MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Bij dodax bestellen is toch veel spannender.

Absoluut. Wat zeg ik: ik ben inmiddels verslaafd aan het risico. Nadat mijn laatste 5 bestellingen allemaal waren binnengekomen - de laatste bijna twee maanden na dato - zag ik toch weer twee cd's voor een onweerstaanbare prijs. En verdraaid - twee dagen later krijg ik al de melding dat ze verzonden zijn! Dat is nog eens 'Living on the edge' ?

da dude schreef:
recent ook weer veel te veel uitgegeven in de fysieke winkel trouwens.

Dat is echt zooooooo 2003, of nog langer geleden, of zooooooo....

dix schreef:
...omdat III niet zo goed schijnt te zijn (dus niet getreurd als ie niet geleverd wordt) en omdat de CD voor 10 euro werd aangeboden. Dat is een mooi rond bedrag voor een gokje.

LOL, als we al CD's gaan bestellen die we eigenlijk toch niet willen hebben, alleen om te kijken of ie ooit wel gaat aankomen, hebben we het niet meer over een muziekverslaving, hier is heeeeeeeel iets anders aan de hand. Geldt ook voor gaucho, trouwens. Ga toch bungyjumpen of zo als je een kick zoekt!

gaucho schreef:
En verdraaid - twee dagen later krijg ik al de melding dat ze verzonden zijn! Dat is nog eens 'Living on the edge' ?

Ongetwijfeld ben jij op dit moment hun enige overgebleven klant. En er dan toch nog twee dagen over doen om een cd'tje te verzenden.

dix
Tony schreef:
LOL, als we al CD's gaan bestellen die we eigenlijk toch niet willen hebben, alleen om te kijken of ie ooit wel gaat aankomen, hebben we het niet meer over een muziekverslaving, hier is heeeeeeeel iets anders aan de hand.

Ik wil 'm wél hebben want ik heb er € 10 voor betaald Maar tot nu toe nog nix van dodaks gehoord. Het zal toch niet ...?

Deze CD kwam vandaag toch nog in de brievenbus: Various - Acid Jazz (CD) at Discogs

Besteld bij Dodax op 6 juli.
Geleverd: 26 juli.
Prijs: € 4,95 (0% btw)

E40
Dacht hier een koopje te doen maar ik denk dat uit dit exemplaar niet veel muziek zal te halen zijn :

bol.com | Rigning (3Lp, 2018 Reissue), Yagya | Muziek

Zag 'm ook al E40, haha. Heb bij de aankondiging trouwens meteen de limited edition gekocht, heb ook nog 2 oorspronkelijke exemplaren.

Benieuwd wat er morgen over dodax te vertellen valt...

Ik heb er ook wel eens wat besteld. Duurde id soms even, maar tot nu altijd aangekomen. Ik mag hun slogan wel: Your order...we care

Vanaf morgen mogen alle posts mbt. Dodax in de verleden tijd vrees ik. Eerst de retailers, nu de etailers, waar gaat dat heen? Zo krijg ik mn IKEA BILLY kasten nooit vol... ?

Tony schreef:
Vanaf morgen mogen alle posts mbt. Dodax in de verleden tijd vrees ik. Eerst de retailers, nu de etailers, waar gaat dat heen? Zo krijg ik mn IKEA BILLY kasten nooit vol... ?

Wel bij de les blijven: Billy (23 cm diep) = boeken, Kallax (voorheen Expedit) = lp's, Gnedby (voorheen Benno) = cd. Vorige maand 4 Benno's naar de Kringloop gebracht - niemand wilde ze gratis komen afhalen

Tja, het internet is je beste vriend. Effe googelen wijst uit dat er morgen in elk geval nog niks verandert. Hun surseance van betaling is verlengd tot en met 5 oktober. Tot die datum kun je er dus nog gewoon bestellen.

De letterlijke tekst van de KvK van het kanton Zug in Zwitserland luidt: ...der Gesuchstellerin, Dodax AG, c/o VISTA CONSULT AG, Postplatz 1, 6301 Zug, mit Entscheid vom 5. Juni 2018 bis 6. August 2018 gewährte provisorische Nachlassstundung wird letztmals bis 5. Oktober 2018 verlängert. Mit Ablauf dieses Termins fällt die provisorische Stundung automatisch dahin.

Uit die laatste zin leid ik af dat het na 5 oktober automatisch afgelopen is, tenzij er een oplossing gevonden wordt. Ik vermoed - maar dat is uiteraard pure speculatie - dat ze druk aan het onderhandelen zijn over een eventuele (gedeeltelijke) overname. Dat zou kunnen verklaren waarom de termijn verlengd is.

Mijn beste vriend heet Jeroen, wel bedankt voor het uitzoeken gaucho!

E40
Mjuman schreef:
(quote)

Wel bij de les blijven: Billy (23 cm diep) = boeken, Kallax (voorheen Expedit) = lp's, Gnedby (voorheen Benno) = cd. Vorige maand 4 Benno's naar de Kringloop gebracht - niemand wilde ze gratis komen afhalen

Misschien volgende keer meer succes als je de CD's er ook gratis bij doet .

E40 schreef:
(quote)

Misschien volgende keer meer succes als je de CD's er ook gratis bij doet .

Tuurlijk joh, en dan moet ik zeker ook nog een paar dozen reële wijn erbij leveren om te drinken bij die cd's

Dank gaucho.. ik ga er niet meer bestellen. Die paar euro voordeel is t risico niet meer waard.

Van mijn laaste vier bestellingen (sinds juni) is slechts één exemplaar geleverd. Twee bestellingen zijn door Dodax geannuleerd en terug betaald omdat ze deze niet meer konden leveren. Van één bestelling heb ik het geld via een paypalclaim terug gevorderd en gekregen. Op mijn mails is altijd netjes binnen een paar dagen gereageerd door Dodax.
In mijn geval is dus alles (min of meer) netjes afgehandeld. Ik heb er echter wel wat moeite voor moeten doen.

soundtrip schreef:
Deze CD kwam vandaag toch nog in de brievenbus: Various - Acid Jazz (CD) at Discogs

Besteld bij Dodax op 6 juli.
Geleverd: 26 juli.
Prijs: € 4,95 (0% btw)

Tegelijk met deze CD had ik nog twee andere besteld maar die lieten te lang op zich wachten.

Daarom heb ik op 4 augustus de bestelling geannuleerd.
Op 6 augustus kreeg ik hiervan een bevestigingsmail.
En is op 7 augustus het restant van de vooruitbetaling op mijn bankrekening terugbetaald.

Verbazingwekkend snel. Nu nog een andere goedkope leverancier vinden.

Ik vind JPC een goed en betrouwbaar alternatief

JPC is inderdaad uitstekend, zowel qua (doorgaans snelle) levering als nazorg. Alleen maar goede ervaringen mee. Jammer dat ze toch wel aanzienlijk duurder zijn.
Maar: komend weekend (eigenlijk al vanaf vandaag) kun je bestellen met gratis levering naar Nederland (normaal 2,99 euro). Dat geldt dan voor de overige geluidsdragers, want LP's versturen ze altijd gratis.

Vandaag bericht van Dodax dat mijn bestelling van 17-06 van Retaliation - Exhuming the Past: 14 Years of Nothing eindelijk verzonden gaat worden. Kan ik er vanzelf nog een paar dagen op wachten

Ik zat er niet over in, maar werd zo onderhand wel een beetje ongeduldig.

Sir Spamalot (crew)
Op zoek naar alternatieven voor Dodax (en omdat ik de verkeerde had besteld van Black Country Communion bij JPC): de FNAC.

Zondag laatstleden heb ik twee cd's besteld bij de webshop van de FNAC: Live Over Europe van Black Country Communion) en World Painted Blood van Slayer. De prijzen liggen natuurlijk iets hoger dan bij Dodax maar gezien de perikelen van de afgelopen maanden...

Positief is alleszins de heel snelle levering van cd's op voorraad wel te verstaan, want deze middag zaten ze al in mijn brievenbus. Positief was ook de gratis verzending (wel telkens goed opletten natuurlijk) en de stevige verpakking.

Nadeel is wel dat je niet echt kunt nagaan welke versie je zult krijgen, ik mis de barcodes op hun website, maar zo risicovol als bij WowHD destijds met hun godverdomse (Pardon my French) Argentijnse versies, i.e. het Icarus label, is het niet.

Sir Spamalot schreef:
...zo risicovol als bij WowHD destijds met hun godverdomse (Pardon my French) Argentijnse versies, i.e. het Icarus label, is het niet.

Haha, zo heb ik er ook een paar.

Is er ook een lijstje van muziekwinkels met bijbehorende webshops?

Heb nog eens 3 CD's besteld bij Dodax, waarvan binnen een week 2 verzendmeldingen binnengekomen zijn. Gaat o.m. om 'Digital Dictator' van Vicious Rumors, die ik alleen tegen woekerprijzen op Stonehenge trof.

Ik kreeg vandaag de melding dat mijn bestelling van 21 mei verzonden is (Frightened Rabbit - Midnight Organ Fight). Dat valt toch weer mee. Maar met nieuwe bestellingen wacht ik nu ook meer even een maandje of drie.

Dodax EU heeft de vaart erin; 2 binnen, 1 onderweg. Dodax NL laat op zich wachten, van Van Halens 1984 remaster voor luttel bedrag had ik nu zo onderhand bericht moeten hebben.

Jammer dat Dodax zo in de problemen zit, ik heb er toch aardig wat mooie albums aangeschaft de afgelopen jaren die nergens anders te koop waren, of tenminste niet voor een schappelijke prijs. Vorige week kwam mijn laatste zending van Dodax binnen, ongeveer twee maanden na de bestelling. Uiteindelijk heb ik nu alle cd's ontvangen die ik besteld heb, ze hebben er geen enkele geannuleerd, dus dat is mooi! Maar ik denk dat ik er niet zo snel weer wat zal bestellen, voor je het weet vallen ze daadwerkelijk om! =/

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.