Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2009, 17:00 uur
Ik heb inmiddels een mailtje naar CD Wow! gestuurd. Aangezien ik al eerder bestellingen bij CD Wow! had gedaan en er toen geen vragen werden gesteld, vroeg ik me al af waarom ik nu wel iets ontving.
0
geplaatst: 15 juli 2009, 19:30 uur
Blijkbaar klopte het toch. Ik heb van CD Wow! het volgende antwoord gekregen:
Hi Martin,
Thank you for your email. Your account has been flagged for a security check due to the number of orders placed over a short period of time.
We are advised by our payment service provider to seek additional information prior to delivering the parcel.
Can I please ask you to send through documentation confirming your name and address as listed on your order. A bank statement or utility bill should suffice. As previously mentioned, sensitive information can be covered protecting your security.
Information relating to our security checks can be found at Terms and Conditions | CD WOW! UK - cdwow.com Once received and verified, we will be pleased to proceed with your order.
Kind Regards,
Natalie
CD-WOW!
Payment Verification & Monitoring
Hi Martin,
Thank you for your email. Your account has been flagged for a security check due to the number of orders placed over a short period of time.
We are advised by our payment service provider to seek additional information prior to delivering the parcel.
Can I please ask you to send through documentation confirming your name and address as listed on your order. A bank statement or utility bill should suffice. As previously mentioned, sensitive information can be covered protecting your security.
Information relating to our security checks can be found at Terms and Conditions | CD WOW! UK - cdwow.com Once received and verified, we will be pleased to proceed with your order.
Kind Regards,
Natalie
CD-WOW!
Payment Verification & Monitoring
0
DreamHead
geplaatst: 22 juli 2009, 16:16 uur
Het zoeksysteem bij CDWow geeft ineens een stuk minder resultaten. Ik was op zoek naar iets van John lennon, krijg ik maar amper een paar resultaten. In het verleden kreeg je wel een paar pagina's per artiest. Als je Novastar invoert krijg je helemaal geen resultaat
Het assortiment klassieke cd's was bij CDWow altijd zeer gevarieerd. Zowel in de breedte als in de diepte. Nu kom je niet verder dan een paar populaire cd's van Mozart, Vivaldi enz. Het lijkt wel of men daar alleen nog maar de music for the millions aan de man wil brengen, want ik zie wel heel veel Paul Potts en Andre Rieu
Als CDWow op deze voet verder gaat(ik hoop het niet, want de prijzen zijn echt ontzettend laag) dan heb ik daar helaas niks meer te zoeken.
Het assortiment klassieke cd's was bij CDWow altijd zeer gevarieerd. Zowel in de breedte als in de diepte. Nu kom je niet verder dan een paar populaire cd's van Mozart, Vivaldi enz. Het lijkt wel of men daar alleen nog maar de music for the millions aan de man wil brengen, want ik zie wel heel veel Paul Potts en Andre Rieu
Als CDWow op deze voet verder gaat(ik hoop het niet, want de prijzen zijn echt ontzettend laag) dan heb ik daar helaas niks meer te zoeken.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 17:08 uur
Als fervente CD-wow besteller heb ik net ook maar even gekeken. En hier is inderdaad iets heel vreemds aan de hand ten opzichte van wat we gewend waren.
Ten eerste is er opeens een zeer beperkt aanbod. Van sommige artiesten staat helemaal níets op de site en van anderen - echt gerenommeerde namen - maar een paar.
Ter illustratie: ik had een 'wishlist' aangemaakt van wel vijf pagina's voor als ik weer eens wat wilde bestellen op een kortingsdag. Ik zag net dat er met uitzondering van één album van Pink Floyd op dit moment helemaal niets te bestellen is van die lijst. Toegegeven, voornamelijk oudere titels, maar toch...
Ten tweede zijn ook de lage prijzen voor een deel verdwenen. Het lijkt wel alsof ze rete-duur geworden zijn. Van de titels die wél beschikbaar zijn, zijn voornamelijk de Japanse edities verkrijgbaar en dan zit je zomaar in prijsklassen van 20 tot 40 euro per CD.
Ik hoop dat dit tijdelijk is, anders zie ik ook weinig reden om er nog iets te bestellen. Ik heb nog een tegoed-code omdat ik de laatste weken meer dan 10 CD's had besteld, maar als het zo blijft, wordt het nog een hele toer om die te besteden...
Ten eerste is er opeens een zeer beperkt aanbod. Van sommige artiesten staat helemaal níets op de site en van anderen - echt gerenommeerde namen - maar een paar.
Ter illustratie: ik had een 'wishlist' aangemaakt van wel vijf pagina's voor als ik weer eens wat wilde bestellen op een kortingsdag. Ik zag net dat er met uitzondering van één album van Pink Floyd op dit moment helemaal niets te bestellen is van die lijst. Toegegeven, voornamelijk oudere titels, maar toch...
Ten tweede zijn ook de lage prijzen voor een deel verdwenen. Het lijkt wel alsof ze rete-duur geworden zijn. Van de titels die wél beschikbaar zijn, zijn voornamelijk de Japanse edities verkrijgbaar en dan zit je zomaar in prijsklassen van 20 tot 40 euro per CD.
Ik hoop dat dit tijdelijk is, anders zie ik ook weinig reden om er nog iets te bestellen. Ik heb nog een tegoed-code omdat ik de laatste weken meer dan 10 CD's had besteld, maar als het zo blijft, wordt het nog een hele toer om die te besteden...

0
DreamHead
geplaatst: 22 juli 2009, 22:33 uur
Ja Gaucho, zoals je het zegt, hier is heel iets vreemds aan de hand.
Mijn Whislist bestaat uit 3 pagina's en daarvan is inmiddels niks meer van te bestellen. Het is weer bijna vrijdag en dan weet je het wel, de 2 euro korting op alles. Ik hoop dat dit een tijdelijk incident is, anders moet ik ook maar ergens anders mijn heil zoeken. Ik zal zo even een mailtje tikken naar de klantenservice.
Word vervolgt
Mijn Whislist bestaat uit 3 pagina's en daarvan is inmiddels niks meer van te bestellen. Het is weer bijna vrijdag en dan weet je het wel, de 2 euro korting op alles. Ik hoop dat dit een tijdelijk incident is, anders moet ik ook maar ergens anders mijn heil zoeken. Ik zal zo even een mailtje tikken naar de klantenservice.
Word vervolgt
0
geplaatst: 23 juli 2009, 01:46 uur
gaucho schreef:
Heb ik momenteel ook last van had 9 pagina's waarvan nu nog maar 11 titels te krijgen zijn en dat zijn dan vnl. nog uit te komen releases.........
En dan had ik van de week nog iets vreemds kreeg een €3,00 cadeau bon maar toen ik die wilde verzilveren werd de code niet geaccepteerd (de bon was nog niet over de datum)
Het is zeker allemaal maar vreemd vreemd vreemd......... Hoop dat het weer snel word zo als het was........
0
geplaatst: 23 juli 2009, 14:15 uur
thelion schreef:
En dan had ik van de week nog iets vreemds kreeg een €3,00 cadeau bon maar toen ik die wilde verzilveren werd de code niet geaccepteerd (de bon was nog niet over de datum)
Da's wel héél vreemd, ja Die bon kreeg ik ook en ik heb 'm meteen dezelfde avond (dinsdag meen ik) verzilverd, toen kon het kennelijk nog wel. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met die vaste-klantenkorting die ik nog moet besteden.
Ik was net als DreamHead van plan een mailtje te sturen, maar ik wacht eerst maar even af wat voor reactie er op jouw mailtje komt.
Het goede nieuws is overigens dat ik net zag dat er van mijn wishlist toch weer een paar titels leverbaar waren. Dat geeft hoop; misschien zijn ze gewoon de website opnieuw aan het optuigen.
0
DreamHead
geplaatst: 24 juli 2009, 20:18 uur
Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd, dus nog even afwachten. Van mijn wishlist is nog steeds niets verkrijgbaar.
Vandaag (vrijdag) ook geen 2 euro korting. De levertijden lijken ook steeds langer te duren. 7 Juli zijn 2 cd,s verzonden en nog steeds niks ontvangen. Ik denk dat CDWOW zijn beste tijd heeft gehad.
Vandaag (vrijdag) ook geen 2 euro korting. De levertijden lijken ook steeds langer te duren. 7 Juli zijn 2 cd,s verzonden en nog steeds niks ontvangen. Ik denk dat CDWOW zijn beste tijd heeft gehad.
0
DreamHead
geplaatst: 26 juli 2009, 16:43 uur
Nog steeds geen antwoord op mijn mail. Ik krijg sterk het gevoel dat er iets mis is bij CDwow. Van mijn wishlist (3 volle pagina's) is niets meer verkrijgbaar
Weet iemand anders misschien wat zich momenteel afspeelt? Mijn bestelde cd's (7 Juli verzonden) nog steeds niet ontvangen
Ik word hier een beetje hopeloos van.
Weet iemand anders misschien wat zich momenteel afspeelt? Mijn bestelde cd's (7 Juli verzonden) nog steeds niet ontvangen
Ik word hier een beetje hopeloos van.
0
jeko
geplaatst: 26 juli 2009, 18:25 uur
Hier ongeveer hetzelfde probleem, heel veel dingen niet meer te verkrijgen!!!
0
geplaatst: 27 juli 2009, 01:46 uur
Kreeg van de week weer een kortings bon (€9.96 gemiddelde van laatste 10 aankopen) en kon hem weer niet verzilveren...........
Weer maar mail de deur uitgedaan overgins op mijn eerdre mail (naar aanleiding van het zelfde probleem) nog geen reactie.......
Maar even niets meer bestellen voor mij bij cdwow tot ik wat maar duidelijkheid heb over wat daar allemaal gaande is........
Weer maar mail de deur uitgedaan overgins op mijn eerdre mail (naar aanleiding van het zelfde probleem) nog geen reactie.......
Maar even niets meer bestellen voor mij bij cdwow tot ik wat maar duidelijkheid heb over wat daar allemaal gaande is........
0
geplaatst: 27 juli 2009, 16:55 uur
Tot vanacht €2 korting per artikel bij cdwow. (zie banner op de site)
0
geplaatst: 27 juli 2009, 19:38 uur
Tja, kennelijk is die beroemde kortingsdag een paar dagen uitgesteld. Nu op een maandag in plaats van een vrijdag.
Het blijft allemaal raar en inconsequent natuurlijk, maar ik heb me vanavond toch maar weer laten verleiden om wat CD's met korting te bestellen. Twee stuks van mijn wishlist (en daar staat er nu nog welgeteld één op die bestelbaar is) en nog twee andere die ik ook niet kon laten liggen: twee Essential-dubbel-CD's van respectievelijk Cheap Trick en Heart voor € 4,99 per stuk.
Die Japanse persingen blijven duur, hoewel dat afgemeten naar de gangbare prijzen voor die dingen eigenlijk nog wel meevalt. Desondanks zitten er toch nog steeds genoeg koopjes in hun assortiment als je een beetje zoekt.
Hun assortiment is momenteel tamelijk mager, maar als je wat scoort, zijn ze prijstechnisch nog altijd onverslaanbaar. Overigens kon ik mijn kortingsbon van de laatste tien CD's zojuist gewoon verzilveren.
Mijn vertrouwen in CD-wow is nog niet zover gedaald dat ik er niet meer durf te bestellen. Tot dusver is alles wat ik ooit besteld heb, probleemloos op de mat geploft bij huize Gaucho.
Maar een rare toestand is het allemaal wel natuurlijk. Ik kijk het nog een tijdje aan, en ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog reageren op die mailtjes van jullie. Misschien dat ik er later deze week zelf ook een verstuur.
Het blijft allemaal raar en inconsequent natuurlijk, maar ik heb me vanavond toch maar weer laten verleiden om wat CD's met korting te bestellen. Twee stuks van mijn wishlist (en daar staat er nu nog welgeteld één op die bestelbaar is) en nog twee andere die ik ook niet kon laten liggen: twee Essential-dubbel-CD's van respectievelijk Cheap Trick en Heart voor € 4,99 per stuk.
Die Japanse persingen blijven duur, hoewel dat afgemeten naar de gangbare prijzen voor die dingen eigenlijk nog wel meevalt. Desondanks zitten er toch nog steeds genoeg koopjes in hun assortiment als je een beetje zoekt.
Hun assortiment is momenteel tamelijk mager, maar als je wat scoort, zijn ze prijstechnisch nog altijd onverslaanbaar. Overigens kon ik mijn kortingsbon van de laatste tien CD's zojuist gewoon verzilveren.
Mijn vertrouwen in CD-wow is nog niet zover gedaald dat ik er niet meer durf te bestellen. Tot dusver is alles wat ik ooit besteld heb, probleemloos op de mat geploft bij huize Gaucho.
Maar een rare toestand is het allemaal wel natuurlijk. Ik kijk het nog een tijdje aan, en ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog reageren op die mailtjes van jullie. Misschien dat ik er later deze week zelf ook een verstuur.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 19:42 uur
Ik zag trouwens niks staan over levertijden. Hier op MuMe lees ik daar de meest uiteenlopende dingen over. Wat kan ik verwachten van cd's? (zojuist een paar besteld namelijk)
0
geplaatst: 27 juli 2009, 19:44 uur
Die vraag is een paar pagina's terug al beantwoord. Over het algemeen moet je rekening houden met 1 à 2 weken vanaf het moment dat je een bevestiging binnenkrijgt dat je CD verstuurd is.
Maar als een CD niet 'in stock' is, kan het aanzienlijk langer duren.
Maar als een CD niet 'in stock' is, kan het aanzienlijk langer duren.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 20:05 uur
Dit soort problemen heb ik nooit bij Cosmox.
Die zijn ook vrij goedkoop.
Die zijn ook vrij goedkoop.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 21:54 uur
Vrij goed koop maar heb even snel een vergelijking met cdwow gemaakt en op nieuwe releases scheelt het toch al snel €6,00 per cd.........
cdwow is gewoon de goedkoopste.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:07 uur
Je hebt helemaal gelijk. Cosmox is veruit de goedkoopste online site in Nederland - en zonder verzendkosten. Ik bestel er ook regelmatig wat.
Maar wat thelion zegt is ook waar: volgens mij beginnen de prijzen bij Cosmox vanaf € 7,99, en wat ik bij CD-wow allemaal al voor 2, 3, 4, of 5 euro heb gekocht... En een groot aantal nieuwe releases heb ik voor € 7,99 of € 8,99 binnengehaald. Dat scheelt gewoon teveel. Daar heb ik de wat langere levertijd wel voor over.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:13 uur
Scheelt inderdaad veel.
Maar cdwow is volgens mij ook wel de site waar de meeste klachten over zijn.
Dit was voor mij een reden om daar niet mee in zee te gaan.
Maar ze zijn inderdaad erg goedkoop.
Wat betaal je verder aan verzendkosten?
Maar cdwow is volgens mij ook wel de site waar de meeste klachten over zijn.
Dit was voor mij een reden om daar niet mee in zee te gaan.
Maar ze zijn inderdaad erg goedkoop.
Wat betaal je verder aan verzendkosten?
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:17 uur
Verzenden is gratis, dat is het ongelofelijke van het hele verhaal. Dus een CD van € 3,99 of € 7,99 heb je ook voor die prijs in huis, ook al komen die dingen soms van het andere eind van de wereld.
Ik heb tot dusver altijd goede ervaringen gehad met CDwow. Maar ik lees er toch regelmatig vervelende en verontrustende dingen over. Vorig jaar zijn ze natuurlijk zwaar beboet en toen ging er meteen een heleboel mis. En die rare verwikkelingen van de afgelopen weken versterken het vertrouwen ook niet echt.
Toegegeven: bestellen bij Cosmox geeft inderdaad minder kopzorgen. En ze leveren doorgaans binnen een paar dagen. Maar die prijzen bij CD-wow hè...
Ik heb tot dusver altijd goede ervaringen gehad met CDwow. Maar ik lees er toch regelmatig vervelende en verontrustende dingen over. Vorig jaar zijn ze natuurlijk zwaar beboet en toen ging er meteen een heleboel mis. En die rare verwikkelingen van de afgelopen weken versterken het vertrouwen ook niet echt.
Toegegeven: bestellen bij Cosmox geeft inderdaad minder kopzorgen. En ze leveren doorgaans binnen een paar dagen. Maar die prijzen bij CD-wow hè...
0
geplaatst: 28 juli 2009, 11:02 uur
Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en toch weer 2 nog uit te komen releases voor 7,99 besteld.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 11:26 uur
Hoe staat het inmiddels met het beantwoorden van jullie mails? Stond gisteren op het punt om 4 albums binnen te halen voor een schappelijke prijsje. Door oa dit topic niet gedaan. Zijn er nieuwe ontwikkelingen?
0
DreamHead
geplaatst: 28 juli 2009, 12:08 uur
Ik wacht nu al bijna 3 weken op mijn cd's. Normaal beb ik ze binnen 2 weken binnen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Gisteren toch maar 2 cd's van Procol Harum besteld met 2 euro korting. Kon de verleiding niet weerstaan 

0
jeko
geplaatst: 28 juli 2009, 12:09 uur
Van mijn wishlist is nagenoeg niets meer over dus het aanbod is niet zo best momenteel. Gister wel twee dingetjes besteld die schijnbaar nog op voorraad waren.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 12:20 uur
Ik heb persoonlijk eigenlijk weinig problemen met CD Wow. Een keer een mailtje gestuurd over een cd die naar een ander adres moest (cadeautje) en binnen een dag antwoord. Mijn laatste bestellingen zijn ook goed binnen gekomen, 1 cd pas na een maand weliswaar. Maar dat maakt me niet zoveel uit en bovendien was ik daar netjes over geinformeerd.
0
DreamHead
geplaatst: 28 juli 2009, 12:41 uur
Hoera! Net mijn bestelde cd's (verzonden op 7 juli) binnen gekregen. Wel een barst in een van de doosjes, maar voor dat geld hoor je mij niet klagen. Nog steeds geen antwoord op mijn mail. Van mijn wishlist zijn inmiddels 2 titels verkrijgbaar, nou ja, beter iets dan niks. maar het blijft een beetje vreemd.
* denotes required fields.