menu

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
avatar van gaucho
gaucho schreef:
Op basis van de link begrijp ik dat ze er in Nederland nogal moeite mee hebben om die SAL-pakjes (de goedkoopste en traagste methode van verzenden vanuit Japan) te sorteren en te verwerken. Lastig probleem, dat kennelijk al enige maanden speelt. Ik wacht nog maar even af, maar hoop wel dat ze bij KLM Cargo hun zaakjes snel op orde hebben.

Vervolg hierop: Air France/KLM Cargo heeft zijn zaakjes na ruim 3 maanden nog altijd niet op orde, zo meldt CDJapan mij:

Naturally, Japan Post has repeated inquiries and complaints numerous times already, but there haven't been any clear response or even any explanation at all. It is definitely beginning to look like this problem will not be resolved anytime soon, and we have no desire to make our customers continue waiting anymore.


En dus versturen ze de klaarliggende pakketjes voor 1 keertje via 'regular Air Mail without registration', zonder extra kosten. Heel netjes van ze, want normaal is dat veel duurder.
Maar als dit niet verandert, betekent het dat Japanse import normaal gesproken ook prijziger gaat worden. Vooral via CDJapan, en veel minder via andere Japanse leveranciers, kon je nogal eens voordelig bijzondere Japanse CD'tjes bestellen (altijd onder de 22 euro pakketwaarde, anders is de kans groot dat je de klos bent met extra invoerrechten). Maar die mogelijkheid lijkt nu ook buiten beeld. Damn, de spoeling wordt dun....

avatar van gaucho
Wat Dodax betreft: Ik vind hun site er niet mooier op geworden, maar de zoekfunctie werkt wel beter. En inderdaad: ook gebruikte CD's, al weet ik niet of ik me daar zo snel aan zal wagen. Hun omschrijving van de CD's varieert van 'goed' tot 'zeer goed'. In verzamelaarstermen gaat het dan om CD's die 'behoorlijk afgeragd' tot 'in redelijke staat' zijn.
Maar misschien valt dat mee. Ik moet zeggen: de prijzen zijn er naar: ik zie aardige CD's aangeboden worden voor 2 tot 3 euro. Al zijn de meeste gangbare tweedehands CD's tegenwoordig ook niet veel meer waard dan dat...

En wat ik hier al eens eerder meldde: vergelijken tussen de verschillende internationale sites van Dodax (ik beperk me tot .nl, .du, .fr en .co.uk) kan soms echt euro's schelen. Zeker de Britse pendant is relatief goedkoop, is mijn ervaring.

avatar van Mjuman
gaucho schreef:
Wat Dodax betreft: Ik vind hun site er niet mooier op geworden, maar de zoekfunctie werkt wel beter. En inderdaad: ook gebruikte CD's, al weet ik niet of ik me daar zo snel aan zal wagen. Hun omschrijving van de CD's varieert van 'goed' tot 'zeer goed'. In verzamelaarstermen gaat het dan om CD's die 'behoorlijk afgeragd' tot 'in redelijke staat' zijn.
Maar misschien valt dat mee. Ik moet zeggen: de prijzen zijn er naar: ik zie aardige CD's aangeboden worden voor 2 tot 3 euro. Al zijn de meeste gangbare tweedehands CD's tegenwoordig ook niet veel meer waard dan dat...


Ik koop (bijna) geen cd's meer, maar je zou eens moeten weten hoeveel ik via amazon uk heb gekocht en dan was de prijs zeer regelmatig nog niet 1/4 van de verzendkosten (1,81 GBP). Af een toe moest je het doosje vervangen - en een enkele keer moest je een kras 'polijsten' - met schuurmiddel (heel voorzichtig).

En - om zo vrij te zijn - laat ik je een vraag stellen: waarom een cd kopen uit Japan? In 1995 stelde internetguru Nicholas Negroponte al de vraag why ship atoms when you can ship bits?. Bijna alles is tegenwoordig als download (ook in hi-res) verkrijgbaar. Zelf heb ik een super hi-res versie van Out of Time (die niet eens op 1 cd past). Het gaat toch om de muziek - of toch de heb? Met goede software (nee geen Mediaplayer) kan je je eigen hi-res (.wav, .pcm) cd branden en een inlay (vaak als .pdf of .jpg meegeleverd) printen.

Ben puur om verzendkosten al gestopt met bestellen uit US e.d.

avatar van gaucho
Nee, de US is sowieso geen optie meer sinds de grote prijsverhoging van USPS een paar jaar geleden. Volgens mij kost het verzenden van een enkel CD'tje nu iets van 14 dollar.

En waarom uit Japan bestellen? Ik doe dat niet vaak, maar regelmatig worden daar oude albums heruitgebracht die in West-Europa of de VS niet meer voorhanden zijn. Soms - maar lang niet altijd - worden die ook door andere webwinkels aangeboden, maar dan blijkt rechtstreekse import vanuit Japan vaak de goedkoopste optie.

Openhartig antwoord op je vraag: deels voor de heb en deels om die specifieke albums in goede kwaliteit te kunnen beluisteren. Het ging in het onderhavige geval om CD's die soms niet op Spotify e.d. staan (FYI: Andy Pratt - Resolution en Musker/Bugatti - The Dukes) en wellicht ook niet als download verkrijgbaar zijn.
Dat laatste heb ik niet gecontroleerd, maar boeit me ook niet zo. Ik doe niet aan betaalde downloads (overigens wel aan streamen) en van sommige albums wil ik gewoon een tastbare versie in huis hebben. Mijn modus operandi voor wat betreft muziek luisteren beperkt zich toch voornamelijk tot LP's en CD's via een 'ouderwetse' set-up van versterker, speakers, CD-speler en platenspeler. Bevalt mij nog steeds het beste.

Overigens zijn mijn CD- en LP-aankopen ook een stuk beperkter dan enkele jaren geleden. Deels vanwege de ruimte, deels vanwege de kosten (LP's zijn flink duurder geworden) en deels omdat mijn collectie voor mijn gevoel een zekere mate van compleetheid nadert.

avatar van gaucho
MP3-downloads zijn sowieso verleden tijd aan het worden natuurlijk. De verkoop ervan loopt nog harder terug dan die van CD's, om begrijpelijke redenen.
En wat die hi-res downloads betreft: ik heb me daar een paar jaar geleden wel eens op georienteerd, meer uit oprechte belangstelling dan dat ik er direct toe zou overgaan, maar toch: voor een betere geluidskwaliteit (in welke mate? En verschilt dat per album?) betaal je een premium-prijs (kost een gemiddeld album nog steeds rond de 25 dollar/euro?) en je krijgt een product dat niet tastbaar is. Voor dat laatste ben ik eerlijk gezegd wel gevoelig. Dat is dan toch de 'hebbert' in mij die zijn favoriete titels gewoon op ene plankje wil hebben staan.

En is er veel verkrijgbaar in hi-res, behalve de gekende klassiekers? Ik zit net ff rond te kijken op een site als HDtracks, en ik moet zeggen: dat valt niet tegen in vergelijking met een paar jaar geleden. Toch ben ik benieuwd of en hoe lang dit fenomeen standhoudt, zeker na het verscheiden van Neil Young's Pono-initiatief. Het kan wellicht mooie resultaten opleveren qua geluidskwaliteit, maar ik zie dit toch niet de nieuwe norm worden. Het gaat eerder de kant op van de SACD en DVD-A, ben ik bang. Maar correct me if I'm wrong, want ik heb me niet verdiept in recente ontwikkelingen op dit terrein.

avatar van Mjuman
gaucho schreef:
En is er veel verkrijgbaar in hi-res, behalve de gekende klassiekers? Ik zit net ff rond te kijken op een site als HDtracks, en ik moet zeggen: dat valt niet tegen in vergelijking met een paar jaar geleden. Toch ben ik benieuwd of en hoe lang dit fenomeen standhoudt, zeker na het verscheiden van Neil Young's Pono-initiatief. Het kan wellicht mooie resultaten opleveren qua geluidskwaliteit, maar ik zie dit toch niet de nieuwe norm worden. Het gaat eerder de kant op van de SACD en DVD-A, ben ik bang. Maar correct me if I'm wrong, want ik heb me niet verdiept in recente ontwikkelingen op dit terrein.


SACD is min of meer dood en begraven. Dat kon je al aan zien komen toen de specifieke SACD-doosjes ook voor andere releases werden gebruikt. Komt ook omdat er 2 type SACD's zijn: één - hybride - dus ook afspeelbaar in niet-SACD-spelers; twee, het type dat Sony voorstond: SACD only - dat werkt verwarrend voor een consument. Het is overigens een misverstand om te denken dat een sacd draaien in een multiplayer van zeg 200 euro een beter geluid oplevert dan een cd draaien in een midrange (500 - 1000 euro) speler.

Meer info over hi-res audio vind je hier, incl een lijst met "50 audiofiele albums" waar zowaar Radiohead ook bij staat.

High-resolution audio: everything you need to know | What Hi-Fi? - whathifi.com
Hi-res audio (High resolution audio): alles dat je moet weten | Homecinema Magazine - homecinemamagazine.nl

Recente ontwikkelingen? Cd-spelers worden bijna niet meer verkocht - 1 a 2 per maand bij mijn hifi-leverancier. Om een aantal begrijpelijke redenen:
* gechargeerd, vergelijk het bezit van een cd-collectie met het erop nahouden van een eigen energiecentrale - voor beiden is er immers een (inter)net(werk). De "duurdere" streaming-netwerken leveren muziek in hoge kwaliteit voor 20,- maand. Een cd-speler ondervind veel meer last van mechanische slijtage - die vervanging van bepaalde delen en of onderhoud daarop noodzakelijk maakt (tegen een bepaalde prijs - dan streamers/mediaplayers.
* nu opslag de prijs heeft van zeg nog geen 0,40 per gigabyte hoe handig is het dan om al die cd's (ca 0,6 gb per cd) te blijven kopen?
* als download is er regelmatige een hogere resolutie leverbaar dan een cd leveren kan.
* de vergelijking met de auto dringt zich op: het beschikbaar hebben van een auto (voor de deur) en er weinig gebruik van maken is eigenlijk veel duurder dan het betalen voor occasioneel gebruik (3-6) dagen in de maand. Bezit/eigendom heeft z'n prijs. Mijn hifidealer demo't tegenwoordig steeds vaker spullen mbv muziek van Qobuz.

Vraag 'ns rond in je omgeving hoe mensen naar muziek luisteren - da's ook een clue. Misschien is er wel een kloof aan het ontstaan tussen routine-luisteren (achtergrond, vulling, ff tsjekken) en genietend/duurzaam luisteren. Vroeger was plaatjes draaien ook altijd fun

avatar van Wandelaar
Music on CD biedt de mogelijkheid zelf een release aan te vragen. Hiermee roeit dit Nederlandse label tegen de stroom (stream) in maar vindt blijkbaar genoeg liefhebbers. Zelf heb ik alleen maar positieve ervaringen met dit label. Verzorgde uitgaven van prima kwaliteit. Dat is hoe ik het graag zie: producent en liefhebber-consument dichter bij elkaar brengen. Plaatjesdraaien heeft inderdaad ook die fun-factor. Iets in handen hebben, boekje lezen (met vergrootglas) en het een zichtbare plek geven in je huiskamer, hoe materialistisch misschien ook. Die hogere resoluties en gigabytes gun ik graag aan de audiofiel die meent nog beter gehoor te hebben. (Op mijn leeftijd houdt het bij 15 kHz echt wel op.)
Contrary to what some might think or say, we at Music on CD do(!) think that the silver disc has a lot of potential and are convinced that music-lovers across Europe and the rest of the world are still pleased with the reassurance of high quality sounds coming out of their speakers.

avatar van gaucho
Mjuman schreef:
Vraag 'ns rond in je omgeving hoe mensen naar muziek luisteren - da's ook een clue. Misschien is er wel een kloof aan het ontstaan tussen routine-luisteren (achtergrond, vulling, ff tsjekken) en genietend/duurzaam luisteren. Vroeger was plaatjes draaien ook altijd fun

Nou, daarover kan ik kort zijn - en dat wist ik al langer: vrijwel niemand in mijn directe familie- en vriendenkring koopt nog CD's. En vrijwel iedereen luistert op z'n iPhone of in het beste geval via een computer. Enkel een drietal 'nerds', die gewoon veel intensiever bezig zijn met muziek dan de gemiddelde Nederlander, doen het (deels) op mijn manier: met CD's en soms met LP's. Maar 'we' (ook veel oudere MuMe-leden) zijn een uitzondering aan het worden.

Heck, ik heb het meegemaakt dat ze me gek aankeken toen ik me op mijn werk eens liet ontvallen dat ik 'vanavond eens een avondje heerlijk muziek ga luisteren'. 'En wat doe je er dan bij?' was de wedervraag. Waarna ze gek opkeken bij het antwoord: 'Niets. Gewoon lekker in de luie stoel in de 'sweet spot' (of de koptelefoon op) en genieten maar.'

Als ik bij iemand op bezoek ga, heb ik ook de neiging in de woonkamer rond te kijken naar een stereo-installatie of een zichtbare muziekcollectie. Dat levert vaak leuke gespreksstof op, maar het is een uitzondering aan het worden.
Ik herken de signalen van de veranderende tijden: streaming en hi-res downloads zijn er symptomen van. De eerste heb ik omarmd, zij het vooral om te checken en te vergelijken. Aan het tweede heb ik me, ondanks enige orientatie, nooit gewaagd.

Overigens wel bedankt voor die links, Mjuman. Daar ga ik toch ff verder naar kijken. Leuk leesvoer voor vanavond of het weekend.

avatar van gaucho
Mjuman schreef:
* gechargeerd, vergelijk het bezit van een cd-collectie met het erop nahouden van een eigen energiecentrale - voor beiden is er immers een (inter)net(werk). De "duurdere" streaming-netwerken leveren muziek in hoge kwaliteit voor 20,- maand. Een cd-speler ondervind veel meer last van mechanische slijtage - die vervanging van bepaalde delen en of onderhoud daarop noodzakelijk maakt (tegen een bepaalde prijs - dan streamers/mediaplayers.
* nu opslag de prijs heeft van zeg nog geen 0,40 per gigabyte hoe handig is het dan om al die cd's (ca 0,6 gb per cd) te blijven kopen?
* als download is er regelmatige een hogere resolutie leverbaar dan een cd leveren kan.
* de vergelijking met de auto dringt zich op: het beschikbaar hebben van een auto (voor de deur) en er weinig gebruik van maken is eigenlijk veel duurder dan het betalen voor occasioneel gebruik (3-6) dagen in de maand. Bezit/eigendom heeft z'n prijs. Mijn hifidealer demo't tegenwoordig steeds vaker spullen mbv muziek van Qobuz.

In je financiele argumenten kan ik me deels vinden, zeker qua opslagcapaciteit. Dat kost praktisch niets meer tegenwoordig, teruggerekend naar een enkel CD'tje. CD- en platenspelers slijten en hebben dus onderhoud nodig, maar daar staat tegenover dat streamers en mediaplayers ook niet het eeuwige leven hebben. En opslagmechanismen als externe harde schijven al helemaal niet.

Om die vergelijking met een auto of energiecentrale door te trekken: tja, ik heb na 40 jaar LP's en CD's verzamelen inmiddels een aardige 'auto' voor de deur staan, waar ik kostentechnisch niet zo heel veel meer aan toevoeg (soms iets in de orde van 20 euro per maand, soms meer). Dus dat eet eigenlijk geen brood. Ik kan me voorstellen dat het als jongere niet interessant meer is om nog een eigen tastbare muziekcollectie aan te leggen, maar als je die al hebt, is het leuk om er af en toe nog iets aan toe te voegen (en af en toe iets op te ruimen, ook dat).

Ik merk aan mezelf dat ik me een beetje begin terug te trekken in de muziekcollectie die ik nu heb. Die is in feite al groot genoeg (sommigen zullen zeggen: te groot) om de rest van mijn leven mee toe te kunnen. Wanneer ik ervoor ga zitten om een beetje serieus naar muziek te luisteren, is het vrijwel altijd iets uit de eigen verzameling, zelden iets nieuws. Dat mag je dinosaurusgedrag noemen, maar inmiddels zit ik daar niet meer zo mee. Er zijn belangrijker dingen in het leven die de aandacht vragen.

Met mijn huidige, ouderwetse set-up kan ik prima leven qua muziekgenieten. Ik heb een paar jaar geleden nog wel overwogen om te switchen, en misschien komt het daar ooit nog wel eens van, maar op dit moment zie ik me een 'habit' die ik in 40 jaar heb opgebouwd, niet heel snel meer drastisch omgooien. Daar zijn mijn gewoonten te stevig voor ingesleten, nog afgezien van de financiele aspecten van een ommezwaai. Ik ben wel tevreden zo.

Nog een terzijde: als Spotify, Qobuz en an die anderen erin slagen om de gemiddelde Nederlander maandelijks 1 of 2 tientjes af te troggelen, zou ik dat ten zeerste toejuichen. Volgens mij lag het de gemiddelde uitgave aan muziek per hoofd van de bevolking namelijk lager in het (bijna ten einde lopende) CD-tijdperk. Dat lijkt me een verbetering, en waarschijnlijk ook een verdieping bij het luisteren naar muziek in het algemeen.

avatar van gaucho
En in aanvulling van Wandelaar merk ik op dat ik weliswaar hecht aan een goede geluidskwaliteit, maar dat die grens voor mij wel bereikt is met een (goed gemasterde) CD of LP. Ik ben halverwege de 50, mijn gehoor is achteruitgegaan. Ik ben bang dat ik zelf momenteel de zwakste schakel ben in mijn muziekketen...

En het verheugt me dat Music On Vinyl ook een CD-afdelinkje heeft opgestart. Daar zitten heel leuke titels bij, waarvan ik er al een flink stel heb aangeschaft en er ook nog wel een paar op mijn verlanglijstje staan. Bovendien is mijn indruk dat ze niet (in elk geval niet grondig) geremasterd zijn - de geluidskwaliteit doet me denken aan het pre-remaster-tijdperk. Ik sluit niet uit dat de oorspronkelijke CD's gewoon 1 op 1 zijn overgezet op die MoCD-schijfjes. Die bovendien worden geleverd in - oh, ironie - super jewelcases...

He, nou hebben we - the usual suspects - dit topic ook al omgevormd tot een discussie over de staat van de muziekindustrie danwel geluidskwaliteit. Ik zal maar even een moderator inseinen...

avatar van Mjuman
gaucho schreef:

He, nou hebben we - the usual suspects - dit topic ook al omgevormd tot een discussie over de staat van de muziekindustrie danwel geluidskwaliteit. Ik zal maar even een moderator inseinen...


Is er niets aan de hand wanneer we dit topic breder trekken en het als volgt formuleren: wat is de meest gunstige manier om aan de muziek van je keuze te komen - in het voor jou favoriete formaat - om op er op de meest geschikte manier - fysiek product of streamen - naar te luisteren en welke rol speelt internet daarbij?

De andere punten zal ik nog eens langsgaan om erop terug te komen. En, ja, internet gebruik ik ook om (tweedehands) hifi-spullen te vinden en te kopen

avatar van Broem
Meer info over hi-res audio vind je hier, incl een lijst met "50 audiofiele albums" waar zowaar Radiohead ook bij staat.

High-resolution audio: everything you need to know | What Hi-Fi? - whathifi.com
Hi-res audio (High resolution audio): alles dat je moet weten | Homecinema Magazine - homecinemamagazine.nl

Leuke links naar de audiofiele cd's, lp's en liedjes Mjuman Uiteraard arbitrair maar altijd gaaf om weer nieuwe albums te ontdekken. Komende paasdagen maar weer op de 'sweetspot' en muziek luisteren (en de Ronde van Vlaanderen kijken - met 'n Belgisch biertje - toch het gevoel dat ik meer doe dan alleen muziek luisteren)


avatar van jordidj1
Bij De Site > Gebruikers > Wat heb je als laatste gekocht? #2:

Ook iemand die de laatste problemen ondervindt bij Dodax? Ik wacht al ellenlang op sommige cd's...

avatar van Bruno_6
jordidj1 schreef:
Ook iemand die de laatste problemen ondervindt bij Dodax? Ik wacht al ellenlang op sommige cd's...


Ik ben al bijna twee weken aan het wachten op cd's die volgens mijn besteloverzicht op 4 juni zouden zijn verstuurd...

Een cd die via Dodax EU werd verstuurd op 8 juni, heb ik ondertussen wel ontvangen.

avatar van da dude
jordidj1 schreef:
Ook iemand die de laatste problemen ondervindt bij Dodax? Ik wacht al ellenlang op sommige cd's...


Idem hier: bestelling zou 2 weken geleden zijn verzonden, nog niet ontvangen...

avatar van jordidj1
Klopt, Dodax EU had ik ruim op tijd, de rest niet.... Ze zeggen dat het bij het dichtstbijzijnde postkantoor zou zijn verstuurd of evt. bij de buren.

Nah, geloof ik niet. Niet de eerste keer dat ik bij ze bestel, namelijk.

avatar van Bruno_6
jordidj1 schreef:
Klopt, Dodax EU had ik ruim op tijd, de rest niet.... Ze zeggen dat het bij het dichtstbijzijnde postkantoor zou zijn verstuurd of evt. bij de buren.

Nah, geloof ik niet. Niet de eerste keer dat ik bij ze bestel, namelijk.



Laat ons hopen van niet.

avatar van Rogyros
jordidj1 schreef:
Ook iemand die de laatste problemen ondervindt bij Dodax? Ik wacht al ellenlang op sommige cd's...

Hier ook. Ik heb een heel setje cd's besteld, maar enkelen zijn nog niet binnen. Maar eens rappelleren.

avatar van Mjuman
De laatste keren dat ik wat heb besteld - bij .nl - was in maart: 2* een lp - kwamen precies binnen de toegezegde tijd. Verder geen negatieve ervaringen met Dodax; wel loont het de moeite prijzen op de subsites te vergelijken, ook met de prijzen en voorwaarden die ze hanteren als affiliate op amazon (co.uk of .de).

Het is een voordeel om via Amazon te bestellen, omdat je dan altijd de bescherming van Amazon gniet (altijd geld terug) na een grace period van 6 weken.

Al dik 3 jaar tevreden klant bij Dodax, maar de afgelopen 3 weken is het op een keer een ramp. Ik heb 28 Mei nog een bestelling gedaan en CD's die van Dodax EU afkomen kreeg ik netjes binnen, maar op de rest zit ik dus al bijna een maand op te wachten. Vandaag even ingelogd en mijn bestelling gecheckt en staat gewoon doodleuk bij dat ie voltooid is terwijl de overige 4 CD's geeneens verstuurd zijn en ook geen verzendbevestiging gekregen. Dus net maar even een mailtje de deur uit gedaan met de vraag wat hiervan de bedoeling is.

Ik heb ook nog 2 bestellingen gedaan begin Juni en ook hiervan is nog niets verstuurd. Dus ik vrees het ergste... Lijkt erop dat er binnen Dodax een reorganisatie of iets dergelijks gaande is?!? In ieder geval loopt er iets goed mis daar. Even in de gaten houden en anders maar een paypal claim indienen om mijn geld terug te krijgen.

avatar van -SprayIt-
Bestellingen bij Dodax van begin juni zijn bij mij keurig binnengekomen.

avatar van Mjuman
Hun prijsschommelingen zijn redelijk opvallend - net als het telkens weer net wel/net niet halen van de deadline.

Na enig speurwerk vond ik dit topic op Amazon - daar staat wel wat opvallende info in.

Dodax - General Selling on Amazon Questions - Amazon Seller Forums - sellercentral-europe.amazon.com

Ik zou even voorzichtig zijn en niet meer dan 1 item per keer bestellen.

avatar van jordidj1
Eén CD tegelijk bestellen is onmogelijk voor mij

Maar goed, ik wacht nog even een paar weekjes en dan ga ik toch wel stappen ondernemen. Anders kan ik net zo goed mijn geld door de wc spoelen.

avatar van Kronos
Ik heb wel wat langer moeten wachten op mijn laatste bestelling, maar vier dagen geleden bericht gekregen dat hij verzonden was en vandaag netjes in de brievenbus gekregen.

avatar van gaucho
Ik heb nog een paar bestellingen van kleine bedragen uitstaan, maar tot dusver druppelt alles gestaag binnen. Het lijkt inderdaad allemaal wel wat langer te duren dan anders. Sommige zijn nog steeds 'in behandeling' en dus nog niet verstuurd.

Die link van Mjuman heeft betrekking op externe verkopers op Amazon. Die beschouwen Dodax als een lastige vlieg die altijd inzet op de laagste prijs, waardoor zij minder verkopen. Staat niettemin wel wat aardige info in.

Zelf kwam ik deze nog tegen: een site met reacties van medewerkers die verslag doen van hun ervaringen bij werkgevers. Interessante info, die Dodax laat kennen als een weinig gestructureerde organisatie, die naar willekeur mensen aanneemt en ontslaat. Een van hen omschrijft het bedrijf (mei 2018) zelfs als 'financieel instabiel' en 'een zinkend schip', waar kennelijk de afgelopen twee jaar zestig mensen de laan uitgestuurd zijn...

Voor wat het waard is, denk ik er achteraan. Maar toch: een gewaarschuwd mens enzo. Enige voorzichtigheid in je bestellingen (en de grootte ervan) lijkt me wel aan te raden.

avatar van musician
Ik moet bekennen dat een cd die ik kocht via Amazon zelf, verbazingwekkend snel werd geleverd. De derde dag al op de mat vanuit Engeland (Don Airey).
Ik heb nog een cd uitstaan bij Moviemars-UK. Maar die hebben 9 tot 26 dagen nodig om de cd te kunnen leveren. Een ruime marge, maar haast moet je niet meer hebben.

Ik heb al wel enige tijd het gevoel dat er iets niet in de haak is, dat ik zo weinig cd's nog bestel. Dat ga je krijgen als je vanaf zeer jeugdige leeftijd het zwarte 7" vinyl hebt nagejaagd en je bent inmiddels 50 jaar verder. De cd/album en online winkels hebben bij mij plaats gemaakt voor kringloop en carboot.

avatar van Don Cappuccino
Volgens mij is Bol.com zijn samenwerking met Dodax (als externe verkoper) gestopt.

Ik heb op Dodax via Bol.com soms CD's echt voor spotprijzen kunnen krijgen, ik hield dat goed in de gaten, aangezien prijzen constant schommelden. Toch ook drie keer gehad dat een pakketje was ''kwijtgeraakt'' en er een nieuw exemplaar geregeld moest worden. De communicatie daarin was uitstekend, maar dat is blijkbaar nu ook niet meer het geval.

Lijkt er sterk op. Had nog drie bestellingen a € 50,- open staan van begin Juni. Begin deze week en gisteren een mailtje gestuurd dat ik deze per direct wil annuleren. Maar krijg geen gehoor meer van hun kant. Een bestelling zou volgens het systeem voltooid zijn maar hiervan heb ik nooit verzendbevestigingen ontvangen of de CD's zelfs. Ben bang dat ik mijn geld maar via Paypal moet terug gaan halen. Baal er wel als een stekker van want ze hadden op zich een geweldige assortiment. Maar met de prijzen is het natuurlijk logisch dat je vroeger of later aan het kortste eind trekt.

avatar van Von Helsing
Sinds 7 juni 2018 loopt er een faillissementsaanvraag in Zwitserland tegen Dodax AG.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:35 uur

geplaatst: vandaag om 20:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.