Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juli 2015, 23:53 uur
Ik wacht al 2 maanden op de teruggave van één cd die niet geleverd kan worden, de nieuwe Behemoth btw.
0
geplaatst: 9 juli 2015, 07:34 uur
DjFrankie schreef:
Bij mij staat Drones (deluxe) al bijna 2 weken op backorder bij WoW HD. Ik zie verder weinig acties, normaal was er ieder weekend wel 15% korting, en de prijzen zijn idd flink gestegen.
Bij mij staat Drones (deluxe) al bijna 2 weken op backorder bij WoW HD. Ik zie verder weinig acties, normaal was er ieder weekend wel 15% korting, en de prijzen zijn idd flink gestegen.
Von Helsing schreef:
Het zijn bol-achtige prijzen inmiddels.
Het zijn bol-achtige prijzen inmiddels.
Ik zie dat bij wowhd Drones DeLuxe voor € 19,00 wordt aangeboden. Hetzelfde album is voor minder dan € 11,00 + verzendkosten bij meerdere aanbieders van Amazon te koop. En binnen afzienbare tijd in huis. Deze verschillen zijn echt te groot, wil wowhd overleven.
Dan kom je op een gegeven ogenblik nog terecht bij de "gun factor". Dat kan nog een rol spelen bij de plaatselijke platenboer maar niet bij een internetbedrijf. Daar heb je natuurlijk helemaal niks mee.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 juli 2015, 16:55 uur
Sir Spamalot schreef:
Ik heb ook aan Dodax gedacht en deze morgen mijn eerst bestelling geplaatst, de 2 cd versie van The Best of Bruce Dickinson. Betalen gebeurt via PayPal (dus via mijn Visa-kaart) maar ik mis een besteloverzicht zoals bij andere websites, zodat ik de status van mijn bestelling kan opvolgen. Onmiddellijk na mijn bestelling kreeg ik zowel van Dodax als van PayPal een e-mail ter bevestiging van mijn bestelling. Ik wacht nu even af wat er gebeurt.
Ik heb ook aan Dodax gedacht en deze morgen mijn eerst bestelling geplaatst, de 2 cd versie van The Best of Bruce Dickinson. Betalen gebeurt via PayPal (dus via mijn Visa-kaart) maar ik mis een besteloverzicht zoals bij andere websites, zodat ik de status van mijn bestelling kan opvolgen. Onmiddellijk na mijn bestelling kreeg ik zowel van Dodax als van PayPal een e-mail ter bevestiging van mijn bestelling. Ik wacht nu even af wat er gebeurt.
Besteld op zondag 28 juni 2015, ontvangen op donderdag 9 juli 2015. Ik ben tevreden over mijn eerste ervaring bij Dodax. Mooie oranje enveloppe met binnenin bubbels ter bescherming en factuurtje ingesloten. Dit opent voor mij perspectieven.
Ik lees hier tevens de verhalen over WowHd en dit doet mij toch fronsen en bezorgd worden. Geld terugkrijgen bij niet-levering? Dan kun je toch nog terecht bij de kredietkaartmaatschappij (in mijn geval Visa). Of vergis ik mij?
0
geplaatst: 9 juli 2015, 17:27 uur
Zou kunnen, hoewel dat lang niet altijd zo makkelijk is, Visa heeft met name een fatsoenlijke verzekering is mijn ervaring.
Wowhd betaal ik niet met CC, daar gebruik ik altijd ideal (omdat het kan) maar dat is vrijwel onmogelijk om het retour te claimen (bij ideal/bank), dan moet jij toch bij Wowhd zijn, succes
Wowhd betaal ik niet met CC, daar gebruik ik altijd ideal (omdat het kan) maar dat is vrijwel onmogelijk om het retour te claimen (bij ideal/bank), dan moet jij toch bij Wowhd zijn, succes

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 juli 2015, 18:01 uur
Bestellingen heb ik niet meer uitstaan bij WowHd en nu wacht ik ook af.
0
geplaatst: 9 juli 2015, 18:43 uur
Het lijkt mij ook dat bezoekers van dit topic voorlopig even niet bij WowHd bestellen.
0
geplaatst: 9 juli 2015, 20:29 uur
Rudi S schreef:
Ik betaal daar altijd met PayPal. Als het item niet arriveert, kun je makkelijk je geld terug krijgen, via een PayPal claim. Als de verzender geen nummer heeft, dan krijg je het al terug volgens mij.
0
geplaatst: 9 juli 2015, 20:50 uur
DjFrankie schreef:
Geld terug gekregen?
Geld terug gekregen?
Ja, en in beide keren kreeg ik best snel het geld al terug.
0
geplaatst: 9 juli 2015, 21:05 uur
Shit, net 11 bestellingen geplaatst bij WowHD... kom ik dit topic ineens tegen.
Oh well... afwachten dus. Het is inderdaad in het verleden weleens vaker voorgekomen dat ik cd's pas na 2 á 3 maanden kreeg idd.
Meest extreme geval: vorig jaar eind juni de special edition van de laatste Angus & Julia Stone besteld, die werd 1 oktober pas opgestuurd.
Maar ik heb nog nooit iets NIET ontvangen, dus er is nog ijdele hoop
Oh well... afwachten dus. Het is inderdaad in het verleden weleens vaker voorgekomen dat ik cd's pas na 2 á 3 maanden kreeg idd.
Meest extreme geval: vorig jaar eind juni de special edition van de laatste Angus & Julia Stone besteld, die werd 1 oktober pas opgestuurd.
Maar ik heb nog nooit iets NIET ontvangen, dus er is nog ijdele hoop

0
geplaatst: 12 juli 2015, 11:28 uur
Op 14 april een cd van Dirty Three besteld bij WowHD. Afgelopen maand drie keer een mail gehad dat de bestelling vertraagd is en volgens de site 'momenteel niet leverbaar'. Ik wacht gewoon rustig af, maar vrees dat het bedrijf het niet lang meer maakt.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 22:39 uur
Ik top dat. Heb een backorder van 30 maart j.l (toen vroor het nog?) bij wowhd uit staan,
haha. Wie-o-wie gaat daar overheen?
Eerlijk is eerlijk, de andere drie cd's waren binnen een maand binnen.
haha. Wie-o-wie gaat daar overheen? Eerlijk is eerlijk, de andere drie cd's waren binnen een maand binnen.
0
geplaatst: 15 juli 2015, 18:24 uur
Sater schreef:
Op 14 april een cd van Dirty Three besteld bij WowHD. Afgelopen maand drie keer een mail gehad dat de bestelling vertraagd is en volgens de site 'momenteel niet leverbaar'. Ik wacht gewoon rustig af, maar vrees dat het bedrijf het niet lang meer maakt.
Ik zou 'm annuleren, met reden erbij. Heb ik toen ook gedaan toen de EP van Dessa volgens de site niet meer leverbaar was, maar ik niet even een mailtje kreeg dat de cd uit het assortiment is. Ik heb de klantenservice ook even laten weten dat ik dat niet zo netjes vond dat ze dat niet even heeft gezegd.
0
geplaatst: 16 juli 2015, 08:53 uur
Dat vraag ik me inderdaad ook af. En voor die paar euro wil ik het risico wel lopen dat hij over vijf maanden alsnog op de deurmat ploft. 

0
geplaatst: 16 juli 2015, 09:42 uur
musician schreef:
En krijg je daar dan nog een reactie op?
En krijg je daar dan nog een reactie op?
Ik kan niet spreken namens Slowgaze, maar eerdere ervaringen met Wow HD leren mij dat je over het algemeen wel een reactie krijgt als je zelf een bestelling annuleert. Meestal iets plichtmatigs in de trant van 'We vinden het jammer dat je hebt besloten te annuleren etc..' zonder dat ze ingaan op de concrete vraag of opmerking. Die paar keer dat ik aangaf te willen annuleren, werd het geld ook vrij snel teruggestort. Nooit problemen mee gehad.
Nog even over die laatste opmerkingen van Slowgaze mbt de leverbaarheid: mijn ervaring is dat CD's - zeker minder voor de hand liggende titels - met grote regelmaat in en out of print raken. Dus als een site aangeeft dat iets tijdelijk niet leverbaar is, kan het best zo zijn dat dat over een paar maanden weer wel het geval is, bijvoorbeeld als de leverancier heeft besloten toch maar weer een paar honderd stuks bij te laten persen. Dus dat ze dat niet zelf hebben laten weten, kan ik me wel voorstellen. Dat is bijna geen doen.
Overigens dateert mijn laatste bestelling bij Wow HD ook alweer van een paar maanden geleden. Toen ze een vrij gangbare oudere CD van Chris Rea maandenlang niet konden leveren, heb ik die ook geannuleerd. Sindsdien heb ik er niet meer besteld. Vooral vanwege de prijzen, die inmiddels tot bol.com-achtige hoogten zijn gestegen.
Er zijn weinig alternatieven meer over, afgezien van een enkel koopje op Amazon.co.uk of .de, of Dodax of Grooves-inc. Bij de laatste bestel ik nog altijd het meeste, hoewel die het laatste half jaar ook flink duurder is geworden. Misschien zijn de dagen waarin je CD's voor een prikkie kon laten importeren wel grotendeels voorbij. Het is inmiddels ook geen massaproduct meer, in tegenstelling tot een paar jaar geleden.
0
geplaatst: 16 juli 2015, 13:54 uur
Sater schreef:
Dat vraag ik me inderdaad ook af. En voor die paar euro wil ik het risico wel lopen dat hij over vijf maanden alsnog op de deurmat ploft.
Eigenlijk dit (gaucho vat het uitstekend samen):
gaucho schreef:
Ik kan niet spreken namens Slowgaze, maar eerdere ervaringen met Wow HD leren mij dat je over het algemeen wel een reactie krijgt als je zelf een bestelling annuleert. Meestal iets plichtmatigs in de trant van 'We vinden het jammer dat je hebt besloten te annuleren etc..' zonder dat ze ingaan op de concrete vraag of opmerking. Die paar keer dat ik aangaf te willen annuleren, werd het geld ook vrij snel teruggestort. Nooit problemen mee gehad.
0
geplaatst: 16 juli 2015, 14:44 uur
Ik bestelde alleen bij wowhd als het product op voorraad is. Ook geen reserveringen en zo. Dan heb je het meestal redelijk snel binnen. Nu koop ik vooral LP's en kijk daarvoor op Amazon.de, jpc.de en de marktplaats van amazon.fr (lage verzendkosten). Ook interessant voor zowel cd's als lp's is discogs.com
0
geplaatst: 16 juli 2015, 17:22 uur
Slowgaze, dat is ook mijn ervaring met WoW HD - tot een paar maanden terug. Als je voor de grap een kijkt op hun facebookpagina zie je enkel ellenlange opsommingen van klanten die melden dat hun spullen niet geleverd worden en dat ze ook geen reactie van de klantenservice krijgen. Voor een idee van de schaal: hun laatste post heeft 153 reacties, waar dit er begin dit jaar misschien vier waren...
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juli 2015, 20:48 uur
Heb 10 Juli 2 albums geannuleerd, maar op paypal nog geen geld terug, ook in backorder wellicht??
0
geplaatst: 16 juli 2015, 22:15 uur
Sater schreef:
Jij doet de kerstinkopen vroeg dit jaar.
0
geplaatst: 16 juli 2015, 23:07 uur
Naar aanleiding van de positieve berichten in dit forum over Dodax.nl heb ik zondag twee items besteld. Bij het ene item stond op dat moment vermeld "levertijd 1-2 dagen" en bij het andere "op voorraad, verzending in 1-2 dagen" (en dat staat bij beide items nog steeds online zie ik).
Op zich ben ik niet ongeduldig aangelegd hoor, maar ik vind het wel vreemd dat de order op dit moment nog steeds op status in behandeling staat en er nog niks verzonden is. Iemand hier ervaring mee, of zal ik binnenkort de melding gaan krijgen dat het toch niet meer op voorraad was ...?
Op zich ben ik niet ongeduldig aangelegd hoor, maar ik vind het wel vreemd dat de order op dit moment nog steeds op status in behandeling staat en er nog niks verzonden is. Iemand hier ervaring mee, of zal ik binnenkort de melding gaan krijgen dat het toch niet meer op voorraad was ...?
0
geplaatst: 16 juli 2015, 23:15 uur
Ik heb daar ook even rondgekeken en zie nu dat ze uit Zwitserland komen. Ik ken dit bedrijf via de Amazon marktplaats. Het duurt meestal 10-14 dagen voordat een LP hier is.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 09:22 uur
Zulke bedrijven bedoelen met levertijd de tijd dat het duurt dat ze het verzenden. Niet de tijd voordat het op je deurmat ligt. Zelfde is bij WowHD. Leveringen uit het buitenland moet je sowieso minimaal een week voor uittrekken. En dan heb je natuurlijk nog duane etc.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 09:59 uur
chansadres schreef:
En dan heb je natuurlijk nog duane etc.
En dan heb je natuurlijk nog duane etc.
Verrek ja, die was ik glad vergeten: Duane Allman
0
sxesven
geplaatst: 17 juli 2015, 10:31 uur
De praktijk wijst uit dat je bij Dodax met een week, maximaal twee, je spullen op de mat hebt. Van het kleine tiental CD's dat ik er nu besteld heb had ik ze op één na allemaal na een week binnen. Zojuist zelfs To Be Kind van Swans na vijf dagen binnen. Keurig dus.
0
titan (crew)
geplaatst: 17 juli 2015, 18:54 uur
Dinsdag 3 bestellingen bij cdwow geannuleerd, donderdag mijn geld teruggehad. Netjes.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 19:51 uur
7 Juli 2 bestellingen bij Dodax geplaatst, nog steeds in behandeling, vandaag wel het geld terug van WoW HD na1 week, nu nog het geld van Muse.
0
geplaatst: 30 juli 2015, 08:35 uur
De laatste paar jaar hoofdzakelijk bestelling gedaan bij WOWHD. Niet ontevreden over. De bestellingen lieten wel eens op zich wachten maar kwamen altijd binnen. Als het niet het geval was dan altijd geld teruggekregen of tegoedbon. Ook de correspondentie hierover verliep goed. Andere vragen, bijv. over kapotte doosjes of binnenwerk, bleven onbeantwoord. Door het brede assortiment blijven bestellen. Nu nog een 4 tal CD's in bestelling, waarvan er 3 onderweg zouden moeten zijn en 1 nog in backorder. Deze is wel van een bestelling van 29 maart....
In het verleden ontving men wekelijks wel een mail mbt een kortingsactie, of contante euro's of een percentage. Dit ook al langere tijd niet meer ontvangen. Mogelijk inderdaad een teken dat het einde van WOWHD inzicht is. We zullen het afwachten maar voorlopig voorzichtig met bestellingen bij WOWHD. Daarom op zoek naar andere webwinkels. Lees hier over Dodax. Ga deze eens bekijken en mogelijk bestelling plaatsen.
In het verleden ontving men wekelijks wel een mail mbt een kortingsactie, of contante euro's of een percentage. Dit ook al langere tijd niet meer ontvangen. Mogelijk inderdaad een teken dat het einde van WOWHD inzicht is. We zullen het afwachten maar voorlopig voorzichtig met bestellingen bij WOWHD. Daarom op zoek naar andere webwinkels. Lees hier over Dodax. Ga deze eens bekijken en mogelijk bestelling plaatsen.
* denotes required fields.