Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 oktober 2015, 20:27 uur
gigage schreef:
Vandaag mijn eerste bestelling gedaan bij Nuclear Blast (.de).
Vandaag mijn eerste bestelling gedaan bij Nuclear Blast (.de).
Ik heb goede ervaringen met Nuclear Blast. Snel bezorgd, goed verpakt. Ik kon bv. in de pré-sale als één van de eerste hun eigen limited vinyl van Repentless van Slayer bestellen. Ziet er heel mooi uit en klinkt ook erg goed. Zo kan je op je favoriete artiest(en) zoeken en kijken wat voor moois ze allemaal hebben.
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 11:19 uur
Gekeken of ik wat kon bestellen bij Dodax. Blijkt dat je daar dus niet met Robabank kan betalen, wel PayPal, maar dat heb ik niet en zelfs geen CreditCard! Matig hoor. Aanbod is op zich wel prima, dacht goedkoop een paar Decemberists cd'tjes op de kop te kunnen tikken, maar helaas.
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 11:33 uur
Ik heb wel PayPal en kon daar tot voor kort probleemloos mee betalen, rechtstreeks vanaf mijn eigen gekoppelde bankrekening. Wilde ik gisteravond wat bestellen bij Dodax, vraagt PayPal opeens om een koppeling aan een creditcard. Dat ben ik dus niet van plan. Maar als dat nieuw beleid is van Dodax, gaat ze dan klanten kosten, vrees ik.
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 12:53 uur
Tegenwoordig is de CC wel beter beschermd ook doordat je een extra eigen security password moet toevoegen aan je CC nummer aan het eind van je bestelling. Ik heb er niet zoveel moeite meer mee, maar dat is voor eenieder persoonlijk.
En binnen die Nuclear Blast bestelling...7 items voor 5 tientjes...alles nieuw in folie..3 dagen. Mij hoor je niet klagen.
En binnen die Nuclear Blast bestelling...7 items voor 5 tientjes...alles nieuw in folie..3 dagen. Mij hoor je niet klagen.

0
geplaatst: 28 oktober 2015, 13:45 uur
Probleem is denk ik niet alleen dat mensen niet graag met hun creditcard betalen, maar juist dat er ook genoeg mensen zijn die geen creditcard hebben.
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 14:44 uur
Wat is eigenlijk voor deze mensen de reden om geen creditcard te hebben?
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 oktober 2015, 17:37 uur
GrafGantz schreef:
PayPal werkt prima dus waarom moeilijk doen?
Ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om een cc aan te vragen bij mijn bank en als een winkel alleen cc's als betaal optie accepteert dan shop ik wel ergens anders.
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 17:45 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om een cc aan te vragen bij mijn bank en als een winkel alleen cc's als betaal optie accepteert dan shop ik wel ergens anders.
(quote)
Vroeger - opa vertelt - duurde het zes weken eer een cc-betaling werd afgeschreven. Was je dan voor je werk op reis, betaalde je hotel en diner met card; kon je declareren en had je grote kans dat vergoeding door werkgever en afschrijving door cc-maatschappij samenvielen. Nog steeds is een CC handig om hotel en restaurant in buitenland te betalen, hoef je minder cash bij je te hebben. In de VS wordt trouwens raar gekeken als je bedragen boven de $ 20 cash wil afrekenen.
En wie denkt dat je inmiddels overal kunt pinnen, kan nog voor een verrassing komen te staan: bij ATM's kan je idd geld halen, maar overal betalen (winkel, restaurant, hotel) kan lang nog niet overal met een NL pinpas, zelfs in Duitsland niet. Er is nog geen standaardisatie - NL heeft lang voorop gelopen met electronisch betaalverkeer; andere landen hanteerden in die tijd nog (handgeschreven cheques, UK) of gingen als via sms/gsm betalen (oa Zweden).
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 18:09 uur
gaucho schreef:
Ik heb wel PayPal en kon daar tot voor kort probleemloos mee betalen, rechtstreeks vanaf mijn eigen gekoppelde bankrekening. Wilde ik gisteravond wat bestellen bij Dodax, vraagt PayPal opeens om een koppeling aan een creditcard. Dat ben ik dus niet van plan. Maar als dat nieuw beleid is van Dodax, gaat ze dan klanten kosten, vrees ik.
Vreemd als dit zo zou zijn. Volgens mij staat Paypal garant voor betaling aan leverancier. Of je account nu gekoppeld is aan cc of via een Paypal rekening/account waar je via normale bankrekening een tegoed op stort. Bij geen koppeling aan cc óf geen tegoed neem ik aan dat koop niet bevestigd wordt?
0
geplaatst: 29 oktober 2015, 17:55 uur
Nee, dat laatste zal inderdaad wel waar zijn. Zover ben ik niet gekomen, want nadat ik een mailtje had gestuurd aan Dodax, verwezen die naar PayPal, terwijl PayPal het omgekeerde deed. Ik heb op aanraden van Dodax ook nog geprobeerd op een andere manier te betalen, maar omdat het een Zwitsers bedrijf is, maken ze gebruik van de betaalservice Sofort, wat naar mijn idee een Duitse of Zwitserse variant van iDeal is. Maar die blijkt de Rabobank niet als officiële bank te erkennen, zoals harm1985 hierboven ook al had vastgesteld.
Overigens: na 2 dagen gedoe op die Dodax-website merk ik nu dat het opeens weer probleemloos gaat met betalen via PayPal. Geen gevraag meer naar een creditcard, maar rechtstreeks doorgeleid naar de PayPal-site, en dus een geslaagde transactie. Zal wel een tijdelijke hiccup zijn geweest.
Overigens: na 2 dagen gedoe op die Dodax-website merk ik nu dat het opeens weer probleemloos gaat met betalen via PayPal. Geen gevraag meer naar een creditcard, maar rechtstreeks doorgeleid naar de PayPal-site, en dus een geslaagde transactie. Zal wel een tijdelijke hiccup zijn geweest.
0
Cured
geplaatst: 29 oktober 2015, 18:02 uur
Dodax én CDwow heb ik geband
. Gedoe, ik wil niet payen via pallen
en het duurt me te lang. Meestal via Bol.com goedkopere, maar via betrouwbaardere alternatieven kopen.
en het duurt me te lang. Meestal via Bol.com goedkopere, maar via betrouwbaardere alternatieven kopen.
0
geplaatst: 29 oktober 2015, 18:03 uur
Cured schreef:
en het duurt me te lang. Meestal via Bol.com goedkopere, maar betrouwbaardere alternatieven kopen.
en het duurt me te lang. Meestal via Bol.com goedkopere, maar betrouwbaardere alternatieven kopen. Jij ontvangt je salaris uiteraard ook het liefste in een loonzakje, vrijdagmiddag en betalen doe je altijd contant.

Bol

0
Cured
geplaatst: 29 oktober 2015, 18:07 uur
Ja, gewoon ; geen creditcard achtige, dure onbetrouwbare moneyfixing 

0
geplaatst: 29 oktober 2015, 18:22 uur
Ik zou maar gewoon eens kijken bij de prijzen voor tweedehands bij Bol en Amazon en dan ff nadenken. A propos money fixing, het bezit en gebruik van een CC is wel gebonden aan een aantal voorwaarden, zoals regelmatig inkomen (you 'd better fix the money). En iemand met bijv een BKR-dossier kan dat wel vergeten

0
Cured
geplaatst: 29 oktober 2015, 18:53 uur
Ik kijk ook bij Bol naar de andere verkopers, meestal niet via hen (is vaak duurder).
0
geplaatst: 29 oktober 2015, 19:34 uur
Nou, problemen met betalen via PayPal of een creditcard zijn bij mij - en volgens mij bij de meeste andere gebruikers - zeldzaam. Hierboven schetste ik er eentje, maar die bleek zich na twee dagen alweer vanzelf te hebben opgelost.
Zo af en toe beland ik nog wel eens op de Bol.com-site, vermoedelijk vooral om masochistische redenen. Of - en daarin val ik Mjuman bij - om vrolijk te worden bij het zien van hoeveel ik 'bespaard' heb.
Want sinds Bol.com vooral een doorgeefluik lijkt te zijn geworden voor externe verkopers, val ik soms van mijn stoel van de prijzen die voor een gemiddeld CD'tje worden gevraagd. En dan inderdaad vooral door derden. Misschien dat het met de gangbare CD's van jan Smit en consorten nogal wel meevalt (want die levert Bol nog zelf), maar als ik alleen maar even kijk maar wat ik zelf de laatste dagen elders heb gekocht, dan zie ik bij bol.com prijzen die doodleuk variëren van 22 (een oude CD van Manfred Mann's Earth Band) tot ruim 55 euro per CD (het debuut van de Icicle Works).
De technologie heeft de muziekbeleving enorm veranderd, en niet altijd ten goede, vind ik. Maar als ik érgens blij om ben, is het wel dat ik niet meer van Nederlandse verkopers afhankelijk ben.
Zo af en toe beland ik nog wel eens op de Bol.com-site, vermoedelijk vooral om masochistische redenen. Of - en daarin val ik Mjuman bij - om vrolijk te worden bij het zien van hoeveel ik 'bespaard' heb.
Want sinds Bol.com vooral een doorgeefluik lijkt te zijn geworden voor externe verkopers, val ik soms van mijn stoel van de prijzen die voor een gemiddeld CD'tje worden gevraagd. En dan inderdaad vooral door derden. Misschien dat het met de gangbare CD's van jan Smit en consorten nogal wel meevalt (want die levert Bol nog zelf), maar als ik alleen maar even kijk maar wat ik zelf de laatste dagen elders heb gekocht, dan zie ik bij bol.com prijzen die doodleuk variëren van 22 (een oude CD van Manfred Mann's Earth Band) tot ruim 55 euro per CD (het debuut van de Icicle Works).
De technologie heeft de muziekbeleving enorm veranderd, en niet altijd ten goede, vind ik. Maar als ik érgens blij om ben, is het wel dat ik niet meer van Nederlandse verkopers afhankelijk ben.
0
geplaatst: 29 oktober 2015, 23:43 uur
Ook bij bol (sponsor van deze site, meen ik) heb je leuke aanbiedingen. Net als lokale platenzaken (vaak met een webshop). Dus het hoeft niet persé in het buitenland, maar wel prettig dat het kan.
0
geplaatst: 30 oktober 2015, 16:34 uur
Inderdaad, ook al is dit het grote webwinkeltopic: cd's zijn vaak goedkoop te krijgen bij de plaatselijke zaakjes. LP's zijn soms ongeveer zo duur, soms zijn ze ineens belachelijk duurder. In dat laatste geval ben ik de beroerdste niet en kom ik weer terug in dit topic. Voorbeeldje: The Arcs voor 19 euro thuisgestuurd via dodax, hier in de stad: 35 (!) euro? Er zit wel een poster bij.....
0
geplaatst: 3 november 2015, 19:01 uur
Iemand ervaring met iets retour sturen naar dodax? Ze hebben mij een clean versie van een cd opgestuurd i.p.v. de explicit versie. Maar ik ben bang dat ik er niet veel mee opschiet, want volgens mij betaal je een aardig bedrag om iets op te sturen naar hun.
0
geplaatst: 5 november 2015, 07:58 uur
Fijn(!), eindelijk antwoord van WOW HD nadat ik mijn twee uitstaande bestellingen heb proberen te annuleren:
Lekker dan. Kan ik het nog gaan proberen bij de creditcardmaatschappij, maar vrees dat ik naar m'n centen kan fluiten zonder dat ze hierover ook maar één woord hebben gecommuniceerd. Belachelijk.
Inmiddels een eerste bestelling van drie albums geplaatst bij dodax, ben benieuwd.
Thank you for contacting WOW HD!
As of August 1st 2015 WOWHD is under new ownership. We have no control over any orders placed prior to us acquiring WOWHD. If you have yet to receive merchandise that was ordered and paid for prior to August 1st 2015 please contact your financial institution and file a claim. For any issues regarding orders placed on or after that date please contact our customer service department at [email protected] .
Again, thank you for writing WOW HD.We appreciate your business.
Regards,
WOW HD Sales Support
As of August 1st 2015 WOWHD is under new ownership. We have no control over any orders placed prior to us acquiring WOWHD. If you have yet to receive merchandise that was ordered and paid for prior to August 1st 2015 please contact your financial institution and file a claim. For any issues regarding orders placed on or after that date please contact our customer service department at [email protected] .
Again, thank you for writing WOW HD.We appreciate your business.
Regards,
WOW HD Sales Support
Lekker dan. Kan ik het nog gaan proberen bij de creditcardmaatschappij, maar vrees dat ik naar m'n centen kan fluiten zonder dat ze hierover ook maar één woord hebben gecommuniceerd. Belachelijk.
Inmiddels een eerste bestelling van drie albums geplaatst bij dodax, ben benieuwd.
0
geplaatst: 5 november 2015, 10:24 uur
Dit is idd wel erg treurig. Het is dus eigenlijk een nieuw bedrijf zeggen ze. Dit klopt natuurlijk van geen kant. Fijn dat ze eerlijk zijn, maar het bedrijf blijkt gewoon onbetrouwbaar.
0
geplaatst: 5 november 2015, 11:21 uur
Treurig is het juiste woord. Eigenlijk zou een overnemend bedrijf gewoon alle uitstaande verplichtingen moeten nakomen die de vorige eigenaar heeft achtergelaten, maar zo zal het in de praktijk wel niet werken. Moet je dus zelf een claim indienen (wat ik in dit geval zou doen). Hopelijk ging het niet om een al te groot bedrag, maar dit blijft hoe dan ook balen en wekt de indruk van onbetrouwbaarheid.
Valt me nog mee dat ik de dans ontsprongen ben. Ik had van de oude CD Wow ook nog een bestelling van een euro of 6 uitstaan, en die kreeg ik na wat gezeur een paar weken geleden nog teruggestort. Ik had daar al eigenlijk niet meer op gerekend. Zouden ze ergens een lijn getrokken hebben nadat ze het zat waren, dat gezeur van die lastige klanten? Want ik kan me voorstellen dat er heel veel van dit soort verzoeken zijn geweest.
Valt me nog mee dat ik de dans ontsprongen ben. Ik had van de oude CD Wow ook nog een bestelling van een euro of 6 uitstaan, en die kreeg ik na wat gezeur een paar weken geleden nog teruggestort. Ik had daar al eigenlijk niet meer op gerekend. Zouden ze ergens een lijn getrokken hebben nadat ze het zat waren, dat gezeur van die lastige klanten? Want ik kan me voorstellen dat er heel veel van dit soort verzoeken zijn geweest.
0
geplaatst: 5 november 2015, 11:25 uur
NL_RAPPIN schreef:
Iemand ervaring met iets retour sturen naar dodax? Ze hebben mij een clean versie van een cd opgestuurd i.p.v. de explicit versie. Maar ik ben bang dat ik er niet veel mee opschiet, want volgens mij betaal je een aardig bedrag om iets op te sturen naar hun.
Ik heb bij er Dodax geen ervaring mee, maar wel met Grooves-Inc. Die club komt ook uit Zwitserland en hanteert een soortgelijke aanpak. Eerst je klacht aanhangig maken, dan krijg je een retouradres (Grooves was in Berlijn, Dodax geeft je een Zwitsers adres).
Je moet de verzendkosten van 5,95 uit eigen zak voorschieten. Als ze de CD retour hebben ontvangen (moet nog wel in de sealverpakking zitten), sturen ze een vervangend exemplaar cq. de juiste CD. Dat bleek in mijn geval niet mogelijk, en dan storten ze het totale bedrag terug.
Ik heb hun aanwijzingen opgevolgd, maar vond dat het terugstorten wel lang ging duren. Heb een mailtje gestuurd, waaruit bleek dat ze het pakketje nooit ontvangen hadden. Maar na enig soebatten kreeg ik toch het volledige bedrag terug. Duurde bij elkaar een week of vier, ik heb er ondanks de goede afloop geen prettig gevoel aan overgehouden.
Ik weet niet of het, gezien mijn ervaring, raadzaam is, om aangetekend te versturen. Dat is weer een stuk duurder, al verhoogt het de kans op een goede afloop...
EDIT - op hun site staat het hele verhaal, ergens onderin onder het kopje Retourzending. Ze schrijven ook nog - De kosten en risico voor het terugzenden zijn voor de consument, tenzij de geleverde produkten niet conform de bestelling zijn. Dat laatste moet je dus aantonen, het moet verkeerd op hun website hebben gestaan.
0
geplaatst: 5 november 2015, 11:35 uur
Ik kom enigszins terug op mijn goede ervaringen met PayPal die ik eerder hier beschreef. Ik betaal er al een jaar of acht probleemloos mee, maar een paar weken geleden werd er bij een afrekening voor het eerste gevraagd of ik een creditcard aan mijn account kon toevoegen. Dat wilde ik niet, maar betalen werd daardoor ook onmogelijk, want je kon de vraag om die gegevens niet omzeilen.
Een paar dagen later werkte alles weer naar behoren, maar afgelopen weekend deed zich hetzelfde voor. Een paar dagen was het onmogelijk om te betalen, maar zie, sinds gisteravond werkt het allemaal weer als vanouds. Merkwaardig. Ik heb er even op gegoogled en kennelijk hebben heel veel mensen ermee te maken gehad, maar een deugdelijk antwoord lees ik nergens. Ook van PayPal zelf word je niet wijzer, want het mailtje dat ik erover stuurde, is tot dusver onbeantwoord gebleven.
Ik hoop dat het hierbij blijft, al ben ik bang van niet. Het voelt niet prettig als je afhankelijk bent van de nukken van een betaalsysteem. Zeker niet als je daardoor aanbiedingen kan mislopen...
Iemand anders die dit probleem met PayPal al eens aan de hand gehad heeft? Onnodig te zeggen dat ik een gecontroleerd/geverifieerd account heb, rechtstreeks gekoppeld aan mijn bankrekening. En ja, daar staat altijd voldoende op om de beoogde transactie te kunnen afwikkelen...
Een paar dagen later werkte alles weer naar behoren, maar afgelopen weekend deed zich hetzelfde voor. Een paar dagen was het onmogelijk om te betalen, maar zie, sinds gisteravond werkt het allemaal weer als vanouds. Merkwaardig. Ik heb er even op gegoogled en kennelijk hebben heel veel mensen ermee te maken gehad, maar een deugdelijk antwoord lees ik nergens. Ook van PayPal zelf word je niet wijzer, want het mailtje dat ik erover stuurde, is tot dusver onbeantwoord gebleven.
Ik hoop dat het hierbij blijft, al ben ik bang van niet. Het voelt niet prettig als je afhankelijk bent van de nukken van een betaalsysteem. Zeker niet als je daardoor aanbiedingen kan mislopen...
Iemand anders die dit probleem met PayPal al eens aan de hand gehad heeft? Onnodig te zeggen dat ik een gecontroleerd/geverifieerd account heb, rechtstreeks gekoppeld aan mijn bankrekening. En ja, daar staat altijd voldoende op om de beoogde transactie te kunnen afwikkelen...
0
geplaatst: 5 november 2015, 14:56 uur
Ik kom even terug op Dodax.nl
Ik heb er inmiddels aardig wat besteld (vinyl, erg mooi prijzen) en de levering duurt over het algemeen een weekje, maar vandaag kreeg ik Elbow binnen 3 dagen binnen. Het bevalt me wel. Een mooie vervanging voor CDWOW die ik al verwijderd heb uit mijn favorieten.
Dodax mag zijn assortiment en zoek functie nog wel wat aanpassen, maar dat komt vast goed. Ik ben nu tevreden met ze.
Ik heb er inmiddels aardig wat besteld (vinyl, erg mooi prijzen) en de levering duurt over het algemeen een weekje, maar vandaag kreeg ik Elbow binnen 3 dagen binnen. Het bevalt me wel. Een mooie vervanging voor CDWOW die ik al verwijderd heb uit mijn favorieten.
Dodax mag zijn assortiment en zoek functie nog wel wat aanpassen, maar dat komt vast goed. Ik ben nu tevreden met ze.
0
geplaatst: 5 november 2015, 18:37 uur
gaucho schreef:
Ik heb bij er Dodax geen ervaring mee, maar wel met Grooves-Inc. Die club komt ook uit Zwitserland en hanteert een soortgelijke aanpak. Eerst je klacht aanhangig maken, dan krijg je een retouradres (Grooves was in Berlijn, Dodax geeft je een Zwitsers adres).
Je moet de verzendkosten van 5,95 uit eigen zak voorschieten. Als ze de CD retour hebben ontvangen (moet nog wel in de sealverpakking zitten), sturen ze een vervangend exemplaar cq. de juiste CD. Dat bleek in mijn geval niet mogelijk, en dan storten ze het totale bedrag terug.
Ik heb hun aanwijzingen opgevolgd, maar vond dat het terugstorten wel lang ging duren. Heb een mailtje gestuurd, waaruit bleek dat ze het pakketje nooit ontvangen hadden. Maar na enig soebatten kreeg ik toch het volledige bedrag terug. Duurde bij elkaar een week of vier, ik heb er ondanks de goede afloop geen prettig gevoel aan overgehouden.
Ik weet niet of het, gezien mijn ervaring, raadzaam is, om aangetekend te versturen. Dat is weer een stuk duurder, al verhoogt het de kans op een goede afloop...
EDIT - op hun site staat het hele verhaal, ergens onderin onder het kopje Retourzending. Ze schrijven ook nog - De kosten en risico voor het terugzenden zijn voor de consument, tenzij de geleverde produkten niet conform de bestelling zijn. Dat laatste moet je dus aantonen, het moet verkeerd op hun website hebben gestaan.
(quote)
Aah thanks! Ja mijne is niet meer ingesealed, anders kon ik er ook niet achter komen dat het een clean versie was. Maarja, ik ga 'm maar opsturen en hopen op een goede afloop.
0
geplaatst: 5 november 2015, 21:18 uur
lennon schreef:
Ik heb er inmiddels aardig wat bestelden de levering duurt over het algemeen een weekje. Het bevalt me wel. Een mooie vervanging voor CDWOW die ik al verwijderd heb uit mijn favorieten.
Ik heb er inmiddels aardig wat bestelden de levering duurt over het algemeen een weekje. Het bevalt me wel. Een mooie vervanging voor CDWOW die ik al verwijderd heb uit mijn favorieten.
+1. Heb er in een x 20 CD's besteld, het totaalbedrag kwam maar liefst €25 euro lager uit dan dezelfde bestelling via WowHD. Netjes geleverd binnen 1 tot 2,5 weken, iedere CD apart verpakt. Top. Heb alweer een winkelmandje van 8 CD's (en een DVD) klaarstaan.

0
geplaatst: 9 november 2015, 00:08 uur
Na de ondergang van WowHD nu ook mijn eerste bestelling gedaan bij Dodax. Eens zien hoe het bevalt.
0
geplaatst: 9 november 2015, 14:22 uur
Afgelopen zaterdag heb ik 2 van de 3 bestelde albums van dodax ontvangen, binnen 5 dagen! Netjes. Ik heb alleen geen enkele e-mail ontvangen betreffende mijn inschrijving en/of bestelling, krijgen jullie die wel? Mijn mailadres is toch echt correct, ik log er mee in.
* denotes required fields.