MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Bij mij komt het regelmatig voor dat cd's in de nabestelling moeten en ik meer dan twee weken moet wachten, maar ach, dat mag de pret niet drukken. De soms belachelijk lage prijzen compenseren dat gemis volledig

@ Stijn: wat heb je gekocht?

Heb er ook weer vertrouwen in, van mijn wishlist is zo goed als alles weer te krijgen.......

En heb eindelijk antwoord op mijn mails iz kortings vouchers die ik niet kon verzilveren.........

Heb de vouchers op nieuw gekregen en nu geen problemen meer......

Net ook weer maar even met €2 per cd het een en het ander besteld

Stijn_Slayer
De-noir schreef:

@ Stijn: wat heb je gekocht?

DRAKE, NICK - BRYTER LAYTER : € 3,99
DRAKE, NICK - PINK MOON : € 3,99
DYLAN, BOB - BLOOD ON THE TRACKS : € 3,99
YOUNG, NEIL - FREEDOM : € 3,99
GRATEFUL DEAD - AMERICAN BEAUTY : € 3,99
LED ZEPPELIN - IN THROUGH THE OUT DOOR : € 3,99
CARAVAN - CARAVAN : € 3,99

Stijn_Slayer
Even een vraagje. Nadat je 10 aankopen gedaan hebt ontvang je een voucher. Geldt die ook op de kortingsdagen?

@ Stijn (de grote-cdwow-man)

Zoek je meestal gericht op cd-wow of blader door je die ellenlange overzichten?

(ik krijg namelijk nooit wat fatsoenlijks (voor weinig geld) gevonden)

Stijn_Slayer schreef:
Even een vraagje. Nadat je 10 aankopen gedaan hebt ontvang je een voucher. Geldt die ook op de kortingsdagen?

Yep

Stijn_Slayer
L_T_B schreef:
@ Stijn (de grote-cdwow-man)

Zoek je meestal gericht op cd-wow of blader door je die ellenlange overzichten?

(ik krijg namelijk nooit wat fatsoenlijks (voor weinig geld) gevonden)

Ik zoek gericht op bepaalde artiesten, maar ik ben altijd wel een uurtje of 2/3 aan het zoeken. Ik ga dan ook wel een stuk of 100 artiesten af. In die koopjeskelder kijk ik niet zo vaak, ik zie daar maar zelden iets leuks.

Ik gebruik altijd de zoekfunctie. Op de eerste pagina bij een artiest staan vaak alleen de 'normaal' geprijsde artikelen. Het ligt er ook aan in welk genre je zoekt. Klassiek is vaak erg goedkoop. Metal vindt je daarentegen zelden voor spotprijzen.

Oude jazz, sixties, seventies en klassiek zijn het goedkoopst gok ik zo.

Een flinke tijd zoeken loont echter wel.

@ thelion:

Fijn om te weten, dan wacht ik daar voorlopig op als ik weer een voucher heb.

Zo zo 2 tot 3 uur zoeken dat is nogal wat

Stijn_Slayer
Ach, ik vind dat eigenlijk wel leuk. In een platenzaak lekker rondsnuffelen door de bakken vind ik ook leuk. Veel mensen willen niet meer mee als ik muziek koop omdat het te lang duurt haha.

Haha inderdaad heerlijk lekker cd-wow (en play.com) afspeuren. Vanwege de prijzen eigenlijk nog leuker dan naar de platenzaak gaan Ik gebruik ook altijd de zoekfunctie. In die koopjeskelder is maar zelden iets interessants te vinden..

Mijn oogst voor vandaag:

MODEST MOUSE - GOOD NEWS FOR PEOPLE WHO LOVE BAD NEWS : € 3,99
BJORK - VESPERTINE : € 5,99
VIOLENT FEMMES - VIOLENT FEMMES : € 5,99
JOY DIVISION - CLOSER: €3,99
FIONA APPLE - WHEN THE PAWN HITS...: €3,99

En ik moet me bedwingen om niet nog een paar albums te scoren komend uur Die platen van Dylan en Drake zien er erg verleidelijk uit..

Ik heb ook wel lekker gescoord vandaag:

GRATEFUL DEAD - AMERICAN BEAUTY : € 3,99 (met dank aan stijn slayer)
LOS LOBOS - HOW WILL THE WOLF SURVIVE : € 5,99
AIMEE MANN- SMILERS : € 7,99
SOUNDTRACK - O BROTHER WHERE ART THOU : € 5,99
MILLER BAND, STEVE - BEST OF 1968 - 1973 : € 2,99

Lang leve CD Wow!

jeko
Afgelopen zaterdag kreeg ik vier cd's in de bus maar elk afzonderlijk verpakt, nou zijn de verzendkosten gratis dus het kost mij niks extra.Maar ik vroeg me af of het altijd op deze manier gaat! Ze kunnen er toch net zo goed één pakketje van maken!

Jup, alles wordt altijd apart verpakt en verzonden. Waarom weet ik ook niet. Je zou toch zeggen dat een pakketje inderdaad goedkoper/efficiënter is bij grotere bestellingen, maar goed.. Ze moeten het zelf maar weten.

Ooit kon je gewoon op genre zoeken. Wanneer ik nu op jazz kijk zie ik albums van Elton John en Alanis Morissette voorbij komen...

Geen enkele genre filter werkt....

2 van de 4 albums zijn inmiddels binnen. Ze komen echt uit de hele wereld. Nog geen rare dingen meegemaakt en alles is in perfecte staat. Mij hoor je niet klagen

Stijn_Slayer
Vandaag is er 10% af voor leden. 10% schiet niet echt op, en daarnaast moet ik nog 30 cd's binnenkrijgen.

Stijn_Slayer schreef:
Vandaag is er 10% af voor leden. 10% schiet niet echt op, en daarnaast moet ik nog 30 cd's binnenkrijgen.

Heb je de loterij gewonnen ofzo?

Stijn_Slayer
Tja, voor 3 à 4 euro per CD valt dat wel mee.

Stijn_Slayer schreef:

Houd je wel een beetje bij wat je besteld hebt? Ik zou pardoes dubbele aankopen doen.

Stijn_Slayer
Ik heb alles in excel staan. Alles wat nog binnen moet komen geef ik een groen kleurtje.

Ik bewaar ook de verzendingsmails en die verwijder ik pas als de CD binnen is.

Aquila
Ik hou bestellingen altijd bij via de site www.musicmeter.nl

Wat onderweg is van eBay, Play etc. Ook wat ik aan DVD's heb geleend, uitgeleend en besteld (op MovieMeter dan wel natuurlijk). Dat is een hartstikke handige functionaliteit! Via Mijn Albums - gewoon een niet-openbare map maken met titels in bestelling of zo.

Vandaag mijn eerste bestelling binnen gekregen via cd-wow. Slechts 4.49€ betaald voor een cd uit 2009 (Tubular Bells, remastered). Groot was mijn verbazing dan ook toen bleek dat het pakketje uit Hong Kong kwam. Verzending van een cd naar Hong Kong vanuit België kost €3.15, dus voor hen zal dit allicht een analoog bedrag zijn.

Met alle respect, maar de kans lijkt me dan gigantisch groot dat dit een illegale kopie betreft... Volgende keer koop ik toch maar ergens anders.

Lee Malone schreef:
Met alle respect, maar de kans lijkt me dan gigantisch groot dat dit een illegale kopie betreft...

Daar geloof ik niet in omdat het ook uit andere landen verzonden wordt.
Dat ze in een mistige zone opereren (iets met belasting) schijnt een feit te zijn en blijkbaar is dat niet aan te pakken. Er zijn al diverse klachten van platenzaken geweest in het verleden.

Stijn_Slayer
Ik geloof ook niet dat dit illegale kopieen zijn. Maar hoe ze het voor elkaar krijgen om winst te maken op CD's van 3/4 euro begrijp ik ook niet.

Ze plukken de spullen echt overal vandaan.
Ik heb eergisteren In the Pendulum's Embrace van Oren Ambarchi binnen gekregen. Een album dat uitgekomen is bij Touch (Brits label). Wat krijg ik binnen? De Amerikaanse uitgave op Southern Lord! Ik vind het wel grappig...
Het zijn geen illegale kopiëen; dat geloog ik niet. Ik bestel altijd redelijk vaag spul; je gaat mij niet vertellen dat er een stel aziaten illegale versies van A Broken Consort zitten te makrameeën.

Wat betreft het los verpakken: juist omdat het uit alle windstreken lijkt te komen, lijkt dat los verpakken me handiger. Bovendien denk ik dat je met pakketjes in een ander circuit van bezorging komt dan met een kartonnen envelopje. Het prijsverschil tussen een pakketje en los verpakt is denk ik te verwaarlozen.

Shangri-la schreef:
Lang leve CD Wow!
Punt.

Over de verzendkosten.
Een commercieel bedrijf dat héél veel pakketjes, brieven etc. aanbied betaald echt niet per pakket evenveel als dat wij betalen. Het gaat bij zo'n bedrijf met zeecontainers tegelijk dus reken maar dat zij een soort abbonement bij de diverse TPG bedrijven hebben. Waardoor ze bijv € 0,50 per stuk betalen.

CHIEP (crew)
eels - Souljacker met bonus-EP (€ 4!) zou hier binnenkort in de bus moeten vallen .

Nummer drie van vier is binnen:
Neil Young - Live is Massey Hall 1971. Prima plaatje dacht ik zo.

Gaat mooi zo

Stijn_Slayer
Meesterlijk plaatje!

Ik kreeg er vandaag ook 5 binnen, netjes op tijd. Iets voor tijd zelfs.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:23 uur

geplaatst: vandaag om 18:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.