menu

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
avatar van lennon
Ik heb in mei nog 2 cd's besteld die netjes zijn aangekomen.

Heb er nu nog een open staan van vorige week, maar heb nog wel vertrouwen dat 't goed komt.... ondanks de bovenstaande verhalen.

Lijkt wel een beetje op cdwow van een tijdje terug.

Voorheen overigens nooit problemen met Dodax gehad, ook niet qua retouren en/of klachten.

Wel weet ik dat veel concurrenten zich groen en geel ergerden aan Dodax vanwege de prijzen. Het lijkt een vage vorm van tax free, wat oneerlijke handel is tov de verkopers in NL natuurlijk. Misschien hebben ze het eindelijk voor elkaar en Dodax een kopje kleiner gemaakt.

De prijzen worden wel steeds hoger viel me al op.

avatar van Von Helsing
Ik had er 10 uitstaan en allemaal geannuleerd door Bol hedenochtend. Voordeel dat ik altijd betaal na ontvangst.

avatar van gaucho
Von Helsing heeft gelijk: Dodax heeft inderdaad een provisorische Nachlassstundung , oftewel uitstel van betaling aangevraagd. Voor twee maanden, tot 6 augustus.

Dat is vaak de opmaat tot een faillissement, dus het ziet er allemaal vrij dramatisch uit. Gisteravond toch maar een mailtje gestuurd, en vanmorgen kwam het antwoord al:

Hello,

Due to a stock shortage we had to reorder the items from one of our suppliers. We expect a prompt receipt and the title will be sent to you as soon as possible. Please accept our apologies for the delay.

Best regards,
Your Dodax Customer Service

DODAX :: Your order - We care

Lijkt me een standaardformulering, al was het maar omdat een bedrijf dat in surseance van betaling verkeert, doorgaans geen nieuwe spullen meer van toeleveranciers ontvangt. Maar goed, tot eind volgende week geef ik ze nog het voordeel van de twijfel. Maar als er ook dan nog niets verzonden is, ga ik toch maar een terugvorderingsprocedure bij PayPal starten.

Het moet gezegd: de vijf bestellingen van mij die nog lopen, zijn allemaal koopjes, tot een bedrag van 2,98 toe. Allemaal afzonderlijk besteld, dus ik kan me voorstellen dat dit op den duur niet uitkan, in aanmerking genomen dat alleen al de verzendkosten hoger zullen zijn. Zou wel zonde zijn als ze verdwijnen, want ze zijn wat mij betreft zo'n beetje de laatste goedkope internetaanbieder, zeker zonder verzendkosten. Tot dusver zijn mijn ervaringen met Dodax overigens zonder uitzondering prima.

avatar van nlkink
Vorige week een bestelling geplaatst bij Dodax via Amazon.co.uk. Nu ik dit hierboven lees begint het een beetje te kriebelen. Maar.....afgelopen maandag kreeg ik bericht van Amazon.co.uk dat mijn item verzonden (dispatched) was. Eigenlijk heb ik de neiging om er maar het beste van te hopen.

avatar van Mjuman
nlkink schreef:
Vorige week een bestelling geplaatst bij Dodax via Amazon.co.uk. Nu ik dit hierboven lees begint het een beetje te kriebelen. Maar.....afgelopen maandag kreeg ik bericht van Amazon.co.uk dat mijn item verzonden (dispatched) was. Eigenlijk heb ik de neiging om er maar het beste van te hopen.


Als je via Amazon hebt besteld, ben je nimmer je geld kwijt, omdat Amazon garant staat (en dan krijg je altijd na een bepaalde grace period je geld terug). Met PayPal zou dat wel eens minder eenvoudig kunnen zijn.

avatar van Bruno_6
Dit lees ik toch allemaal niet graag. Net nu ik nog eens een vrij grote bestelling had geplaatst.

avatar van nlkink
Eigenlijk hoop ik dat de bestelde CD gewoon komt.

avatar van jeroentjuhh
Ik kreeg toevallig gisteravond een mailtje dat een CD die ik 11 juni besteld heb, verzonden is. Ga er dus maar vanuit dat het goed gaat komen.
Maar gezien de verhalen hier, zal ik de komende tijd maar voorzichtig zijn met bestellen.

Gisteren mijn eerste paypal claim ingedient in verband met mijn zogenaamd verwerkte bestelling van 28 Mei. Heb hierover twee weken naar hun gemaild en kreeg welgeteld een standaard response dat ik me niet druk moest maken. Nu ik de claim heb ingediend kreeg binnen 2 uur een mailtje van dodax hoe ze mij verder konden helpen. Heb ze laten weten dat ik geen vertrouwen meer heb in de zaak en graag een terugbetaling wil voor alle 4 de openstaande bestellingen. Is bij mekaar toch zo'n kleine € 150,-. Ik hoop dat ze dit braaf doen ander moet ik nog 3 geschillen openen. Als kers op de taart kreeg ik gisteren alsnog een verzendbevestiging voor een cd'tje naardat ik ze geantwoord had dat ze hun spul mogen houden.

avatar van Bruno_6
Benjaminc81 schreef:
Gisteren mijn eerste paypal claim ingedient in verband met mijn zogenaamd verwerkte bestelling van 28 Mei. Heb hierover twee weken naar hun gemaild en kreeg welgeteld een standaard response dat ik me niet druk moest maken. Nu ik de claim heb ingediend kreeg binnen 2 uur een mailtje van dodax hoe ze mij verder konden helpen. Heb ze laten weten dat ik geen vertrouwen meer heb in de zaak en graag een terugbetaling wil voor alle 4 de openstaande bestellingen. Is bij mekaar toch zo'n kleine € 150,-. Ik hoop dat ze dit braaf doen ander moet ik nog 3 geschillen openen. Als kers op de taart kreeg ik gisteren alsnog een verzendbevestiging voor een cd'tje naardat ik ze geantwoord had dat ze hun spul mogen houden.


Kun je op PayPal ook een claim indienen voor spullen die niet geleverd worden? Ik dacht dat dat alleen ging voor geretourneerde spullen?

avatar van jordidj1
Ik ga denk ik voortaan eerst weer bij bol bestellen. Iets duurder, wel vertrouwder.

avatar van Venceremos
Nu dodax daar weg is, is er een flink gat in het assortiment geslagen.

avatar van jordidj1
ik heb zowaar post van Dodax.

" 1 maand later "

avatar van Music_
Same here. In mei grote bestelling gedaan waarvan 1 cd nog niet ontvangen mail achteraan gestuurd geen antwoord. Van de bestelling van juni meerdere cd's besteld en nog maar 1 ontvangen. Vond het al raar ben ik niet gewend van dodax ook al vaker hier besteld. Als het klopt van het faillissement snap ik niet waarom ze dit niet melden via mail of de site... vaag gedoe..

avatar van Sir Spamalot
Wat gaucho zegt, "provisorische Nachlassstundung". Vergelijkbaar met de WCO in België, wat het vroegere concordaat of gerechtelijk akkoord was. Dit betekent dat ze gedurende een bepaalde periode uitstel van betalingen aan hun leveranciers krijgen en een herstelplan moeten uitwerken om een faling te ontlopen. Een herstelplan moet wel door onder andere dezelfde leveranciers worden goedgekeurd.

Beroepsmatig heb ik als boekhouder annex credit manager al vaak hiermee te maken gehad, record is een klant die 75% van zijn schulden werd kwijtgescholden, vanzelfsprekend komt die bij mij niet meer binnen en gelukkig waren onze verliezen beperkt gezien wij ook werken met een kredietverzekeringsmaatschappij. Vaak leidt het echter ook tot het uitspreken van het faillissement, ik weet echter niet hoe dit in Helvetenland loopt.

Ik betaal altijd met Visa en nu vraag ik me af welke bescherming zij bieden. Moet ik eens opsnorren. Momenteel heb ik geen bestellingen uitstaan maar ik hoop dat het voor iedereen met bestellingen nog goed afloopt.

avatar van da dude
Net als jordidj1 vandaag ook een CD ontvangen van Dodax (24-5 besteld, 4-6 verzonden). Er staat er nu nog 1 open (4-6 besteld, status nog steeds "in verwerking").

avatar van gaucho
Bruno_6 schreef:
Kun je op PayPal ook een claim indienen voor spullen die niet geleverd worden? Ik dacht dat dat alleen ging voor geretourneerde spullen?

Ja, dat is geen probleem. Zeg ik op basis van mijn beperkte ervaring. Ik gebruik PayPal al jarenlang en heb in al die tijd drie keer een geschil opgewaardeerd tot een claim. Een keer omdat het geleverde artikel sterk afweek van de beschrijving en een keer omdat er niet geleverd was. In beide gevallen kreeg ik via PayPal gewoon mijn geld terug.

Ik heb het ook 1x gehad dat een pakketje CD's van een eBay-verkoper uit de VS min of meer afgeleverd was: onze eigen PostNL had zonder succes 1 afleverpoging gedaan bij mij thuis en daarna het pakketje afgeleverd op een postkantoor in de stad (niet eens het dichtstbijzijnde). Maar zonder mij daarover te informeren via een kaartje in de brievenbus. Tegen de tijd dat ik ontdekte waar het pakket was, hadden ze het alweer teruggestuurd naar de afzender in de VS.
Die wilde het best opnieuw opsturen, maar dan (logisch) opnieuw tegen de gebruikelijke verzendkosten. Dat liep in die tijd al aardig op (is nu helemaal onbetaalbaar), dus dat heb ik geweigerd. Via een PayPal-procedure kreeg ik mijn geld terug. Ik voelde me daar wel bezwaard over, want de verkoper had zijn zaken goed voor elkaar en trof geen blaam. Het was PostNL die de fout in ging. Maar formeel moet de verkoper ervoor zorgen dat het pakketje bij de koper komt.

PayPal is vrijwel altijd op de hand van de betalende partij cq de koper. Zelfs als dat niet helemaal terecht is, tot frustratie van veel verkopers. Wanneer je in het geval van Dodax een geschil opent, vraagt PayPal de verkoper om aan te tonen dat het product geleverd is. Dat zal Dodax niet meevallen, lijkt me...
Mijn ervaringen dateren wel van wat jaartjes geleden, dus ik hoop niet dat ze ondertussen de spelregels drastisch hebben veranderd.

Omdat ik de bestelde CD's wel graag wil hebben voor de prijs waarvoor Dodax ze aanbood, kijk ik het komende week nog een paar dagen aan. Maar als er niets gebeurt, open ik toch maar een geschil bij PayPal. Dodax krijgt dan de kans om het op te lossen. Zo niet, dan wordt het geschil ogepwaardeerd tot een claim.

Ik denk wel dat het verstandig is om daarbij te vermelden dat het bedrijf in surseance van betaling verkeert. Dat is aantoonbaar aan de hand van de link die ik hierboven postte.

avatar van Bruno_6
Ondertussen zijn twee van de vier cd's die volgens dodax.nl op 4 juni verzonden zijn nu toch in mijn brievenbus beland. Ik wacht dus nog op 2 verstuurde cd's.

Ik heb ook nog 7 cd's van mijn bestelling op 'in verwerking' staan.

avatar van Music_
Na lange tijd ook een mail gekregen dat er weer 2 cd's worden verzonden?

avatar van dix
dix
Zo te lezen in de praktijk weinig problemen met Dodax.

avatar van jordidj1
Bijna al mijn CD's zijn binnen. Het wachten is nu nog op Lou Reed.

avatar van Onweerwolf
Mjuman schreef:
Met PayPal zou dat wel eens minder eenvoudig kunnen zijn.


Ik heb inmiddels al een stuk of 4 succesvolle paypal claims achter de rug. Als er niet wordt geleverd, het verkeerde wordt geleverd, gezegd dat er het product niet voorradig is zonder retour van je geld, etc. dan altijd een claim indienen en meteen escaleren en als de verkoper niet kan aantonen dat jij het exacte product hebt ontvangen dat je heb besteld krijg je zo je geld terug van PayPal. Die service is echt uitstekend in mijn ervaring.

avatar van Mjuman
Onweerwolf schreef:
(quote)


Ik heb inmiddels al een stuk of 4 succesvolle paypal claims achter de rug. Als er niet wordt geleverd, het verkeerde wordt geleverd, gezegd dat er het product niet voorradig is zonder retour van je geld, etc. dan altijd een claim indienen en meteen escaleren en als de verkoper niet kan aantonen dat jij het exacte product hebt ontvangen dat je heb besteld krijg je zo je geld terug van PayPal. Die service is echt uitstekend in mijn ervaring.


Ok - goed om te weten, dank!

avatar van Tony
Bestelling geplaatst bij Dodax, wel met PayPal deze keer. Ben benieuwd....

Langzaam beginnen er inderdaad weer CD's binnen te druppelen naar meer dan een maand. Maar helemaal lekker loopt het nog niet. Ik ontvang nu de eerste CD's van mijn bestelling die zogenaamd begin juni al afgehandeld zou zijn volgens hun systeem. Helaas ontvang ik geen verzendbevestigingen hiervan. Dus iedere dag is weer een verrassing of er iets in de brievenbus zit. Zit nog op een CD'tje te wachten en dan is mijn oudste bestelling in ieder geval compleet. Nu nog afwachten wat de andere drie bestellingen gaan doen. Ik heb alvast een claim ingediend voor de overige 3 bestellingen, maar mochten ze nog binnenkomen trek ik deze natuurlijk meteen in.

avatar van Bruno_6
Derde cd die een maand geleden verstuurd zou zijn geweest nu ontvangen. Ondertussen ook een (standaard)antwoord gekregen over de cd's die nog 'in verwerking' staan.

Geachte klant,
Door een tekort aan voorraad in ons magazijn, moesten we nog enkele items uit uw bestelling opnieuw bestellen bij een van onze leveranciers.

We verwachten dat we deze artikelen zo spoedig mogelijk in ontvangst mogen nemen. Mocht u niet langer meer willen wachten, kunnen we de artikelen voor u afboeken. En anders zullen wij een verzoek bij onze leverancier indienen om u precieser op de hoogte te houden van de nog eventuele wachttijd.

Onze excuses voor de vertraging.

Hartelijke groet,
Uw Dodax klantenservice

avatar van gaucho
dix schreef:
Zo te lezen in de praktijk weinig problemen met Dodax.

Nou, dat zou ik niet willen beweren. Bij mij is er nog niks veranderd sinds afgelopen weekend. Alle 5 bestellingen zijn nog steeds 'in verwerking'.
Vanmorgen dus maar een mailtje naar de klantenservice gestuurd met de vraag of ze duidelijkheid willen verschaffen: dat ik weet dat ze in surseance van betaling verkeren en of ze openheid kunnen geven over de stand van zaken. Zo niet, dan maak ik dit weekend een PayPal-claim aan.

avatar van gaucho
Nou, ze zijn wel snel met hun antwoord - binnen 2 uur. Maar ik word er niet door gerustgesteld: Ze beroepen zich weer op 'stock shortage' en 'reordering from one of our suppliers' en dan staat er: "Your order is already on its way to you".

Misschien, maar dan heb ik daar geen verzendbevestigingen van ontvangen, en in mijn bestellijst staat ook nog steeds dat ze 'in progress' zijn. Hebben anderen dat ook al meegemaakt, dat je je CD's wel ontvangen hebt, maar geen verzendbevestiging hebt ontvangen en de status niet is omgezet naar 'completed' of 'voltooid'?

EDIT: Ik zie hierboven dat Benjaminc81 daar ook aan refereert.

avatar van dix
dix
Zo'n surseance genereert wel paniek, dit topic illustreert dat maar weer eens.

avatar van Bill Evans
Mijn bestelling is ook al over tijd qua bezorgdatum, maar ik maak me geen zorgen. Een eerdere bestelling bij Dodax deed er een goede 5 maanden over. Ik had al wel vrij snel een vervangend exemplaar gekregen en zodoende had ik ineens 2 dezelfde cd's. Daar heb ik er toen 1 van aan mijn broer gegeven. Ik hoop verder voor iedereen dat de bestelling (snel) binnenkomt.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:39 uur

geplaatst: vandaag om 21:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.