menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Voor een cd die tien euro goedkoper is bij dodax dan elders wilde ik de gok toch weer wagen. Twee weken geleden bestelling geplaatst, vandaag verzendbevestiging gekregen.

Ik ben ook uiterst voorzichtig met bestellen bij Dodax. Maar dit weekend zag ik op het wensenlijstje dat ik nog steeds heb de debuut-CD van Riverdogs voor maar 3,20 GBP (dodax.co.uk). Dat doet niemand ze na. Dus toch maar weer een bestelling geplaatst...

Ik krijg zojuist een verzendbevestiging binnen, dus het lijkt goed te gaan. Al is het natuurlijk afwachten hoe het na 5 oktober verder gaat...

Ik heb vandaag de laatste verzendbevestiging van Dodax.NL binnengekregen. Tegen de tijd dat er bezorgd wordt is het album ongeveer een week over tijd, wat te overzien valt.

Iemand ervaringen met amazon.de?

Verzenden ze snel?

Lees veel negatieve recensies op t net... maar qua prijzen zijn ze wel een stuk voordeliger dan bol of jpc.

lennon schreef:
Iemand ervaringen met amazon.de?

Verzenden ze snel?

Lees veel negatieve recensies op t net... maar qua prijzen zijn ze wel een stuk voordeliger dan bol of jpc.

Ik bestel er eigenlijk best vaak en geen negatieve ervaringen. Als het eens fout gaat is ook dat snel hersteld. Ik ben er tevreden over en de prijzen zijn inderdaad goed. Ik bestel ook wel via amazon.fr. Zelfde verhaal.

Snelheid is zeker ook in orde (dan heb ik het niet over de 'onderverkopers', maar over Amazon zelf).

Ik heb met zowel Amazon.de als met de 'onderverkopers' goede ervaringen. Een aantal 'onderverkopers' verzenden niet naar Nederland maar ik heb een hele aardige collega die vlak over de grens in Bunde woont. Veel bestellingen komen daar aan en worden een dag of wat later bij mij op het werk in Groningen afgeleverd. Dat levert soms de meeste vertraging op.

Ik heb ook enkel goede ervaringen met amazon.de (meestal onderverkopers). Het meeste bestel ik tweedehands boeken, soms voor maar 1 euro + 3 euro verzendkosten, geen geld dus. Tweedehands cd's en een enkele nieuwe LP zijn ook goed gegaan. Verzending kan soms wel lang duren, maar dit ligt aan de verkoper, en vergeleken met Dodax zal het zeker niet veel langer duren.

Dank mensen! Ik ga een bestelling plaatsen daar.

E40
Vervolg Dodax : CDtje dat besteld geweest is op zaterdag 1/9 zat gisteren reeds in de bus.
Hoe minder klanten , hoe vlotter de leveringen zou je kunnen denken.

Sir Spamalot (crew)
E40, was het één die ze in voorraad hadden, want dan hebben ze er alle belang bij om die zo snel mogelijk grotendeels weg te werken en cash te generen?

Tenzij E40 vooraf heeft betaald. Mijn ervaring is in ieder geval dezelfde als de zijne.

Sir Spamalot (crew)
Klopt natuurlijk, maar ik vraag me ook af in welke mate ze nog krediet krijgen van hun leveranciers. Nu lijkt hun service en snelheid opperbest.

Bij mij duurde het laatst toch weer twee volle weken voor ik verzendbevestiging kreeg. Het was wel een koopje want deze cd betaal je elders volle pot.

E40
Sir Spamalot schreef:
E40, was het één die ze in voorraad hadden, want dan hebben ze er alle belang bij om die zo snel mogelijk grotendeels weg te werken en cash te generen?

Van artikels die ze er niet in voorraad hebben , neem ik voorlopig toch liever geen risico's.
Mijn laatste bestelling was er dus gewoon eentje dat ze het vlugst hebben geleverd sinds ik er af en toe wat koop.
Het is nu misschien nog het moment om koopjes te doen uit de stock .

E40 schreef:
Van artikels die ze er niet in voorraad hebben , neem ik voorlopig toch liever geen risico's.

Hoe kun je dat zien dan? Als ik naar mijn wensenlijst kijk, is de levertijd vrijwel altijd een week of iets meer. Hebben ze die dan altijd standaard in voorraad?

Mijn recente ervaring is nog steeds hit and miss. Aangemoedigd door het recente succes dat ik hierboven beschreef, heb ik nog twee nieuwe bestellingen gedaan, maar ik wacht inmiddels toch alweer een week op een verzendbevestiging.

Volgens mij valt er geen peil op te trekken, hooguit wat ik in het verleden wel eens gemerkt heb, dat ze dingen die je via Dodax.eu bestelt, eerder verzenden dan bestellingen via de 'gewone' Dodax. Maar of dat nou altijd zo is, heb ik eerlijk gezegd niet bijgehouden.

Dit weekend wel de twee 2018-reissues van de eerste twee albums van de Japanse hardrockgitarist Kuni besteld bij jpc.de. Japanse import, kwam ik nergens goedkoper tegen. Tot en met vanavond is het weer gratis verzenden daar. Van CD's dus, LP's versturen ze gek genoeg altijd gratis - een raar soort discriminatie, al vind ik het verder prima.
Van die twee zie ik dat ze ze niet op voorraad hebben en dus uit Japan besteld moeten worden. Kan dus even duren, maar bij jpc.de heb ik er alle vertrouwen in dat dat goed komt.

E40
gaucho schreef:
(quote)

Hoe kun je dat zien dan? Als ik naar mijn wensenlijst kijk, is de levertijd vrijwel altijd een week of iets meer. Hebben ze die dan altijd standaard in voorraad?

Na nog eens te checken zie ik nu ook dat bij werkelijk ieder item dat ik heb aangeklikt standaard dezelfde levertijd vermeld staat . Ik ging er eerder misschien iets te snel van uit dat het hier om levertijden van stockproducten ging.

Volgens mij hebben ze geen voorraad bij dodax. Alles wordr verscheept via verschillende partijen na een bestelling.

E40
Dan is een levertijd van 5 werkdagen best knap te noemen als alles via andere partijen verloopt en ze dus geen stock zouden hebben , en dit voor een bedrijf met betalingsproblemen.
Bijvoorbeeld bij Bilborecords.be wacht ik na bijna 3 weken ook nog altijd op een bestelling.

Heb de ervaring met Dodax.nl opgedaan dat na verzendbericht de daadwerkelijke levering nog een tijdje kan duren. Van Halens 1984 kreeg ik ruim een week na verzending en was ook nog niet eens de remaster (kon me gelukkig niet veel schelen). Heb contact opgenomen met de klantenservice die vlot communiceert en uitgelegd heeft dat verzendingen vanuit Zwitserland geschieden, met de vraag wat begrip te hebben. Verder werd voorgesteld mij bij een volgende bestelling €2,- compensatie voor Van Halen te geven. Van 2 andere CD's was er één stipt geleverd en een ander vrij redelijk op tijd.

Ik ga toch wagen om 2 lps te kopen bij Dodax.

Het scheelt per LP 10 euro, en dat is veel.

Dus ik ga of 20 euro goedkoper uit zijn, of 42 euro armer... Dat is het risico van het vak, ben benieuwd.

Niks risico van het vak. Als je met PayPal betaalt, kun je altijd je geld terugclaimen.

Ik moet zeggen dat ik af en toe nog steeds op hun site kijk, en vrij vaak zijn ze echt een stuk goedkoper dan de concurrentie. Maar mijn laatste twee bestellingen van een maand geleden, leverden niets op. Ze bleven naar 'in behandeling' en het onderhand obligate mailtje van mijn kant werd afgedaan met hun al even obligate antwoord dat ze een 'shortage of stock' hebben. Na een maand PayPal maar ingeschakeld en inmiddels het geld terug. Ik ben er nu wel even klaar mee.

Overigens, als je nog een poging waagt: kijk ook ff op de Engelse website: www.dodax.co.uk. Is vaak nog goedkoper dan de Nederlandse site. Succes!

gaucho schreef:

Overigens, als je nog een poging waagt: kijk ook ff op de Engelse website: www.dodax.co.uk. Is vaak nog goedkoper dan de Nederlandse site. Succes!

In dit geval 21.99 op nl en 26.50 pond op Uk.. dus dat geldt niet voor alles..

Wat jij bestelde, was dat nieuwe release?

Nee, het gaat inderdaad niet altijd op. Soms is de Nederlandse site goedkoper. Kwestie van vergelijken.

Mijn twee bestellingen waren niet al te voor de hand liggende oudjes die ze duidelijk niet op voorraad hadden. Misschien dat je met nieuwe(re) titels meer kans hebt.

Oh, en nog een andere tip: bestel ze afzonderlijk. Officieel is Zwitserland geen EU-land, dus mochten ze daarvandaan versturen (wat lang niet altijd het geval is), dan loop je kans op extra importheffingen als je totale aankoopbedrag boven de 22 euro uitkomt. Kans is klein, maar waarom zou je dat risico lopen?

Ondertussen nadert natuurlijk de datum van 5 oktober, waarop hun termijn voor uitstel van betaling afloopt. Als ze dan geen oplossing hebben gevonden, bijvoorbeeld in de vorm van een herstructurering die hun toeleveranciers tevreden stelt, gaat Dodax failliet.

Volgens onbevestigde geruchten en berichten op internet vinden er gesprekken plaats over een overname door het Oostenrijkse bedrijf MyWorld.com. Ook een internationaal opererende club, zo te zien, maar meer op het gebied van cashback-transacties, waarmee je dus kortingen krijgt die op een rekening worden bijgeschreven.

Ik heb net ff gegoogled, maar ook MyWorld (sinds voorjaar 2018 kennelijk een nieuwe naam voor voorheen Lyoness AG) staat niet zo goed bekend, als ik de ervaringen lees... Van muziek en cd's en lp's lijken ze me sowieso niet veel verstand te hebben. Die hebben ze tot dusver in elk geval niet in het assortiment. Lijkt me dus geen verbetering, mocht het zover komen.

Mijn voorlaatste Dodax bestelling was vanaf bestelling tot levering in een week rond. Heb Fear van Marillion voor €5,99 nog maar even besteld met een aangegeven levertijd tussen 2-5 oktober... spannend, de laatste Dodax?

Ik heb er sinds vorige week ook nog twee uitstaan, nadat alle eerdere bestellingen vrij snel binnenkwamen (op één na, die duurde een maand, maar is nu ook gearriveerd), dus ik span met je mee. (FEAR voor €5,99, dat is niet verkeerd. Sowieso kun je met zulke bodemprijzen toch wel een gokje wagen, vind ik zelf.)

Vandaag een mailtje ontvangen dat de laatste cd van mijn bestelling bij dodax van 30 juli verstuurd is. Ik ben benieuwd.

Dodax bestel ik nooit iets, dan betaal ik liever iets meer dan dat ik 2 a 3 weken op mijn bestelling moet wachten.
Ik heb trouwens laatst een muziek-dvd besteld bij dvd outlet op 12 september, het zou 4 a 8 werkdagen duren, maar vandaag 29 september nog steeds niets.
Heb erachteraan gemaild en hun leverancier kan hem op dit moment niet leveren, ik wacht nog 1 week anders wil ik mijn geld terug of iets anders uitzoeken.

Iemand nog iets over Dodax gehoord? 5 oktober was de datum toch?

Nee, nog niets. Eergisteren nog een bestelling ontvangen, de site is nog gewoon in de lucht, geen tekstje van "Beste klant of bezoeker..."

Gast
geplaatst: vandaag om 18:51 uur

geplaatst: vandaag om 18:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.