wil komen ben je gewoon een lompe hork.
Ik heb als verkoper daar ook wel eens een fout gemaakt. En altijd gewoon netjes gecompenseerd of goed gemaakt.. lijkt me niet meer dan normaal... helaas zijn er overal rotte appels...
ik heb ook een keer pech gehad daar. Iemand die een hoes VG+ rate, en vervolgens een hoes stuurt met de stukken plakband eraan.. En dan ook nog beweren dat het volgens de regels is... tja... die heeft dus een negatieve rating gehad. Want als je dan niet met een oplossing wil komen ben je gewoon een lompe hork.
Ik heb als verkoper daar ook wel eens een fout gemaakt. En altijd gewoon netjes gecompenseerd of goed gemaakt.. lijkt me niet meer dan normaal... helaas zijn er overal rotte appels...
0
geplaatst: 1 september 2015, 22:26 uur
Tony: 98% feedback is niet hoog als hij of zij meer dan 100 ratings heeft. Deze verkopers laat ik over het algemeen links liggen. Ik heb nog geen problemen gehad via Discogs, zowel als koper als verkoper loopt alles tot nog toe op rolletjes. Dus ik denk botte pech inderdaad. Marktplaats geeft inderdaad veel meer problemen, ik vermoed omdat dat meestal geen verzamelaars en/of enthousiastelingen betreft.
Verder is vandaag de laatste van 6 bestelde Dodax cd's binnengekomen. Deze heeft er dus bijna 3 weken over gedaan. De overige zijn allemaal binnen 2 weken bezorgd. Prima prijs zat er aan vast, dus ik klaag niet. Vier van de zes waren digipack en die zijn allemaal heel aangekomen, de standaard jewelcases trouwens ook. Was bij WowHD (ook ivm inferieure Zuid-Amerikaanse releases) nog wel eens anders.
Verder is vandaag de laatste van 6 bestelde Dodax cd's binnengekomen. Deze heeft er dus bijna 3 weken over gedaan. De overige zijn allemaal binnen 2 weken bezorgd. Prima prijs zat er aan vast, dus ik klaag niet. Vier van de zes waren digipack en die zijn allemaal heel aangekomen, de standaard jewelcases trouwens ook. Was bij WowHD (ook ivm inferieure Zuid-Amerikaanse releases) nog wel eens anders.
0
geplaatst: 14 september 2015, 23:23 uur
Ik vind de keuze nog niet zo reuze bij Dodax, en prijsverschil met "gewone" platenzaken (die ook online vekopen) is soms enorm en soms ook helemaal niet (of zelfs duurder), dus ik check dat wel eerst. Het voordeel is dan wel dat ze gratis vezenden maar dat doen anderen vaak ook als je boven de 20 of 25 euro besteld.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 15 september 2015, 06:45 uur
Opnieuw een positieve ervaring bij Dodax.nl want sinds gisteren is mijn bestelling (19 items: klik) van 25 augustus ll. volledig binnen. Ik heb een viertal cd's met enkele fijne breukjes van de voorkant van de jewel case, maar dat is gemakkelijk op te lossen. De rest is 100% veilig toegekomen.
gigage, het loont zeker de moeite om een verlanglijst aan te leggen in Excel waarop je kan vergelijken, zeker omdat de prijzen bij bvb. Dodax dagelijks wijzigen. Het gaat meestal om kleine verschillen maar soms ook om enkele euro's.
gigage, het loont zeker de moeite om een verlanglijst aan te leggen in Excel waarop je kan vergelijken, zeker omdat de prijzen bij bvb. Dodax dagelijks wijzigen. Het gaat meestal om kleine verschillen maar soms ook om enkele euro's.
0
geplaatst: 15 september 2015, 21:53 uur
Nou Sir Spamalot, das een mooie lijst (vooral Psychotic Supper) en een hele goeie tip, daar ga ik ook maar eens mee aan de slag. Verlanglijstjes in september, je kunt er maar zo vroeg mogelijk mee beginnen 

0
geplaatst: 16 september 2015, 14:38 uur
lennon schreef:
Dat is ook geen probleem, je moet alleen de verzendkosten naar Zwitserland zelf betalen (voor zover ik heb begrepen) en bij een LP is dat toch al boven de 10 euro denk ik...
Dat is ook geen probleem, je moet alleen de verzendkosten naar Zwitserland zelf betalen (voor zover ik heb begrepen) en bij een LP is dat toch al boven de 10 euro denk ik...
Verzendkosten zijn alleen, als je geen opgave van redenen geeft volgens mij, getuige hun eigen site:
Bestellingen bij Dodax zijn in principe definitief en de ontvanger is tot afname verplicht.De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van de bestelling zonder opgave van redenen ontbinden en terug sturen. Het retourzenden is uitgesloten bij bepaalde producten om hygiënisch redenen.CD's, DVD's, vinyl etc etc , voorzover ongebruikt, niet geopend of verzegeld, en in de originele verpakking kunnen te allen tijde retour gestuurd worden. In geval van produkten welke niet voor retour zending in aanmerking komen ( bijvoorbeeld door middel van downloads, digitale boeken, etc) Kapotte of verkeerd geleverde producten worden , indien mogelijk, door Dodax omgeruild. Is ruilen niet mogelijk, dan mogen beide partijen de transactie ongeldig verklaren. De kosten en risico voor het terugzenden zijn voor de consument, tenzij de geleverde produkten niet conform de bestelling zijn.
0
geplaatst: 17 september 2015, 08:37 uur
Eergisteren de nieuwe cd van Glen Hansard besteld via WowHD. Gisteren verzendbevestiging.
Het gaat de goede kant uit

0
geplaatst: 19 september 2015, 21:53 uur
Die 6 Euro verzendkosten als je bestelt via een Duitse reseller blijven mij enorm irriteren. Gewoon veel te veel geld voor het versturen van een CDtje.
0
geplaatst: 22 september 2015, 15:43 uur
Kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen op dodax zo veel van elkaar verschillen? Tik bijvoorbeeld eens Tame Impala in. Er zijn expemplaren van 10 euro, maar ook van aanzienlijk meer.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 september 2015, 17:43 uur
MDekens, Logica dicteert dat het om verschillende versies gaat. Om dit na te gaan kun je altijd terecht bij Discogs of bij Barcode Lookup. Aan de hand van het EAN-nummer kom je meer te weten over de aangeboden versie (gewoon, digipack, import, extended, deluxe of wat gaan ze nog allemaal uitvinden).
0
geplaatst: 23 september 2015, 23:27 uur
die ene is een cd, die andere een lp (ach wat flauw). Het is inderdaad vaak het jaar van uitgave (al dan niet remasterd) wat het prijsverschil veroorzaakt.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 24 september 2015, 00:09 uur
Het laatste vertragingsbericht van WOW HD dateert hier alweer van 7 augustus.
Iemand intussen soms nog een oude bestelling ontvangen?
Iemand intussen soms nog een oude bestelling ontvangen?
0
geplaatst: 24 september 2015, 09:22 uur
Ik heb nu 2 bestellingen uit staan, waarvan ik van de nieuwste meteen de dag daarna al een verzendbericht kreeg. De andere, van begin september, staat nog steeds in de backorder, al kan ik dat niet zien op mijn lijstje met bestellingen.
En dan is er nog een CD die ik ergens in mei of juni heb besteld, dus van voor de grote omschakeling bij Wow HD. Die is dus helemaal niet meer zichtbaar in mijn bestellingen. Die heb ik eigenlijk al afgeschreven (verliespost: 5,95, het kon erger), maar een paar weken geleden heb ik er toch nog maar eens een mailtje aan gewaagd om te informeren hoe het ermee stond.
Ik kreeg antwoord, dat vond ik al heel wat, gezien de negatieve ervaringen van veel users hier de laatste maanden. Maar inhoudelijk was het weinig bemoedigend:
To ensure better overall service there have been recent changes, we ask for your patience and continued patronage through this time. We are currently in the process up transitioning the website and fulfillment centers. There are many updates in process, including, wish list, order history and overall quality of service.
Regards,
WOW HD Sales Support
Zou dus betekenen dat de 'oude' informatie binnenkort beschikbaar komt. Maar dit mailtje is alweer van 3 weken geleden, dus ik zie het niet zo snel gebeuren. En het blijft natuurlijk idioot dat ze die veranderingen allemaal heel langzaam doorvoeren terwijl hun nieuwe website allang operationeel is. Elk ander bedrijf zou toch allang de kinderziektes eruit gehaald hebben voordat zo'n nieuwe site überhaupt online gezet wordt?
En dan is er nog een CD die ik ergens in mei of juni heb besteld, dus van voor de grote omschakeling bij Wow HD. Die is dus helemaal niet meer zichtbaar in mijn bestellingen. Die heb ik eigenlijk al afgeschreven (verliespost: 5,95, het kon erger), maar een paar weken geleden heb ik er toch nog maar eens een mailtje aan gewaagd om te informeren hoe het ermee stond.
Ik kreeg antwoord, dat vond ik al heel wat, gezien de negatieve ervaringen van veel users hier de laatste maanden. Maar inhoudelijk was het weinig bemoedigend:
To ensure better overall service there have been recent changes, we ask for your patience and continued patronage through this time. We are currently in the process up transitioning the website and fulfillment centers. There are many updates in process, including, wish list, order history and overall quality of service.
Regards,
WOW HD Sales Support
Zou dus betekenen dat de 'oude' informatie binnenkort beschikbaar komt. Maar dit mailtje is alweer van 3 weken geleden, dus ik zie het niet zo snel gebeuren. En het blijft natuurlijk idioot dat ze die veranderingen allemaal heel langzaam doorvoeren terwijl hun nieuwe website allang operationeel is. Elk ander bedrijf zou toch allang de kinderziektes eruit gehaald hebben voordat zo'n nieuwe site überhaupt online gezet wordt?
0
geplaatst: 29 september 2015, 16:28 uur
chansadres schreef:
Eergisteren de nieuwe cd van Glen Hansard besteld via WowHD. Gisteren verzendbevestiging.
Vandaag binnengekomen. Word nu verstuurd vanuit Amerika blijkbaar.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 29 september 2015, 16:48 uur
chansadres, niet noodzakelijk. Ik heb er vroeger ook al uit Amerika gekregen maar het leeuwenaandeel komt van Hong Kong. Een statistiekje van mijn stellingen: Bestellingen - Google Spreadsheets - docs.google.com, naar aanleiding van discussies over hun lange levertijden enige tijd terug.
* denotes required fields.