menu

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
geplaatst:
BoyOnHeavenHill schreef:
Dodax schiet momenteel sneller dan z'n eigen schaduw : op 2 juni heb ik een CD besteld die op 8 juni onaangekondigd is binnengekomen maar waarvoor ik op 14 juni drie verzendbevestigingen heb ontvangen.
Ik had dezelfde ervaring ....ik dacht : dit gaat traag en toen kreeg ik de CD ‘s binnen en paar dagen later de verzendberichten.

geplaatst:
Haha, hier ook al, vorige week. CD was er eerder dan de drie (!) verzendbevestigingen die ik een paar dagen daarna kreeg...

Wat dat 'Made in Mexico' betreft - dan heb je dus te maken met een Amerikaanse variant van de CD. Want sinds de Amerikanen als gevolg van de aldaar sterk teruglopende CD-verkoop hun twee belangrijkste CD-productiefabrieken hebben gesloten, worden CD's voor de Amerikaanse markt nu voor een belangrijk deel in Mexico geproduceerd. Trump mag wel uitkijken met z'n muur...

Maar goed, daar kan Dodax inderdaad niks aan doen. Waarschijnlijk ook niet aan het ontbreken van 1 van de 2 CD's. Ik neem aan dat ze geseald waren? Al is dat laatste ook allang geen garantie meer voor een onaangetast product. Ze hebben het wel netjes opgelost vind ik. Gewoon zoals het hoort.

E40
geplaatst:
En in mijn geval heb ik bij Dodax het te vervangen exemplaar , meestal krassen/putjes op vinyl , al iedere keer mogen houden .
Waarschijnlijk lopen de terugzendings- en verwerkingskosten te hoog op voor iets wat ze toch niet meer kunnen verkopen.
Dit komt nog zo goed uit als je wat ingekaderde LP's aan de muur wil hangen.

geplaatst:
Mjuman schreef:

In principe wel; bij een deellevering sturen ze eenmaal een bericht (van uitstel) en vervolgens pas wanneer het album is verzonden.

Kreeg een dag of twee geleden opeens een emailtje van jpc dat ze 1 van de 2 nog te leveren LP's dan eindelijk verzonden hadden, en vandaag kwam 'ie binnen. Wacht nu nog op de laatste. Bestelling was eind april al geplaatst en had de hoop al bijna opgegeven. Nu toch weer hoopvol dat ook de laatste LP nog verzonden wordt (al is het doorgaans een vrij zeldzaam ding).

Een paar weken terug de klantenservice eens gemaild, en een positief en snel antwoord gekregen, het kwam erop neer dat ik altijd m'n centjes terug kan krijgen mocht ik dat willen.

geplaatst:
Woensdag heb ik een bestelling van vijf cd's geplaatst bij Stormspell Records. Vandaag kreeg ik van paypal een mailtje met het traceernummer van de U.S. Postal Service en de status: Pre-Shipment June 20, 2019 at 8:25 pm Shipping Label Created, USPS Awaiting Item SAN JOSE, CA 95164.

Ik ben benieuwd wanneer het pakketje hier in de bus zal vallen. Spannend. Bijna even leuk als in de winkel kopen.

geplaatst:
Rogyros schreef:
Ik vind dit echt een positieve ervaring, Rumour! Toch? Dodax is afhankelijk van hun leveranciers, en daar gaat wat mis. Kan niet, maar gebeurt toch. Dodax levert vervolgens een goede service. Voor mij is vooral dat een belangrijke maatstaf.

Ja, is zeker positief! Ik ben ook echt blij dat dodax nog steeds bestaat, zou behoorlijk ontredderd zijn zonder...

geplaatst:
Dan zitten we op één lijn!

geplaatst:
Ik heb gemerkt dat het bij Dodax.de loont om af en toe naar vinyl te zoeken, omdat de prijzen daar soms een stuk lager zijn dan op de zustersites. Zo heb ik laatst bijvoorbeeld Drake & Future - What a Time to Be Alive (2015) kunnen kopen voor 9.69, terwijl hij er nu weer staat voor 12,56

Nu zie ik bijvoorbeeld ook DJ Richard - Dies Iræ Xerox (2018) (2LP) staan voor 13.02 euro, terwijl hij op de .nl en .fr sites respectievelijk 19.46 en 21.99 kost. Zo kan ik bijna niet anders dan nog maar een bestelling plaatsen..

geplaatst:
Nog geen twee weken en vanuit San Jose, California mijn bestelling bij Stormspell Records ontvangen. Wel jammer dat de cd van Claymorean ontbreekt en in de plaats een van Cloven Altar te vinden is die ik niet heb besteld. Aangezien beide bandnamen met 'Cl' beginnen vermoed ik dat iemand er eentje naast gegrepen heeft. Zonet een email verstuurd. Hopelijk krijg ik die van Claymorean alsnog toegestuurd en mag ik die andere houden.

geplaatst:
Meteen reactie gekregen en het bedrag van de ontbrekende cd werd terugbetaald op mijn paypall rekening.

geplaatst:
Net een CD van mijn laatste bestelling bij Dodax ontvangen. De CD zit in een kartonnen hoesje met zo'n plastic tray erin gelijmd waar de CD zelf zit ingeklikt, het hoesje zat netjes in een folie. Maar na verwijdering van de folie blijkt het hoesje onder de deuken en krassen te zitten. Bij nadere inspectie zijn de hoeken ook niet meer helemaal intact. Deze CD is mij als 'nieuw' verkocht, maar oogt allesbehalve. Ook de folie is anders dan anders, soort krimpfolie die je er met een beetje huis tuin en keuken foliemachine ook omheen krijgt. Kortom, het vermoeden is groot dat deze CD alles behalve nieuw is... Herkenbaar iemand?

Ben er wel blij mee hoor, koop wel vaker tweedehands CD's, maar dit is qua sleeve conditie hooguit Good. De CD zelf is gelukkig wel helemaal Mint.

geplaatst:
Hoi Tony, zie mijn bericht van 12 mei 2019, 8:48 uur (vorige pagina). Daar heb ik hetzelfde geconstateerd op basis van mijn eigen ervaringen. Ik heb het vermoeden dat sommige oudere CD's, die vaak officieel out-of-print zijn, bij Dodax opnieuw in roulatie komen.

Ik weet niet hoe ze eraan komen: overstock van winkels, warenhuizen of magazijnen; of dat ze ook tweedehands inkopen en 'near mint'-exemplaren als nieuw verkopen. Het riekt een klein beetje naar oplichterij, maar wat ik al eerder schreef: de CD's zelf zijn in elk geval in een voortreffelijke staat, en de boekjes doorgaans ook. Maar ze zijn inderdaad herkenbaar aan een soort krimpfolie, anders dan nieuwe gesealde CD's.

Ik stel me er al een beetje op in als ik zo'n 'verdachte' out-of-print CD bestel (dat kun je heel gemakkelijk nagaan; meestal is-ie bij andere leveranciers dan niet meer te bestellen). En ik moet zeggen dat ik er heel wat aardige koopjes aan overgehouden zou hebben, zeker wanneer bijvoorbeeld een near mint exemplaar van datzelfde album via eBay of Discogs een stuk duurder uitvalt, alleen al door de verzendkosten.

Bij mij ging het altijd om behoorlijk oudere, vervallen CD's, die vrijwel zonder uitzondering in een (meestal vervangende, dus nieuwe) jewel case zaten. Misschien dat ze daardoor de boekjes en de achterflap er ongeschonden uit krijgen, want in een jewel case zijn die beter beschermd dan in zo'n vermaledijd digipak.

Zoals gezegd: het zou niet motten maggen, maar ik ben tot dusver nog nooit echt teleurgesteld. Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik ze een bericht sturen en vragen of je je geld terug kan krijgen.

geplaatst:
Ja gaucho, nou je het zegt, nu ik de discussie terug lees weet ik weer dat dit al eerder ter sprake is gekomen. En digipack, dat was het woord dat ik zocht...

Ik heb hetzelfde verhaal even naar de klantenservice van Dodax gestuurd en inmiddels €3,00 korting aangeboden gekregen. Op een prijs van €10,50 is dat niet verkeerd. Ik heb geaccepteerd want als gezegd, de CD zelf is gewoon Mint.

geplaatst:
Kijk, da's dan keurige service van onze Zwitsers. Reageerden ze ook nog inhoudelijk over de staat van die CD (of eigenlijk het artwork)?

Ik zal dat ook in het achterhoofd houden, mocht ik zelf eens een keertje niet tevreden zijn. Maar nogmaals: tot dusver is het altijd goed gegaan, al signaleer ik dus ook dat ze eigenlijk tweedehands CD's in NM conditie als nieuw verkopen. Tja, zolang de prijs en de staat van het geleverde object goed zijn, hoor je mij niet klagen...

geplaatst:
Nee, geen inhoudelijke reactie, alleen dat ze het spijtig vinden dat het geleverde artikel niet in perfecte staat is aangekomen. Waarmee ze dus in het midden laten of het in niet-perfecte staat is verstuurd of dat het onderweg fout is gegaan. Ik denk ook niet dat ze gaan toegeven dat ze gebruikte CD's als nieuw verkopen, het vermoeden is er. En dan vind ik het vreemd dat het exemplaar dat ik heb ontvangen door de keuring is gekomen. Tuurlijk gaat er wel eens iets fout bij verzending, er kan een zak aardappelen van 50 kilo boven op mijn CD hebben gelegen tijdens het transport, maar ook dat verklaart de verre van Mint conditie van de/het digipack niet.

Of ze bereid zijn je te compenseren bij een klacht zal ook afhangen van je klantstatus; Hoeveel hebben ze al aan je verdiend...?

geplaatst:
Ik heb op mijn Dodax account een wishlist staan van zo’n 50 lp’s. Op deze manier kan ik ook de verandering van prijs in de gaten houden. Vandaag viel me op dat meer dan de helft ineens niet meer leverbaar is... hebben meer gebruikers hier dit ervaren? Hopelijk is het bedrijf niet wéér in de problemen.

geplaatst:
Ja, ik heb ook een vrij uitgebreide wishlist waarop ik de prijsschommelingen regelmatig in de gaten houd. Maar die heb ik zowel op de Nederlandse als op de Duitse en Engelse site gezet (dodax.de en dodax.co.uk).

Wat Bardt1980 beschrijft, viel mij gisteravond ook op. Op de Nederlandse site dan, want het gekke is dat ik een flink aantal albums die op dodax.nl (tijdelijk?) niet meer te bestellen zijn, nog wel als leverbaar (dus met een aankoopprijs) vermeld staan om de Engelse en Duitse site. Ik heb eerlijk gezegd niet uitvoerig genoeg vergeleken om te bekijken of het omgekeerde ook opgaat. Maar misschien loont het de moeite om die 'vermiste' titels eens op de Engelse en Duitse site op te zoeken.

Ik heb het hier als eens eerder geschreven: mijn ervaring is sowieso dat vergelijken tussen de Nederlandse, Engelse en Duitse site van Dodax zeer lonend kan zijn. Het verschilt soms vele euro's per CD. En het is wisselend waar je het goedkoopst uit bent: soms de Nederlandse of Duitse site, en dan weer de Engelse.

geplaatst:
Overigens heb ik gisteravond ook voor het eerst in mijn leven een bestelling geplaatst bij de Japanse site Rakuten. Dat is een soort platform van andere online-aanbieders, net zoals vroeger Play.com. Die uitstekende en zeer voordelig geprijsde aanbieder werd een jaar of vijf geleden ingelijfd door Rakuten, dat zich ten doel stelde wereldwijd een veel groter marktaandeel te verwerven.

Dat is ze wat mij betreft niet gelukt, want ze waren meteen veel duurder dan Play.com, en dan kwamen er - in tegenstelling tot Play.com - ook nog verzendkosten bij. Bovendien kregen ze veel van die third party sellers niet direct mee, zodat het aanbod ook veel beperkter was.

Ik weet niet eens meer hoe ik er gisteravond op terecht kwam, waarschijnlijk doordat ik zocht naar een lastig verkrijgbare Japanse CD. Die vond ik op de Franse versie van de Rakuten-site, en bij nadere vergelijking met Duitse, Engelse en Nederlandse varianten bleek die CD alleen op die Franse site verkrijgbaar. Met nog een andere Japanse CD erbij - ook alleen op de Franse site te vinden - kwam ik, inclusief verzendkosten, op een totaalbedrag van nog geen 18 euro. Dat leek me een superkoopje, dus ik heb me meteen maar geregistreerd en een bestelling geplaatst. Gaat geleverd worden door - gek genoeg - het Amerikaanse bedrijf ImportCDs. Daar heb ik in een grijs verleden wel eens wat besteld, toen de verzendtarieven uit de VS nog niet zo torenhoog waren als nu, dus enig vertrouwen heb ik er wel in.

Nog wat verder rondgeneusd op die Rakuten-site, maar verder is noch het aanbod, noch de prijsstelling heel boeiend. Mijn bestelling lijkt dus een uitzondering op de regel, vooral omdat ImportCD veruit de goedkoopste aanbieder van genoemde CD's was.

Bestelling bevestigd, betaald via PayPal, dus goed beschermd tegen mislukkingen. Moet uit de VS komen, dus het zal wel even duren. We gaan het zien...

geplaatst:
Hier bij thuiskomst ook de aangename verrassing een Dodax-CD in de bus te hebben, zonder voorafgaand verzendbericht. Zit wel weer een kras op het doosje, denk dat ik mijn bestel-sabbatical maar weer oppak.

Afgelopen dinsdag twee bestellingen ontvangen die wel aangekondigd werden; één op vorige week woensdag en de ander op vrijdag.

geplaatst:
De laatste drie LP's die ik heb besteld voor resp. 8.98, 3,12 en 13.02 (2LP) zijn allemaal netjes op tijd en in nieuwstaat binnengekomen. Bij Dodax gaat de leus 'als het te goed is om waar te zijn, kan je beter niet bestellen' dus niet altijd op. Laatst nog een stuk of vier cd's voor mijn vader besteld, welke ook allemaal in nieuwstaat binnenkwamen. Tot nog geen klachten van deze kan dus.

DJ Richard - Dies Iræ Xerox (2018) is ondertussen doorgedaald naar een prijs van 8.39 (2LP). Tip voor de liefhebbers van donkere minimale techno/ambient (zal bij liefhebbers van Varg / Northern Electronics label ook wel in de smaak vallen).

Van 2 CD's die ik op 26 juli en 3 augustus ontvangen heb, stuurt Dodax mij nu het verzendbericht

Heb voor een gering bedrag nog wat Groninger grindcore in bestelling, maar Anthrax' laatste live-album + voor de aardigheid een CD van Leave's Eyes zijn bij de Large besteld.

Omgerekend net iets meer dan als dat bij Dodax zou zijn, maar solide verpakt met zo'n geinige sticker erbij en meestal doen ze nog een aanbieding, zoals de €6,66 kledingsbon, die ik weer aan andere mensen weggeef.

Nog ff aanhakend bij een eerdere discussie in dit topic, waarin we vaststelden dat Argentijnse en andere exotische persingen in het verleden uitsluitend geleverd werden door Wow HD:

Het is voor het eerst, maar ik kreeg vandaag ook van Dodax een CD'tje binnen van Argentijnse makelij. Dreamland van Robert Plant - Industria Argentina staat erop. Verder niks mis mee, zeker niet als je bedenkt dat het om een schrijf je van 4 euro gaat: het is een echte CD en ook de printkwaliteit van het boekje is niet minder dan anders. Maar toch...het wordt steeds lastiger om je bij online bestellingen te verzekeren van goede kwaliteit.

Ook een primeur: ik bestelde dit weekend sinds lange tijd weer eens iets bij Grooves.inc. Maar onze Zwitsers brengen nu 1,50 euro extra in rekening als je via PayPal wilt afrekenen. Ik heb nu maar kosteloos via 'Vorkasse' betaald, dus via een overschrijving van mijn bankrekening. Maar ik bedenk me achteraf dat het wel eens lastiger terugvorderen kan worden als mijn bestelling onverhoopt niet naar behoren wordt afgewikkeld. Al heb ik dat laatste nog nooit meegemaakt bij Grooves-inc. We zullen zien...

NDodax is mijn favoriet hier. Het duurt wat langer , maar een Bol.com vind ik veel te duur. Soms bestel ik daar wel , maar via omweg of geen geduld heb op 10 dagen te wachten.

Ongetwijfeld zijn er ook goede alternatieven , maar, wil ik er om 1 of andere reden niet bestellen. Bij Bol.com heb ik wel dat tientje betaald om de verzendkosten niet te betalen. Na 3x heb ik die kosten vrij voor een jaar en er zijn bij mij thuis meerdere die daar bestellen. Bij Large.NL hetzelfde , maar daar zijn de verzendkosten 3,99 per CD en dat is na 3x al weg.

Overigens zijn het meer andere dingen die ik daar koop, zelden een CD omdat het veel Metal georiënteerd is .

Wrathchild1 schreef:
NDodax is mijn favoriet hier. Het duurt wat langer , maar een Bol.com vind ik veel te duur. Soms bestel ik daar wel , maar via omweg of geen geduld heb op 10 dagen te wachten.

Ongetwijfeld zijn er ook goede alternatieven , maar, wil ik er om 1 of andere reden niet bestellen. Bij Bol.com heb ik wel dat tientje betaald om de verzendkosten niet te betalen. Na 3x heb ik die kosten vrij voor een jaar en er zijn bij mij thuis meerdere die daar bestellen. Bij Large.NL hetzelfde , maar daar zijn de verzendkosten 3,99 per CD en dat is na 3x al weg.

Overigens zijn het meer andere dingen die ik daar koop, zelden een CD omdat het veel Metal georiënteerd is .

Misschien moet je dit topic gewoon eens doorspitten voor goede info. Zo lang als Brexit nog geen voldongen feit is, blijft tweedehands bestellen bij Amazon.co.uk een goede optie voor het bestellen van tweedehands cd's: je betaalt 1,82 (GBP) voor verzending en soms heb je al een cd voor 0,01 GBP - betekent dat je dan voor ca 2 euro een cd thuisgestuurd krijgt. Voorbeeldje: https://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B0017PCXM0 1e album Ting Tings voor2,32 GBP = ca 2,50

Bedankt voor de tip !

Ik heb het idee dat het slecht gaat met Dodax. Ik bestel er heel vaak, meerdere keren per maand. Meestal zijn ze goed met klachten. Ik heb een klacht over een LP maar krijg al meer dan een week geen contact met de klantenservice. Eerder was er ook een telefoonnummer...nu onvindbaar. Heb zowel de NL als de UK webwinkel gemaild maar hoor helemaal niks. Als je googled op Dodax zie je dat ze al een jaar in financiele moeilijkheden zitten...Heel erg jammer want ik koop er heel graag en heb er nooit problemen ervaren. Heeft iemand een idee wat er speelt en misschien ook een telefoonnummer van de klantenservice?

*Update* na wat spitten heb ik een telefoonnummer gevonden: 085 888 9888 en werd te woord gestaan door een hele vriendelijke telefoniste. Ze hebben mijn e-mails wel ontvangen en hadden ook al meteen een nieuw artikel besteld. Geen idee waarom ik die berichten niet ontvangen heb. Maar gelukkig...ze bestaan nog steeds. Zou ook niet weten waar ik anders zo goedkoop kan bestellen.

Na de surseance van betaling vorig jaar is er volgens mij niet zo heel veel aan het verdienmodel van Dodax veranderd, niet aan de klantzijde in ieder geval. Nog steeds lage prijzen en geen verzendkosten. Ik ben voorzichtig en bestel met mate, zeg maar...

Gast
geplaatst: vandaag om 11:57 uur

geplaatst: vandaag om 11:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.