Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2008, 22:51 uur
Marco dB schreef:
En nu maar hopen voor je dat ze binnenkomen. Mijn laatste drie bestellingen bij play.com hebben m'n deurmat nooit bereikt. Dan krijg je wel keurig je geld terug of ze sturen hem alsnog, maar toch.....
En nu maar hopen voor je dat ze binnenkomen. Mijn laatste drie bestellingen bij play.com hebben m'n deurmat nooit bereikt. Dan krijg je wel keurig je geld terug of ze sturen hem alsnog, maar toch.....
Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen

Joan as Police Woman had er al moeten zijn en je mag pas na 3 weken reageren: terwijl ik nu al wel weet dat het zeer waarschijnlijk niet binnenkomt (ervaring met andere bedrijven).
Op deze manier schiet het dus niet op en blijkt het geen verbetering t.o.v. cd-wow.
Voordat ik überhaupt mag reageren en dan duurt het nog een tijd voor we verder zijn. Dan is die cd inmiddels ook al weer 2 maanden uit

Ik vrees dat ik gewoon maar weer ouderwets naar de winkel moet gaan en dan maar meer betalen (had ik het nu wel al bijna 1 week in bezit). Dit is mij allemaal te veel gezeik zo. Met plato.nl en bol.com heb ik overigens nooit last, maar die zijn dus ook duurder.
0
geplaatst: 19 juni 2008, 00:03 uur
Bij CDWOW kreeg ik Gentle Giant's Free Hand/Interview na dik een maand en ik kreeg vandaag een bericht dat de bestelling van m'n Bauhaus-cd geannuleerd is en dat het geld wordt teruggestort... Fijn hoor, een cd in je catalogus zetten en er dan niet aan kunnen komen... 
M'n Shangri-La's-verzamelaar kreeg ik echter al na een paar dagen...
Maarja, ik word er toch schijterig ziek van als ik elke keer weer moet mailen om antwoord te krijgen wat betreft bestellingen... Dan ga je m.i. niet deftig met je klanten om.
Wat zijn trouwens de betaalmogelijkheden bij Play.com? Ik bezocht het eerst en toen bleek dat je alleen met een creditcard kan betalen, en die heb ik dus niet (ben ik ook niet van plan om te gaan gebruiken).

M'n Shangri-La's-verzamelaar kreeg ik echter al na een paar dagen...
Maarja, ik word er toch schijterig ziek van als ik elke keer weer moet mailen om antwoord te krijgen wat betreft bestellingen... Dan ga je m.i. niet deftig met je klanten om.
Wat zijn trouwens de betaalmogelijkheden bij Play.com? Ik bezocht het eerst en toen bleek dat je alleen met een creditcard kan betalen, en die heb ik dus niet (ben ik ook niet van plan om te gaan gebruiken).
0
geplaatst: 19 juni 2008, 16:52 uur
Ik moet nu bij play.com wachten tot de 3 weken voorbij zijn en dan pas kan ik een mail sturen (het gaat nu weer om de nieuwe Coldplay; mijn 2e bestelling bij hen en ook al foute boel). Zelfs dat ging bij cd-wow vlotter.
Ik vrees dat ik mijn conclusies moet gaan trekken en een keuze moet maken tussen goedkoop en vaak een hoop gedoe of duurder maar wel meer zekerheid.
Ik vrees dat ik mijn conclusies moet gaan trekken en een keuze moet maken tussen goedkoop en vaak een hoop gedoe of duurder maar wel meer zekerheid.
0
geplaatst: 19 juni 2008, 16:57 uur
aERodynamIC schreef:
Ik moet nu bij play.com wachten tot de 3 weken voorbij zijn en dan pas kan ik een mail sturen (het gaat nu weer om de nieuwe Coldplay; mijn 2e bestelling bij hen en ook al foute boel). Zelfs dat ging bij cd-wow vlotter.
Die afweging heb ik een tijd geleden al kunnen maken; cd's waarop je kunt wachten en die meer als extraatjes kunnen worden gezien, bestel je liever bij cd-wow - al het andere waar je maanden zoniet jaren op de release zit te wachten haal je bij bol.
Zo simpel is het
.
0
geplaatst: 22 juni 2008, 15:16 uur
aERodynamIC schreef:
Ebay, vanuit Amerika.

Ik ga het al betrouwbaarder vinden dan al die zgn. 'officiële' sites...
0
geplaatst: 25 juni 2008, 13:42 uur
Na 2 weken wachten bij Bol.com Bauhaus toch binnen gekregen! 
Het is dus toch mogelijk!

0
geplaatst: 25 juni 2008, 14:07 uur
kaztor schreef:

Wat? Duur én slechte service?

0
geplaatst: 29 juni 2008, 14:15 uur
aERodynamIC schreef:
Ongelooflijk maar waar: de cd is 1 dag voordat ik kan gaan reageren (de 3 weken zijn voorbij) terecht. Het lag bij de buren die op vakantie zijn geweest. Fout van de postbode want het adres klopte perfect

Play.com treft dus geen blaam

0
geplaatst: 29 juni 2008, 14:25 uur
aERodynamIC schreef:
Ongelooflijk maar waar: de cd is 1 dag voordat ik kan gaan reageren (de 3 weken zijn voorbij) terecht. Het lag bij de buren die op vakantie zijn geweest. Fout van de postbode want het adres klopte perfect
(quote)

Gelukkig maar. Kon het me al niet voorstellen. Met name in het verleden heb ik play.com heel veel gebruikt voor dvd's en dat ging altijd perfect.
0
geplaatst: 29 juni 2008, 15:54 uur
bubbachups schreef:
(quote)

Als ik voor een totaalbedrag van zo'n €9,- een moeilijk verkrijgbare cd kan krijgen vind ik het niet duur. En normaal is Bol best snel.
0
geplaatst: 29 juni 2008, 20:06 uur
bubbachups schreef:
Gelukkig maar. Kon het me al niet voorstellen. Met name in het verleden heb ik play.com heel veel gebruikt voor dvd's en dat ging altijd perfect.
Heb nu vier cd's op rij die niet in eerste instantie geleverd zijn. Play is voor mij voorlopig afgeschreven.
0
geplaatst: 8 juli 2008, 15:47 uur
Een aantal keren wat besteld bij cd wow, maar niet tevreden. Al enkele keren na betaling de melding gehad dat de betaling was mislukt. Geen mail van cd wow met een orderstatus dus, maar wel het bedrag afgeschreven. Met vaak moeilijk begrijpbare mails in het Engels de boel recht gezet, maar gezien de ellende is dit zeker geen aanrader. Soms geld terug gekregen omdat een bestelde cd helemaal niet leverbaar was, maar ook wel gehad dat ik nadat het bedrag terug had gekregen, ik alsnog de cd kreeg toegestuurd, met dan weer de nodige bijkomende toestanden. Helpdesk in het Engels kan dan bijzonder lastig zijn en behoeft dus absoluut verbetering. Alles op de site is nagenoeg in het Nederlands, maar contact moet Engelstalig, dat is eigenlijk belachelijk. Nu ook weer een cd besteld, weer geld overgemaakt, maar weer het bericht dat de bestelling mislukt zou zijn, terwijl opnieuw het bedrag is afgeschreven. Doordat het goedkoop is, maar weer de stap gezet om iets te bestellen, maar ik denk dat dit tevens wel de laatste keer is geweest, want dit werkt niet. Ook orders opvragen op de site is niet mogelijk. Ook al is er wel degelijk een order geplaatst, word het bericht weergegeven dat er geen bestellingen zijn. Waardeloos. De laatste tijd ook bij Cosmox besteld. Wel wat duurder in sommige gevallen, maar betere service en een helpdesk die ook telefonisch is te bereiken.
0
geplaatst: 8 juli 2008, 19:28 uur
Ik snap alle kritiek op Play.com niet. Of laat ik zeggen ik kan het niet delen. Ik heb waarschijnlijk wel 50 cd's dit jaar besteld. (al dan niet via de Play Trade) en het enige moment waarbij ik een probleem heb, is wanneer een artikel tijdelijk niet leverbaar is (maar dat weet je dan ook als je besteld). De rest is bijna altijd binnen 1 of 1,5 week binnen.
Het is wat mij betreft veruit de meest betrouwbare leverancier, vooral in vergelijking met cd-wow en nl-store. Bol heb ik nog nooit gebruikt.
Het is wat mij betreft veruit de meest betrouwbare leverancier, vooral in vergelijking met cd-wow en nl-store. Bol heb ik nog nooit gebruikt.
0
geplaatst: 8 juli 2008, 20:10 uur
Willem-A schreef:
Ook orders opvragen op de site is niet mogelijk. Ook al is er wel degelijk een order geplaatst, word het bericht weergegeven dat er geen bestellingen zijn.
Ook orders opvragen op de site is niet mogelijk. Ook al is er wel degelijk een order geplaatst, word het bericht weergegeven dat er geen bestellingen zijn.
Dit is op te lossen door in te loggen via cd-wow.com (dus niet nl): dan kun je je orderstatus wel checken. Beetje omslachtig, maar het is dus wel degelijk mogelijk.
0
geplaatst: 11 juli 2008, 14:07 uur
aERodynamIC schreef:
Dit is op te lossen door in te loggen via cd-wow.com (dus niet nl): dan kun je je orderstatus wel checken. Beetje omslachtig, maar het is dus wel degelijk mogelijk.
(quote)
Hallo.
Bedankt. Maar hoe doe je dat als je geen orderbevestiging ontvangt? Ik heb alleen een bewijs van betaling via Internetbankieren gehad, maar verder niets. Is dan het betalingskenmerk het ordernummer? en waar voer je dat op de site in? Ik heb inmiddels wel de andere orders terug gevonden, maar de laatste dus niet. Inmiddels al een paar keer de helpdesk gemaild, maar helaas zonder resultaat. Daar gaan we dus weer: geld weg en geen cd... Ik baal hier uiteraard stevig van. Kreeg van de week een mail, dat een cd die ik al maanden geleden heb besteld, (4 Januari 2008) op het moment niet geleverd kan worden. Maar de titel staat nog wel steeds op de site. Het is natuurlijk belachelijk dat je na 6 maanden pas weer een bericht krijgt en ze verder nooit op mail hebben gereageerd. Voor mij geen cd wow meer in ieder geval.
Groet, Willem
0
geplaatst: 18 juli 2008, 12:03 uur
Willem-A schreef:
Helpdesk in het Engels kan dan bijzonder lastig zijn en behoeft dus absoluut verbetering.
Helpdesk in het Engels kan dan bijzonder lastig zijn en behoeft dus absoluut verbetering.
Onze nieuwe CD-WOW! Nederland site is binnenkort beschikbaar!
Dus dan toch een Nederlands sprekende helpdesk binnenkort? Welke andere veranderingen zal het nog met zich moeten meebrengen?
0
geplaatst: 21 juli 2008, 19:18 uur
Kan iemand mij een indicatie geven hoelang ongeveer nieuwe cd's onderweg zijn van cd-wow naar je deurmat als je ze besteld?
0
geplaatst: 26 augustus 2008, 22:09 uur
Justinx schreef:
Dus dan toch een Nederlands sprekende helpdesk binnenkort? Welke andere veranderingen zal het nog met zich moeten meebrengen?
(quote)
(quote)
We zijn nu ruim een maand verder en nog steeds geen 'vernieuwde' cd-wow. Het verbaast me nog van mezelf dat ik er mee zit, want zodra het nieuwe winkeltje open is sta ik weer voor de deur

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 29 augustus 2008, 19:32 uur
Ik heb ook een keer bij CD-wow besteld. Dat was eens en de laatste keer. Ik maak keurig netjes geld over, krijg ik 2 weken later een mail dat de door mij gekozen cd niet op voorraad is en ook niet meer binnenkomt, als ik m'n rekeningnummer doorgeef zouden ze het terugstorten.
Wéér 2 weken later heb ik nog geen geld, dus ik weer mailen dat ik m'n geld nu wel eens terug wil zien en dat dat er allang op had kunnen staan. Vragen ze me weer om mijn rekeningnummer door te geven. De vorige keer hebben ze dus niet eens gekeken!
Na 1.5 week had ik het nog steeds niet, dus ik een boze mail sturen dat ze dingen op hun site zetten die ze niet eens leveren. Dat ze geld proberen te houden, asociaal zijn en sloom. Krijg ik bericht, excuses ik ben de enige die hier de terugstorting doet en ik was op vakantie die periode (ja vast hoe kon ik dan mail van precies diezelfde persoon krijgen?). Uiteindelijk heb ik geld terug gekregen, alleen jammer dat je altijd eerst boos moet worden voor ze dat doen.
Wéér 2 weken later heb ik nog geen geld, dus ik weer mailen dat ik m'n geld nu wel eens terug wil zien en dat dat er allang op had kunnen staan. Vragen ze me weer om mijn rekeningnummer door te geven. De vorige keer hebben ze dus niet eens gekeken!
Na 1.5 week had ik het nog steeds niet, dus ik een boze mail sturen dat ze dingen op hun site zetten die ze niet eens leveren. Dat ze geld proberen te houden, asociaal zijn en sloom. Krijg ik bericht, excuses ik ben de enige die hier de terugstorting doet en ik was op vakantie die periode (ja vast hoe kon ik dan mail van precies diezelfde persoon krijgen?). Uiteindelijk heb ik geld terug gekregen, alleen jammer dat je altijd eerst boos moet worden voor ze dat doen.
0
geplaatst: 31 augustus 2008, 19:04 uur
Wat ik eerlijk gezegd allemaal niet zo heel erg goed begrijp is dat heel veel van de mensen die hier hun berichtjes achter laten blijkbaar in de meeste gevallen hun cd's buiten Nederland vandaan halen. Ik begrijp dat niet zo heel erg goed. Zeker ook gezien de problemen die jullie daar zo nu en dan bij tegenkomen.
Zelf koop ik zoveel mogelijk bij een erg goede cd-speciaalzaak bij mij in de buurt (Kroese in Arnhem). Bij voorkeur gewoon in de winkel, omdat ik op die manier regelmatig op basis van mijn aankopen geattandeerd wordt op leuke andere cd's, maar soms bestel ik ook wel wat via hun site, meestal om er zeker van te zijn dat ik niet achter het net vis bij een bepaalde limited editiobn ergens van. Dat gaat atijd goed.
Zelf koop ik zoveel mogelijk bij een erg goede cd-speciaalzaak bij mij in de buurt (Kroese in Arnhem). Bij voorkeur gewoon in de winkel, omdat ik op die manier regelmatig op basis van mijn aankopen geattandeerd wordt op leuke andere cd's, maar soms bestel ik ook wel wat via hun site, meestal om er zeker van te zijn dat ik niet achter het net vis bij een bepaalde limited editiobn ergens van. Dat gaat atijd goed.
0
geplaatst: 31 augustus 2008, 20:58 uur
MeerMeerMeer schreef:
Wat ik eerlijk gezegd allemaal niet zo heel erg goed begrijp is dat heel veel van de mensen die hier hun berichtjes achter laten blijkbaar in de meeste gevallen hun cd's buiten Nederland vandaan halen. Ik begrijp dat niet zo heel erg goed. Zeker ook gezien de problemen die jullie daar zo nu en dan bij tegenkomen.
Het gaat men in deze gevallen om de absurd lage prijs

0
geplaatst: 31 augustus 2008, 23:02 uur
MeerMeerMeer schreef:
Er worden amper problemen ondervonden hoor (in ieder geval toch bij mij). De enige problematische webshop is cd-wow (en mensen blijven daar desondanks maar bestellen) ... de rest is dik in orde hoor

0
geplaatst: 15 september 2008, 12:37 uur
CD-wow Nederland heeft haar deuren weer geopend! De cd winkel heeft een nieuw uiterlijk gekregen en heeft haar lage prijzen behouden.
Ik heb nog geen Ideal betalingsoptie kunnen vinden en dat zou erg jammer zijn voor mensen zonder creditcard, pay-pal of ander van dat soort betalingsmiddelen. Vanmiddag even kijken hoe dat precies in elkaar steekt.
Ik heb nog geen Ideal betalingsoptie kunnen vinden en dat zou erg jammer zijn voor mensen zonder creditcard, pay-pal of ander van dat soort betalingsmiddelen. Vanmiddag even kijken hoe dat precies in elkaar steekt.
0
geplaatst: 14 oktober 2008, 11:34 uur
Wat een topsite is dit; vaak spotgoedkoop (soms zelfs onder de 5 euro!), makkelijk in betalingen en vrijwel altijd optijd leveren
.
.
0
geplaatst: 14 oktober 2008, 11:51 uur
Volgens mij kan je wel met Ideal betalen op de nieuwe site hoor, ik dacht dat ik het icoontje ergens zag staan.
CD wow is fijn, ik kijk er altijd even in de koopjeskelder (student he) soms staan er geweldige cd's tussen voor maar 5 euro.
De nieuwe cd's zijn overigens ook veel goedkoper dan in de winkel.
CD wow is fijn, ik kijk er altijd even in de koopjeskelder (student he) soms staan er geweldige cd's tussen voor maar 5 euro.
De nieuwe cd's zijn overigens ook veel goedkoper dan in de winkel.
0
geplaatst: 14 oktober 2008, 12:25 uur
Je kan zeker met Ideal betalen. Tenminste, dat is toch die site die hulp biedt bij Internetbankieren? Ik betaal er namelijk altijd via het Internetbankieren, super easy is dat.
0
geplaatst: 14 oktober 2008, 13:37 uur
Nu kan je weer met Ideal betalen. Bij de heropening van de site in september in de eerste instantie nog niet.
0
geplaatst: 24 oktober 2008, 13:05 uur
Zijn er nog mensen die voor woensdag gaan bestellen en korting willen? Ik heb mezelf even drooggelegd (afgezien van ebay) en nog een kortingscode over.
edit: inmiddels vergeven.
edit: inmiddels vergeven.
0
geplaatst: 24 oktober 2008, 18:13 uur
Ik heb ook nog een code over van € 2,00 korting, wie wil stuurt maar een PM.
* denotes required fields.