Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2018, 09:17 uur
Gisteren bericht gestuurd dat ik mijn order wil cancellen omdat t te lang duurt, en prompt volgt ook hier een verzendbericht op.
Het lijkt er dus op dat een beetje druk wonderen doet.
Ze zullen vast nog wel eea verzenden, maar ook hier lijkt "het recht van de sterkste" te gelden.
Van een insider heb ik vernomen dat het echt wel einde verhaal lijkt. In ieder geval voot de dodax die we kenden.
Ze lijken ook te verkopen zonder btw (kijk naar de rare prijzen) en daar schijnt nu een stokje voor gestoken te zijn.
Ze zullen vast nog wel eea verzenden, maar ook hier lijkt "het recht van de sterkste" te gelden.
Van een insider heb ik vernomen dat het echt wel einde verhaal lijkt. In ieder geval voot de dodax die we kenden.
Ze lijken ook te verkopen zonder btw (kijk naar de rare prijzen) en daar schijnt nu een stokje voor gestoken te zijn.
0
geplaatst: 2 juli 2018, 12:17 uur
Ik had vanochtend ook een verzendbericht in m'n mailbox, zonder druk te zetten.
0
geplaatst: 2 juli 2018, 13:27 uur
Een verzendbericht zegt ook niet heel veel ben ik bang. Ik wacht nog op platen die vrijdag 22 juni verzonden zouden zijn..
1
geplaatst: 2 juli 2018, 19:07 uur
da dude schreef:
Ik ook. We leven in hoop.
0
geplaatst: 2 juli 2018, 20:44 uur
Verdomd, af en toe waan ik me back in the early web days toen we nog mosaic beoefenden en internet explorer nog niet bestond.
Toen vroegen mensen: dat winkelen via internet - is dat nou wél veilig? In die tijd '97/'98 was de click-through-rate tot de uiteindelijke payment knop slechts 17% en dat was voor oa Amazon een groot probleem.
Nu begrijp ik ook waarom nog steeds de rij bij Plato (en aanverwante) op zaterdag nog steeds lang is. E-commerce: not for the faint-hearted !
Toen vroegen mensen: dat winkelen via internet - is dat nou wél veilig? In die tijd '97/'98 was de click-through-rate tot de uiteindelijke payment knop slechts 17% en dat was voor oa Amazon een groot probleem.
Nu begrijp ik ook waarom nog steeds de rij bij Plato (en aanverwante) op zaterdag nog steeds lang is. E-commerce: not for the faint-hearted !
1
geplaatst: 2 juli 2018, 21:08 uur
MiamiHeat schreef:
Een verzendbericht zegt ook niet heel veel ben ik bang. Ik wacht nog op platen die vrijdag 22 juni verzonden zouden zijn..
Klopt, bij de vorige bestelling zat er 19 dagen tussen verzenden en ontvangen. Maar uiteindelijk dus toch geleverd. En het artikel van deze bestelling stond vorige week nog op "Tijdelijk niet leverbaar", maar gisteren opeens wel weer. Dus er zal wel een shipload aan spullen gearriveerd zijn.
Met een beetje geluk zijn we binnenkort weer allemaal blij

3
geplaatst: 2 juli 2018, 21:47 uur
Ik overweeg ook een plaat bij dodax te bestellen. Gewoon, omdat het (nog) kan en om dan mijn bevindingen hier te posten.
0
geplaatst: 3 juli 2018, 17:08 uur
Mijn overige 3 bestellingen werden na een bombardement van mails (6 dagen op rij) dan uiteindelijk toch gecanceld door dodax. De kleinste bestelling van een tientje kreeg ik ook mooi retour via paypal. De twee grotere bestellingen van € 55,- en € 38,- heb echter nog steeds niet terugbetaald gekregen dus die twee paypal claims laat ik mooi lopen. Ze hebben tot 16 Juli om te reageren maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ik nog iets van hun hoor. Als Paypal mij de twee bedragen terugstort naar de verloopdatum ben ik dan ook definitief klaar met dodax. Jammer dat het zo moet eindigen want ik ben er dik 2 jaar lang een tevreden klant geweest die maandelijks aardige bedragen bij hun uitgaf. Maar ja, zoals ze zeggen aan alle goede dingen komt een einde.
0
geplaatst: 3 juli 2018, 19:26 uur
Zoals hier boven eerder aangegeven is mijn bestelling geannuleerd, en nu krijg ik toch iedere dag één cd per post van Dodax.
0
geplaatst: 4 juli 2018, 09:30 uur
Music_ schreef:
Dodax verkeert in surseance van betaling | Nieuws | Entertainment Business - entertainmentbusiness.nl
Dodax verkeert in surseance van betaling | Nieuws | Entertainment Business - entertainmentbusiness.nl
Oud nieuws, meldden wij hier al op 22 juni
Maar toch leuk dat ze onze site aanhalen als nieuwsbron. En goed dat ze, volgens goed journalistiek gebruik, ook andere bronnen citeren. Wat mijn situatie betreft: er is sinds anderhalve week niets veranderd aan de status van mijn vijf bestellingen: geen leveringen en geen updates op hun site. Alles is nog steeds 'in behandeling'. Ik heb dus maar vijf keer een PayPal-claim ingediend. Wel een gedoetje, maar met knippen en plakken kom je een heel eind
Ik wacht nu op een reactie van de kant van Dodax.Wel benieuwd naar die gedeeltelijke verkoop, waarover nu geruchten gaan. Ervaringen uit het verleden leren dat overnames van dit soort zaken (zie ook CD Wow en Play.com) doorgaans niet resulteren in betere service en lagere of zelfs maar gelijk blijvende prijzen. Zou jammer zijn als Dodax verdwijnt, het is zo'n beetje de laatste speler op de markt die CD's en LP's echt goedkoop kan aanbieden.
0
geplaatst: 4 juli 2018, 09:36 uur
dix schreef:
Ik overweeg ook een plaat bij dodax te bestellen. Gewoon, omdat het (nog) kan en om dan mijn bevindingen hier te posten.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen
Hopelijk vergaat het je niet zoals deze klanten. Wel hier posten, hoor!
1
geplaatst: 5 juli 2018, 16:13 uur
Bij mij is de status van mijn bestelling vandaag veranderd van 'in verwerking' naar 'voltooid'.
Nog even spannend afwachten of het ceedeetje ook daadwerkelijk in de brievenbus valt.
Nog even spannend afwachten of het ceedeetje ook daadwerkelijk in de brievenbus valt.
0
geplaatst: 5 juli 2018, 20:00 uur
Ook ik heb mijn bestelling van 2 weken geleden vandaag netjes ontvangen.
0
geplaatst: 5 juli 2018, 21:50 uur
Van de 9 (op 27 juni) bestelde items, zijn er 3 opgestuurd en heb ik er 1 vandaag ontvangen. Niet slecht, er zit beweging in, komt vast goed allemaal. 

0
geplaatst: 6 juli 2018, 02:25 uur
Tussen eind mei en half juni 4 cd's bestelt.Vandaag de eerste in de brievenbus,de rest is onderweg.
0
geplaatst: 11 juli 2018, 12:10 uur
Van mijn bestelling geplaatst op 4 juni zijn ondertussen drie van de vier cd's binnen. Als antwoord op mijn ticket kreeg ik vandaag het volgende bericht terug over de vierde cd:
''Geachte klant,
Door een tekort aan voorraad in ons magazijn, moesten we het item '0077778723820 / Gazeuse!' uit uw bestelling opnieuw bestellen bij een van onze leveranciers.
We verwachten dat we het artikel zo spoedig mogelijk in ontvangst mogen nemen. Mocht u niet langer meer willen wachten, kunnen we het artikel voor u afboeken. En anders zullen wij een verzoek bij onze leverancier indienen om u precieser op de hoogte te houden van de nog eventuele wachttijd.
Onze excuses voor de vertraging.''
Ik heb er wel vertrouwen in en wacht rustig de laatste cd af.
''Geachte klant,
Door een tekort aan voorraad in ons magazijn, moesten we het item '0077778723820 / Gazeuse!' uit uw bestelling opnieuw bestellen bij een van onze leveranciers.
We verwachten dat we het artikel zo spoedig mogelijk in ontvangst mogen nemen. Mocht u niet langer meer willen wachten, kunnen we het artikel voor u afboeken. En anders zullen wij een verzoek bij onze leverancier indienen om u precieser op de hoogte te houden van de nog eventuele wachttijd.
Onze excuses voor de vertraging.''
Ik heb er wel vertrouwen in en wacht rustig de laatste cd af.
0
geplaatst: 11 juli 2018, 13:21 uur
De leveranciers van Amazon.co.uk leveren tegenwoordig ook binnen een paar dagen de cd's. Geen discussies over wel of geen voorraad. Wat ze niet hebben wordt ook niet aangeboden. Veel verschillende verkopers en prijzen, per cd een opgave van de verzendkosten. Per saldo is alles vrij snel binnen.
Dodax in Nederland is vaak duurder dan aankopen via de Amazon leveranciers in het VK.
Dodax in Nederland is vaak duurder dan aankopen via de Amazon leveranciers in het VK.
0
geplaatst: 11 juli 2018, 13:40 uur
Hier ook maar ff een update.
Dat is ook mijn indruk. Want na vorige week een PayPal-geschil te hebben geopend, werd de verzending van 3 van de 5 CD's aangekondigd, en die kwamen gisteren binnen. Twee bestellingen staan dus nog open, en hoewel ik wel vertrouwen heb ik een goede afloop, laat ik dat geschil nog maar ff open staan (de andere heb ik gesloten). Als stok achter de deur...
Ik ben natuurlijk wel terughoudend geweest met verdere bestellingen. Voorlopig plaats ik even niets meer. Eerst eens zien/lezen/horen hoe het na 6 augustus verder gaat. Dat is de dag waarop het aangevraagde uitstel van betaling verloopt.
lennon schreef:
Dat is ook mijn indruk. Want na vorige week een PayPal-geschil te hebben geopend, werd de verzending van 3 van de 5 CD's aangekondigd, en die kwamen gisteren binnen. Twee bestellingen staan dus nog open, en hoewel ik wel vertrouwen heb ik een goede afloop, laat ik dat geschil nog maar ff open staan (de andere heb ik gesloten). Als stok achter de deur...
Ik ben natuurlijk wel terughoudend geweest met verdere bestellingen. Voorlopig plaats ik even niets meer. Eerst eens zien/lezen/horen hoe het na 6 augustus verder gaat. Dat is de dag waarop het aangevraagde uitstel van betaling verloopt.
0
geplaatst: 11 juli 2018, 13:45 uur
musician schreef:
De leveranciers van Amazon.co.uk leveren tegenwoordig ook binnen een paar dagen de cd's. Geen discussies over wel of geen voorraad. Wat ze niet hebben wordt ook niet aangeboden. Veel verschillende verkopers en prijzen, per cd een opgave van de verzendkosten. Per saldo is alles vrij snel binnen.
Dat laatste is verschillend. De Nederlandse Dodax-site vaak wel, maar de Engelse (dodax.co.uk) vaak niet, die verschillen zijn bij Dodax onderling soms significant. De Duitse versie wil ook nog wel eens fors goedkoper zijn, dus vergelijken helpt.
Ik doe het meestal zo dat ik de titels die ik wil hebben zowel op de Engelse en Duitse Dodax-site op mijn wensenlijstje zet. En omdat de prijzen soms flink schommelen, sla ik toe als een bepaalde CD (en soms LP) opeens spotgoedkoop is. Vaak is-ie dan na een dag of twee weer een stuk duurder.
Maar vergelijken met Amazon, en dan vooral met betrouwbare externe verkopers, kan ook geen kwaad. En natuurlijk ben je bij Amazon een stuk zekerder van je zaak dan momenteel bij Dodax. Al leverde die laatste tot voor kort ook steevast binnen een tot anderhalve week, is mijn ervaring.
0
geplaatst: 11 juli 2018, 16:11 uur
Vandaag mijn bestelling netjes ontvangen. Zonder enige druk. Gewoon rustig afgewacht.
0
geplaatst: 12 juli 2018, 07:43 uur
Dodax....tja, was geweldig. Maar begin juni 2 muziek blurays besteld en bleef maar 'in behandeling'.....mailtje gestuurd na bijna 4 weken en 2 dagen later was de 1e bluray ineens binnen. En een mailtje over tekorten in het magazijn. Rommelt daar nogal.
0
geplaatst: 14 juli 2018, 00:40 uur
Mijn bestelling is aangekomen! Weet alleen niet precies op welke dag want ik zat afgelopen week in Berlijn.
1
geplaatst: 19 juli 2018, 19:19 uur
Ook bij mij is de laatste cd aangekomen. Toch wel een opluchting.
1
geplaatst: 20 juli 2018, 02:57 uur
Van mijn laatste bestelling is er 1 op tijd aangekomen, zijn er 3 (met 3 weken vertraging) onderweg en is het nog wachten op verzending van 1 x Dodax EU; dat moet bij Selfmadegod uit Polen wegkomen.
1
geplaatst: 20 juli 2018, 13:16 uur
Ook hier vanochtend de laatste 3 envelopjes van mijn Dodax bestelling van 27 juni in ontvangst genomen van de postbode. Jij komt het weekend wel weer door, zei ze er nog bij... 

2
geplaatst: 21 juli 2018, 09:35 uur
dix schreef:
Gisteren gedaan... De Doden Hebben Het Goed (III) van het Belgische Wiegedood. Waarom die? Nou, omdat ik I en II al in bezit heb, omdat III niet zo goed schijnt te zijn (dus niet getreurd als ie niet geleverd wordt) en omdat de CD voor 10 euro werd aangeboden. Dat is een mooi rond bedrag voor een gokje.
Now we'll wait

0
geplaatst: 21 juli 2018, 10:55 uur
Ik wacht nog even af, recent ook weer veel te veel uitgegeven in de fysieke winkel trouwens. Vind ik toch eigenlijk veel leuker vanwege de "thrill of the hunt". Zo liep ik eindelijk deze al lang uitverkochte box tegen het lijf 
En je ondersteunt ook nog eens de plaatselijke middenstand. Iedereen blij!

En je ondersteunt ook nog eens de plaatselijke middenstand. Iedereen blij!
* denotes required fields.