Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2015, 08:16 uur
@gaucho: dan annuleer je die bestelling toch? Dat heb ik ook gedaan en binnen een paar dagen kreeg ik mijn geld terug.
0
geplaatst: 2 oktober 2015, 23:45 uur
bij het prijzencircus van de v&d zijn veel ceedees afgeprijst en dan nog es 2+1 gratis . Meerendeel is van die the essential series (2 voor tientje) maar ook roger waters, pink floyd, queen, david bowie, coldplay, meatloaf (5cd) en Doris day om maar wat te noemen. Ik weet nit tot wanneer de actie loopt eigenlijk, maar online te bestellen.
0
geplaatst: 11 oktober 2015, 10:51 uur
CHIEP schreef:
Het laatste vertragingsbericht van WOW HD dateert hier alweer van 7 augustus.
Iemand intussen soms nog een oude bestelling ontvangen?
Het laatste vertragingsbericht van WOW HD dateert hier alweer van 7 augustus.
Iemand intussen soms nog een oude bestelling ontvangen?
Als het goed is staan er nog twee cd's in de bestelling sinds mei van dit jaar bij WOW HD. Ik kan het niet meer controleren daar al mijn klantgegevens zijn verwijderd, inclusief inlog en adresgegevens en history.
0
geplaatst: 11 oktober 2015, 21:05 uur
Je hebt daar toch een email van gekregen? Dan snor je die toch op en vraag je eventueel om annulering van je bestelling?
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 13:37 uur
Pas een bestelling gedaan bij de nieuwe WOW HD, kreeg mijn cd's onder rembours toegestuurd. Even een ruime 20 euro erbij voor de douane. Laatste bestelling aldaar, ik weet niet wat er is gebeurd bij WOW HD maar van mij komt er daar geen bestelling meer.
Zit nu vanwege de goede reviews meer naar Dodax te kijken.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 15:01 uur
Musico Pinjo schreef:
Pas een bestelling gedaan bij de nieuwe WOW HD, kreeg mijn cd's onder rembours toegestuurd. Even een ruime 20 euro erbij voor de douane. Laatste bestelling aldaar, ik weet niet wat er is gebeurd bij WOW HD maar van mij komt er daar geen bestelling meer.
Als ze werkelijk verzenden vanuit USA is dat inderdaad een logisch gevolg helaas.
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 14:21 uur
Musico Pinjo schreef:
lennon schreef:
Als ze werkelijk verzenden vanuit USA is dat inderdaad een logisch gevolg helaas.
Dat is natuurlijk altijd iets om rekening mee te houden: als je bestelling vanuit een niet-EU-land boven de 22 euro uitkomt, loop je dat risico. Dat geldt niet alleen voor Wow HD, maar voor alle internationale bestellingen. Maar dat risico was bij Wow HD altijd klein, omdat ze elke bestelde CD afzonderlijk op de post deden. Verzenden ze nu meer CD's in 1 pakketje dan? Dat zou voor het eerst zijn dat ik dat hoor.
Verder ben ik nog steeds niet zo hoopvol over Wow HD. Nog even terugkomend op die suggestie van Rogyros hierboven: van de zomer kreeg ik steeds ontwijkende antwoorden van Wow HD op die laatste bestelling die vanwege de omzetting van hun website tussen wal en schip was gevallen. Maar een week of wat geleden kreeg ik toch opeens, zonder voorafgaande aankondiging, dat bedrag teruggestort. In de tussentijd nog een viertal CD's besteld, waarvan er 1 na een maand werd geannuleerd (geld snel terug) en de andere drie inmiddels verzonden zijn, maar ze doen er lang over om binnen te komen.
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 18:05 uur
Ik kreeg inderdaad alle cd's uit één bestelling in een pak.
Je zou verwachten dat als een andere instantie WOW HD overneemt, waar het gezien alle inlog- en betaalperikelen op lijkt, men ook enige informatie mee overdraagt.
Behalve de extra kosten voor inklaren ben ik blijkbaar sowieso 17 euro kwijt voor een cd die nooit is geleverd, helpdesk reageert niet op vragen hierover...
Nogmaals, voor mij de laatste keer dat ik er heb besteld.
Je zou verwachten dat als een andere instantie WOW HD overneemt, waar het gezien alle inlog- en betaalperikelen op lijkt, men ook enige informatie mee overdraagt.
Behalve de extra kosten voor inklaren ben ik blijkbaar sowieso 17 euro kwijt voor een cd die nooit is geleverd, helpdesk reageert niet op vragen hierover...
Nogmaals, voor mij de laatste keer dat ik er heb besteld.
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 23:04 uur
Goede info guys, erg bedankt. Stond op het punt om weer eens een grote bestelling te plaatsen bij WOW HD omdat de site er weer goed uitziet en de prijzen scherp zijn. Van de items die ik zocht dan toch... Dat had me dus op een flinke aanslag van de belastingdienst komen te staan. En die wil ik op geen enkele wijze vaker dan 1x per jaar in de bus krijgen. De weg naar Dodax is inmiddels gevonden. Scherpe prijzen, het kan dus ook in de buurt...
0
Ponty Mython
geplaatst: 16 oktober 2015, 01:52 uur
Het is inderdaad zo dat WOW HD is overgenomen door een ander bedrijf en de oude medewerkers eruit zijn geknikkerd. Van hun facebookpagina:
"We know things have been quiet here of late but we are pleased to tell you that WOW HD is now under new management and we hope to bring you lots of fun on the page shortly."
en:
"Hi Guys! Sorry about all your problems in the past, we recognize that it's been a long time and you need some help. Our new team took over about 3 weeks ago and is working diligently to respond to the thousands of emails and messages from customers of the old team. If you have a specific problem please send a message to our inbox and Customer Service will do their best to help you out. Please bear with us as we work to give WOWHD new life."
"We know things have been quiet here of late but we are pleased to tell you that WOW HD is now under new management and we hope to bring you lots of fun on the page shortly."
en:
"Hi Guys! Sorry about all your problems in the past, we recognize that it's been a long time and you need some help. Our new team took over about 3 weeks ago and is working diligently to respond to the thousands of emails and messages from customers of the old team. If you have a specific problem please send a message to our inbox and Customer Service will do their best to help you out. Please bear with us as we work to give WOWHD new life."
0
geplaatst: 16 oktober 2015, 09:33 uur
Tony schreef:
Stond op het punt om weer eens een grote bestelling te plaatsen
Stond op het punt om weer eens een grote bestelling te plaatsen
Je kan de cd's natuurlijk altijd los bestellen om zo de belasting te ontduiken

Maar als dodax ongeveer dezelfde prijzen heeft zou ik zeker voor dodax gaan ja, tot nu toe nog geen slechte ervaringen mee.
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 23:39 uur
Weet iemand of er binnenkort weer met Ideal betaald kan worden bij wowhd? Ik wilde ze nog een kans geven nadat een cd laatst 4 maanden in de backorder had gestaan en toen was verdwenen, maar ik zie de Ideal optie niet meer, nu zijn ineens creditcard gegevens vereist..
Maar eens Dodax proberen dan.
Maar eens Dodax proberen dan.
0
geplaatst: 19 oktober 2015, 11:29 uur
Musico Pinjo schreef:
Nou, dit is idd wel waardevolle info, zeg. Het spijt me dat jij als een soort proefkonijn moest fungeren in dezen, maar het is zeker iets om voortaan rekening mee te houden. Gedoseerd bestellen dus, en misschien het beste om te wachten totdat een voorgaande bestelling (onder de 22 euro totaal) verzonden is.
Ik ben het met je eens dat ze hier wel wat meer ruchtbaarheid aan hadden mogen geven, zeker aan Europese klanten. Hun CD's komen ten slotte vrijwel allemaal via Hong Kong of de VS naar ons toe...
0
geplaatst: 19 oktober 2015, 12:39 uur
Ik ben blij dat ik dit voor jullie heb mogen uitvinden!
In ieder geval heb ik de cd's uiteindelijk ontvangen, alleen niet zo goedkoop als gehoopt.
In ieder geval heb ik de cd's uiteindelijk ontvangen, alleen niet zo goedkoop als gehoopt.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 11:50 uur
Dat is de reden dat ik altijd cd's in pakketten onder de 22 euro bestel. Vervelend dat je het hebt moeten meemaken. Vrienden hebben ook wel eens meegemaakt dat de douane envelopjes deden vasttapen en dan nog inklaarkosten deden berekenen. Was een gigantisch getouwtrek want douane deed ontkennen dat ze dat hadden gedaan en dat het zo binnen kwam.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 13:50 uur
Musico Pinjo schreef:
Uitvinden? Deze gang van zaken is door mij uitgebreid beschreven, hier of in het andere (wellicht hiermee samengevoegde) topic.
In een notendop: in de EU is er vrij verkeer van personen en goederen - dus geen heffingen (BTW). Daarbuiten mag er een heffing worden gedaan (hoogte BTW-percentage) op basis van de waarde die staat aangegeven op het groene of gele stickertje op het pakketje (brief). Staan daarop ook verzendkosten vermeld, betaal je met een beetje pech ook nog btw over de verzendkosten (wat mij overkwam). Briefpost 'glipt' er vaak tussendoor - misschien vind men dat te veel werk, in verhouding tot de opbrengsten. Op een pakketje van 100 euro,- bedraagt het inkomen voor de douane maar zo 20,- - af te rekenen met de postbezorger.
Ik zei het al: normaal glipt alles wat door de brievenbus kan; maar postbedrijven geven hun klanten wel koring als ze post naar een bepaald land/regio gebundeld op postcode aanleveren.
Alles is gewoon te vinden via de site van de douane of postnl - nix 'uitvinden'
Pakket ontvangen uit het buitenland | PostNL
Afgezien van de hoge verzendkosten uit US en Australië is dit voor mij voldoende reden om van aankopen in US bijv af te zien.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 14:56 uur
Ik heb 17 oktober op dodax een album besteld voor 15,44 euro. Ik kijk vandaag terug en het staat online voor 9,97euro... annuleren gaat enkel via de klantenservice denk ik. 5,50euro is best wel een groot verschil voor hetzelfde album maar ik ga het zo laten. Het is dus, naar mijn bevindingen, interessant om in de toekomst een paar dagen te wachten met bestellen wanneer er een album uitkomt en niet meteen uit enthousiasme aankopen te doen.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 15:13 uur
themonster310 schreef:
Ik heb 17 oktober op dodax een album besteld voor 15,44 euro. Ik kijk vandaag terug en het staat online voor 9,97euro... annuleren gaat enkel via de klantenservice denk ik. 5,50euro is best wel een groot verschil voor hetzelfde album maar ik ga het zo laten. Het is dus, naar mijn bevindingen, interessant om in de toekomst een paar dagen te wachten met bestellen wanneer er een album uitkomt en niet meteen uit enthousiasme aankopen te doen.
Stuur ze een maitle en vraag ze wat ze eraan willen doen - ook om jou als klant te behouden.
Amazon geeft - als je bij hen zelf bestelt - een prijsgarantie; wordt het album goedkoper, krijg je het tegen de goedkope prijs, wordt het duurder,krijg je het toch tegen de prijs waarvioor je het hebt besteld. Goed kijken en vergelijken is hier ook al vaker uit de doeken gedaan.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 16:19 uur
Mjuman schreef:
Uitvinden? Deze gang van zaken is door mij uitgebreid beschreven, hier of in het andere (wellicht hiermee samengevoegde) topic.
Natuurlijk, van die bovengrens van 22 euro voor pakketjes van buiten de EU, dat is hier al vaak langsgekomen.
Maar dat Wow HD meerdere CD's in 1 pakketje stopt en zo dus het risico op het overschrijden van die bovengrens flink verhoogt, is nieuwe informatie voor mij. Ik denk dat Musico Pinjo daarop doelt met zijn 'uitvinding'. Tot voor kort ging bij Wow HD elke bestelling in een aparte verzendenvelop, al bestelde je er 10 tegelijk.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 16:33 uur
gaucho schreef:
Natuurlijk, van die bovengrens van 22 euro voor pakketjes van buiten de EU, dat is hier al vaak langsgekomen.
Maar dat Wow HD meerdere CD's in 1 pakketje stopt en zo dus het risico op het overschrijden van die bovengrens flink verhoogt, is nieuwe informatie voor mij. Ik denk dat Musico Pinjo daarop doelt met zijn 'uitvinding'. Tot voor kort ging bij Wow HD elke bestelling in een aparte verzendenvelop, al bestelde je er 10 tegelijk.
Geen idee waar die 22 euro als waarde vandaan komt - kan er helemaal niets over vinden, ook niet bij de douane: Hoe bereken ik de belasting bij invoer? - belastingdienst.nl
Eerlijk gezegd denk ik dat die waarde een fabeltje is en dat het louter gaat om machinale afhandeling (brievenbusstukken) versus handmatige afhandeling (pakketten). Heb onlangs zelf twee dubbel-cd's (beide in een enkel doosje) in één enveloppe (die net door de brievenbus ging) ontvangen van een label in Australië; waardesticker zat keurig op de enveloppe - geen heffing.
Zoverstocks levert nog steeds elke cd in een aparte enveloppe - zo is het systeem van Amazon opgezet dat zij gebruiken: elke aparte cd heeft een eigen ordernummer.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 17:27 uur
Aha - die 22 euro zit je snel boven, als je - om verzendkosten te besparen - een combi-order maakt. Overigens als je van een particulier koopt, kan je vragen om een lage waarde aan te geven (sample of gift als vermelding).
Ik bestel al langer niet meer uit niet EU-landen, vanwege (vinyl-)verzendkosten; die heffing zorgt ervoor dat je van de regen in de drup komt.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 19:52 uur
Soms heb je mazzel, soms niet. En als de prijs veel lager is dan ergens anders, wat nog wel eens zo is bij bijv. soul / funk platen, dan koop ik wel in the USA. Komt er toch wat bij, dan nog heb je een goede prijs.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 22:21 uur
Bij mij is het aandeel van CD's en vooral LP's uit de USA de laatste paar jaar ook flink gedaald - bijna tot nul eigenlijk, of het moet iets heel exclusiefs zijn. Maar dat komt op zich niet door die 22 euro-grens. CD's zijn tegenwoordig zo goedkoop dat het mij nog vaak genoeg lukt om verscheidene CD's te kopen en toch onder of rond die grens te blijven. LP's lijken alsmaar duurder te worden, dus dat is een heel ander verhaal.
De verzendkosten vanuit de USA zijn echter anderhalf jaar geleden flink omhoog gegaan door een forse tariefstijging van USPS, van ruwweg 6 dollar tot gemiddeld 13 a 14 dollar per pakketje CD's. En soms nog aanzienlijk meer. Dat loont de moeite niet meer, tenzij het echt om heel bijzondere dingen gaat.
Voor bestellingen uit de VS bewandel ik tegenwoordig vaker de Amazon.co.uk-route: bekende third party-sellers uit de VS willen hun producten nog wel eens aanbieden via de Britse tak van Amazon. Dan betaal je maar 1,82 GBP per CD, dat is te overzien.
De verzendkosten vanuit de USA zijn echter anderhalf jaar geleden flink omhoog gegaan door een forse tariefstijging van USPS, van ruwweg 6 dollar tot gemiddeld 13 a 14 dollar per pakketje CD's. En soms nog aanzienlijk meer. Dat loont de moeite niet meer, tenzij het echt om heel bijzondere dingen gaat.
Voor bestellingen uit de VS bewandel ik tegenwoordig vaker de Amazon.co.uk-route: bekende third party-sellers uit de VS willen hun producten nog wel eens aanbieden via de Britse tak van Amazon. Dan betaal je maar 1,82 GBP per CD, dat is te overzien.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 22:24 uur
Mjuman schreef:
Overigens als je van een particulier koopt, kan je vragen om een lage waarde aan te geven (sample of gift als vermelding).
Overigens als je van een particulier koopt, kan je vragen om een lage waarde aan te geven (sample of gift als vermelding).
Dat kun je ze vragen, inderdaad. Heb ik vroeger ook meermalen gedaan. Een enkeling geeft er gehoor aan, maar de meerderheid niet, is mijn ervaring. Officieel zijn ze dan in overtreding, er straat zelfs een forse boete op volgens mij. Kan me best voorstellen dat de meeste verkopers dat risico niet willen lopen.
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 23:16 uur
gaucho schreef:
Dat kun je ze vragen, inderdaad. Heb ik vroeger ook meermalen gedaan. Een enkeling geeft er gehoor aan, maar de meerderheid niet, is mijn ervaring. Officieel zijn ze dan in overtreding, er straat zelfs een forse boete op volgens mij. Kan me best voorstellen dat de meeste verkopers dat risico niet willen lopen.
(quote)
Ach, als ze aangeven 2nd hand Ebay LP en een wat lagere waarde, dan kraait er geen haan naar. Het is typisch Amerikaans angstig / overdreven braaf gedrag.
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 08:11 uur
gaucho schreef:
Exact! Voorheen werd elke cd apart verstuurd, nu was het één dik pakket en dat valt uiteraard meer op. Nergens is melding gemaakt of te vinden van deze verzendwijze.
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 11:52 uur
Heb dodax gemaild en expliciet gevraagd naar een oplossing en dit is hun antwoord:
Hello,
thank you for your request.
Prices are based on the daily updated prices at which we buy the products from our suppliers. However, the offers of the suppliers are exposed to price fluctuations.
Since we set up no large margins on the products, we thus take over the price fluctuations.
This means that the price can change throughout the day.
We apologise and kindly ask you for your understanding.
Best regards,
Your Dodax Customer Service
Ze doen er dus niets aan, spijtig
Hello,
thank you for your request.
Prices are based on the daily updated prices at which we buy the products from our suppliers. However, the offers of the suppliers are exposed to price fluctuations.
Since we set up no large margins on the products, we thus take over the price fluctuations.
This means that the price can change throughout the day.
We apologise and kindly ask you for your understanding.
Best regards,
Your Dodax Customer Service
Ze doen er dus niets aan, spijtig
0
geplaatst: 25 oktober 2015, 20:03 uur
Vandaag mijn eerste bestelling gedaan bij Nuclear Blast (.de). Dit muzieklabel brengt voornamelijk Metal albums uit maar heeft ook een eigen webshop. Daar vind je voornamelijk, maar niet gelimiteerd aan, muziek van eigen label en merchandise. Bezorgkosten vanuit Duitsland zijn 7.50 euro (per pakket), dus voor 1 ceedeetje of elpeetje heeft het niet zoveel zin. Betalen met o.a. CC of overschrijving (geen ideal).
* denotes required fields.